wij hebben een hangwieg die met een haak aan het plafond zit. wij hebben een haak in onze slaapkamer, de woonkamer en de kinderkamer dus we kunnen tegen die tijd de kleine neerleggen waar wij ons het beste bij voelen tegen die tijd
Nikki heeft 7 maanden bij ons geslapen en nu sinds 2 nachtjes op haar eigen kamer en de enige die daar aan moet wennen ben ik Maar wij zijn ook gezegend met een supermakkelijk, oveal slapnd kind...
Nou zeg jij daar wat.... Ik had het er ook over met mijn man wat we nou wilde als de kleine straks geboren is... Op eigen kamertje of toch bij ons op de kamer. Mijn man zei gelijk meteen babykamer. Hij zei straks krijg je weer dat ze moeten wennen aan hun eigen kamertje en dat ze gewent zijn bij je te liggen enz.... Dus ja weet het ook niet... Een goeie vriendin van mij is anderhalve maand geleden bevallen en hun hadden de kleine wel bij hun op de kamer en uiteraard vaak bij zich... En de kleine sliep daardoor heel slecht toen hij eenmaal naar zijn eigen kamertje moest. De verloskundige zei toen dat ze teveel hadden toegelaten en dat de kleine dat nu al in de gaten had... Die kleine wilde continu bij hun zijn anders sliep die gewoon niet! Dus wat wij gaan doen weten we ook nog niet , maar denk idd gewoon eigen kamertje Gr marloes
Ik wou eerst ook dat Vinny gewoon in zijn kamertje ging slapen, had ik bij de oudste 2 jongens ook gedaan. Maar hoe verder ik kwam in de zwangerschap hoe meer ik het gevoel kreeg dat ik de kleine op onze kamer wou hebben. We hebben een heel klein slaapkamertje en hebben toen bij prenatal een rieten wiegje gekocht, dat paste precies voor de kast zodat de deur nog open kon haha. Vinny heeft 3 maanden bij ons op de kamer gelegen, hij sliep al wel met 2 maanden vrijwel door, maar het was gewoon een goed gevoel. Ik ben met 2 1/2 maand begonnen om hem overdags in zijn ledikantje te leggen, en na 3 maanden is hij zonder enige problemen verhuisd naar zijn eigen kamertje. Dus, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, dat kunnen jullie alleen beslissen. Probeer het anders uit met de kinderwagenbak, gaat het niet, dan kan de kleine altijd naar het eigen ledikantje gaan op het kamertje. groetjes celiene
Bij ons is de bedoeling dat de baby gelijk in zijn eigen ledikantje, in zijn eigen kamertje komt te slapen, maar ik kan natuurlijk van gedachte veranderen als het eenmaal is geboren. Maar ik wordt wakker van elk geluidje, dus ben bang dat ik dat helemaal geen nachtrust zal hebben.
Joey heeft ook in een wiegje naast mij gelegen, ik had het niet anders gewild. Toen ik net bevallen was moest ik er niet aan denken om iedere keer naar zijn kamertje te moeten lopen als hij huilde. Daarnaast wilde ik hem het liefst dag en nacht vasthouden, dus ik was blij dat hij zo dicht bij me was. Zo hoorde ik elk kikje, en zijn ademhaling... Ik heb het gewoon heel fijn en intiem gevonden. Nu past hij er niet meer in, maar als dat wel het geval was geweest... dan had ik hem er nog in gehad
Ik denk dat het ook enorm per kind verschilt, de ene heeft er behoefte aan de andere niet (hetzelfde voor de mommies and pappies)
bij de eerste heb ik ook de kinderwagenbak gebruikt. de eerste 3 maanden en daarna is ze naar de eigen kamertje verhuisd. nu wil ik dat weer zo gaan doen.
Overdag het ledikantje, box o.i.d. en 's nachts naast ons bed in een wiegje. Moet wel zeggen dat wij een etage hoger slapen en ik 's nachts niet halfslapend de trap op en af wil lopen...
Ik heb nu bij drie goede vriendinnen het tegen overgestelde meegemakt...Toen de baby in zijn eigen kamertje lag wilde deze niet meer slapen...dit heeft een half jaar geduurt, puur volhouden, maar zeker geen pretje voor de ouders..Dus mijn kleine gaat toch echt meteen zijn eigen bedje in in zijn eigen slaapkamertje,,
Ik heb vandaag toch een wiegje gekocht en wil ons meisje overdag bij mij op de kamer leggen en s'nachts in haar ledikantje. Zodat ik vooral de eerste weken haar overdag bij me heb lijkt me wel heel fijn vooral als de kraamzorg er niet meer is.
Mijn gevoel zegt nu nog steeds, in ledikantje op eigen kamer. Wij slapen op dezelfde etage en ik wordt overal wakker van, dus lekker ieder zijn eigen kamer. Maar ja, na de bevalling kan alles anders zijn.....
Op dit moment kies ik ook voor eigen kamertje.... Ik heb heb ook gehoord van iemand die haar kind weigerde ook te slapen op z'n eigen kamer... (logisch, bij papa en mama is natuurlijk veel gezelliger) Maar leer het dan maar eens aan om op eigen kamer in eigen bedje te slapen. Continue schreeuwen omdat hij niet alleen wou zijn.... Dus voor mij: meteen eigen kamertje! Ik hoor de kleine evengoed wel... (muren zijn dun en er komt uiteraard een babyfoon)
Ons ventje ligt nog lkkr in zn wiegje op onze kamer, maar ik denk dat hij vanaf volgende week naar zijn eigen kamer verhuist. Ik vond het vooral de eerste 2 weken heel makkelijk dat hij op onze kamer lag, omdat ik na de bevalling niet zo mobiel was. Dan is het toch wel fijn dat hij lkkr naast je ligt!