zelf lampenkap decoreren.. tips/ideeen gezocht!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door luca2504, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

ik ben al maanden op zoek naar de perfecte lampen voor op de babykamer van ons meisje (1 hanglamp en 2 wandlampjes), maar ik leek maar niks tegen te komen.

Dus ten einde raad ben ik op marktplaats gaan zoeken of ik daar iets tegenkwam, en ik zag daar heel veel zelfversierde lampenkappen, maar nogal prijzig (en ik woon in het buitenland dus met verzendkosten NOG duurder). Nu ben ik de laatste weken heel erg crea bezig omdat ik ivm harde buiken alleen maar op de bank mag hangen, en opeens zag ik het licht (letterlijk en figuurlijk :p) en dacht;

DAT KAN IK ZELF OOK!

Dus nu heb ik een nieuw project, mijn eigen lampenkapjes versieren! Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en hebben jullie tips of ideetjes voor me?

De lamp heb ik al gevonden voor een prikkie. Ik heb pip behang (wit) met vlindertjes, en wil graag de vlinders er wel in terug laten komen. Verder bekleed ik hem natuurlijk met een leuk stofje in kleuren die passen bij het behang. Moet ik daar textiellijm voor gebruiken? En als ik bloemetjes, kant en lintjes er op wil plakken, kan dat dan ook gewoon met die lijm of zijn er andere manieren?

En wie o wie weet waar ik goedkope en leuke stoffen en fournituren kan bestellen :( Hier is geen markt met stoffenkraam te vinden helaas :(

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb zelf de kroonluchter gekocht! en heb via een webshop de lampenkapjes laten maken. was voor de kapjes ongeveer 30/40 euro kwijt. je kan me pb-en voor de webshop daar kan je denk ook stofjes bestellen en spullen om kapjes te maken
    Bekijk bijlage 150589

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    kijk s bij xenos ;)
    en als je nog kleine piplapjes wil mag je me wel pb-en ik heb er nog heeeel veel over maar weet niet precies welk behang van pip je hebt ?

4. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Ik heb een wandlampje met lampenkap bij de kringloop gekocht voor 2,50 en deze bekleed met dezelfde stof waar ik een lakentje van heb gemaakt. Ik heb de stof eerst om het kapje heen gespannen en met wat spelden vastgezet en gezorgd dat de naad aan de achterkant van het lampje zit. Deze heb ik met de hand op een aantal punten vastgestikt en een ranje kant erom heen. Ik was in nog geen half uur klaar en heb verder geen lijm gebruikt.

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik heb onze lampekap beplakt met de lieveheersbeestjes van het behang. Is heel leuk geworden.
    Het lijkt net alsof ze door de lucht vliegen.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
  7. bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan :D Heb mijn lamp inmiddels al in huis en ook wat spulletjes om erop te plakken, dus we gaan eens kijken hoe het wordt!

8. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb al allerlei soorten lijm geprobeerd, maar mijn lintje wat ik er op wil hebben blijft maar niet plakken...

9. Juffertje, ik heb textiellijm gebruikt en dat werkte echt heel goed! Heb je het al geprobeerd eerst half te laten drogen voor je het erop plakt? Dan hecht het beter.

Mijn project is af, ik ben echt heel trots op het resultaat! De foto's staan in mijn album :)

Deel Deze Pagina