wiegje voor in de ouderslaapkamer.. wel of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben er ook 1, en in ieder geval tot ik stop met bv geven blijft ze in het wiegje. Dus ik gok met een maand of 4 in haar eigen kamertje :D

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben er ook 1 gekocht... Sasha ligt daar nu nog steeds in te slapen (als ze niet bij mama ligt hihi)

Vond het voor de borstvoeding echt heel erg makkelijk, hoef ik ook mn bed niet uit. Ik slaap zeg maar wel op haar geluidjes, maar word niet van ieder wissewasje wakker.

(wat wel zo is, dat ik het een beetje raar vind, om sex te hebben, waar de kleine bijligt hihi)

3. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Bij ons is het ook geadviseerd. Ik heb er een geleend, voor die paar weken ga ik geen wiegje aanschaffen. Een vriendin heeft voor het eerste periode de reiswieg van de kinderwagen op de slaapkamer gebruikt, werkte ook prima.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hebben wij niet gedaan..
    Wij hebben hem vanaf dag 6 (toen was ik uit het ziekenhuis) op zn eigen kamertje in het ledikant gelegd.
    Ging prima.

Babyfoon hebben we ook niet.
    Ons huis is vrij oud, dus je hoort hem echt wel huilen.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat had ik dus ook de eerste week. Maar vind het toch een gedoe en zwaar om telkens die reiswieg naar beneden te sjouwen, als je wilt gaan wandelen. Mijn man was alleen de eerste 2 weken thuis, dus zag het daarna niet zo zitten. Toen hebben we toch maar een wieg gekocht.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb al op verscheidene sites gelezen dat een kindje bij je op de kamer ivm wiegendood aan te raden is.
    Voor ik dit wist was ik al van plan om mn kleine dit keer bij me op de kamer te hebben. Mn ex wilde dat nooit dus de andere 2 lagen meteen in een eigen kamertje en dat is me eigenlijk nooit goed bevallen. Elke nacht er uit soms 2 a 3 keer om te kijken of het daar nog allemaal wel goed ging en voor de voedingen. Wakker liggen en maar naar de baby foon luisteren of je niks raars hoort...nee dan liever naast me in n wieg zodat ik kan kijken of t allemaal goed gaat.
    Heb dus als eerste een wieg aangeschaft deze keer en die staat naast mijn bed aan t hoofdeinde. Dus kan zo erin kijken hoe t ermee staat.
    Heb nu ook n kamertje ingericht dus heeft mijn kindje de luxe van 2 bedjes op t moment :)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Wij hadden geen wiegje, maar tot ze bijna een half jaar was heeft ze in haar ledikant naast ons in de slaapkamer gelegen.
    De eerste drie maanden kreeg ze BV en was het ook wel zo makkelijk en daarna sliep ze 's nachts altijd door. Wij werden niet wakker van haar en zij niet van ons. Ik vond het heel gezellig, maar na een half jaar was ik er wel aan toe dat ze naar haar eigen kamer ging en dat is zonder problemen gegaan. Bij een tweede zou ik het net zo doen.

Oh ja, maar ik denk wel dat ik bij een tweede toch een wiegje neer zou zetten. In zo'n ledikant liggen ze zo verdwaald als ze zo klein zijn.
    Zowel mijn ouders als mijn schoonouders hadden een wieg, allebei al die jaren bewaard voor hun kleinkind. Die van mijn schoonouders was alleen totaal mijn smaak niet en ik wou niemand voor het hoofd stoten, dus heb ik allebei de wiegen maar gelaten voor wat het was. Als mijn zussen hem niet willen, denk ik dat ik die van mijn ouders overneem voor als er een tweede komt.

8. marjolein98

25 jun 2008
    67
    0
    0
    Zeewolde
    Ik ben verpleegkundige in kraamzorg: Wij adviseren inderdaad op in iedergeval in de eerste weken je kindje bij je op de kamer te laten slapen.
    Zeker wanneer je borstvoeding geeft is dit een belangrijk aspect.

Rooming in noemen we dat!

9. Niet meer actief

Maar dit argument (je hoort hem echt wel huilen) gaat voor ons niet op. Ik vind dat mijn kinderen niet hoeven te huilen als ze 's nachts iets willen drinken/eten. Je kunt voor dat een baby begint met huilen aan de geluidjes al horen dat hij/zij honger heeft en hem/haar voeden. En dit lijkt me erg moeilijk te horen zonder babyfoon en in een andere kamer.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dat vind ik dus ook! :D

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier geen wiegje of bedje op onze kamer, been there, done that.
    Onze eerste heeft noodgedwongen (slechts een slaapkamer) 2 maanden bij ons op de kamer gelegen en ik heb 2 maanden geen oog dicht gedaan, ik slaap heel heel licht en bij elk zuchtje zat ik recht op in bed.
    Nu gaat de tweede gewoon direct op zn eigen kamer. Die is naast onze kamer en ik zal hem goed genoeg horen.
    Borstvoeding ga ik niet geven dus ik moet er toch uit als hij honger heeft.

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Heerlijk dat mijn kleine mannetje zolang als hij in de wieg paste bij ons in de slaapkamer heeft geslapen. 's Nachts er niet uit te hoeven en als hij wat murmelde, even je hand in de wieg steken (vanuit bed) aaien over het bolletje of je hand op z'n buikje en hij viel weer heerlijk in slaap.
    Af en toe mis het wel dat hij niet meer bij ons ligt.
    De eerste zes weken heeft hij alleen in het wiegje gelegen, daarna overdag in zijn ledikantje op zijn kamertje en tot zes/zeven maanden 's nachts bij ons op de kamer. Zo lief en heerlijk.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

niet de reacties gelezen, alleen de vraag..
    Wij hebben straks de eerste periode onze kleine bj ons op de kamer. Gewoon voor het gemak, niet omdat ik bang ben dat ik 'r niet hoor... Dan hoef ik maar even op m'n knieen en kan ik de baby uit de wieg hijsen en voeden. Hoef ik niet de koude gang door 's nachts, (we verwachten de baby in november). Overdag kan ze dan wel gewoon in haar eigen ledikantje op haar eigen kamertje...

Nou moet ik zeggen: als we er speciaal nog een wiegje voor aan hadden moeten schaffen, had ik het niet gedaan, maar mijn ouders hadden de wieg van toen wij geboren werden nog staan, dus die hebben we nu al in huis. Moest alleen even een nieuw matrasje bij, die mijn ouders overigens nog wilden betalen ook, :)
    En ik ga hem even opnieuw bekleden, want wat er in zat was wel heel erg gedateerd, (super-jaren-70, maar dan op de minder leuke manier. Bruij en oranje borduursel op wit :(. Ik ga er iets met leuke felle kleurtjes van maken, :) Binnenkort eens shoppen voor leuke stof, maar dat ga ik pas doen als we ook behang en gordijnen hebben uitgezocht...

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heb de rest niet gelezen, maar gewoon doen waar je je op dat moment het fijnste bij voelt. Ik dacht van te voren vrij stellig "ons kind gaat meteen in zijn eigen bed", maar toen ie er was, was het toch wel heel fijn om hem bij ons op de kamer te hebben. Zo wen je aan elkaar he. We hebben het afgebouwd door hem eerst overdag op zijn kamer te laten slapen en daarna 's nachts.
    Wij hebben trouwens geen wieg gekocht, maar gewoon hem in de kinderwagen op de kamer gezet. Werkte perfect.
    Ow, en over dat gesleep met de wagen van boven naar beneden. Viel hier erg mee, aangezien ik de eerste weken niet veel kon (het kan best tegenvallen de tijd na de bevalling wat dat betreft) en papa echt niet elke dag met de kleine ging wandelen. Zeker de eerste week is het toch veel binnen zijn en aan elkaar wennen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vera, waar sliep je kindje overdag dan? Je zit dan toch niet de hele dag boven?

16. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Bij ons past geen wiegje op de slaapkamer. Best jammer eigenlijk!
    Ik ga proberen hem dus vanaf het begin op zijn eigen kamertje te laten slapen. Als dit voor beide niet prettig is, dan maar in de kinderwagenbak zolang. Is zo'n bak trouwens wel veilig om een baby de hele nacht in te laten slapen?
    Het heeft toch niet dezelfde comfort als een ledikantje....

Heeft iemand hier ervaring mee?

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben gewoon de kinderwagen op de kamer gehad. Was onzin om daarvoor een wiegje te kopen, zeiden zowel de LK als de kraamzorg.

Nora heeft niet heel lang bij ons op de kamer gelegen, toen de BV goed op gang was, is ze in haar eigen ledikantje gegaan op eigen kamer. En door de babyfoon hoorde ik ook de geluidjes die ze maakte als ze wakker werd voor het voeden :D

Daar kwam bij dat ik van elke zucht sowieso wakker werd toen ze bij ons op de kamer lag, dus naar haar eigen bedje was fijn!
    Mn man haalde haar gewoon op voor het voeden, legde haar bij me in bed, en legde haar weer weg.

Heeft voor ons prima gewerkt, dus geen wiegje voor ons ;)

Liefs,
    Mili

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Interessant topic! Als ik het zo lees, heb ik denk ik de voorkeur voor bij mij op de kamer de eerste periode. Ik zou denk ik ook continu uit bed springen om te kijken of alles nog goed gaat.

Je kunt overigens ook wiegjes huren! Ideaal als je zeker weet dat je er niet lang gebruik van kunt maken. En zeker in ons geval aangezien we in een appartement wonen en niet al te veel opslagruimte hebben ;)

19. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Lekker de eerste tijd bij ons in een wiegje op de kamer.
    Makkelijk en het is vooral 's nachts met voeden veel handiger + dat je je kindje altijd naast je heb dus altijd kan zien of alles goed is met de kleine.
    Mijn dochter heeft 5 maanden in de wieg gelegen en ik hoop dat deze ook zo lang in de wieg kan slapen.
    En idd als je een wiegje kopen te duur vindt kun je ook een wiegje huren, o.a. waar ik het wiegje heb laten bekleden deden ze ook verhuur.

20. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ff antwoord op de vraag waar je overdag bent als de kleine in de kinderwagen op je kamer ligt....
    De eerste 4 dagen was ik idd boven. Veel vrouwen zijn de eerste 2/3 dagen boven, omdat veel nog geen trap kunnen of mogen lopen.
    Daarna sliep mijn zoontje dus gewoon overdag in de kinderwagen op zijn eigen kamer en zat ik beneden bij de babyfoon. Daarna sliep hij ook veel in de box beneden.

Deel Deze Pagina