Hoi meiden, Ik ben even nieuwsgierig hoe jullie omgaan met je peuter die 'snachts wakker wordt van het huilen van de baby? De ene keer slaapt ze gewoon door andere keer word ze wakker, we proberen haar uit te leggen dat haar zusje moet drinken en daarna weer in haar eigen bedje gaat slapen. Ze is dan zo verdrietig, maar we gaan wel gewoon de kamer uit. Uiteindelijk stopt ze wel met huilen, vind het zo zielig er is zoveel veranderd voor haar. Opeens grote zus....maar tussen in daar zijn wij niet van! Zal dit over gaan? Doen jullie het ook zo?
Moeilijk hoor. Ik slaap nog beneden met de kleintjes tot ik moet werken of tot ze de nachten doorhalen.
Ik heb de baby de eerste 10 weken naast mijn bed gehad, zodat er verder niemand wakker hoefde te worden van haar gehuil. Daarna kwam ze nog 1-2 keer per nacht. In het begin werd mijn peuter (2 jaar ouder dan zusje) daar wel wakker van en soms moest hij ook huilen. Soms zat ik zijn zusje op haar kamer te voeden en dan kwam hij ineens binnenlopen. Als ik hem zei naar z'n bedje te gaan, moest hij dan hard huilen. Meestal bracht ik hem dan dus éérst terug naar bed, zodat hij niet bij z'n zusje op de kamer stond te huilen. Hij laat zich ook makkelijk troosten, dat hielp wel. Ik heb hem uitgelegd dat z'n zusje moest drinken, en dat ze daarom 's nachts wakker wordt en eventjes moest huilen - om mama te roepen. En dat ik er dan wel uitga voor haar, en dat hij gewoon lekker in z'n bedje mag liggen, en doen alsof hij haar niet hoort. Na een paar keer sliep hij er gewoon doorheen. Moet er wel bij zeggen: ik heb haar de eerste maanden nooit even laten jammeren, ook als er eigenlijk niks aan de hand was. Omdat ik niet wilde dat ze hem zou wekken. Maar misschien is ze daardoor wel erg gewend geraakt aan iemand die gelijk naast haar bedje staat als ze even een kik gaf. Nou ja, uiteindelijk is ze met 10 maanden alsnog gewoon gaan doorslapen probeer het dus uit te leggen aan je dochter; niet alleen 's nachts maar juist ook overdag, als ze écht wakker is. en nog een keertje voordat ze gaat slapen, dat werkte bij ons ook goed. dan stopten we meneertje lekker in, en dan zeiden we: als je B. vannacht hoort huilen, dan mag je lekker blijven liggen en verder slapen. mama gaat naar haar toe om haar te troosten.
Hoi hoi, Ik heb een zoon van 3 en de kleine meid is nu 5 weken. De kleine meid slaapt nog bij ons op de kamer. Heb nu een paar keer gehad dat hij zijn bed uit kwam toen ik aan het voeden was in de nacht. Doe dit in de woonkamer. Onze slaapkamer ligt naast de woonkamer. Hij wilde niet terug naar zijn eigen bed en was hard aan het huilen. Heb hem toen bij ons in bed gelegt. Hij word wel eens in de nacht wakker en voor dat zijn zusje er was , kroop hij al bij ons in bed. De keren dat het gebeurt vind ik het niet erg als hij bij ons slaapt. Hij slaapt meteen weer verder en de rest van het gezin ook Dit helpt bij ons maar kan me voorstellen dat je geen zin heb om een kleine naast je in bed te hebben.
Onze jongste zoon heeft 5 maanden in zijn wiegje op onze slaapkamer geslapen. Dit in combinatie met het geven van borstvoeding, zorgde ervoor dat hij nooit hard heeft gehuild 's nachts. Zodra ik hem hoorde, viste ik hem uit zijn bed en gaf hem de borst.
mika wordt nooit wakker van nora (11 week). en als mika in de ochtend wakker wordt slaapt nora door zijn lawaai heen gelukkig. heb ook nooit nora er gelijk uitgehaald zodat mika gelijk aan haar geluid zou wennen. groetjes ylona
Hier hetzelfde. Ze was wel vaak onrustig tussen 5.00 - 6.00 uur, maar sliep bij ons op de kamer en die grenst niet aan de kamer van haar grote zus.
Onze zoon (toen zusje werd geboren 21 maanden) is gelukkig nooit wakker geworden van haar. Ook is Pom vanaf het begin een baby geweest die gevoel had voor de nacht (bijwijze van spreken natuurlijk).. ze was heel stil en wilde maar één keer drinken. Ze is eigenlijk nooit onrustig geweest. Inmiddels zijn we 9,5 maand verder en mevrouw kan een enorme keel opzetten (gelukkig doet ze dat zelden) maar nog altijd wordt zoonlief er niet wakker van. Ik hoor veel dat het went.
hier hetzelfde onze dochter word ook wel eens wakker s'nachts als ik de laatste fles geef. en het ligt eraan soms leg ik uit dat ik nog even een flesje geef aan de baby en ook zo weer ga slapen en dan draait ze zich om en slaapt weer lekker verder. maar als ze erg overstuur is laat ik d'r eventjes bij me zitten op de bank kletsen we ff gezellig en leggen we samen de baby weer op bed en dan gaat ze zelf ook weer slapen.
Onze dochter (2,5) wordt ook regelmatig wakker als de jongste (6 mnd) tegen 5 uur 's ochtends wakker wordt. Midden in de nacht of 's avonds gelukkig niet. Wij douechen soms 's avonds rond hlaf negen, maar daar wordt ze nooit wakker van. Ik denk dat het even doorbijten is, totdat het babyhuilen gewoon bij de 'huisgeluiden' hoort. Het is voor de oudste echt moeilijk dat mama 's nachts exclusieve aandacht heef voor de baby. Bij ons wel i.i.g. Maar boos worden heeft geen zin. Hoewel wij ook niet gezellig even met de oudste gaan kletsen dan, we zeggen niet veel anders dan 'hup, weer je bed in'. Het is wel lastig. Succes ermee!