kraamzorg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Happy, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    werd net gebelt door de kraamzorg en die komen als ik 26 en half week ben langs..
    moet ik dan al echt alles klaar hebben?
    we hebben het kamertje staan. kleertjes in de kast maar heb nog verder weinig in huis.
    wou dit rond de 28/29 weken gaan halen omdat mijn man dan ook vakantie heeft en we samen lekker konden shoppen..

wat moet echt af en klaar zijn als hun langs komen?

2. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Nou ik heb m'n intake al gehad en we moeten nog met het kamertje beginnen. Ze komen heus niet alles controleren. Het gaat er voornamelijk om dat je weet wat je kunt verwachten, maar ook dat zij weten wat ze kunnen verwachten (gezin met al 2 kids, honden, katten specifieke wensen) maak je niet druk! Ze gaat echt niet met een lijstje controleren!

3. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier was dat niet nodig. Toen ze mij belde voor een afspraak vroeg ze wel of ze naar het kamertje.mocht kijken als deze af zou zijn. Toevallig was deze al af, voordat zij kwam, maar het is dus niet nodig. Gewoon lekker doen wanneer jij het zou willen doen.

Als je alles maar in huis hebt voordat je kleine er is, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken toch??

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ze komen niet om te controleren hoor.
    Ze komen de kraamzorg met je bespreken. Verwachtingen over en weer.
    Volgens mij was het vroeger meer een controle, tegenwoordig niet meer. En als dat wel zo is, dan zijn ze niet met de tijd meegegaan.

5. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb met 34+ weken de intake gehad. Kamertje was nagenoeg klaar. Ze wilde meer uit interesse kijken dan voor controle. Kreeg wel wat handige tips en adviezen en voornamelijk wat we beide kunnen verwachten qua verzorging, eventuele huisdieren/kinderen e.d.
    Er werd vooral besproken wat ik kan verwachten tijdens de kraamperiode.
    Dus geen zorgen als je nog niet klaar bent, daar komen ze echt niet voor

6. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    ja voor de bevalling is alles sowieso klaar!

wel heb ik 3 grote honden. ben bang dat ze daar moeilijk over gaan doen. hebben ze niets over te zegen, maar denk dat dat komt omdat "de omgeving" vind dat we maar 1/2 honden weg moeten doen omdat er een baby komt. belachelijk!!

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee hoor kraamzorg komt niet om te controleren! :) Meer voor uitleg komen ze.

8. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Hier kwamen ze alleen maar informatie geven. Ze zijn niet boven wezen kijken naar het kamertje ;)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze mogen je wel vragen om de honden in een andere ruimte te doen, wanneer de kraamverzorgster bang is voor honden. Ze proberen een kraamhulp in te zetten die van honden houd of ze iig gewend is maar dat lukt niet altijd. Ik had een kraam die niks met honden had en er bang voor was. Ik heb toen ook de vraag gekregen om de hond tijdens werk uren van de kraam, ergens anders onder te brengen. Hier heb ik ook gehoor aan gegeven. Ik werk ook in de zorg en wanneer we dit vrsgen, moet de client de hond opbergen. Zo niet, dan kunnen we de hulp weigeren.

Verder komen ze inderdaad niet controleren. Er is mij alleen gevraagd of ik bijv kraampakket had, kruiken en wat overleg over de werkzaamheden, borstvoeding enz.
    Stelde eerlijk gezegd geen ruk voor. Formuliertje invullen, info boekje en ze ging.

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    echt controle is t niet geloof ik.. Meer wat je van elkaar verwacht enzo :)

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier wilden ze juist niets controleren. Alleen even doorspreken hoe ik dingen wilde hebben en vertellen wat ze zoal doen. Ze vond het wel leuk om het kamertje te zien. Maar dat heeft niets met controleren te maken :)

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    No worry!!!
    Hier moest de babykamer nog afgebouwd worden en de woning nog opgeleverd..... ;)
    Je hoeft echt niet alles klaar te hebben.

13. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    oke super!

honden na een andere ruimte gaat hier niet lukken. 1 hond heeft een bench en die zou daar dan in kunnen maar heb niet zo.n super groot huis..
    en geen tuin..
    zal het wel bespreken volgende maand. hoop dat ze dan gewoon iemand kunnen inzetten die met honden kan..

is het trouwens een gekke vraag als ik vraag dat we niet een heel jong persoon willen??

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat vroegen ze hier, 'wat voor type zou je willen?'. Wij hadden juist een jonge meid die zelf nog geen kinderen had. Ik vond haar super. Ik kon gezellig met haar kletsen.

15. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hier draaide vrijwel het hele gesprek om mij.. (ook wel 's leuk ;)).. hoe ik de bevalling zag, hoe ik de kraamzorg zag.. wat ik belangrijk vond etc.. en natuurlijk kijken ze heus wel beetje naar hoe je huis is.. zodra ze binnen stappen hebben ze al idee hoe je je huishouden runt.. maar daar heeft ze niks over gezegd.. wel benoemde ze dat hun verplicht zijn te werken met materialen die op bepaalde hoogte zijn bv commode en badje.. en je moet trapleuning hebben anders mag kraamzorg weigeren om met je kleintje naar boven te lopen.. maar gezien wij beide groot zijn.. was de hoogte geen probleem ;) en hebben we netjes een trapleuning.. dus alles goed gekeurd :)

Ik vond t vooral een heel gezellig gesprek en heb duidelijk beeld gekregen wat zei bieden, en hoe dit binnen mijn 'beeld' past :) heb er zin in! :D

16. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Doen ze echt zo moeilijk over honden? Wij hebben 1 dalmatiers 4 cavias en 1gras parkiet ben echt niet van plan mijn hond ergens anders onder de brengen en als ze moeilijk zouden doen hoeven ze van mij dan helemaal niet te komen. Voor een hond is het al een nieuwen situatie als je hem dan ook nog weg gaat duwen en opsluiten word het alleen maar nerveuser.

17. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hier deden ze iig niet moeilijk over de kat! Zou t ook wat raar vinden als ze er wel raar over deden.. die hoort toch ook bij t gezin? Net zoals een hond.. Ze zei wel dat de kattenbak verschonen niet bij hun takenpakket hoort ;).. maar dat vind ik vrij logisch trouwens!

Bij mijn schoonzus hebben ze reptielen waaronder paar slangen.. deden ze ook niet moeilijk over ;) al hoe wel die wel achter glas zitten :p maar dan heb ik nog 100x liever een hond om me heen ;)

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier was er geen controle hoor, gewoon een gezellig gesprek, kopje thee, kreeg een kadootje.
    Ze vond t wel leuk om t kamertje te zien, maar gewoom voor de leuk zegmaar!

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Er staat nergens dag ze moeilijk doen over een hond;) dus vraag me af hoe je erbij komt.
    Er zijn kraamhulpen die inderdaad bang zijn voor honden,hier proberen ze rekening mee te houden maar anders kunnen ze vragen de hond naar buiten te doen of in een aparte ruimte.
    Maar geloof niet dat dit vaak voor komt hoor,tenzij je een monster hebt:D

20. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Haha de kraampolitie komt even het kamertje inspecteren :D :p
    Sorry, erg flauw :D

Maar ze komen vooral langs om te bespreken wat je kan verwachten van je kraamhulp, wat jou wensen zijn (of je bijvoorbeeld wel of geen stagiare wilt, jong of oudere kraamhulp, of je een man erg zou vinden) verder gewoon een gezellig praatje :)

Deel Deze Pagina