Bijna 1-jarige verkouden, wel/niet zwemmen morgen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Jan 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De titel zegt het al!
    Ons meisje is al een ruime week snotverkouden. Vorige week had ze een dagje wat koorts en dus zijn we toen niet gegaan. Nu snottert ze nog wel behoorlijk af en toe. Ik twijfel of we morgen wel of niet moeten gaan baby-zwemmen.

Wat zouden jullie doen?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoe is ze verder? Gewoon zichzelf? Ik heb het idee dat ik hier heel de winter al snot aan het vangen ben... met af en toe een week hoesten (soms overdag, soms snachts) . Dus als ze zich verder goed voelt, gaan wij gewoon zwemmen... Is haar neusje naderhand ook weer lekker doorgespoelt ;) .
    Maar als ze duidelijk vermoeider is dan anders en gewoon niet zo lekker, dan zou ik nog een weekje thuisblijven.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben vandaag wel gegaan.

Verkoudheid alleen is voor mij niet schrikbarend genoeg om thuis te blijven.
    Verder is Jaslene vrolijk en heeft geen koorts dus gewoon lekker gaan zwemmen.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Zwemmen is een prima middel tegen verkoudheid. Smeert de boel lekker door (door temp.verschil komt het snot lekker los).
    Zaterdag ben ik met mijn mannetje niet gegaan, hij had koorts en zat niet lekker in zijn velletje.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Zoiets raars heb ik nog nooit gehoord!

Ik zou het ff in de gaten houden, een zwembad is een plek van veel bacteriën... dus als er koorts/verhoging in het spel is zou ik sowieso niet gaan!

6. Mammie van Roy

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Waarom is dit raar? Als je tussen de haakjes leest lijkt me toch duidelijk wat ik bedoel. Als jij van binnen naar buiten loopt met een verstopte neus (en andersom), krijg je toch ook een loopneus?
    In en zwembad is het altijd bloedheet en nu is het buiten koud. Dus komt je snot (sorry) goed los. Dat is alleen maar goed voor je verkoudheid. Niks raars aan hoor.

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Het is juist lekker als ze verkouden zijn om te gaan zwemmen.
    Dan komt het inderdaad lekker los.
    Vaak knappen ( hier iig ) sneller op als we een uurtje gaan zwemmen.
    Ik zou gewoon gaan als ze alleen verkouden is.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hmm oke had het nooit zo bekeken maar zal t eens een keertje testen dan!

9. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik weet niet of dit nou goed is. Tuurlijk, lekker warm zwembad, maar hij moet er ook nog uit. En dan is het wel weer koud!

10. Mammie van Roy

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Met verkoudheid is dit niet zo heel erg. Met koorts doe ik het ook niet, want dan is het inderdaad wel heel koud.
    Gewoon goed inpakken. Ik zet zijn mutsje en zijn dasje ook pas op/om net voordat we naar buiten gaan.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Buiten dat, komt het snot er ook gemakkelijker uit (wat al losser zit door de temperatuur), door het water zelf... Omdat het simpelweg de boel ook doorspoelt als het ware.

Share This Page