In onze familiewieg ligt een matrasje van zeegras. Maar dat ga ik vervangen door een nieuw matrasje. Wel zo fris en veilig.
Het is inderdaad handig dat je je hand in zo'n laag wiegje kan hangen, voor het 'pinken' in het begin, ik doe het nu nog wel eens (niet het pinken hoor, Eva heeft nu haar duim)... als ik nog even wil slapen, en Eva moe is maar niet kan slapen, speelt ze nog even met mijn hand en valt dan vaak wel in slaap. En ik ook . Laatst werd ik wakker met mijn hand nog bij haar, Eva sliep en ik had een afdruk van de rand de wieg de rest van de dag in mijn arm staan . Een matrasje op maat kost bij de Prenatal ongeveer 35 euro. Maar Taliaa, waarom wil je de wieg maar 2 weken gebruiken? Voor de eerste weken is schuimrubber trouwens ook wel goed genoeg lijkt me.
Onze kraamhulp heeft er niks van gezegd en ik heb er 3 gehad... En dan nog is het zo dat de kraamhulp alleen maar advies mag geven, als jij iets op een bepaalde manier wil moet zij het zo doen. Jelle heeft uiteindelijk tot de 8 maanden in de wieg gelegen, maar dan moet ik er wel bij vertellen dat die van ons 90 cm lang was... Jelle was al 53 cm bij zijn geboorte..
Hier ook 53 cm bij de geboorte en een wieg van 90 cm . Begon Jelle er met 8 maanden niet uit te 'klimmen' dan? Eva probeert het al een hele tijd (vanaf 4 maanden) en tot mijn grote 'verdriet' moet ze binnenkort echt over... Vanochtend was ze ook weer aan het 'klimmen' en nog even en ze kukelt zo de rand over .
Nee, dat verbaasde mij ook al... Omrollen deed hij wel, maar echt zichzelf optrekken deed hij pas bij 9 maanden. Ik was blij dat hij al uit de wieg was... Het is toch een heel eind naar beneden... En zelf gaan zitten doet hij pas vanaf de 11 en een halve maand...
Eva rolt om naar de zijkant van de wieg, doet dan haar hand om de bovenrand en trekt zich omhoog... En ik maar denken, ik koop een wieg van 90 cm, dan kan ons kindje daar lekker lang in! Mijn nichtje heeft haar kinderen altijd zo'n 9 maanden in de wieg gehad, dat leek me ook wel wat, maar gaat dus niet lukken helaas. Nu is 6 maanden ook best wel lang , maar wat zal ik haar gaan missen 's nachts!
@ snoopy, ik wil de wieg echt alleen maar gebruiken voor het begin. Tot de borstvoeding een beetje loopt, dan gaat ze naar haar eigen kamertje (mis. is dit idd langer dan 2 weken:d) ik ben bang dat ik weinig zal slapen als ze bij mij ligt:d en ik wil ze snel laten wennen aan haar eigen kamertje
Ik verwacht ook niet al te lang met m'n wiegje te doen hoor, maar een matrasje kun je ook bij zo'n goedkoop matrassenhuis halen. Dat is iets van 30 euro ofzo. Ik ga de wieg zelfs opnieuw (laten) bekleden. Ook al is het maar voor kort, wie weet komt er ooit nog een 2e in. En zo niet... dan heeft mijn ventje toch maar mooi 2 weken in een prachtwieg gelegen, hihi.
Wennen aan haar kamertje kan ook overdag, zeker als je dat al heel snel doet, zal ze er snel aan wennen. Borstvoeding liep bij mij heel snel (paar dagen), maar je zit de eerste maanden toch nog met nachtvoedingen. Ik vond het heel fijn dat ik haar zo even uit de wieg kon plukken, zonder uit bed te hoeven. Ik kan juist heerlijk slapen als Eva bij ons in de kamer ligt, ze is 1x per ongeluk na het laatste slaapje overdag door gaan slapen in haar eigen kamer, ik kon 's avonds niet in slaap vallen, was helemaal van slag . Ik zou gewoon even kijken hoe het bevalt als ze er eenmaal is.
Wij zetten het wiegje gewoon in babykamer, is om de hoek van onze kamer...en slapen altijd met deur open voor andere dochter. En mocht dat niet lukken kunnen we altijd wieg nog in onze slaapkamer zetten... Kan niet wachten op ons kleine wonder in het wiegje...