Wiegjes vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Baileyy, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij willen toch graag na wikken en wegen een wiegje zodat de kleine straks bij ons op de slaapkamer kan slapen.
    En met wiegje bedoelen we zo'n mandje dat je ook makkelijk beneden neer kan zetten.

Maar nu zag ik een wiegje bij de Prenatal geloof ik. Het matrasje is dan zoo dun.

Op internet ook wel wat wiegjes gezien. Maar dan weet ik niks over de kwaliteit van het matrasje/stevigheid wiegje?

Wat zijn jullie ervaringen? Welke hebben jullie?

En hoe zit dat dan met het matrasje?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het matrasje is vaak dun ja, maar een pasgeboren kindje ( Zo'n mozesmandje gebruik je vaak maar 2-3 max 4 maanden ) weegt ook nog maar heel weinig. Het matrasje in onze kinderwagenbak is ook dun en toen we op vakantie waren hadden we ook alleen een mozesmandje als wieg. Dochter sliep er prima op, leg maar eens 6 kilopakken suiker in dat wiegje en dan zullen er geen flinke ligplekken in het matras komen.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    OKe dat dunne is dus niet zo erg.

Het matrasje in onze kinderwagen is namelijk iets steviger, is een aerosleepmatrasje.

En nu las ik op internet over wiegendood en dat een mandje van wilgentenen het stevigste is?
    Maar die ik zie zijn van maisstengels e.d.
    Welk wiegje hebben jullie en zijn ze stevig?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een slappe zeg maar. Is ook in 't buitenland verkocht, maar heb 't nooit eng gevonden als ze erin sliep want toen draaide ze nog niet en lag echt nog stil. Er zijn wel van wilgentakken Mozes mandjes  - Om Het Hoekje hier zie je duidelijk 't verschil.

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Meestal zijn die matrasjes wel voldoende hoor. Voor onze wieg kochten we daar ook een matrasje, en die is 7cm. Na 6 maanden erop geslapen te hebben ziet ie er nog als nieuw uit!

Voor deze baby hebben we een ovale wieg en daar moest een matrasje voor gemaakt worden. Die heb ik laten maken bij de prenatal en is ook 7 cm. Dus met ie matrasjes zit dat wel goed :)

Wat ik gehoord heb over die mandjes-wiegen, is dat je moet oppassen dat de handvatten goed vastzitten. Je zal hem maar opgetild hebben en er scheurt een handvat. (Volgens mij hoorde ik dat ooit eens bij Prenatal..maar pin me er niet op vast)

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    OKe maar die wilgentak mandjes zijn niet echt om mee te nemen dus?
    Wij vinden zoiets mooi

Wit mozes mandje  - Om Het Hoekje

Maar een handvat dat scheurt vind ik wel erg eng. Ik vond die van de Prenatal ook al wat slapper.
    Maarja welke is dan wel goed? Dat zie je op interne top een plaatje ook niet..

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik zag er gister eentje van plastic.. ik ga hem ff opzoeken..staat in de ouders van nu van deze maand.. de Moba wieg.. Moba, The Contemporary Moses Basket

Niet echt de charme van een rieten mandje.. maar wel super hip :)

8. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Ik heb ook zo'n mozes mandje van Omhethoekje,niet van wilgen. Is inderdaad een beetje slap, maar wel prima. Wij hebben er het luxe matrasje bijbesteld,dit is een aerosleep matrasje. en wat ik inderdaad een groot voordeel vind, is dat de kleine straks bij ons op de kamer kan slapen en ik de wieg overdag dan in de box kan zetten.

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb Omhethoekje gemaild met vragen over de stevigheid van de verschillende wiegjes. Misschien kan ze daar iets over zeggen. Want er zit wat prijsverschil in, dat moet dan toch ook ergens in zitten hadden wij bedacht.

Ik vind het gewoon zo leuk en ook lijkt het me handig om dan de wieg overdag in de box ofzo beneden te zetten.
    Maarja dan moet het wel veilig zijn en zo.

10. baby1986

baby1986 Lid

15 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een Mozes mandje gekocht bij omhethoekje.nl
    Heb hierbij de "deluxe" matras genomen (duurste variant)
    Mijn zoontje (3,5 kilo) heeft er 1 week in gelegen en er zaten diepe ligplekken in.
    Een deuk bij z'n hoofd en deuk bij z'n kontje.

Heb het matrasje eruit gehaald (midden in de nacht) en schrok me rot.
    M'n man heeft toen snachts een matrasje uit het boxmatras gesneden.
    Daar ligt hij tot nu toe lekker op.
    (terwijl het boxmatrasje ook maar 6cm is, maar stevig materiaal)

matrasjes van Mozesmandjes zijn meestal 4cm maar heel sponzig dus makkelijk lig plekken.

11. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Hier ook een mozesmandje met een dun matrasje maar dat ging prima. Ik had er nog wel een aerosleepmatrasbeschermer overheen. Geen kuilen hier in ieder geval.

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    voor het scheuren van handvaten: Til nooit het mandje met je kindje erin!!!!levensgevaarlijk! als het scheurt valt je kindje ruit met d egevolgend van dien.
    Dus echt alleen gebruiken voor slapen.en bij verplaatsen kindje eruit. Ook niet even snel optillen van bank naar box ofzo.

Deel Deze Pagina