Hallo, Ik ben me aan het oriënteren op een babyfoon met een bereik van minimaal een kilometer. Het liefst niet te duur. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaring met pmr is dat ze heel erg storingsgevoelig zijn en vaak bij lange na niet datgene bereiken wat ze zouden moeten bereiken. ik had er 1 van alecto met 4 km bereik. ding stoorde als een gek. ik hoorde andermans kinderen en op een gegeven moment ook de bakkies/radio van de vrachtwagens en hijskraan in de buurt. DAT ving hij wel goed op wel even schrikken hoor, als je ene mannenstem uit dat ding hoort komen of een lachend kindje terwijl je eigen kind in dromenland licht. pmr kan op heel veel dingen reageren. wifi, draadloze telefoon, tl lampen, tv enz. ik heb geklaagd en kreeg een nieuwe. exact hetzelfde probleem. en nog een nadeel, anderen kunnen jou of je kind dus ook horen als ze op dezelfde frequentie zitten. daarna een alecto met dect gehad. met 250 meter bereik. deze werkte super. meer had ik ook niet nodig. 200 meter van mn kind weg zijn terwijl die ligt te slapen vind ik al op het randje, laat staan verder..
Wij hebben de Alecto DBX-82 en die bevalt prima. We hebben hem gekocht voor vakanties en gebruiken hem ook thuis en als we op visite zijn. We hebben nog nooit last gehad van ruis of van iemand anders op hetzelfde kanaal, maar het kan natuurlijk wel bij pmr. Als het alleen voor de vakantie is kun je deze trouwens ook huren.
Ik heb er een met camera en daarbij Internet en/of wifi. Je installeert een app op je telefoon of tablet en heb over zicht en gehoor op wat er gebeurd...zelfs al zou je 100 km verderop zijn bewijzen van....
Wij hebben er 2 van alecto (als ik het goed schrijf). Hiervoor een duurdere van philips en hoorde elke keer andere kinderen van de buurt. Erg vervelend want we zijn ook een paar x dus midden in de nacht wakker geworden van krijsend kind dat roepte dat ze moest plassen of als je even bij de buren zat opeens een mannenstem hoort zeggen ooh stil maar mooi meisje niks aan de hand. Wist niet hoe snel ik op de babykamer moest komen toen hahaha Die we dus nu hebben heeft geen meerdere kanalen maar alleen 1 rechtstreekse verbinding met de babyfoon op de kamer. Denk dat dat iets is waar je vooral op moet letten. Meerdere kanalen klinkt super maar de meeste kanalen zit toch ook wat anders op haha