tweedehands kleding. wel of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kkatinka, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken.

Voor mijn zwangerschap dacht ik: nee, zeker niet! Nu merk ik toch wel hoeveel je kwijt bent aan kleding en hoe kort ze er mee zullen doen, dus ik neig nu zeker naar: ja! Een simpel shirtje bij de Hema is bijvoorbeeld €5, ze raden aan om (ivm spugen) zo'n zes shirtjes te kopen. Toch al €30, en dan ben je zeker ook nog hetzelfde kwijt aan broekjes, rompertjes en sokjes. Waar ze vervolgens maximaal vier-zes weken mee doen.
    Daarom ben ik nu van plan om goed rond te kijken op marktplaats, maar dan van kleding die nog mooi schoon is.

Ben benieuwd naar jullie visie!

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Waarom niet? Heb ook veel zwangerschapskleding van MP.

Krijg nog kleertjes voor baby van mijn schoonzus..
    Ook de babykamer komt hier van MP..
    Een kind krijgen is duur.. (maar daar kun je dus wel wat aan doen):D

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja hoor waarom niet. Hier een kinderfacebook groep waar veel kinderkleding wordt gekocht en verkocht.

Ik koop ook wel eens nieuw als ik een bepaald iets wil hebben. Maar ik koop best vaak kledingpakketjes met broekjes truitjes en rompers. Ze zitten er maar zo kort in en op de creche zijn ze ook niet zo zuinig ;) dus dure kleren daar vind ik zowieso al zonde

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier zowel 2de hands als nieuw gekocht bij beide kinderen. 2de hands het meeste van familie of vrienden gekregen.
    we hebben alles wat nog goed was en ik nog leuk vond bewaard, dus deze baby krijgt ook gewoon een combi van 2de (soms zelfs 3de) hands en nieuw.
    onze badset konden we bij de eerste van vrienden over nemen en zo nog wel meer dingen.
    alles even wassen en goed schoonmaken en het kan prima hoor.
    je bent een dief van je portemonnee als je alles nieuw koopt terwijl er zoveel nog goed spul 2de hands te vinden is. (is mijn mening, iemand die alles nieuw wil kopen moet het vooral doen)
    als je het zelf geen bezwaar vind maakt het niet uit wat een ander ervan vind.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Voordat ik zwanger was dacht ik ook: ik koop alles nieuw. Nu heb ik een kast vol met de maatjes 50, 56 en 62. Gekregen van mijn zus en beste vriendin. Allemaal uniseks, de roze dingen koop ik er dan wel zelf bij. Ik kan mn geld wel beter besteden! En buiten het geld, is het ook beter voor het milieu om te hergebruiken.

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ja hoor.. je kunt het toch gewoon wassen en dan is het weer schoon? Kindje merkt er niks van of het nieuw of 2e hands is.. en het is zonde van je geld aangezien ze het maar kort aankunnen.

Ik heb een mix van nieuw en 2e hands.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ja hoor!!

Ik struin alle 2dehandskleding en speelgoedbeursen af!
    Zijn vaak nog hele goede kleertjes en speelgoed.
    Voor bij de opvang vind ik nieuwe kleertjes te duur, deze zitten vaak onder de vlekken die ik er niet uit krijg. Vind ik niet erg, maar wel jammer van nieuwe kleding.

8. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zei eerst ook dat ik alle kleertjes graag nieuw wilde kopen. Maar ondertussen ligt er toch al een hele stapel dat ik via Marktplaats heb gekocht. De meeste kleding ziet er nog als nieuw uit, aangezien ze het idd maar heel kort dragen!

9. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik heb laatst een winterjas tweedehands van iemand gekocht. Was een paar keer gedragen en echt als nieuw. Vervolgens thuis lekker gewassen en aangetrokken. Ik vind tweedehands kleding niet echt een probleem, al ligt het er wel aan wat voor kledingstukken het zijn. Ik hoef niet in andermans t-shirtje te lopen, maar dat is een persoonlijk iets.

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb er geen probleem mee. Voor het kindje heb ik al wat tweedehands kleding gekregen, nou je wast het toch dus ik ben er wel blij mee. Mijn winterjas heb ik van een collega gekregen, even naar de stomerij en ook die kan ik nu prima dragen.

De kleding zal hij/zij toch snel uitgroeien dus alles nieuw vind ik niet nodig, het kost allemaal al veel geld :).

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb heleboel kleertjes gekregen van mensen die geen kinderwens meer hebben :D
    Ben er erg blij mee! Ze dragen het zo kort... krijgt de kans niet eens om te slijten. Als er iets bij zit met vlekken die ik er niet uit krijg of ik vind het echt niet mooi doe ik het weg... maar alles ziet er nog als nieuw uit eigenlijk.
    Als ik iets in de winkel zie dat ik echt mooi vind koop ik het wel nieuw, maar alles nieuw is wel echt heel duur voor de paar keer dat hij het aan gaat kunnen!

12. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor mijn dochter heb ik nieuw gekocht, vond het veel te leuk om kleding (online) te shoppen :). Het hangt denk ik van je budget af.
    Voor bib wil ik vooral wol/wolzijde, dus heb je maar weinig nodig. Tweedehands kan prima, maar er zal ook nieuw komen.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

#13 Drieka, 21 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2014
    Absoluut! Ik heb afgelopen zondag van een mevrouw jongenskleding maat 50 t/m maat 80 gekregen, 6 vuilniszakken vol!!! Haar zoontje is bijna 2 jaar en was alles ontgroeid en aangezien ze nog een dochtertje van 10 maanden had en geen kinderen meer wil mocht ik het dus zo hebben.

Het is echt abnormaal veel, er zaten ook wat dingen tussen die echt versleten waren, dat heb ik weg gedaan, maar heb dus wel in

maat 50: circa 15 rompertjes, 5 broekjes, 10 truitjes, 10 pyjama's en 5 boxpakjes

maat 56: circa 20 rompertjes, 15 broekjes, 25 truitjes, 15 pyjama's en 10 boxpakjes

maat 62: 25 broekjes, 30 truitjes, 15 pyjama's en 10 boxpakjes

De overige maten 68 t/m 80 heb ik in 2 grote dozen op zolder staan!

50 % merkkleding en 50% van de Hema, Wibra en Zeeman.

Komende zondag ga ik nog 38 kledingstukjes (rompertjes, broekjes, truitjes en vestjes) van Mexx, Esprit, Prenatal en Noppies ophalen voor 25 Euro bij iemand in maat 56 en 62 zodat we ook wat nette kleding hebben voor als we eens weg gaan.

Ik heb 2de hand dekens, lakens, hydrofiele luiers en washandjes, sokjes, schoentjes, gewoon eigenlijk bijna alles, als het er nog keurig uitziet kan je het toch gewoon uitwassen en dan is het toch prima??

Natuurlijk kopen we ook nog wel eens iets nieuw maar het is zo verschrikkelijk duur, we kunnen echt geen hele garderobe in 3 maten kopen nieuw, zoveel geld hebben we niet dus lang leve Marktplaats :D

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ook al kunnen we het ons prima veroorloven om alles nieuw te kopen, doen we dat niet. We kijjgen veel gedragen kleertjes van familie en vrienden (is allemaal nog als nieuw) en we hebben veel nieuwe kleertjes gekregen als kraamcadeautjes. Heb vorige week op een kinderkledingbeurs een zgan winterjasje maat 68 gekocht voor maar 2 euro. Hoe leuk is dat :) Vind het zonde om alles nieuw te kopen nu hij nog zo klein is, bovendien ben ik ook voorstander van hergebruik. Speelgoed idem.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das een hoop Drieka! Heerlijk toch? Bij ons ook wat hydrofielen idd. Maar ook een speelkleedmet zo'n boog/gym ding erboven, wat ander speelgoed, lakens. Ik ben er blij mee!

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja kun je zeggen!! We zijn er ook echt ontzettend blij mee, die mevrouw wilde er niks voor hebben maar goed, ik heb toch wat gegeven want weet wat het kost en kan dat dan niet om helemaal niks ervoor te geven dus heb toch een kleine cadeaubon als bedankje gegeven :D
    Alles is mooi meegenomen wat je krijgt want het is zo vreselijk duur allemaal :(

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Niets mis met tweedehands kleding. Het is allemaal maar zo kort gedragen. Dus eigenlijk nog als nieuw allemaal.

Ik heb het meerendeel nieuw (tijdens het shoppen is het té verleidelijk om het een en ander mee te nemen;)), maar ik heb ook een aantal tweedehands setjes.

18. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ook wij hebben zo veel kleding gekregen dat de hele kledingkast vol zit zonder dat alles er al in ligt. Super fijn, zeker wanneer er een paar keer achter elkaar een poepexplosie plaats heeft gevonden! ;).

19. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Om een of andere rede koop ik niks tweedehands, vind het toch altijd een beetje vies.. maar dat ligt aan mij hoor want eigenlijk is er niks mis mee.
    Nou moet ik zeggen dat mijn zoontje heel lang in 1 maat zat en zit (10 weken in maat 50, 10 weken in maat 56... en nu zit hij bijv al meer dan een half jaar in 86 en past het nog steeds, af en toe iets in 92) dus hij doet wel lang met zijn kleren.

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha nou ik kom met een andere mening..!
    Ik vind het super prima wat een ander doet, maar ik krijg echt de kriebels van tweedehands! Heel soms iets voor mezelf en dan wat bekenden nieuw hebben gekocht (nu zw winterjas). Maar het idee... en dan voor de kleine. Maar er zullen heel veel kleertjes zijn die er prima uitzien hoor! Maar niet voor mij. Ik ben niet van het dure, hm ikea wibra etc...maar wel van nieuw dus. Vind het ook veel te leuk om te shoppen!!!!!

Deel Deze Pagina