Ooit heb ik er iemand eens over gehoord dat er wel een algemene lijst is met babyspulletjes die je moet hebben voor je pasgeboren kindje. Wat raden jullie aan om allemaal aan te schaffen?
Op verschillende sites staan idd uitzetlijsten, bijv prenatal, hema. Die ljsten kloppen volgens mij aardig en anders kijk op deze site even bij grootste aanraders en miskopen voor tips
Ik heb eigelijk bijna alles gekocht wat op die lijsten stonden en toen kwam mijn kraam verzorgster en die vertelde 'dit mag niet dit heb je niet nodig blabla' Net als navelbandjes of een matrasmolton of een stootrand en nog wat kleine dingentjes die onnodig zijn. Ach het zijn misschien maar een paar centen die je kan besparen maar toch! Misschien is er iets te vinden via het kraambureau voor babyuitzet lijsten?
navelbandjes heb je idd niet nodig. molton ik zou het wel op het matrasje leggen, heb je een keer een luier dat door lekt is niet gelijk je matras naar de knoppen. stootrand in bed is zeker weten niet goed, kindje kan er tegen aan komen te liggen en dan stikken. er staan genoeg dingen op zo een lijstje en het ene heb je echt niet nodig en zoals hydrofiele luiers staat op dat je er 12 moet hebben, aan 12 heb je niet genoeg ik heb er 36 en die vlogen er in het begin al door heen. dekentjes staat ook op dat je er 2 moet hebben, ik had er 2 , 1 heb ik weg gegeven zat nog steeds in de verpakking.
Ik heb alles genomen wat vermeld staat op de site van het kraamcentrum waar ik zit: http://www.careynkraamzorg.nl/files/UIT ... 230708.pdf Het is een pdf file!
Nou, ik heb me er redelijk aan gehouden, maar niet altijd dezelfde hoeveelheden. Ik heb bijv. maar 1 dekentje gekocht en dat werkte prima, wat die kleertjes betreft hebt ik er zelf ook maar een draai aan gegeven. Wat ik wel onzin vond waren 2 kruiken, uiteindelijk toch maar wel gedaan op aanraden van het kraambureau en ik heb ze veel moeten gebruiken, ondanks dat ze in een warme week in hartje zomer geboren is. Dat kan ik iedereen dus toch aanraden om te kopen of te lenen van iemand. Sommige lijsten, vooral van winkels, staan vaak vol met dingen die je niet nodig hebt, ik zou dus eerder een lijst van het kraambureau nemen.
Kruiken zou ik, als koukleum, ook goed zelf kunnen gebruiken ons kindje komt 4 juli! Als het goed is... ook hartje zomer dus.
Ja, zoiets had ik ook, ik gebruik ze soms nog voor mezelf. Hihi, we schelen trouwens 2 dagen zie ik nu, dus wie weet liggen we wel rond dezelfde tijd straks te puffen !
navelbandjes : Voor de naveltjes worden ze idd niet gebruikt maar was blij dat ik ze wel in huis had. Ik had op een gegeven moment zo last van stuwing dat mijn kraamverzorgster van hydrofiele handoeken en navelbandjes een steunbh heeft gemaakt.
Bij het topic de grootste miskoop/aanrader vind je ook heel erg veel tips, al zijn een hoop dingen afhankelijk van je persoonlijke situatie.
@ Jo79 Ik zie het, grappig lekker bevallen in hartje zomer. 'Helaas' hebben wij onze vakantie wel moeten annuleren maar het is het waard!
Ik zou vooral zelf een beetje inschatten wat je handig lijkt, en stel je prijs op luxe of niet? 1 tip die ik je zou meegeven, koop vooraf alleen het hoognodige en reserveer een bedrag voor na de geboorte. Wij stonden bijna wekelijks in de prenatal de maand na de geboorte Je komt er pas achter wat handig is als de beeb er echt is!
Het is me nog steeds niet duidelijk waarvoor je nou 2 kruiken nodig hebt? Het leek mij namelijk ook nogal een grote onzin en heb dan ook 1 kruik in huis.
Nou, dat nut zag ik er ook totaal niet van in, maar mijn dochtertje kon zichzelf de eerste week echt heel moeilijk op temperatuur houden, dus ze lag constant met kruiken in bed. Was begin augustus en heerlijk weer buiten, dus aan de temperatuur in de kamer lag het niet.
Ik vond de meeste uitzetlijsten redelijk overdreven, maar ik kan zo ff geen voorbeeld daarvan bedenken Ik denk dat je als je al uitgaat van een uitzetlijst niet die van een winkel moet nemen zoals de prenetal, maar die van de kraamzorg.