hallo ik ben nu 28 weken zwanger van mijn eerste kindje. en ben nog erg onzeker over het opmaken van het ledikantje. ik heb het nu als volgt in gedachten/klaarliggen eerst een normaal matrasje een normaal hoeslaken dan een aerosleep dan een aerosleep hoeslaken dan een lakentje dan een pelusa beledikantsprei nu vraag ik me af of er tussen het matras en de aerosleep een hoeslaken of matras beschermer moet en ik vraag me af of een pelusa ledikantsprei veilig is . heb hem net bij de baby dump gekocht en ben vergeten om te vragen wat nou het veiligst is. ik weet dat een dekbed niet mag en een dekentje wel. valt ledikant sprei nou onder de categorie deken of dekbed??? alvast bedankt
ik kan je niet helpen sorry met de sprei, ik heb mn wiegje alsvolgt opgemaakt: - matras, - molton bedzeiltje (zonder plastic maar weet niet hoe ik het anders moet noemen dan een zeiltje) - hoeslaken - lakentje met dekentjes heb mn bedje met 30weken opgemaakt en toen een grote fleecedeken er overheen gelegd tegen het stof e.d. maar er zijn meerdere topics geweest over bedjes opmaken misschien kan je de zoekfunctie gebruiken en dan op je antwoord komen. en die sprei tja ik zou hem persoonlijk opgevouwen op het voeteneind leggen zodat je een reep van de sprei ziet. zie ook zo veel bedjes opgemaakt bij de gardo. zie eerlijk gezegd ook niet de meerwaarde van een sprei behalve decoratie. maar dat is mijn mening!
-matrasje - aerosleepding - aerosleephoes - lakentje - dekentje - evt. sprei ik heb geen aerosleepding want vindt het persoonlijk onzin. op de plek van de aerosleep heb ik een molton. dus ik heb matras, molton, matrashoes, laken, dekentje een sprei valt niet onder deken of dekbed. een sprei leg je over een opgemaakt bedje. dus voor de mooi. heb je ook nog een gewoon dekentje?? zo niet dan moet je die nog halen. liefste 2. 1 reserver of voor als het erg koud is zodat je een dubbele deken erop kan doen.
matrasje, molton, hoeslaken.Dan je kindje en daarop een deken en een lakentje.zo ook in de kinderwagen. aerosleep heb ik niet
Ik heb het gedaan zoals daisy. Ik heb ook geen aerosleepmatrasje. Eerlijk gezegd werd een aerosleep mij zelfs afgeraden door een VK. Qua veiligheid is niets bewezen en kindjes schijnen zichzelf op een aerosleepmatrasje minder goed warm te kunnen houden. Neemt niet weg dat ik er zelf heel lang over getwijfeld heb om er eentje te nemen. Mocht het jou zelf nu echt een veiliger gevoel geven moet je het zeker doen! Want ook dat is heel veel waard. Waar is de sprei van gemaakt? Je mag een dekentje gebruiken als het is gemaakt van 100% wol of 100% katoen. Als je sprei ook van dat materiaal is gemaakt zal het denk ik wel kunnen?
ow dat is een goede ik heb het meteen ff gecheckt 80 % katoen 20% polyester pfff ik bel morgen wel ff naar de winkel bedankt voor de tip
iedereen bedankt voor de reacties ik blijf maar twijfelen , maarja... zal er wel bij horen!!! volgende week maandag komt er iemand van de kraamzorg langs voor de intake dan zal ik haar(of hem) ook ff om raad vragen.
Ik heb matras, aerosleep, aerosleep sloopje, lakentje en dekentje. Je kan ook een deken in een dekbedhoesje doen. Staat ook leuk! Bij mij kon beebje zich prima warm houden met de aerosleep hoor, er liggen toch ook kruikjes in. Ik vond het een heel veilig gevoel in ieder geval.
Hier ook matrasje, aerosleep, aerosleep hoeslaken, lakentje en deken. Neem aan dat de kraamzorg het toch wel over nieuw doet als het niet goed is!
Tussen het matras en de aurosleep hoeft inderdaad geen extra laken. Als de baby in bed plast ofzo, beschermd de aerosleep je matras en kan je de aerosleep in de was doen. Ik heb dus ook: Matras, aerosleep, aerosleep hoeslaken, laken, deken.
Ik heb: Matras Molton (ter bescherming van het matras) Aerosleep Aerosleep hoeslakentje Kind Lakentje Deken Ik heb de aerosleep eraf als het koud is... Maar juist erop als het warm is omdat het wat minder warm ligt (ze heeft een heel koud of heel warm kamertje)
Ik weet niet of het goed opgemaakt is, maar ik heb het zo: Matras Matrasbeschermer Molton Hoeslaken Dekentje met laken eronder of hoeslaken eromheen
Ik weet niet wat voor matrasbeschermer je bedoeld? Maar meestal ligt een matrasbeschermer onder het matras, dan matras, molton, hoeslaken en laken + deken of deken in overtrek (mits deze goed passend is). (molton)zeiltjes worden afgeraden.
Ik heb het zo opgemaakt. Matras Hoeslaken + molton ( voor bescherming van het matras en vindt het er beter uit zien. Want je ziet het matras zelf niet) Aerosleep Areosleep hoeslakentje Lakentje Deken Ik heb zelf met areosleep gemaild omdat ik twijfelde. Hun zeide dat je geen hoeslaken er tussen hoefde te doen maar het mocht wel.
ik heb nu. matras aerosleep topper aerosleephoeslaken lakentje en deken voor de kou zoontje slaapt in een slaapzak
matrasje daarop de aerosleep en dan gewoon een hoeslaken. Hoeft echt niet perse zo'n dure voor de aerosleep. Succes
ik heb matras, molton matrasbeschermer, aerosleep, hoeslaken, bovenlaken, vellux deken met overtrekje erover. in de kinderwagen: matras (is al een aerosleep), molton, hoeslaken, bovenlaken en dekentje.