Hoi, Even een vraagje... Ik ben heel benieuwd wat voor matrasje jullie hebben. Zit te denken aan aero matras, maar ik vraag mij af of dit echt nodig is. Lijkt mij dat tegenwoordig dat de matrasjes toch wel veilig zijn? De kleine komt eerst in een ouderwetse wieg te slapen en als het groter is in een ledikant. Anders moet ik 2x een aero matras of een top coat kopen. De wieg is namelijk ovaal en het ledikant niet Wat raden jullie aan? Of te wel.. wat slapen jullie baby's op? Alvast bedankt. Groetjes
Wij hebben in zowel de wieg als het ledikantje een koudschuim matrasje. Kosten hiervoor waren zo'n 90 en 40 euro.
Wieg: Matrasje van vroeger, waar ik zelf ook op geslapen heb Aerosleep topdek (25,-) Aerosleep hoeslakens (13,- ps) Lakentje Katoenen dekentje Ledikant: Matras "Fenne" leenbakker (Pocketvering, 15cm dik) (40,-) Aerosleep topdek (69,-) Aerosleep hoeslakens (15,- ps) 4 seizoenen deken Vellux (79,-) Dekbedsloop (30,- ps) Al gebruiken we de laatste 2 nu al niet meer want madame winkelt zich het hele ledikant door. Ze slaapt dus in een slaapzakje..
Hier ook gewoon 2 matrasjes en straks op beide een topdek van aero-sleep. Wij hebben hem bij de baby-dump gekocht, voor de wieg is hij iets ovaal en idd 25 euro oid. Voor de ledikant 69. Hier gaan er gewone katoene hoeslakens overheen.
Hier gewoon een matras van Ikea. Ik vind die aero sleep zon geldklopperij. Hadden we vroeger toch ook niet. En kans op wiegedood neem er niet door af want dat wordt niet eens veroorzaakt door verstikking.
Wij hebben een koudschuim matras van babydump, die koste 90,- En in de wieg komt een matrasje van 7 cm dikte.... hoe of wat, dat doet mijn stiefmoeder voor mij! Die mag zich uitleven op de bekleding e.d. van onze wieg.
Ledikant: Matras "Fenne" leenbakker (Pocketvering, 15cm dik) (40,-) Nu in de aanbieding voor 30 euro bij Leenbakker. Ik heb m gisteren gekocht ook n.a.v. een vraag van mij over matrasje en ben er heel erg blij mee Vele reageerden met Ikea en Leenbakker dus vandaar. Succes met het vinden van het matrasje. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/294229-matras-ledikant-leenbakker-30-euro.html
Thanx voor de tip! Ik heb net ook 2 matrasjes besteld bij de leen bakker..Wilde ze al daar halen dus nu nog leuker voor dat geld natuurlijk!!Hoor er ook goede verhalen over!
Wat een hoop keuze toch (en dan heb ik het niet alleen over de matrasjes haha). Bedankt allemaal.... ik ben nu wel wat wijzer geworden van de tips!
Wij hebben een aerosleep matras. Verstikking is dan misschien geen oorzaak van wiegendood, maar liever ook niet de oorzaak voor de dood van mijn kind. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Wij voelen ons prettig bij een aerosleep.
Hier ook een aero sleep matras! Zeker na het lezen van de folder geeft me dat toch wel een veilig gevoel!
Wij hebben een matras van ikea: spelevink heet deze. Hij was toen 60 euro. Bevalt prima! Aerosleep vonden we niet nodig, want mijn ouders, de kinderwagen, het kdv en het logeerbedje hebben het ook niet. Ik weet dat bij lenbakker ook een heel goedkoop matrasje te krijgen is (20/30 euro?). Hier op zw pagina gelezen!
Ik heb bij onze keus op de consumenten site gekeken en kwam via via op een link over wat 'goede' matrassen zijn. aerosleep is geen slecht systheem maar volgens onderzoek ook niet beter als een ander/goekoper. Traagschuim zou wel risico's hebben. Verder kan geen enkel matras verstikking voorkomen/vertragen wat de fabrikant ook belooft. Het opdekken en passend zijn van je beddengoed/matras schijnt crucialer te zijn mbt wiegendood..