winstuitkering....

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wie krijgt dat ook bij zijn baas?
    ik heb van mijn baas nog nooit 1 cent winstuitkering gekregen maar mijn man standaard elk jaar.
    vorig jaar werd nuon verkocht aan vattenvalt en toen ook een erg leuke premie.(meedeling)
    en nu vandaag weer een winstuitkering:D

begrijp alleen zelf niet waarom t ene bedrijf wel uitkeert en het andere niet.

iemand een idee?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier elk jaar winstuitkering ( de ene keer ligt het percentage uiteraard hoger dan de andere keer, maar de verschillen zijn niet enorm) We krijgen standaard het 1e deel in december en vaak een nabetaling in april. Ik werk bij Etos

De enige reden die ik mij kan bedenken dat niet elke bedrijf dit doet is omdat de bazen het wellicht in eigen zak stoppen?
    Bij mijn man overigens ook geen winstuitkering.

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    een winstuitkering is toch eigenlijk net zoiets als n bonus?? en soms worden die ook al in de salarissen verwerkt... als ik mij niet vergis :D

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Toen Continuon nog onder Nuon viel had mijn man ook elk jaar een winstuitkering.
    Nu het Alliander is heeft hij gelukkig nog steeds een winstuitkering.
    Sowieso toen het gesplitst werd vorig jaar was het erg fijn :D
    Bijna € 6000 bruto!
    Nu hebben ze iets nieuws. Een winstuitkering verpakt in een ander jasje met allemaal bonussen erbij.
    1 van de voordelen als je bij zo'n groot bedrijf werkt.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ikzelf krijg geen winst uitkering, werk bij een huisarts.

Maar mijn vriend krijgt dat als bonus. Hij krijgt aan het begin van het jaar een lijst met dingen die hij dat jaar moet halen, qua omzet enzo. Haalt hij dit, dan krijgt hij een bonus en anders niet.

Helaas maken ze de lijst die hij af moet maken steeds langer dus de kans dat ook maar 1 iemand in het hele bedrijf zijn bonus haalt wordt steeds kleiner.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb nog nooit ergens gewerkt waar ze winstuitkering hadden.. helaas :)

7. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik werk ook bij een behoorlijk groot bedrijf, manlief ook. Ik weet dat ze bij ons erg veel winst maken maar ik heb er nog nooit wat van gezien hoor en manlief ook niet :p

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij krijgen jaarlijks aandelen/opties :) en een bonus.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Bij ons krijg je (afhankelijk van je functie), jaarlijks bonus, winstuitkering en aandelen. Deze bedragen kunnen enorm oplopen, erg motiverend. Mijn man heeft dezelfde regeling bij zijn werkgever.

10. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Bij ons ook geen winstuitkering en bij mijn vriend ook niet...
    Toen ik bij de AH werkte kregen we dat wel, en om eerlijk te zijn was wel lekker hoor een paar extra centjes erbij:pWe hebben het er wel over gehad op het werk, alleen hun willen hier niet aan mee doen:x

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij werken alle bij in de non profit sector, dus geen winst!!
    En dus ook geen winstdeling! Jammer!

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Winstdeling is niets meer of minder als een vorm van bonus. En als jij dit niet in je salarisonderhandelingen/contractbesprekingen meeneemt met je werkgever dan hoef je ook niet verontwaardigd te doen als je het niet krijgt.

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

werk bij een ah maar krijg niets... maar goed is ook een frenchaiser of hoe je dat ook schrijft.. dus hij steekt allesin eigen zak heheh
    wel 10 % korting op de boodschappen tot een maximum van 75 euro in de 3 maanden maar dat krijgt hij vergoed dus dat kan wel kost hem niets..
    goh wat een krent eigenlijk

14. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Het staat wel in ons cao dat we het krijgen, maar dat is dan weer afhankelijk van "de doelstellingen die behaald worden". Die zijn dus al 2x op rij niet gehaald, oftewel, geen winstuitkering. Helaas...

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    doe es ff normaal zeg!!!;)

er is helemaal niemand hier verontwaardigd:$

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij krijgen beide 13e maand en een aantal bonussen per jaar, geen idee eigenlijk waar die vandaan komen maar ze staan wel leuk op de salarisstrook.

17. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Manlief is Netwerkbeheerder in een groot bedrijf. 1x per jaar winstuitkering (vorige maand gehad) was met netto bijna 2000 euro. Katjing!

Deel Deze Pagina