Kleding seizoen vooruit kopen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ffion, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik doe het nooit, kleding een seizoen van te voren al kopen. Daarmee bedoel ik nu kleding voor winter ‘18/‘19 kopen.

Nu zag ik online een paar leuke dingen met goede korting. Maar ik twijfel toch en wel om de maat.

Dochter is nu ca. 1.30m. Jurkjes maat 128 zijn nu echt te kort. Mij lijkt dus dat ik voor maat 134/140 moet gaan. Maar hoe dan bij merken met enkele maten? Ga ik dan voor 140 bij shirts en jurken, of beter 134?

Help! Hoe dan anderen dat?

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik koop in de uitverkoop wel vaker een seizoen vooruit, en kies meestal liever iets groter dan klein, in jouw geval 140 dus. Ze groeien er uiteindelijk wel in, en in de meeste gevallen dragen ze dingen ook als ik mis gok. Bijvoorbeeld een lekker vest op een zomeravond.
    Helaas nog steeds niet de garantie dat zomer ook echt warm is in Nederland, dus lange mouwen kunnen in mijn ogen altijd wel!

Ffion vindt dit leuk.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn kinderen slaan eigenlijk nooit een maat over. Dus ik koop dan 1 maat groter. Ene keer passen ze erin, andere keer is het te groot en dragen ze het een seizoen later. Maar ik heb nog nooit gehad dat ze iets helemaal niet aan konden omdat ze 1 jaar 2 maten gegroeid waren. Vanaf een bepaalde leeftijd dan. Een jaar of 3 zou ik zeggen.

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Dank voor de reacties.

Shirts en jurkjes heb ik nu besteld in 134/140 of 140. En 2 rokjes in maat 134. Haar broeken en rokjes maat 128 zitten nu nog goed, dus maat 140 lijkt me dan erg aan de grote kant voor volgende winter.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Alleen de broekjes ( maat die zijn eigenlijk draagbaar het hele jaar door haha )

Voor de rest ook niet. Zo onwijs lastig!

Deel Deze Pagina