Ow help! Onze wasmachine heeft het begeven na 12 jaar. Destijds een AEG gekocht. Ik miste de resterende tijd functie, die wil ik er bij de nieuwe wasmachine echt op hebben. neig naar een Miele, is dat echt de beste? Hebben jullie tips?
Wij hebben een bosch met idos. Na 1 jaar was de motor compleet kapot gedraaid. Monteur had het nog nooit gezien.. We hebben een compleet nieuwe wasmachine gehad, omdat we het zo'n fijne wasmachine vinden verder. Ik zou sowieso 1600 toeren aanraden en de verlichting in de trommel is ook wel heel prettig. Die van ons kan je ook met een app bedienen en je krijgt een melding als die klaar is, dat is wel heel fijn.
Ik heb een AEG, nu een jaar of 3, daar zitten ook allerlei mogelijkheden op. Sowieso resterende tijdfunctie. 1600 toeren centrifugeren en een stoomprogramma. Dat laatste gebruik ik nog wel eens voor knuffel enzo. Ook bijvoorbeeld tijden instellen dat hij aangaat enz. als je bijvoorbeeld in daluren wilt wassen, maar dat gebruik ik niet.
Ik heb sinds 4 weken een AEG 8000 serie. Erg tevreden over. Binnenkort wil ik er ook de warmtepompdroger van kopen.
Ik zou eentje kiezen die zelf afweegt hoeveel water erbij moet en evt ook de hoeveelheid wasmiddel. Ik snap alleen niet precies hoe dat werkt, omdat elk merk een andere dosering heeft, maar het schijnt toch te kunnen!
Hier pas een bosch met idos bij een witgoedzaak in de buurt aangeschaft (bleek ook nog goedkoper dan coolblue enzo) https://www.ep.nl/products/bosch-wgg244a9nl-serie-6-exclusiv-wasmachine/74400/?channable=02f94e65616e003432343230303532393138383575&utm_campaign=&utm_content=&utm_source=Google&utm_medium=Adwords&utm_term=&gclid=Cj0KCQiAiJSeBhCCARIsAHnAzT-ud09uTAld6l0JwZRvI-Y-hImMgZjQ_4mBfpcmq3uAS5Ka9pF2x6kaAl_GEALw_wcB We hebben hem nu een week of 6 en erg tevreden, 9 kg was een must voor mij en het automatisch doseren is echt super handig. Verder geeft hij automatisch aan wanneer je een trommel reinig programma moet doen (iets wat ik normaal vaak vergat). Deze heeft wel maar 1400 en mijn oude had 1600 toeren, maar ik merk geen verschil in droogtijd.
Hier moet je instellen wat de standaard dosering is, dus die op de fles staat en dan doet het ding verder de rest.
Nog elke dag blij met mijn Miele. Heb hem nu 8 jaar en nog nooit wat mee gehad. Ik kan zien hoe lang hij nog draait, tot op het kwartier de starttijd instellen voor het wassen, heb een powerwash functie erop zitten (je was in een uur klaar, soms heel handig met kinderen) en meer dan genoeg wasprogramma's. Grote trommel en 1600 toeren. Kostte wat maar dan heb je ook wat.
Ik heb een Miele, maar puur omdat er een goede blackfriday aanbieding voor bij kwam. Enige nadeel is dat het snelprogramma alleen op 40 en 60 kan. En het bijzondere is de eco wasstand doet er een uur langer over. Maar is wel zuiniger qua energie/water Wij zijn maar met zijn tweetjes dus idos hoefde van mij niet. En mijn rechtsdraaiende deur vind ik zo fijn. Stoot ik mijn hoofd niet meer tegen de glazen douchewand
Toevallig een maand of 2 geleden begaf onze Samsung wasmachine het, helaas niet veel tijd om alles te vergelijken, moesten zelfde dag nog nieuwe uitzoeken. Gekozen voor een Bosch, een serie 6, maar niet met auto dose of zoiets, kostte toen 650 euro of zoiets, heel tevreden over de schoonheid van was, ruikt heerlijk fris, echter wel vind ik dat hij de was best kreukt, soms komt t er zo verkreukt uit, dat t echt in propjes uit elkaar gehaald moet, en lang niet alle programma’s kunnen 9 kg hebben, die het wel kunnen draaien ontzettend lang, dacht ongeveer 3 uur… dus als ik opnieuw mocht kiezen, zou ik eerst alles uitzoeken, wel vind ik de Max 700 euro voor een wasmachine, omdat de wasmachines van tegenwoordig vaak niet meer langer meegaan dan 8 jaar. Echter morgen komt er al een Bosch monteur, want hij maakt laatste week enorme rare geluiden voor hij tot centrifugeren over gaat…
Ik gebruik het meest de eco 40-60. Die zou 3h46 nodig hebben, maar is eigenlijk altijd na 2,5 uur klaar. Bij onze oude duurde het eco programma 4h18 en dat had hij ook echt nodig. Dus ik vind dit al ‘snel’.
Die heb ik nog nooit geprobeerd, omdat ie zo ontzettend lange tijd aangeeft, en ik t gek vind dat ie tussen de 40 en 60 graden wast, hiervoor had ik Samsung, die bedacht meer zelf zeg maar, woog t gewicht en paste daar alles op aan, was kwam er stuk minder gekreukt uit, en waste over t algemeen sneller, 1.5 uur voor 8 kg was.
https://www.bol.com/nl/nl/p/aeg-lr8594bn4-8000-serie-powercare-wasmachine-nl-fr/9300000112640071/?promo=basket_818_recentbekeken-MCM-slot_C99__2_&bltgh=iHclA0bUd5Q3CXqX50FHvA.2.3.ProductImage Deze heb ik gisteren gekocht. Ik hoop dat het wat is.
Ik doe eigenlijk bijna alles op die was. Alleen blouses, truitjes en zo op 30, maar voor de rest gebruik ik die eco was. Ik merk qua kreuken geen verschil, maar had hiervoor ook een Bosch.
Hier nu al een tijdje weer een Siemens 9 kilo met app, met mogelijkheid om nog wat toe te voegen als het programma is begonnen (nog niet gebruikt overigens) en het meest fantastische... Als hij klaar is, IS HIJ OOK WERKELIJK KLAAR (bij die stomme *** Samsung stond ik dan vervolgens nog een paar minuten wortel te schieten N zoveel jaar (8 ofzo?) dus weer een up-to-date wasmachine, ook weer energie zuiniger Dat vind ik het nadeel aan Miele, je betaalt het dubbele, waar ze dus een keer zo lang mee moeten gaan (wat vast zal lukken), maar op een gegeven moment lop je zo 10 tot 15 jar achter qua technologie, nee dank je, dan liever zo
Dit herken ik ook van Samsung, t wachten voordat je de deur kon openen idd, das bij Bosch ook beter, klaar is ook klaar, geen gewacht op de deur meer, en idd over die miele wasmachines, zoveel duurder, maar heb van meerdere gehoord dat die nu ook niet meer 20 jaar meegaat.
Hier al een paar jaar super blij met onze Miele. Hadden hiervoor een samsung die ik na een paar jaar weg heb gedaan van ellende.
Ik wil al helemaal geen samsung meer. Heb nu mijn 3e en deze is de slechtste van de 3. Programma dat ik normaal gebruik duurt al een half uur langer en de knoppen zijn zo gevoelig. Ik moet er nog maar even per ongeluk tegen komen of de wasmachine gaat al uit. Dan weer aanzetten en meestal kan ik het programma niet meer hervatten en moet ik weer opnieuw beginnen. Dan sla ik wel wat over om het korter te maken maar het is elke keer weer een gedoe.
Wij hebben de samsung quickdrive 8000. Voor precieze naam; https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-quickdrive-8000-serie-ww90t986ase-1672445.html En dit is echt een top ding! Ik kan er later nog iets bij gooien (stel dr valt een sok naast) en hij heeft zooooveel programmas. Ook super speed en hij kan ook koud schoon wassen. Wasmiddel en wasverzachter meet hij zelf af, vind ik echt ideaal. Je kan ‘m ook via n app bedienen maar daar doe ik eigenlijk weinig mee. Oh en mijn samsung is wel echt klaar na de tijd die erop staat. Misschien verschilt dat per model? Geen idee