zwangerschapsvergiftiging?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Duo Penotti, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben de afgelopen 2 weken 7 kilo aangekomen waardoor ik nu op een totaal zit van +30 kilo.

Ik hou ontzettend veel vocht vast, voornamelijk in voeten, enkels, benen en handen. Doet ook pijn.

Ik heb geen last van hoofdpijn en laatste keer bij de Vk was bloeddruk iets hoger dan normaal maar niet extreem.
    Ook geen last van tintelende vingers.

Kan ik alsnog zwangerschapsvergifting hebben?
    Vind het gewoon zo raar dat ik zoveel aankom en zoveel vocht vasthoud. Kan al heeeeel lang me ringen, armbanden en schoenen niet meer aan.

Iemand die zwangerschapsvergifting had zonder al te veel klachten??

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wanneer ben je voor het laatst bij de verloskundige geweest en wat vertelde ze toen?
    Als je zoveel bent aangekomen en je hebt de verloskundige laatst niet meer gezien zou ik zeker even bellen voor advies!

Succes

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had die klachten ook maar dat was geen zwangerschapsvergiftiging hoor.

Moest smorgens bij het opstaan gelijk mn slippers aan doen en vooral niet meer uitdoen anders kon ik de rest van de dag op mn blote voeten verder.
    Verder had ik ook hele dikke handen en vingers, wel last van tintelingen. zo erg dat ik snachts een nachtspalk droeg.

Anders moet je je twijfels nog eff met de verloskundige bespreken als je het niet vertrouwd.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk niet dat je met alleen vocht vasthouden zwangerschapsvergiftiging kan hebben (maar ik ben geen arts natuurlijk)
    Ik had het wel, en voelde me niet heel ziek maar had wel duidelijk last van de bekende klachten. Sterretjes zien, bandgevoel, pijn tussen schouderbladen, hoge bloeddruk, eiwitten in urine...

5. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Vraag of ze je urine willen checken bij de vk of ha. Hoef je je ook geen zorgen te maken. En het is zo gedaan tegenwoordig.
    Je hebt altijd gevallen dat je net buiten de boot valt qua symptomen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee heb je niet want vochtvasthouden als gevolgt van de zv is echt laatste stadium dat betekent dat je nieten niet werken je zou daarnast ook verl flauwvallen, duizelig, sterretjes zien en enirme hoeveelheid van eiwit in urine hebben en erg hoge bloeddruk. Eiwit in urine is een must bij vochtvasthouden en hoge bloeddruk.

Ik ben al sinds week 32 twee keren dooirgestuurd naar zh zonder vochtvasthouden. Klachten: bloeddruk 135/80 (normaal 120/60); misselijk met vlagen zonder overgeven, duizelig paar keren per week. Eiwit in urine met thuistest : staafje bij vk.
    Toch alles prima ctg prima, baby op termijn, eiwit on urine in lab met spoed onderzocht: zit er wel maar te weinig voor zv

Ps: zwangerschapaverg. is geen ziekte het is algemene folks woord:)
    Er zijn stadia ervan:
    - hoge bloeddruk zonder andere dingen erbij
    - toxicose: met overgeven en eiwit
    - pre-eclapsie: met eiwit en vocht etc
    - hellp: waneer je nieren opgeven.

Zo ver laat je geen enige vk lopen als je in risico groep zit.
    Bel vk en vraag of je urine mag brengen: schoonmaken beneden goed en midden straal opvangen. Als op de staafje van hun wel + eiwit is dan kan overlegt worden hetelfde urine in lan afgeven bij zh met spoed.
    Echter hoge bloeddruk is wel vaker een van de dingen die moet aanwezig zijn!

Vocht vasthouden zelf hebben meer dan 80% zwangere dat is geen probleem. Mijn vriendin kwam 45kg bij waarbij de helft was vocht!

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje voor jullie reacties.
    Ga vandaag even bij de VK langs, dus dan zal ik even zien wat ze zeggen.

In elk geval bedankt.

Deel Deze Pagina