HELP huisstofmijtallergie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door joos1, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Sinds enkele weken is bekend dat is behoorlijk zware huisstofmijtallergie heb.
    Nu ik zwager ben heb ik er veel meer last van.
    Van de HA heb ik ventolin en beclometason gekregen.
    (de beclometason gebruik ik nu 3 dagen, maar slaat volgens de HA pas na een week of 2 aan)

Heeft er iemand hier ervaring mee en wat voor medicatie kregen jullie?
    Ik koester de stille hoop dat het tijdens mijn zwangerschap minder wordt anders zit ik 8 maanden te hijgen!

Alvast bedankt! ;) [/b]

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Allereerst rot dat je het hebt, maar ja troost je er zijn vele met je ;)

Het eerste en beste wat je kan doen is als je dat hebt je donzen (of veren)dekbed eruit gooien, neem een anti allergisch dekbed/hoofdkussen.
    Vloerbedekking in huis..... niet schoon te houden en in je slaapkamer een no no! Laminaat is vele malen beter en je word 's ochtends niet verstopt wakker.

Dat zijn de beste tips die ik je zo kan geven.
    Ooh ja en niet te veel neussprays gebruiken, die werken nogal irriterend en dan heb je sneller een bloedneus.

3. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    thnx mamalieske.
    Heb inderdaad zo'n dekbedovertrek besteld, gordijnen in de slaapkamer vervangen met rolgordijnen etc
    Gelukkig heb ik parket door het hele huis, dat scheelt!

Het verveldende is dat die verstopte neus en niezen heel erg meevallen, maar ik heb het mega- benauwd.
    Wanneer ik stilzit zit ik al te puffen! en in de loop van de dag wordt het erger....

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb al mijn hele leven last van huisstofmijt allergie en ik reageer daar ook benauwd op. ik kreeg altijd medicijnen (qyzal) ervoor maar van mijn huisarts heb ik begrepen dat geen enkel medicijn specifiek voor allergie geschikt is tijdens de zwangerschap. Ik ben van de week bij de apotheek geweest en daar raadden ze me cetricine aan. dit schijn je te mogen gebruiken.

Wij hebben in het begin van onze zwangerschap de stoffen bank de deur uit gedaan en een leren aangeschaft dit heeft veel geholpen. zoiezo hebben we oook overal laminaat. vloebedekking in je slaapkamer is funest.

overigens mag je ventolin wel gebrukken dat is een luchtweg medicijn.

sterkte ermee ik weet hoe je je voelt.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoi,

heb ook zware huisstofmijtallergie en mag van de VK mijn speciale neusspray (Flixonase) niet meer gebruiken omdat er te weinig over bekend is mbt gebruik tijdens zwangerschap.
    Heb nu ook meer klachten en veel meer niezen omdat het zo vochtig is buiten. Kan er weinig aan doen behalve hopen dat het gauw weer voorjaar wordt en wat extra ventileren in huis.
    Tis voor een goed doel moet je maar denken! En wees gerust, straks met mooier weer zullen de klachtn echt aanzienlijk minder zijn, tenminste als ik van mezelf uitga!
    Doei!
    Booey

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Wij hebben hier, naast alle andere tips die hierboven al zijn gegeven ook een speciale stofzuiger met hepa filter!

7. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Bedankt voor de tips iedereen!

Ik gebruik sinds een week beclometason en heb wel het idee dat het begint te werken.
    Verder ga ik nu ook naar een fysio om weer correct te leren ademhalen. (duurde een tijdje voordat de HA erachter kwam dat ik een allergie had waardoor ik verkeerd ben gaan ademhalen door de benauwdheid)

Mijn slaapkamerraam staat nu de hele dag open om alles goed te doorluchten, dat helpt ook wel een beetje.
    Nogmaals bedankt en sterkte ! ;)

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik heb van de HA een briefje gekregen om speciale hoezen voor om matras en kussen te kopen, doordat het van de HA komt krijg je het ook vergoed bij de (meeste) zorgverzekeringen.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Qua dekens, hoofdkussens en lakens enkel synthetisch nemen.
    Knuffels enkele uren in de diepvries, zo vriezen de mijten én hun eitjes dood.
    Verder alles wat in de diepvries kan: idem.
    Matten (woonkamer en toilet) best wegdoen (zijn een enorme grote bron van huisstofmijten).
    Steeds kookwas, dan zijn ze ook dood.
    Zoveel mogelijk dweilen, best met Dettol of HAC (is ontsmettend en geurt lekker).

Is het beste wat je kan doen, heb al sinds baby af die allergie...

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Hee dat is grappig, dat van het synthetische beddegoed. Mij hebben ze juist aangeraden 100% katoen en dan op 60 graden wassen.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik gebruik Q-var (nu al 3 maanden) en ik heb maar 2 keer ventolin hoeven gebruiken in die tijd (terwijl dat eerst 3 a 4 x per week was)...!Superspul!
    Ook vaak de slaapkamer onder je bed stofzuigen (daar zit altyd lekker veel stof)..

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Hee dat is grappig, dat van het synthetische beddegoed. Mij hebben ze juist aangeraden 100% katoen en dan op 60 graden wassen.

In katoen kruipen die ondingen in, van synthetische stoffen glijden ze af. Geen idee wie je dat heeft aangeraden, maar dat was een redelijke fout geweest.
    Als je ff nagaat dat de mijten in katoen blijven zitten en zo een feestje bouwen in je dekens, is dat niet zo goed.
    Van synthetische toestanden glijden ze af, kunnen ze zich minder goed voortplanten en uiteindelijk gaan ze dood omdat ze nergens een plaats hebben om te schuilen en voort te planten.

Deel Deze Pagina