Hi mroos, No worries, hier ook een mannetje dat niet doorslaapt. Ja, toe hij 4-5 maanden was sliep hij een paar nachten per week redelijk door. Maar nu is het al dik een maand bal... Speentjes, troosten, nachtvoedingen... Het hele riedeltje. Nu ons meisje ook ziek is en slecht slaapt is het echt niet grappig meer.... Sterkte! En ooit gaan ze het echt wel een keer snappen!! En tot die tijd: vroeg naar bed (ik ga zo ook al plat, ben dood....).
Hier ook twee dames die het 1e jaar van hun leven nooit hebben doorgeslapen. Onze jongste dochter ging een half jaar geleden doorslapen. Ik leef dus met je mee! Je hoort en onthoud vaak de positieve verhalen, maar er zijn veeeeel kindjes die niet doorslapen na 6 weken...
Vigo slaapt pas sinds diekwart jaar door! Hij wordt in april 5 jaar... Dus zo 'erg' kan het ook nog Nu wordt hij heel soms nog eens wakker als hij eng heeft gedroomd, maar laat dat niet merken qua huilen ofzo. Hij komt dat gewoon met al zijn 4 knuffles + slaapdoekje bij mij in bed liggen Milan slaapt door sinds hij een maandje of 15 is. Heel soms word hij nog wakker, maar met wat drinken en een knuffel slaapt hij dan weer lekker verder tot 6-7 uur in de ochtend.
Hier moet ik er ook nog regelmatig s nachts uit voor een speen of om ff te troosten. En mijn zoontje is bijna 17 maanden
Hier nog steeds 5 van de 7 nachten spooknachten, dochter is 21 maanden... Was/is wel ff een tegenvaller na mijn zoontje die idd met 8 weken doorsliep.. Aan de andere kant: ik probeer bewust even te genieten van het feit dat mijn kleintje MIJ nodig heeft op dat moment. Maakt het net wat minder erg als je je voeten weer op die koude vloer moet zetten hihi
Doorslapen is officieel een uurtje of 5 slapen achter elkaar, dus ja, dan slaapt de kleine hier officieel dus gewoon altijd door. Want het wordt meestal na 5 uur. Maar consequent is hij niet, hij komt tussen 5 en half 8. En ik ben zo blij als het 7 uur is en hij slaapt nog. 5 uur is voor mij nog gewoon nacht, en dan is de tijd erna te kort om nog ff zelf te slapen... Zo jaloers op mensen in mijn omgeving, die moeten de kleintjes zelf om een uur of 8 wakker maken?! Maar je moet niet alle verhalen horen van doorslapen, er wordt veel over gelogen. Dat las ik laatst ergens, dat mensen gewoon zeggen dat de kleine dat doet. Vrienden van mij ook, maar een x of FB las ik dat de kleine uit logeren was en dat het toen dus 4.30 was. Die reactie is kort daarna verwijderd, tja, dan heb je iets te verbergen, of niet?
pfffff vandaag ook weer iemand ow ik leg ze om half 8 op bed en word de volgende ochtend half 9 wakker.....ow grrrr dan ben ik echt ZO jaloers!maar wat meerdere zeggen soms vind ik t ook heerlijk ff kroelen midden in de nacht met je kleintje...die momenten zijn ook wel weer om te koesteren....als je paar jaar verder bent droom je alleen nog maar van zn momentje Succes vannacht dames ik duik erin zodat ik iig vast een ruk gemaakt heb haha!!
Yara (vandaag 9 maanden) slaapt ook echt niet door. Zowiezo om 23:00 nog wakker en willen drinken en vaak nog 1 a 2 x snachts. Heel soms slaapt ze van 23:00 tot een uur of 7-7:30 maar dat zijn uitzonderingen!
Nou, als je nu nog niet overtuigd bent dat je de enige niet bent, haha. Hier een dochter van 8 mnd die sinds 2 weken de fles krijgt en nu eindelijk, sinds 1 nacht, lijkt door te krijgen wat zo'n beetje de bedoeling is...Rond 23 uur de fles en tot gisteren kwam ze nog om een uur of 3 (in gunstige gevallen) en dan weer rond 6 uur. Afgelopen nacht sloeg ze die van 3 uur over! Wel even gemopperd rond 4-en, maar ze gaf t al snel op. Om 6.15 was ze er weer! Joepie! Ook voor jou komt t ooit vast goed! Sterkte!
Mijn baby slaapt ook niet door hoor ! Ik word wel gek van alle "tips" die mensen hebben, echt niet normaal sommige. Ook trek ik het niet hoe fantastisch en geweldig hun kind wel niet is die al vanaf x weken al doorslaapt. Alsof mijn kind niet geweldig is?!? Ik ben er dan ook klaar mee. Doorslapen komt vanzelf wel... Mijn oudste, bijna 3, sliep met 10 maanden door. Maar het afgelopen halfjaar heeft hij veel last van nachtmerries, dus slaapt niet door. Lekker kunnen slapen als ouders is gewoon een luxe!
Hier ook nog eentje die nog lang niet doorslaapt. Mijn andere zoontje sliep bij 10 weken wel volledig door en dat had ik nu ook wel verwacht, maar helaas..... Onze zoon komt meestal na 5 a 5,5 uur weer. En als het tegenzit na 4 uur al weer. Wij hebben ook al van alles geprobeerd maar niks lijkt verschil te maken... En inderdaad vervelend al die mensen die met tips aan komen. Wel goedbedoeld, maar alsof ik die tips niet al weet en doe. Maar dat maakt gewoon geen verschil... Ik moet over 2 weken ook weer aan het werk en ben dan ook erg benieuwd hoe dat gaat met die korte nachtjes...
Mijn zoontje is al ruim anderhalf jaar en slaapt pas sinds 1 week door. Ik weet niet wat me overkomt (ben nu zo gewend aan die nachtelijke escapades dat ik zelf dus niet meer doorslaap). Dus hoe het ook loopt verder, uiteindelijk gaan ze allemaal doorslapen hoor. Ik hoop alleen voor jou dat het ietsje sneller gebeurt als hier! Veel succes en laat je niet gek maken door al die vriendinnen van wie de kids al lang doorslapen. Het ligt echt niet aan jou! Groetjes Juliette
Zoontje is 26 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen. Hij wordt iedere nacht minstens drie keer wakker.
Waarom erger je je? Ik snap heel goed dat het niet leuk is, maar die anderen kunnen daar toch ook niets aan doen? Ik zou mijn energie anders gebruiken dan je ergeren. Ja, mijn oudste sliep met 6 weken door. Door als in van 21.00 tot 6.00. Maar met de tweeling gaat het iets lastiger, ik ken dus beide zijdes van de medaille.
Hier een heerlijk meisje van bijna 11 maanden en ook zij slaapt nog niet door. De 1e 5 maanden sliep ze ivm reflux helemaal weinig, nu word ze zo 5 a 10 x per nacht wakker en dat is eigenlijk luxe. Pff maar ja ben nu toch wel op. Ben erg blij te lezen dat er meer kindjes zijn die niet door slapen. Ik begon erg aan mezelf te twijfelen, wat doe ik toch verkeerd. Sterkte allemaal!!
Niemand doet iets verkeerd hoor, slapen kun je niet afdwingen. Helaas, er zijn vele methoden en tips, maar elke baby doet het op zijn eigen manier en tempo.
"die van mij sliep op die leeftijd ALLANG door hoor" "gewoon laten huilen, dan geven ze het vanzelf op" "Je moet strenger zijn, je bent veel te flauw" "Je moet er gewoon niet meer naartoe gaan 's nachts" "geef ze maar een week aan mij, dan slaapt ze wel door" "slaapt wel wel eens bij jullie in bed?! Nou dat vind ik echt raar hoor" "je verwend haar teveel" "gewoon negeren werkt het best, ik heb mijn kind 2 weken lang laten huilen 's nachts en toen sliep hij door" Zomaar even een greep van opmerkingen die ik al naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen *zucht* Het is inderdaad vaak goed bedoeld hoor, maar alsof wij zelf niet alles al geprobeerd hebben.... voor mijn dochter is het toch ook niet fijn om zo vaak wakker te worden 's nachts!
En het laten huilen werkt niet bij elk kind, wij hebben het paar x geprobeerd maar slapen doet ze dan echt niet. Daarna zijnwe zeker uur zoet met troosten. Als je al 5 keer je bedbent uit geweest praat je wel anders over het bij je in bed leggen. Het zijn allemaal mensen met kinderen die nergens last van hebben. Geen dromen, krampjes ed Mijn dochter heeft eerst last gehad van reflux en vooral snachts van krampjes. Sinds een maand is het iets minder erg maar het is er nog steeds. Door de tandjes kunnen ze ook last van oren hebben en dan doet plat liggen erg veel pijn. Helaas heeft zij dit ook. Dit vergeten al die mensen die het beter weten.
Laten huilen is hier nooit aan de orde. Een baby is sneller weer rustig als je hem zich niet overstuur laat huilen, naar mijn mening. En al die tips? Het ene oor in en het andere uit. Heel snel
hihi helemaal mee eens Helaas ben ik hierdoor wel mensen kwijt geraakt, die wisten het allemaal zoveel beter en hadden "levenservaring". Tja en ik ervaring met mijn kind