Wiens baby slaapt ook nog (lang) niet door?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mroos, Feb 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Je kunt tips waar je een goed gevoel bij hebt altijd uitproberen, maar het ene kindje is het andere niet. En alle ouders zijn ook anders.

En als mensen je pad verlaten omdat ze het beter weten dan jij? Die kun je dan maar beter kwijt zijn, want dat getuigt van weinig respect voor jouw zienswijze. Het is jouw kindje toch? Doen waar jij je goed bij voelt!

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Idd het gaat hier alleen wel om mijn ouders (vader en stiefmoeder)
    Gelukkig hebben we nog heel veel mensen die naar mijn dochter kijken en weten dat er echt iets is en niemand komt met goede adviezen of iets dergelijks. Ze steunen alleen maar door te helpen en te luisteren. En gelukkig hebben we ook nog mensen die een opa en oma voor haar willen zijn, hihi dus ze zal niks te kort komen.

Als jullie kindjes wakker worden merk je dan ook dat ze ergens last van hebben (krampjes, tandjes ed) of willen ze dan graag bij je zijn?
    Ik ben erg blij dat jullie dit topic hebben geopend, ik was radeloos. Ik dacht echt alle kinderen slapen lekker en mijn kind lukt het gewoon niet.
    O ze heeft wel 1 of 2 keer doorgeslapen maar toen had ze geen krampjes en geen last van haar tanden.
    Hoeveel slapen jullie kindjes eigenlijk? Ik had gelezen dat ze ongeveer 15 uur zou moeten slapen nou daar komt ze echt niet aan. Ze slaapt meestal van 19.30 tot 7 uur (nou ja slapen wel vaak wakker) En dan overdag slaapt ze hooguit 1,5 tot 2 uur.

3. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn zoon is nu 14 maanden.
    En wat is een doorslaper? Een hele nacht geen kik geven? Mijn zoon ging "doorslapen" 1 week voordat ik ging werken. Maar sindsdien gaat het met ups en downs. Dan slaapt hij weer 2 weken door. Toen kwam er een periode dat hij wel 4 keer wakker werd omdat hij zijn speen kwijt was.

Vorige maand was een hel. Ook wel 4 keer wakker door tandjes, verkouden, dromen enz. En dan moet ik hem echt troosten.

Sinds het weekend gaat het weer wat beter, dus misschien komt er nu een goede periode aan.

Mijn zoon was dus een vroege doorslaper, maar dan komen er wel altijd andere zaken. Ik denk echt dat er maar weinig kindjes zijn die structureel een hele nacht niets van zich laten horen.

Ik maakte me ook zorgen dat hij te weinig zou slapen, maar zolang je overdag een goed gehumeurd kind hebt, wat goed eet, speelt, ontwikkelt zou ik me geen zorgen maken.

Wanhopig word ik er ook nog van, zker als zo'n moeilijke periode langer dan 2 weken gaat duren. Ik kan mijzelf troosten dat het tot nu toe altijd een fase is geweest.

En straks komt nr 2 eraan. Haha ben erg benieuwd hoeveel slaap ik dan ga krijgen.

Succes en veel nachtrust toegewenst!!

Share This Page