Ze hadden gedacht dat hij niet zou kunnen lopen of doen. Maar meer omdat dit syndroom wathij heeft niet veel voorkomt en weinig over bekend is. Maar hij loopt! Weliswaar laat maar toch. Hij zit sinds anderhalf jaar op een revalidatiecentrum in een peutergroep daar krijgt hij ook therapiën. En dat doet hem goed, zonder de therapiën was hij nooit zover gekomen.
Caruli, ik weet dat hij nog niets hoeft te kunnen ! Maar dat er extra op gelet word, is wel fijn. Wij hebben zelf meer de 'we zien wel hoe het loopt (of niet )' mentaliteit. Het is een super makkelijk en tevreden mannetje, dat is voor ons het belangrijkste. Wel gek dat de informatie verschilt. Misschien komt dat door de oorzaak? Hier waarschijnlijk door zuurstoftekort en de cysten zitten aan beide zeiden van de hersenkamers waar het vocht aangemaakt wordt (weet de precieze naam niet). Ga de volgende keer vragen of Q nog eens een mri moet krijgen..
Bij F komt het doordat hij snel benauwd is en dan maar liever niet begint aan al die inspanning. Hij is ook behoorlijk groot en dat maakt het extra zwaar. Het houdt elkaar een beetje in stand: zijn gewicht maakt het bewegen moeilijk en doordat hij niet zoveel beweegt blijft hij ook zwaar. En ik sjouw me ondertussen een breuk Nou, dat valt dan dus al mee Caruli. Lopen, wat fijn dat hij dat nu toch kan! Ik open hier een topic, maar jullie hebben pas echt reden tot zorg om je kind Caruli en Acuzena. Jullie klinken tussen de regels door wel vol goede moed. Wat knap en fijn voor je kindje!
Toke: jee dat lijkt me dan ook wel lastig ja. Hier mitch tot hij kon lopen overal in het huis meegesjouwd. Ach ik moet wel moed hebben voor hem, en als ik zie hoe hij vooruit gaat kan ik niet anders. Ps hier een foto van hem, is van 8 mnd geleden, Hier kan ik toch niet anders dan trots op zijn
Ja, dat is een leuk mannetje! Hier gaan alle oefeningen goed op 1 na. Om hem te stimuleren zijwaarts te gaan lopen zet ik hem tegen de bank aan met links of rechts (wat verder van hem weg) een interessant speeltje. Een paar dagen keek hij geinteresseerd ,maar kwam niet in beweging. Nu is hij het beu. Hij laat zich direct op zn kont vallen en tijgert weg. Als ik het nog es probeer wordt hij boos. Even maar niet herhalen denk ik, want het begint hem tegen te staan. Voordeel is dat hij nu wel weet hoe hij van zit naar kruip (tijger) kan gaan.
Je hebt het toch over Finn? Maar die loopt al dan? Wil die dat ff aan mijn ventje uit leggen dan hahahaha, die wil nog niet stappen langs de tafel!! Gelukkig wel staan sinds kort hihihi
Nee, hij loopt dus juist niet! Hij bleef wel even staan, hangend tegen de bank. Maar nu ziet ie dat ook niet meer zitten. Staan doet ie vooral in de box goed....lekker gevaarlijk aan de spijlen hangen en dan lomp naar voren en achteren bewegen met zijn bovenlijf. Ik zie hem nog eens keihard naar achteren klappen, maar ook die fase moet ie doorheen denk ik dan maar. Ik heb al het grote speelgoed er maar uit gehaald, dan valt ie daar in ieder geval niet lelijk tegenaan.
maar wat bedoel je dan me zijwaarts stappen? Snap hem niet helemaal? Hij kan nog niet goed staan maar je moet wel oefenen met stappen dan? Lijkt mij dat stabiel leren staan belangrijker is....Of is dat juist ten bate van het staan dat zijwaarts stappen?
Sorry als ik iets gemist heb maar met 11 maanden niet lopen is toch geen achterstand? Hier eentje van 14 maanden die nog niet loopt, ook niet langs een tafel ofzo. Ben twee weken geleden nog bij het cb geweest en daar werd ook niet over een achterstand gesproken. Als ik met 'm ga stappen dan trekt ie na een paar stapjes z'n landingsgestel in gaat zitten. Los staan doet ie ook nog niet en hij trekt zich sowieso weinig op tot staan, hij gaat wel steeds meer op handen en voeten 'lopen' ...denk dat ie op een dag ineens zo opstaat en wegloopt, we vergelijken 'm met een aapje op zo'n evolutieposter
Oh oké, dat doet ie allemaal wel...ging met 10/11 maanden zelf zitten en van tijgeren naar kruipen en dat gaat allemaal soepel en snel, heel snel
Kijk en dat is netjes Hier loop ik al jaren met de kids bij de fysio en die zegt ook als ze soepel en vrijuit bewegen maar nog niet lopen is nog niet erg.
Hij is geschaald door de fysio en dat kwam er zo uit: trage ontwikkeling. Niet gemiddeld traag, maar benedengemiddeld. Geen enorme zorgen verder, maar wel in de gaten houden. De fysio gaf aan dat na het staan eerst het zijwaarts stappen (met steun van bijvoorbeeld de salontafel) komt en daarna het vooruit stappen. Van soepel en vrij bewegen is bij F niet echt sprake....
Was het bij jullie dan ook al wat te merken aan de bewegingen als baby? Waren het minder soepele baby's ofzo?
C was niet echt stijf ofzo wel had ze sterke voorkeurshouding, afplatting aan haar hoofdje gelukkig door oefeningen en veel draaien een helmpje kunnen voorkomen! denk dat de achterstaand die ze heeft veel te makaneh eeft met haar karakter ze is heel lief en makkelijk te makkelijk want het interesseert haar allemaal niet! waar de meeste andere kindjes zich laten uitdagen om op te trekken door bijv speelgoed hoger te leggen, probeerde C het 1 x, lukte het niet, pakte ze iets anders waar ze wel bij kon! of gewoon helemaal niet...
yep hier ook 1 jr, kan niet lopen niet zijwaarts stappen.. niet praten wel tijgeren en van zit nr lig en vise versa, optrekken tot kniezit. Maar ze is wel heeeeeeeel lief
Hier ook een "trage Dodo" zoals ik 'm noem, haha. Hij is nu 11 maanden, en komt sinds een kleine week zelf vooruit door zich vooruit te trekken aan zn armpjes. Soort van tijgeren dus, maar hij gebruikt zn beentjes daar vooralsnog niet bij. Verder doet 'ie "niks" qua grove motoriek. Gaat niet zelf zitten, optrekken heb ik nog totaal geen pogingen tot gezien, laat staan stapjes zetten of wat dan ook. Hij rolt wel en zit stevig, als ik 'm neerzet. Fijne motoriek is prima, plukt zo een broodkruimeltje van tafel, stapelt bekertjes op of in elkaar. Hij klapt, zwaait en wijst zn oortje aan als wij vragen waar zn oor is. houdt alles goed in de gaten en is een heerlijk sociaal ventje. Gisteren naar het CB geweest en mijn zorgen aangegeven. Ze vonden het nog reden tot bezorgdheid.. ja hij is trager dan gemiddels, maar ze "willen" dat ze tijgeren bij een jaar, en optrekken tot staan ook. Daar heeft ie nog een maandje voor dan... maar ze gaven ook al aan. "mocht ie dat dan nog niet doen, maar een maand later,ook prima hoor. ieder kindje zn eigen ontwikkeling." Ik probeer me dus maar geen zorgen te maken, maar het speelt wel in mn achterhoofd!