Niet mijn man, maar ikzelf ben ontslagen. Nou ja, het bedrijf verhuist naar Roemenie, dus het houdt gewoon op. Ik heb het geluk dat ik al bijna met verlof ben en dus gewoon nog mijn hele verlof uitbetaal krijg en daarna nog in elk geval 6 weken omdat je zwangere vrouwen dus niet 'mag' ontslaan.
Sterkte iedereen! Wij hebben sowieso niet zoveel te besteden (mijn vriend verdient erg weinig en ik studeer nog) dus bij ons is het ook regelmatig behelpen. Weet dus hoe jullie je voelen. Hoop dat jullie mannen snel een baan hebben gevonden!
Sinds afgelopen december heeft me vent thuis gezeten tot half/eind mei.. Hij heeft nu een baan waar hij soms wel 50 uur per week maakt.. maar het is nog afwachten of hij kan blijven.. in augustus krijgt hij dat te horen. hij heeft 85% kans dat hij kan blijven maar toch, you never know.. Ik heb een Wajong uitkering.. das dus niet echt veel.. al maakt het bij ons niet uit hoeveel er van zijn kant binnenkomt.. hij zit in de schuldsanering tot maart 2010.. dus alles wat er op zijn rekening binnen komt krijgen hun.. het enige wat wij krijgen is weekgeld.. Nog een halfjaartje.. dan zijn we er gelukkig vanaf!
Hier idem dito.... alleen hier zijn de problemen gelukkig niet zo groot, omdat mijn man toch al zou gaan stoppen met werken als de kleine er zou zijn. Hij zit nu dus in de WW en solliciteert op banen tot 1 september. Daarna zal hij fulltime huispappa gaan worden en leunen we dus sowieso op mijn salaris. Het is kiezen of delen... in ons geval was mijn baan het 'meest veilig' (voor zover je dat in deze tijden kan beoordelen) en was het dus logisch dat mijn man bij de kleine zou blijven. Geld moet er toch binnenkomen, vandaar dat ik gewoon fulltime blijf werken. Groetjes, Josien
Zo gaan wij dat dus ook doen als vriendlief geen ander werk kan vinden. En weet je, je geeft altijd uit naar wat je te besteden hebt, heb je 500 euro per maand meer dan gaat het ook op.
Hier ook per 1 mei thuis ivm financiele crisis. Inmiddels zit ook de rest van het bedrijf nog steeds zonder vakantiegeld ivm liquiditeitsproblemen van het bedrijf en voor 50% in de ww. Mijn vriend heeft inmiddels al ruim 100 sollicitatie gestuurd! Nada, noppes, niks. Word er wel moedeloos van, maar alle bedrijven houden de hand op de knip. Ik verdiende wat bij als gastouder, maar straks als de ww eindigt wordt alles wat ik daarmee verdien ingehouden op de wwb. Wij gaan er zo'n 500,- per maand op achteruit. En op een slaris van 1500,- is dat enorm veel. We zien het wel, loopt vast wel los.
Hier heeft mijn man een half jaar zonder werk gezeten (half december tot 1 juni). Helaas werkte hij toen bij z'n voormalige werkgever nog niet zolang en daarvoor had hij een 27-uurs contract waar ze naar keken met zijn WW. Hij kreeg maar iets van 600 euro per maand. Samen met mijn loon (wat ook niet erg veel was) konden we net onze maandlasten betalen maar we moesten tenslotte ook nog eten. Ik heb toen besloten m'n contract tot het max. te laten verhogen en op die manier konden we het precies redden. Toen z'n ww afliep, had hij gelukkig net ander werk hoewel dit ook tijdelijk is. Maar waarschijnlijk kan hij in elk geval t/m december blijven en ze zijn erg tevreden over hem. Als ze bij z'n vorige werk weer mensen mogen aannemen, wordt hij ook als eerste gebeld. Helaas verdiend hij nu best wel weinig maar we kunnen er van rondkomen en werk is werk. Voor straks is het nog onzeker aangezien ik nu zwanger ben. Al werk ik fulltime (is bij ons 30-35u -> kraamzorg) kunnen we niet alleen van mijn loon leven. Hopelijk is dat ook niet nodig. Heel veel sterkte gewenst voor degenen die er nu midden in zitten!
Hoi meiden, Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!! Mijn man heeft dit jaar ook 2 maanden zonder werk gezeten, omdat het bedrijf waar hij werkte failliet ging. Ik werk maar 20 uur en was net zwanger. Heeft voor heel wat stress gezorgd. We zaten namelijk ook nog eens in een verbouwing van ons huis. Gelukkig heeft hij weer werk. Heel veel succes en sterkte!!!
lieve allemaal, Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze rotsituaties. Wij zitten nu niet meer in deze situatie,maar ook wij hebben 7 jaar in de schulden gezeten door meerdere oorzaken en verlies van banen, dit was een verschrikkelijke tijd,en ik dacht wel eens dat het nooit meer goed zou komen maar toch zijn wij er nu uit,en ik hoop voor jullie dat dat ook weer gaat gebeuren, heel veel sterkte allemaal!