Wierook

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GL013, Feb 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik zat er gisterenavond opeens aan te denken...
    Natuurlijk weet ik dat sigarettenrook slecht is voor de longetjes, maar hoe zit dat met wierook? Ik wilde het gisterenavond aansteken, maar heb het toch maar niet gedaan...

Weet iemand dit?

2. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Dat is een goeie vraag!
    Ik zou zeggen rook is rook, maar van de andere kant, hier zit geen teer en nicotine in.
    Misschien als het niet te kort bij de kleine wordt aangestoken, of als de kleine naar bed is?

3. sandraeningrid

sandraeningrid Actief lid

Ik zou zeggen, er zit geen teer en nicotine in dus het kan gewoon, anders zou je kaarsen ook niet mogen aansteken

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Hmm, ik zou het juist niet doen, het is toch een scherp luchtje en rook, dus delucht is niet meer fris (al ruikt t wel lekker).. Aan de andere kant, geurtherapie kan juist ook weer goed zijn..

Ik zou dan persoonlijk eerder kiezen voor een oliebrandertje waarin je geurolie verdampt, blijft de lucht wat schoner van..
    Heb zelf lavendelolie (rustgevend) en een brander aangeschaft voor de baby, alleen nog niet gebruikt..

5. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hmmm ligt er ook aan wat voor je hebt misschien.
    Ik heb zelf wel gehad van bepaalde wierook als ik die aanhad gehad op de slaapkamer en vergat het raam later open te doen dat ik heel de nacht nachtmerries had en zwetend wakker werd. Soort van lichte bad-trip dus..het blijven ergens toch stemmingsbeinvloedende dingen ..toch?

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    krijg altijd enorme hoofdpijn van wierrook....

7. Ik brand het al jaren maar mijn zoon heeft nergens last van.
    Nu doe ik het vaak als mijn dochter naar bed is.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    Krijg er ook altijd onwijze hoofdpijn van, dus zou het persoonlijk nooit aasteken bij zo'n kleintje. Iedereen reageert er verschillend op, maar zo'n kleintje kan dat zelf nog niet aangeven.

9. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Wij branden gewoon wierookstokjes maar alleen beneden in de woonkamer en er staat altijd een klein raampje naar buiten toe open. Aerin heeft er helemaal geen last van.

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wij branden wierrook in de avond.
    Doe dat eigenlijk nooit overdag.
    Weet niet of het kwaad kan maar ik steek pas altijd in de avond aan omdat het dan echt gewoon relaxen is voor me.
    Wierook is voor mij echt om te relaxen eigenlijk en dat doe ik overdag niet echt haha

11. emmie

emmie Niet meer actief

dit vroeg ik me laatst nou ook al af! :D

12. lient

lient Actief lid

Dec 16, 2006
    200
    1
    0
    Ik heb me ook afgevraagd of wierook schadelijk is voor de baby. Het ligt er denk ik wel aan of je natuurzuivere wierook gebruikt of chemische. Ik steek de wierook alleen 's avonds aan, als de kleine naar bed is.

13. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat ik het vanavond maar eens gewoon aansteek, als Simon in bed ligt. Misschien vannacht nog even het raam op een kiertje laten, dan moet het vast goedkomen toch? :)

14. JosM

JosM Lid

Jun 9, 2007
    31
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    St. Odilienberg
    Ik ben zelf astma patient dus het thema roken en rook (meeroken) heeft altijd wel mijn interesse.

Enige jaren terug is er een groot onderzoek geweest waaruit bleek dat wierook erger kankerverwekkend is dan meeroken van sigaretten.

Ik zal mijn best doen om dit onderzoek terug te vinden, als ik het vind zal ik de verdere bijzonderheden posten.

In het betreffende onderzoek waren ze zeer duidelijk: wierook is kankerverwekkend!|

15. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    JosM: Daar ben ik erg benieuwd naar, ik schrik er ook van, heb voor Simons geboorte namelijk erg vaak wierook aangehad!

16. JosM

JosM Lid

Jun 9, 2007
    31
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    St. Odilienberg
    1e onderzoek is gedaan in Taiwan waar in de tempels veel wierook wordt gebrand. In dit onderzoek is bewezen dat wierook kankerverwekkend is (natuurlijk wordt in deze tempels meer wierook gestookt dan in de gemiddelde woonkamer)

2e onderzoek betreft een onderzoek gedaan in de USA. Resultaat wierook branden in een slecht of niet geventileerde ruimte is slechter dan meeroken met sigaretten.

3e onderzoek gedaan door Astma (fonds?) in Zweden. Resultaat wierook branden is ontzettend slecht voor astma patienten werkt erger prikkelend op de longen dan roken.

Het Rijksinstituur voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vindt dat het allemaal wel mee valt en dat het voornamelijk gaat om de stoffen (geurstoffen?) die aan de wirook worden toegezoegd.

De Belgische federatie tegen kanker vindt dat wierook verboden moet worden totdat er meer duidelijkheid bestaat.

Zelf merk ik als astma patient dat wierook een vervelende prikkeling op de longen veroorzaakt (voor mij erger dan in een ruimte zitten waar gerookt wordt).

Bron: internet

17. Mey

Mey Actief lid

Jun 9, 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ik vind dit een beetje flauwekul. Maar dat is persoonlijk. Ik denk dat als je gewoon niet te veel gebruikt het absoluut geen kwaad kan. Goed ventileren, maar dat doe je zowiezo, als het goed is.
    Het vlees wat we eten zit vol hormonen en andere troep zodat we het lekker vinden en een stukje vlees er mooi uitziet in de winkel. Groeten en fruit is bespoten met zware chemicaliën, vooral bananen en komkommers! Aerin krijgt uitslag van banaan. Als hij biologische eet heeft hij nergens last van. Ik weet wel waardoor het komt!
    Als je overstraat loopt en erg verkeer voorbij raast, adem je ook alles in.

1 stokje wierook in de week maakt voor mij dan niet het verschil tussen kanker of geen kanker.

Share This Page