Hoi Op ons kinderdagverblijf wordt van de kindjes iedere keer als ze komen een stukje geschreven van hoe de dag verlopen is. Ik vind dit erg leuk, zeker omdat ze daar natuurlijk ook iedere keer als mijn dochter komt weer de tijd voor moeten vinden om die stukjes te kunnen schrijven. Maar aan de andere kant maken die stukjes me ook best wel onzeker. Mijn dochter is nu 10 maanden en gaat 2 keer per week een volledige dag naar het KDV. Het is een makkelijk, tevreden kindje wat de hele dag zoet kan zijn met spelen en kijken naar de grote kindjes. Ze moppert niet gauw als er iets niet gaat zoals zij wil. In haar schrift wordt iedere keer geschreven hoe ze gegeten en gedronken en geslapen heeft, maar nooit iets over de motorische ontwikkeling van haar of wat ze die dag gedaan heeft. Eigenlijk is iedere keer wat er in geschreven wordt bijna een kopie van de vorige keer. Nu kan ik me niet voorstellen dat mijn dochter iedere keer als ze daar komt hetzelfde is en baren die stukjes me dus ook best wel zorgen. lk ga de volgende keer dit ook gewoon aangeven, niet om kritiek te geven, maar gewoon omdat ik het mis! Hebben jullie (indien jullie kindjes naar het KDV gaan) schriftjes en wordt daar naast het eten, drinken en slapen verder ingegaan op de dag. Wat er gedaan is en hoe jullie kindjes zich ontwikkelen?
HIer ook een boekje met leuke verhaaltjes. Nou is mijn uk nog echt een ukkie maar de motorische ontwikkeling kan je thuis toch volgen! Elk kindje is anders hoor....daar kunnen zij ook weinig van zeggen denk ik. Ze schrijven wel wat hij allemaal gedaan heeft (voor zover dat kan natuurlijk). Ik vind het belangrijk hoe hij gemutst is (of hij het dus leuk vindt) of hij goed drinkt en hoe hij slaapt. Ik denk dat ik dat ook het belangrijkste zal blijven vinden.....de rest hou ik thuis zelf wel bij... Niet te druk maken hoor! Elk kindje is anders. Elmo
Wij hebben ook een schriftje, hierin wordt eigenlijk nooit geschreven wanneer ze geslapen heeft, hoe ze gedronken heeft. Soms 1 zinnetje. Meestal gaat het over wat ze gedaan heeft, lekker in de box gespeeld. Of dat ze heerlijk heeft liggen kirren op het kleed, contact met andere kindjes etc. We hebben speciale lijsten voor het eten/drinken/slapen. Maar ik zou het gewoon aangeven op het kdv dat je het leuk zou vinden als er wat meer verschillende dingen opgeschreven zouden worden.
Ik zou het even aangeven dat je het op prijs stelt, over haar ontwikkeling. Of ze veel heeft gelachen, of ze het leuk vind in de box, of ze vaak rolt enz. Denk dat die dames dat ook wel kunnen opschrijven voor je. Ik zou het ook hebben gezegd als ik jou was.
geen kdv maar wel een schriftje, ik zet erin hoe laat hij wakker was, of hij nog een dutje gedaan heeft, hoe hij is (vandaag; verkouden !) en als we iets leuks gedaan hebben (of juist niet) de oppas zet erin hoelang hij geslapen heeft, of hij nog een ontplofte luier had en wat hij uitgespookt heeft. ik plak daar dan nog weer allemaal fotos in, of van thuis, of die ik van haar krijg. we maken er een gezellig boel van, en als ze niks te vertellen heeft, maakt zij of een van de kinderen een leuke tekening
Hoi, Bij ons op het kdv hebben we ook een schriftje. Elke dag dat hij gaat, wordt er een nieuwe pagina geschreven met 4 delen: - bericht van thuis: hier schrijven wij wanneer hij eerste fles heeft gehad en eventuele bijzonderheden. - eten: hierbij schrijven ze wanneer hij een flesje heeft gehad en bijzonderheden zoals spugen. - slapen: hierbij schrijven ze wanneer hij geslapen heeft. - bijzonderheden: hier schrijven ze vaak een verhaaltje, zoals dat hij erg om zich heen heeft gekeken in zijn wipstoeltjes of dat hij het leuk vond om de andere kindjes te observeren. Groetjes Saskia
Hoi Dames Bedankt voor jullie reakties. Grappig dat ieder KDV dat weer anders doet en anders invult. Ook om het zelf te doen is erg leuk! Ik ga het vrijdag er eens over hebben, maar ik vind het leuk als het spontaan komt en niet dat ik het perse wil weten hoe ze het doet, want thuis zie je natuurlijk ook genoeg, dat is zo!. Maar soms krijg ik het gevoel dat ze alleen maar slaapt, eet en drinkt op het KDV wat natuurlijk niet het geval is en dan is het leuk om te horen of lezen wat ze gedaan heeft die dag!
Ons KDV schreef tot 9 maanden in het schriftje. Onze zoon is ook een erg tevreden en makkelijk kind. In het schriftje werd ook alleen maar geschreven dat hij weer erg gezellig was, lekker had gegeten en zijn flesjes leeg had gedronken. Wij wilden ook graag weten wat hij de hele dag gedaan had. Wij waren bang dat hij gewoon in de box werd gezet en verder weinig met hem gedaan werd omdat het zo'n makkelijk kind is. Wij zijn toen gaan praten met de meiden van het KDV dat wij het ook erg belangrijk vinden om te weten wat hij zoal de hele dag uitspookt en of er wel met hem gespeeld werd etc. Na dit gesprek worden we goed op de hoogte gehouden wat hij de hele dag uitspookt en gedaan heeft.
Op mijn werk mochten we inderdaad nooit in schriftje schrijven hoe een baby geslapen/gegeten had want dat meld je al tijdens de overdracht aan het einde van de dag. Schriftjes was echt bedoeld om meer over het kind te vertellen, ontwikkeling, vriendjes enz.