Wat trekken jullie je baby aan s'nachts?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Assi, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind het alweer stukken kouder worden en ons huis is gerenoveerd, maar het blijft een oud huis en dat voel je ook als het buiten afkoelt!

Wat trekken jullie je baby aan s'nachts als hij/zij slaapt?

ik heb het idee dat ze enorm veel aan moet, ofzo. Want vaak voel ik aan haar handjes en dan voelen deze koud. Ze ligt wel vaak met haar handjes omhoog, dus daar kan het ook liggen. Maar ze draagt dan wel het volgende:

Sokjes
    Broekje met sokjes eroverheen.
    Romper met lange mouw.
    Truitje met lange mouw
    (en soms nog een gebreid vestje zonder mouwen).
    En ik wikkel haar in een fleece plaid en leg een extra fleece plaid over haar heen.

En toch voelen haar wangetjes en handjes (mits deze in de open lucht liggen) soms koud aan :(

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Haay haay

Liam is wat ouder,, nu slaapt hij nog in een slaapzak zonder mouwen met alleen romper en pyama truitje aan,, en deken over natuurlijk,, geen broekje en sokjes en hij is altijd lekker warm,,

Toen Liam 1.5 maand was had hij een romper,, lange mouwen truitje, broekje en sokjes aan en dat was het,, ( was toen oowk april dus koud ),,
    Misschien een idee om haar een slaapzakje aan te doen?

Liefsz :)

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi hoi! Slaapzak gebruik ik ook, maar dan doe ik haar niet minder kleding aan ofzo :)

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Haay haay

Denk dat je meisje het wel warm genoeg heeft snachts :) handjes en wangen hebben ze wel vaker koud omdat jah het ligt buiten de deken :) zelf ben je oowk wel eens koud,, als de rest maar lekker warm is :D

Liefsz :)

5. krysteleva

22 sep 2009
    49
    0
    0
    ik had mijn dochtertje altijd gewoon een rompertje aan en een truitje en broekje en dan nog een slaapzakje en ook altijd koude handjes maar dat is normaal en nu slaapt ze gewoon in een pyama onder het dekbedje en die trapt ze altijd eraf dus ze weten zelf wanneer het oud of warm is xx

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    volgens mij is het wel goed zo.. maar handjes zijn toch geen graadmeters toch?

7. Ik heb begrepen van de kraamzorg dat je achter in het nekje moet voelen.
    Daar kan je het beste voelen of ze het niet koud hebben.
    Verder deed ik mijn zoontje ongeveer hetzelfde aan, maar hij ligt nu eigenlijk ook al best lang in een slaapzak met nog een deken erover (niet in de zomer natuurlijk :p).

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hmmm, soms heeft ze wel een nat nekje, dan zijn haar haartjes ook nat van de zweet.
    Maar s'nachts heeft dat niet, maar alleen als het buiten ook iets aangenamer is.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier alleen een pyjama met lange mouwtjes en een slaapzakje van de hema zonder mouwtjes. Dus geen rompertje ofzo. Ik leg meestal een deken met lakentje over zijn beentjes. Vigo heeft ook altijd koude handjes maar dat is volgens mij volstrekt normaal, alle energie en warmte gaat in het rompje zitten als ze slapen.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niet aan de handjes de temp voelen hoor! Julia heeft ook koude handjes, maar zolang het nekje warm is, is het goed. Zweet is erger! Dat is echt te warm.
    Julia heeft een romper met lange mouwen en een boxpakje (met voetjes er aan) aan 's nacht. Heerlijk warm genoeg!

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    inderdaad in de nek voelen of ze het niet te warm of te koud heeft.
    Hier een boxpakje en een slaapzakje aan met een dekentje er overheen.

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nova slaapt in een romper met lange mouwen + sokjes in de dikke slaapzak van de hema met mouwen. Daarover heen een lakentje met dun dekentje om het strak in te stoppen. Vind ze lekker anders zwaaien die armen alle kanten op. Ze voelt nooit echt warm aan en ze slaapt goed, dus ze zal het wel behaaglijk hebben zo. De mouwen van de slaapzak zijn nog wel te lang maar da's juist wel lekker want dan krijgt ze geen koude handjes en kan ze zich ook niet krabben in haar gezichtje. Wel zie ik 's ochtends wel eens natte mouwen, dan heeft ze geprobeerd te duimen en zit ze lekker op die mouw te soffen haha.

13. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mn meisje een dunne slaapzak van de hema aan, een romper zonder mouwen, dun pyamatje en sokjes. Als wij rond half 11 naar bed gaan voel ik ff hoe ze het heeft,, en meestal doe ik er een enkel dekentje overheen. Haar handjes voelen smorgens ook wel vaak fris aan, maar haar nekje is prima, niet te houd en niet te warm ;)

Mijn kraamverzorgster zei: warm is gevaarlijk en koud is onaangenaam ;). En als je kindje het echt heel koud heeft zal hij/zij vanzelf wel wakker worden en gaan huilen hoor! Zweten is echt niet goed, en verhoogd de kans op wiegendood (is mij verteld).

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mijn meisje heeft aan een rompertje met korte mouwen en een truitje met lange mouwen of andersom een rompertje met lange mouwen met daarop een shirtje met korte mouwen, een broekje en sokjes. En dan ligt ze onder een dubbelgevouwen deken+laken. Daar wurmt ze zich meestal nog onder vandaan ook zodat het dekentje tot halverwege haar borst reikt... ;) Niet heel warm, ook haar kamertje is niet superwarm 's nachts (maar nog altijd wel 20 graden ongeveer). Haar handjes zijn vaak ijskoud maar liggen boven de dekentjes en haar nekje voelt gewoon goed. Ik ga ervan uit dat als ze het echt koud heeft, ze wel van zich laat horen. Bovendien is de "ideale" temperatuur voor een kinderkamer tussen de 16 en 18 graden :$. Brrrr.... :D

Maar even een vraagje over slaapzakjes: die mogen toch pas vanaf een bepaalde leeftijd? Of heb ik dat niet goed? Ik zie hier allemaal jonge baby's in slaapzakjes "voorbijkomen". :) Waar kopen jullie die en in welke maat dan? Want het lijkt mij eigenlijk ook wel heel handig, zeker omdat ze zich dus regelmatig boven de dekens weet te wurmen en het steeds kouder wordt...

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mijn dochter krijgt alleen een pyamaatje aan, en soms slaapt ze alleen in een romper (wel onder de deken natuurlijk!)

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wij gebruiken als we dat gebruiken alleen zomer slaapzakken vanwege de warme deken. De handjes liggen bij ons boven de deken omdat het anders te warm zou kunnen zijn.
    Voetjes wil ik liever wel warm hebben omdat het bnij mij ook niet fijn voelt met koude voeten en slapen met sokken daar hou ik ook niet van dus in mijn beleving mijn baby ook niet.

slaapzakjes heb je al vanaf de eerste dag, je moet alleen even kijken welke lengte je nodig hebt.

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    batuhan is al wat ouder maar hij heeft snachts een rompertje met korte mouwen dun pyamaatje (dun broekje shirtje lange mouwen. en de slaapzak van de hema niet die hele dunne maar die met die autos erop daar heb ik de mouwen vabaf gehaald. die zijn best lang. en als het echt koud is nog een dekentje er over (doe ik nu elke dag omdat hij ziek is )

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Roan slaapt met een rompertje zonder mouwtjes en daarover een pyama truitje, geen broek en geen sokjes maar wel een slaapzak van de hema( die grijze die ze pas nieuwe binnen hebben) en zn nekje voelt altijd lekker warm aan!
    Ligt onder een dekentje en lakentje.
    Gister dacht ik ik temp hem even toen hij een schone luier kreeg voor de fles, en was toen 36.5 dus niet heel warm, terwijl zijn nekje wel warm aan voelde....
    Heb er toen een extra dekentje bij gedaan!
    Vind t soms best nog wel lastig hoor hoe je die kleintjes moet kleden!

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier een romper, pyamatje, slaapzakje, lakentje ingestopt en dekentje er losjes overheen.

20. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Mijn baby slaapt in romper lange mouw, pyamapakje lange mouw met voetjes, laken en fleecedekentje. Eerst had ik snachts het raam op een kier, maar ik zit op 11 hoog:$ en aan zijn kant komt de zon nooit en de wind voel je ook, dus nu is het raam dicht 'snachts en overdag op een kier.
    Mijn baby voelt ook altijd koud aan, koude voetjes, handjes en gezichtje. Het is het beste als je zijn temperatuur opmeet, gister voelde mijn baby erg koud aan en was bang dat hij het koud zou hebben, maar toen ik hem ging meten was hij netjes 37,1 en hij had dus enkel pyamapakje aan en romper lange mouw...

Ik lees ook even mee, want vind het erg moeilijk wat hij dalijk aan moet in de winter. Om maar even te waarschuwen, in de winter komt wiegendood vaker voor dan in de zomer, omdat mensen geneigd zijn hun baby TE warm te kleden een baby kan het beter wat kouder hebben dan te warm...maar ondanks dit weet ik toch niet zo goed wat ze dan aanmoeten;)

Deel Deze Pagina