Wies start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Feb 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    Gefeliciteerd marisha en man, met jullie zoon Noa, geweldig dat je ons uit de spanning hebt gehaald idd. Ik hoop dat marisha snel hersteld van de keizersnee, zodat jullie er snel goed van kunnen genieten! En wat een flinke idd, maar blij te horen dat het allemaal in orde is! rust maar goed uit!

hier gisteren de 1e spuit weer gezet, mooi, lijkt nu al weer echt dichterbij dan. Ik heb nu zo'n prikpistool gehad, dat werkt echt heel erg makkelijk. dat komt allemaal wel goed. Ik las in de bijsluiter dat het eigenlijk een medicijn is voor hematomen in de prostaat. ? raar... Maar goed, het zal op een bepaalde manier wel zijn ding doen natuurlijk.
    Hopefully, succes morgen met de zaadtest. (meer succes voor je mannetje, maar is altijd weer spannend hè).
    Ik heb vanacht gedroomd over de punctie. Bbbrr, was echt akelig. Ik had al morfine gehad, en was helemaal van de wereld, waardoor ik nog banger was. Ik raakte helemaal in paniek, en durfde niet te gaan liggen. De droom duurde ook zo onwijs lang, heb het idee heel de nacht daarover gedroomd te hebben. Nou ja, kan het straks alleen maar meevallen denk. En het is maar een droom natuurlijk.

fijne dag allemaal!

2. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Nare droom zeg Wies! Inderdaad, als je het zo bekijkt, kan het alleen maar meevallen :) Nu nog ongeveer een maand he, voor je begint.
    Ik vind die omschrijvingen op bijsluiters altijd zo raar. Op die van Progestan stond dat het voor de overgang was. Wel gek dat het zo breed wordt voorgeschreven onder onze doelgroep en ze dat dan niet in de bijsluiter erbij zetten. Maar inderdaad, als het zijn werk maar doet. Wel fijn dat je zo'n pistool hebt, dat scheelt vast.

Hopefully, heb je donderdag die SIS-behandeling? Spannend! Bij deze vast heel veel succes. Ik ben voor mijn werk morgen tot en met woensdag op cursus en daarom niet online, vandaar dat ik nu alvast zeg.
    Ergens klinkt dat ook suf he, dat je nu geen onveilige seks mag hebben... Alsof je nu wel ineens spontaan deze week zwanger bent. Tegen mij zeiden ze dat er ook bij, met de HSG. As if :)
    Maar goed, better safe than sorry. Hopelijk zie je er niet al teveel tegen op. Sterkte dus!

Voor iedereen dikke knuffel!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wies: goed om te horen dat de eerste prik weer gezet is. Toch weer een stap dichterbij. Wat betreft die droom dat is wel naar zo zie je maar hoe je er toch mee bezig bent in je hoofd. Hoe gaat het nu verder? Tot wanneer moet je prikken en voor fm?

Hopefully: ik wil je ook even succes wensen met de zaadtest morgen. Duim op een goede uitslag. Als ik het goed lees heb je donderdag de SIS-behandeling, spannend hoor en ook alvast veel succes. Zie je er tegen op.

SBR: succes met de cursus verder alles goed?

All: hier alles goed vandaag verjaardag van manlief gevierd wel even gezellig. Morgen begint weer de nieuwe week jammer dat het weekend altijd zo snel omvliegt.

Fijne avond nog allemaal.

gr vruchtje

4. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Wat vervelend Wies. Ik las op internet dat dat 1 van de symptomen van hormonen kan zijn. Rare dromen en zweten. Hopelijk ga je dit niet al te veel meemaken.

Dank jullie wel allemaal, met zoveel gelukwensen moet het morgen toch goed komen met de zwemmers. Tegen donderdag zie ik momenteel totaal niet tegenop. Misschien dat dat later in de week pas komt, maar tot nu toe ben ik er niet bang of zenuwachtig voor. We zijn al wat gewend he!

5. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Hi hi spannend weekje voor jou Hopefully. Ik hoop op goede uitslagen!
    Heb haast, moet naar mijn werk, maar allemaal een fijne dag. Ben benieuwd of Marisha vandaag thuis komt met kleine Noa! Hier alles ok, volgende week dinsdag moeten we naar de gyn omdat we mee gaan doen aan een tweelingonderzoek. Dan hopelijk ook weer even een echo, we zijn inmiddels een beetje verwend daarmee... Doei!
    PS Wies, hoop geen enge dromen meer!

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden,

Ik ben sinds een uurtje weer thuis! Normaal gezien moest ik tot donderdag in het ziekenhuis blijven maar aangezien ik goed herstel, Noa het heel goed doet en ik geen slaap kreeg in het ziekenhuis hebben ze me vandaag al laten gaan! Ik probeer zo snel mogelijk een paar foto's te plaatsen maar eerst zien dat we hier thuis onze draai ook een beetje vinden... straks nog bezoek ook dus het is wel heel druk!

Noa is een flinke jongen (de gyn zei na de bevalling dat we hem schoentjes konden aandoen, een boekentasje geven en we hem zo naar school konden sturen :)) maar is echt een lieverd! In het ziekenhuis huilde hij niet veel... hopen dat het thuis ook zo blijft! Het verhaal van de bevalling doe ik later nog wel (als jullie dit willen).

Ik las dat hopefully haar intake gesprek ook heeft gehad. Twee maanden aan de pil en nog een hele reeks extra onderzoeken is natuurlijk niet fijn maar langs de andere kant heb je nu toch wel weer een actieplan! Dikke knuffel!

Ik reageer morgen wel even op de rest van de meiden hier!

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hoi marisha, fijn dat je er weer bent! Lekker weer thuis in je eigen bedje, en even je draai vinden met Noa erbij natuurlijk. Ik verheug me op de foto's!
    hopefully, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag met je mannetje! nu duimen voor een goede uitslag!

8. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Marisha, van harte meid. Wat heerlijk dat je eerder het zh uit mocht. Kan je nu lekker gaan genieten van je mannetje.

Mannetje moest gister naar het zh om zijn zwemmers in te leveren. Omdat we te ver van het zh af wonen, moet hij het nu ter plekke doen. Ik dacht dat ze altijd grapjes maakte over het feit dat ze een speciaal kamertje hebben met allemaal boekjes etc.....nou dat was er dus echt.Er stond een leren bank, lagen handdoekjes en verschillende sexblaadjes. Ik moest er eigenlijk wel een beetje om lachen. Nadeel voor hem was wel weer dat je met een aantal mannen in de wachtkamer zit en je allemaal van elkaar weet dat het daar moet gebeuren, best wel sneu voor de mannen.

Wies hoe gaat het met jou?

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    Wies, hoe is het meid?
    spannend hoor je eerste spuit gezet! ik duim ontzettend voor je dat het deze keer mag lukken.
    Als ik kijk naar een collega van mij die heeft ook alel IUI's gehad en is de eerste zwanger geraakt van IVF en dan ook nog een tweeling en een jongetje en een meisje.....
    Ik wens ook jou (jullie) dit toe!

Ik duim voor je meid!

Dikke digi knuf vanuit Twente

10. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Ha die Wies,

Heb met veel belangstelling je topic gevolgd, niet all 130+ pagina's maar toch een flink stuk.
    Spannend zeg, ivf in december, misschien een klein kerst wondertje voor jou. Fingers crossed.

De reden dat ik reageer is dat ik zag dat jij in hetzelfde zh als ik zit. Ik ga in januari mijn eerste IUI starten en vroeg me af hoe jouw ervaringen zijn geweest, heb al flink je posts doorgespit maar vroeg me af of je nog tips etc. hebt.

Sterkte met je ivf!

Groetjes, Emmy

11. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Welkom terug Marisha, natuurlijk zijn we benieuwd naar je verhaal, maar doe rustig aan. Het is een hele omschakeling. Fijn dat alles goed is met Noa.
    Hopefully, ga zo gaat dat in zo'n kamertje ;) ik moet zeggen, misschien ben ik een beetje preuts, maar had er toch wel moeite mee met de gedachte van mijn lief in zo'n kamertje met vieze boekjes... hij beweert dat ie ze niet nodig had... nou ja, daar zullen we het maar op houden :)
    Ben een dagje thuis gebleven, onwijs moe en gelukkig roepen collega's telkens dat ik voorzichtig moet zijn. Ik mag ook vaker thuis werken, dat ga ik zo maar eens proberen met mijn duffe hoofd. Groetjes allemaal.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wies, jammer dat het met IUI niet gelukt is. Ik wens je veel succes met IVF. Hopelijk komt jullie wens uit...

13. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Eva, het verbaasde mij echt. Ik hoorde die geruchtenaltijd wel, maar had dat nooit verwacht. Ik vroeg ook meteen of hij die boekjes moest gebruiken, maar die van mij zei ook meteen dat hij ze niet nodig had en snelklaar was. Maar toch verbaasd het me niet als mannen ze wel gebruiken. Ik zou niet klaar kunnen komen als ik weet dat er aan de andere kant van de deur mensen zitten te wachten, al kijkend op hun klokje, tot je klaar bent. De mannelijke trots is natuurlijk ook erg belangrijk.

Wat balen dat je je niet zo goed voelde. Maar je collega´s hebben gelijk, je moet goed op jezelf passen en af en toe rust is helemaal niet verkeerd.

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    eva; doe maar lekker rustig aan idd, eerst aan jezelf denken hoor! (en je kleintjes natuurlijk :) )
    hopefully; ja, sorry, ik bedoelde maandag natuurlijk. ik hoorde ook al dat dat van die kamertjes zijn met blaadjes. Bij ons in het zh zeiden ze wel dat ie zelf blaadjes mee moet brengen als ie wilt, want ze worden regelmatig meegenomen blijkbaar :confused: T'is te gek voor woorden, maar het gebeurt zie je wel.
    aquilegia; hoe is het met jou allemaal zeg? Weer een poosje geleden dat ik je gesproken heb. Jij bent ondertussen ook alweer een hele poos bezig. Ik hoop dat je wat vooruitgang hebt geboekt, en dat je snel zwanger mag zijn. Lief dat je me even op komt zoeken ;)
    liesje; hoe is het moedertje? :D Alles goed met rihanna? Vind het ook zo tof dat jij me nog steeds komt opzoeken. Het wordt spannend nu, gisteren de laatste pil geslikt, nu hopelijk snel ongi, en dan beginnen we met de stimulerende hormonen. Ik hoop dat ik die vriendin van jou ga volgen! ;)
    Emmy; ik heb hele goede ervaring met het zh in tilburg tot nu toe. de mensen zijn zó meelevend, en ze behandelen je zo persoonlijk. Ik ben wel roosendaal gewend, wat ik echt minder vond, dus het is al snel goed nu. Ik vind de aparte fertiliteitafdeling heel prettig, en ze nemen echt de tijd voor je, hoeveel ze ook uitlopen! heel veel succes vast met de iui. en als je vragen hebt over het zh ofzo, mag je me best pben hoor!

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Ugh, laat ik nou denken dat je nog in Roosendaal zat, zoals ik al zei heb ik niet alle paginas van je topic gelezen, ik kwam tot 30 of zo hehe.

Dus Roosendaal vond jij niet zo positief? Ik las al in een berichtje van jou dat ze in het weekend niets doen, dus dat is al een minpunt.
    Misschien moet ik eens kijken in Breda.

Dank voor je reactie.

Groet, Emmy

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    oh,emmy,dacht dat je in tilburg zat. Nee, ik heb niet zulke goede ervaringen in roosendaal. Ik krijg nu nog onderzoeken en spoelingen enzo, wat ze in r'daal ook hadden kunnen doen. De gyns wisten telkens niet wie ik was, en lazen mijn dossier ook niet, dus kon vaak zelf uitleggen hoe het ook alweer zat. De echoscopistes daarentegen waren heel vriendelijk en persoonlijk, die kenden mij door en door. De gyns raffelden mij af, had ik het idee. En idd, in het weekend doen ze niets. Ik ben wel 2 keer op zondag geweest, maar dat was echt een spoed zeg maar. Ik werd ook vaak aan mijn lot over gelaten, en deed maar wat mij het beste leek op dat moment. Ook is er geen aparte fertiliteitsafdeling, en zit je gewoon tussen de zwangeren, dat vond ik nooit leuk. Wie weet is jouw ervaring anders hoor, en heb ik gewoon pech gehad. Misschien als ik er uiteindelijk zwanger was geraakt dat ik er dan anders over zou denken. Maar vind tilburg zoiezo 10 keer beter. Nogmaals veel succes!

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Wies,
    Ik ben (nog) niet bezig met een vruchtbaarheidsbehandeling, maar inmiddels zijn er wel wat onderzoeken gedaan. Zaad goed, geen Chlamydia, maar mijn FSH is aan de hoge kant (12); dit kan duiden op een vervroegde pré-overgang :( maar dat is nog niet zeker. Daar heb ik extra bloedonderzoek voor gehad. Uitslag volgt 11 december. Ook heb ik op dag 2 van de cyclus een echo gehad om het aantal onrijpe follikels te tellen (AFC). Dat waren er totaal 22 wat een mooi aantal is als ik het goed begrijp. Maar de complete uitslag komt pas 11 december. Als deze vrij gunstig is, krijg ik een HSG met lipiodol om de eileiders wat makkelijker doorgankelijk te maken. Als de uitslag vrij ongunstig is, krijgen we direct IVF aangeboden.
    Verder doe ik haptonomie bij een haptotherapeute op dit moment. Daar komt wel wat uit qua spanning en emoties.
    Ik temperatuur nog wel een beetje uit de losse pols (ongeveer v.a. dag 10 t/m bevestiging eisprong en aan het einde van de cylus) maar ik zit niet meer op het tempkaartjesforum.

18. Ik ben onder behandeling in Breda en ook daar doen ze geen IUI/IVF in het weekend. Ik vind het belachelijk, maar wat doe je er aan?

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    Hey Wies,

ja alles is goed hoor! ze heeft nu erg veel last van een doorkomend tandje dus het is voor ons ff doorbijten met de slapeloze nachten maar daar komen we ook wel weer doorheen.
    Ik moet toch elke keer aan je denken meid en ik spiek van tijd tot tijd even op je topic of er al nieuws is. We hebben toch een tijdje samen gepost dus ik ben je zeker niet vergeten hoor!
    Ik hoop dat je gauw ongi wordt en dat de hormomen hun werk doen en dat je gauw zwanger mag zijn!
    Hou me asjeblieft op de hoogte want ik ben erg benieuwd

Liefs Liesje

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    aquilegia, jeetje wat een gedoe nog allemaal hè. Hopelijk valt de uitslag mee en wordt je alsnog spontaan zwanger. Ik heb ook een poosje nog getempt vanuit de losse pols, net als jij, maar nu met ivf en al die hormonen doe ik dat niet hoor. Het is dan toch al spannend genoeg. Laat je iets weten na je uitslag, ben wel benieuwd. Ik zal voor je duimen.
    Liesje, fijn dat alles goed gaat met de kleine meid. Goh, en nu al tandjes aan het doorkomen, is dat al zo vroeg? Als het raak is, laat ik je zeker wat weten hoor! We hebben idd lang genoeg samen gepost!
    hopefully, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag met het onderzoek. Laat je gauw iets weten? xxx

Share This Page