Wies start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Feb 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik hou je op de hoogte! Waarschijnlijk zal ik wel meer in dit deel van het forum te vinden zijn. Ik kan me trouwens voorstellen dat je niet meer tempt! Verstandig, anders maak je jezelf helemaal gek.

2. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    SIS viel erg mee...je kan het vergelijken met een punctie...het voelt als ongi krampen.

Alles zag er prima uit.

Alleen kreeg ik de melding dat ze bij het bloedonderzoek erachter waren gekomen dat ik misschien wel een te lage schildklier heb. Deze is een aantal jaren geleden ook al eens getest, maar was toen goed. Misschien dat ze het nu toch uitgebreider testen. Ze gaan het nu verder onderzoeken en over 2 weken heb ik een belafspraak. Ik maak me er wel een beetje zorgen over. Dat zal er toch niet nog eens bijkomen. Een te trage schildklier kan veroorzaken dat je niet zwanger wordt of een verhoogde kans op een miskraam. Ik ben het afgelopen jaar wel iets aangekomen, maar dat verwijt ik meer omdat ik gestopt ben met veel sporten en aan de hormonen zat.

Laten we deze 2 weken maar eerst gaan afwachten.

Wies wat heerlijk dat je gestopt bent met de pil. Het komt nu lekker dichtbij.

3. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Dank nogmaals voor je reactie, ook bedankt wannabe, scheelt mij een telefoontje naar Breda, dacht dat die het toch wel in het weekend zouden doen, is toch een flink stuk groter dan R'daal, eigenaardig.

Ik blijf je volgen, heel veel success met je IVF!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Even heel snel een kort "ego" berichtje, reageer later nog uitgebreider.

Vandaag de 20 wkn echo gehad en alles was goed, we zijn dus heel erg blij :)

gr vruchtje

5. @Hopefully....Ik heb ook een traag werkende schildklier. Bij mij zijn ze er al vroeg achter gekomen; al bij de eerste bloedonderzoeken die ik in het ziekenhuis kreeg. Ik sta onder behandeling bij een internist. In het begin moest ik één keer in de maand bloed laten prikken. Eén keer in de twee maanden moest in naar de internist in het ziekenhuis op gesprek. Voor de andere uitslagen kon ik gewoon bellen. Toen mijn waarde stabiel bleef, kreeg ik van mijn behandeld arts groen licht om zwanger te worden. Dat was bij mij na ongeveer een half jaar. Ik kon toen eindelijk beginnen met IUI. Omdat het goed gaat, hoef ik niet elke maand meer bloed te laten prikken. Nu hoef ik maar één keer in de drie maanden bloed te laten prikken. Ik moet wel voor altijd medicijnen blijven slikken. Ik heb ook een recept klaar liggen voor een verhoogde dosis Euthyrox, mocht ik zwanger raken. Zolang je maar onder goede behandeling staat, kan je ook met een traag werkende schildklier zwanger worden.

Hopefully, wacht het gewoon even af. Misschien heb je wel helemaal geen traag werkende schildklier. En mocht het wel zo zijn, dan is er nog steeds hoop hoor. Hieronder een link naar een topic over zwanger worden/zwangerschap op een forum voor mensen met een schildklierprobleem.

http://www.hypomaarniethappy.nl/phpbb/v ... 94c544bc7d

6. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Wannabe a mom, danmk je wel voor je berichtje. Je geeft me weer hoop. Moet inderdaad deze 2 weken maar even afwachten. Was het heel slecht dan hadden ze dat waarschijnlijk wel meteen gezegd. De arts kwam nu over als een twijfel.
    Ik ga meteen even naar je link kijken.

Thanks!

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, fijn dat eht onderzoek meeviel. Voelt net als een punctie? Zeiden ze dat tegen je? Dan weet je gelijk dat de punctie ook wel mee zal vallen toch? Wel balen van de uitslag van de schildklier. Ik hoop dat het verder goed onderzocht wordt, en dat het uiteindelijk goed komt en je schildklier gewoon goed werkt. Wel fijn dat wannabe mom je gerust kan stellen met het feit dat het geen problemen hoeft te geven. Ik denk aan je meid!
    vruchtje, wat fijn zeg dat de echo goed was!
    Hier wat bijwerkingen van de lucrin, erg duizelig en beetje depri. Ik wacht ook met smart op mijn ongi, en nu komt ie natuurlijk niet snel...

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hopefully: wat fijn dat de SIS meeviel. Vervelend dat ze een vermoeden hebben dat je schildklier te traag werkt. Ik hoop natuurlijk dat ze er naast zitten.

Wies: spannend dat je gestopt bent met de pil en begonnen met lucrin. Die bijwerkingen zijn altijd wel vervelend. Ik hoop dat je snel ongie wordt en kunt starten. Als ik het goed begrijp kan je dus nog zwanger worden dit jaar :)

wanna be mom: ik vind het ook echt belachelijk dat ze bij jullie in ziekenhuis geen IUI/IVF in weekend doen. Het is ook zo lekker te plannen mij niet heus, maar wat je zelf zegt wat doe je er aan? Niets helaas.

evaz: goed dat je dagje voor jezelf hebt gekozen en je twinnie om even bij te komen. Naar je lichaam luisteren is toch het belangrijkste hoor.

Hoe is het met de rest van de meiden?

x vruchtje

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ja!ongesteld! goh, dat ik nog zo blij met een menstruatie kan zijn zeg,haha. morgen starten met gonal-f, en dag 11 de 1e echo. Spannend!

10. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Wat super Wies!
    Kan je eindelijk starten. Hopelijk geven de hormonen weinig bijwerkingen.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Mooi wies op naar een goede echo paar mooie eitjes, oinderdaad erg spannend. Ik had weinig bijwerkingen trouwens van de gonal-f.

x vruchtje

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Voor de meiden die het misschien leuk vinden staan foto's in van 20 weken echo.

gr en fijne zondag

13. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Wies, al aan de Gonal F, wat goed, o meis wat spannend, het gaat echt beginnen. Ik ben zo hard voor je aan het hopen joh.

Wannebe mom, Aquilegia en Emmy X, jullie ook heel veel succes met de behandeling, komen jullie hier vanaf nu wat vaker gezellig langs?!

Hopefully, vervelend over je schildklier, hopelijk valt het mee, ik ben ook 5 kilo aangekomen vorig jaar nadat ik stopte met zoveel sporten en aan de hormonen ging, dat lijkt me op zich geen teken maar iets heel normaals. Sterkte met de verdere onderzoeken.

Vruchtje, fijn dat de 20w echo helemaal goed was, joepie! Heb je foto's bekeken, lief he. Wij hebben die echo op 17 dec, kan niet wachten om te horen of het m/m, j/m of m/m zijn! Dinsdag heb ik ook nog een echo met bijna 16w.

Ook nog even groetjes aan de rest, speciaal aan Maris en ukkie! Doei

14. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Jee, vruchtje wat wordt hij/zij groot zeg.
    Weet je wat het gaat worden :)

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ja we weten wat het gaat worden :). We houden het wel voor iedereen geheim zelfs voor onze ouders en broers en zussen. Vinden het leuk als het nog verrassing blijft.

Eva: spannend dat jullie ook al snel de echo hebben. Het is zo 17 dec. leuk hoor. Jullie willen dus ook weten wat het wordt en ga je het dan vertellen of hou je het geheim? Als wij het maar wel mogen weten Hi Hi.

Hopefully: hoe is het verder met jou?

Marisha: hoop dat met jullie alles goed gaat en geniet lekker van je wondertje.

Maar mijn forumvriendinnetjes mogen het weten hoor en verder ben ik hier toch anoniem. We krijgen een JONGETJE

16. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden, even mijn excuses voor mijn afwezigheid! Het moederschap valt me zwaarder dan verwacht... begrijp me niet verkeerd, ik geniet van elke seconde maar ik had het me iets te gemakkelijk voorgesteld! Noa heeft een enorm grote eetlust waardoor hij me 's nachts vaak om de twee uur wakker maakt om te eten. Gemiddeld wil ie om de drie uur waardoor ik dus 8 tot 9 voedingen per dag geef! Hij heeft ook last van overgeven (wss beginnende reflux) waardoor hij vaak precies ligt te stikken in zijn wieg... veel slapen doe ik dus niet en hij ligt meer in mijn bed dan in zijn wiegje! :rolleyes: Heb dus al heel wat slapeloze nachten gehad... Verder zijn we vandaag reeds bij de dokter geweest met hem. Hij heeft een infectie op zijn oog dus moet nu 2 maal per dag een zalfje krijgen. Ik moet ook zeggen dat alles zo nieuw is en je je zo snel zorgen maakt! Je vraagt je constant af of je het wel goed doet... ach ja, dat hoort er wss ook wel bij!

Snel nog even Wies feliciteren, eindelijk echt begonnen zag ik! Hopelijk gaat het nu heel snel!

Vruchtje, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Wat grappig zeg, nog een jongetje! Nu lekker namen kiezen of hebben jullie die al gekozen?

Nou, ik hoop snel wat meer energie te vinden om hier terug wat mee te beginnen schrijven... ik doe even een hazeslaapje tot Noa weer wil eten en zijn badje krijgt! Hopelijk tot snel!

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ow ja, even banner aangepast en twee foto'tjes in mijn album gezet! Ik hoop er snel wat meer te plaatsen als ik meer energie heb!

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Marisha,

Fijn om wat van je te horen. Heel logisch hoor dat je nu geen tijd hebt voor het forum, dat komt vanzelf wel weer. Je mannetje is nu het belangrijkste en dat vergt nou eenmaal veel energie in het begin. Vervelend dat hij wss reflux heeft. Mijn nichtje had dat ook toen ze klein was, maar is niet ernstig (volgens mij allen lastig) toch? Vervelend dat je beebje al een infectie heeft aan zijn oog nog zo klein. Hopelijk gaat het snel over met het zalfje. Ik denk ook dat ik me bij alles zou afvragen of ik het wel goed doe etc. is gewoon heel begrijpelijk en kwestie van wennen denk ik.

Nogmaals geniet van je kleine. Wij gaan nu inderdaad beginnen met namen bedenken. Ik heb wel hele leuke ingedacht maar heb manlief er nog niet 100% ervan overtuigd.

Oh en wat een mooie baby zeg echt zooooooooo schattig

gr vruchtje

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    wat een scheetje! Wel sneu zeg met zijn oogje,hopen dat het snel over is. Mss dat ie dan ook wat langer doorslaapt, dit moet wel erg vermoeiend zijn voor je. Probeer er toch van te genieten hè! ;)
    vruchtje, een jongetje, wat leuk! Ook erg leuk dat wij het mogen weten.
    hopefully, hoe ist met je? Krijg je nog onderzoeken van de week, of echo's? Of heb je al een uitslag?
    Gisteren voor de 1e keer gonal-f gespoten. ik heb de hele nacht en ochtend buikpijn gehad, niet normaal. Hopelijk hoort dat er gewoon bij, en is het geen allergische reactie ofzo. En 2 december 1e echo, komt dichtbij nu!

20. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Vruchtje....een jongen...wat leuk zeg!
    Ook super dat wij het wel mogen weten.

Marisha, wat een poepie. Zielig zeg dat hij een infectie heeft. Hopelijk heeft hij geen reflux en is het snel over, net als zijn oogje.
    Ik kan me voorstellen dat het even allemaal heel zwaar valt, maar wat de andere meiden al zeggen...probeer te genieten.

Wies, wat balen dat je zo´n last hebt gehad. Is het nu weg?
    Nog 1 weekje wachten.......ik ben helemaal zenuwachtig voor je.

Hier deze week geen onderzoeken...eigenlijk ben ik klaar voor dit jaar ( hoop ik). Ik krijg vlg week donderdag uitslag van het bloed en hopelijk is die goed. Mannetje moet volgende week maandag en die maandag erop nog voor zaad onderzoeken en dan is hij ook klaar tot januari.

Share This Page