Wies start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Feb 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    wies: gelukkig dat je niet zoveel bijwerkingen hebt van de hormonen. Dat van je schoonvader komt er ook nog eens bij zeg, maar wel fijn dat hij zich redelijk goed voelt naar de 1 chemo. En heel dubbel dat hij op je man zijn verjaardag de 2e hebt. Jullie hebben zelf natuurlijk al genoeg aan je hoofd met de IVF behandeling. Maar inderdaad goed teken dat er veel zwangeren zijn bij ivf/icsi topic :). Zag ook dat renate (van alg. iui topic) zwanger is na 1e ivf, terwijl zij ook tig iui pogingen heeft gehad. Dus dat is positief. Maar wil je niet ontmoedigen maar hou er ook een klein beetje rekening mee dat het ook pas de 2e of 3e keer raak kan zijn percentage is helaas niet 100%. Ik zeg het meer voor jezelf bescherming, maar ik heb er alle vertrouwen in. (sorry voor lange verhaal)

Evaz: Ik ben blij te horen dat alles weer goed was met jullie babies.

hopefully: jullie ook veel succes deze maand. Manlief morgen voor laatst inleveren voorlopig kan je daarna even van je af zetten voor zover dat gaat. Hoop zo dat jullie ook zsm mogen starten.

SBR: leuke/mooie foto's hoor. Kan je wel hele dag naar kijken he?

zara75: wat jij hebt meegemaakt is ook niet niets zeg. Jeetje wil je bij deze heel veel succes wensen met de IUI volgende maand.

Marisha en jinky: hoe is het met jullie?

Fijne avond nog allemaal.

gr vruchtje

2. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Hallo meiden,
    Wilde heel even iedereen de groetjes doen, persoonlijke reactie volgt, maar heb even een beetje weinig energie. Het is een zware week en weekend geweest, fysiek dan, want qua gevoel kan ik alles aan hoor als mijn beebjes maar lekker groeien. Maar in alle 2-ling boeken lees ik dat het gemiddeld wat zwaarder is met twee omdat alles sneller gaat en je al gauw 2 maandjes voorloopt qua buik en dus ook kwaaltjes, maar ik denk dat het toch vooral de snelheid is waarmee alles groeit wat af en toe slopend is. Ik houd werken net vol, maar veel meer dan dat niet. Mijn weekenden zijn dus uitermate ''saai'', op de bank en als ik zoals gister toch veel heb gedaan (schoonmaken, boodschappen, bezoek) dan moet ik het bekopen met migraine zoals vandaag en vannacht. Nou ja, geeft niet hoor, maar even wat minder tijd voor hier op het forum. Toch nog even speciaal voor Hopefully: hoop dat je 2-ling droom snel uit mag komen meid! En voor Wies: voor jou natuurlijk ook, Vruchtje heeft gelijk dat je niet al je hoop op direct de 1e IVF moet zetten, maar ik en mijn ukkies hopen voor drie voor jou en het moet gewoon ergens in de komende maandjes gaan lukken. Ik tel de dagen met jullie mee af hoor. Pas goed op jullie zelf en bouw voldoende rust in, zeker na de punctie! Sterkte meiden. Liefs

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    eva en vruchtje, ik weet dat de kans juist groot is dat het niet lukt de 1e keer, maar omdat het nu weer een andere behandeling is krijg ik weer veel meer hoop. Dat had ik voor de iui toen ook weet ik nog wel. En met ivf ben je zolang bezig voor 1 behandeling, dat je je helemaal op die ronde stort. En ik ga ook helemaal voor deze ronde hoor, daarna kijken we pas weer vooruit. De 2e behandeling is dan pas ergens in maart ofzo, daar moet ik nog niet aan denken hoor, dat dat nog zo ver weg ligt. Dan zijn mijn schoonzusje en mijn beste vriendin ook uitgerekend, dus wordt geen makkelijke maand dan. Daarom hoop ik ook zo dat deze ronde hem gaat worden.
    eva, neem goed de rust hè meid, het is logisch dat het allemaal wat harder gaat, en dat ga je toch voelen natuurlijk. Lijkt me wel erg bijzonder, 2 van die frummels in je buik te voelen.
    hopefully, hopelijk komt je eisprong snel, en komt het ook precies uit qua planning. succes weer voor je mannetje hè!
    Gisterenavond heeft mijn man zijn hart weer eens gelucht, doe ie veel te weinig, is zo'n opkropper. Dan loopt ie zoveel op mij af te reageren en hebben we de hele tijd ruzie om niks. Ik dacht, er zit hem wrs weer een hoop dwars. En ja hoor, na lang aandringen kwam het er toch uit. Natuurlijk over zijn vader, de feestdagen waar ie absoluut geen zin in heeft nu, zijn broer, de ivf, alles werd op tafel gegooid. Vind ik altijd weer zo heftig als ie zo'n uitbarsting krijgt, maar ben blij dat ie het er uit heeft gegooid. Het is al zo'n slechte prater. Hij verweet mij ook dat ik alleen maar thuis wil zijn, op de bank tv kijken. En idd, het is ook zo, de laatste week heb ik niet veel zin en fut gehad iets leuks te gaan doen. Dus daar zal ik van de week eens extra op gaan letten. Nou, weer een heel verhaal. Morgenmiddag voor de 1e echo, ben erg benieuwd! Kan niet wachten!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    hoi lieve Wies,

als ik me goed herinner heb jij morgen een fm...

ik wil je nog even veel succes wensen meid!

ik duim voor je!

5. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Ha Wiesje, natuurlijk hoop je enorm op deze poging en is verder vooruit kijken dan 3 weken een kwelling, dat kon ik ook niet. En jullie maken echt een grotere kans dan met IUI, daar geloof ik heilig in. Op zich liggen de slagingspercentages ergens tussen de 22 en 28 procent geloof ik, maar ik ging er zelf vanuit dat onze kansen hoger lagen. Bij die groep zitten namelijk ook allemaal vrouwen waar nog veel meer mee aan de hand is dan bij ons, en vrouwen die een stuk ouder zijn. Jij bent een stuk jonger dan ik, maar ik reken mezelf ook nog tot de relatief jonge meiden voor IVF, bij mijn kliniek was dat zeker zo. Kortom, goede kans hoor meisje. Ik had er alleen wel een heel klein ietsie pietsie rekening mee gehouden dat ik nog een keer zou moeten, en mezelf voor genomen niet te wanhopen als de eerste keer niet zou lukken. Hoe dan ook, ieder zijn eigen manier, ik kan alleen maar zeggen: blijf dicht bij jezelf, neem rust en praat samen, ook al vindt je liefje dat moeilijk. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: forceer jezelf niet na de punctie, je hoeft er niet na een dag weer vlot bij te lopen, je lijf moet dan echt herstellen van alle hormonen en geprik in je eierstokken en houd goed in de gaten dat je niet teveel aankomt in gewicht. Sorry voor de ongevraagde adviezen trouwens... wens je alleen het allerbeste toe. Groetjes

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    liesje, bedankt! ;)
    eva; ik houd zeker in mijn achterhoofd dat ik nog meerdere behandelingen moet ondergaan, en zelf heel diep in mijn hoofd dat het mss helemaal niet zal lukken, maar dat is nog een stapje verder. We gaan er gewoon voor! Bedankt voo rje adviezen, ik merk al een paar dagen dat ik iets dikker ben geworden rond mijn buik, is dat erg? Ik drink wel veel water, hoorde dat dat goed was. Hopelijk is het niet overgestimuleerd ofzo. Ik neem de dag na de punctie ook nog vrij, dus dan kan ik rustig bekomen. En heb ik er echt veel last van blijf ik nog langer thuis natuurlijk. We zien het morgen wel. bedankt voor je tips in ieder geval, die zijn altijd welkom;)

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    eva: logisch hoor dat je het zwaarder hebt dan iemand die van 1tje zwanger is.

Wies: blijf gewoon positief meid want je weet het gewoon weg niet. Maar ik durf je wel te zeggen dat het 1 van de 3 sowieso gaat lukken, echt waar. Goed dat je rond en dag na punctie vrij neemt goed naar je lichaam luisteren is allemaal niet niets. Heel veel suc6 morgen in ieder geval.

Hopefully: is het goed gegaan met inleveren vandaag?

ik heb nieuwe buikfoto in album gezet. Op de rest reageer ik van de week weer uitgebreid

gr vruchtje

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    zo vruchtje, mooi buikje!
    Oh nee, heb ik weer. we gingen vanavond naar mijn schoonouders, tasje mee met medicijnen, want moest om half 8 spuiten. Helemaal niet aan gedacht dat gisteren de gonal-f al ver op was, en ik dus een nieuwe mee moest nemen. Ik had dus niet genoeg gonal-f. Maar de helft! Ik moest eigenlijk 150 spuiten, en heb maar 75 gespoten. Wel genoeg lucrin. En ze wonen niet bij ons in de buurt, dus kon niet gauw naar huis. Ik vraag me af, moet ik het nu alsnog aanvullen, of zal ik het maar zo laten. Ik hoop niet dat ze nu kunnen gaan slinken ofzo. Wat ben ik toch een stomkop zeg. Maar met mijn schoonpa ging het best goed vandaag, fijn hem weer te zien lachen.

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wies, ik wil je alvast veel succes wensen met de FM morgen! Hopelijk zijn er al veel (maar niet te veel) eitjes aan het groeien! Over dat spuiten, ik heb geen idee dus kan je niet helpen... hopelijk heeft het idd geen negatief effect op de eitjes maar ik veronderstel dat die ene keer een halve hoeveelheid niet zo'n groot effect kan hebben!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hoi Wies
    Vanmiddag de 1e follikelmeting!
    Ben zo benieuwd hoeveel er zitten!
    wat die hormonsters betreft, mijn gyn. deed er erg luchtig over, wat betreft het tijdstip van prikken.De enige spuit die echt op de juiste tijd gespoten moet worden is de pregnylspuit.
    Dus je had misschien de andere helft later thuis nog kunnen inspuiten.
    Nou, heeeeeeeel veel suc6 vanmiddag!

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb gisteren toch nog de rest bijgespoten, de gyn deed daar idd luchtig over, en achteraf had het niet gehoeven, want het gaat heel snel. Aan de rechterkant zitten al 12 eitjes, en links, waarvan 2 kleinere. Iets minder spuiten nu, 112,5, vrijdag terug en dan kunnen ze de punctie plannen, wordt wrs zondag,maandag of dinsdag. Begin hem wel een beetje te nijpen voor de punctie nu. Ik hoop dat het allemaal door kan gaan.

liefs wies

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Nou Wies, als je nu mínder moet gaan spuiten zou ik me geen zorgen maken hoor!Dan gaan je eitjes op volle toeren, mooi mooi mooi!
    Ik zou wel alvast veel water gaan drinken, om overstimulatie te voorkomen.En na je punctie ook veel water blijven drinken.Er kan vocht in de lege folikels teruglopen en da's dan pijnlijk.
    Spannend!Maar geen zorgen, komt allemaal goed!Ik had ook veel eitjes en heb gewoon een punctie gehad zonder overstimulatie!

13. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Ben eventjes afwezig geweest en ben bang dat ik deze week ook weinig online ben. Het is echt mega druk op mijn werk en daarbuiten ben ik bekaf.
    Heb net even gesport, maar hen nu het gevoel dat ik zo kan slapen.

Wies, kwam speciaal even kijken. Wat goed zeg....wat een boel eitjes. Vind het zo spannend voor je, hopelijk is de punctie snel en kan je weer lekker op het wachtbankje. Als je de keus hebt laat je er dan 1 of 2 terugplaatsen? Moet er eigenlijk zoveel tijd tussen de 1e en 2e IVF behandeling zitten, omdat je zegt dat eventueel de 2e pas in maart is. Nou daar gaan we maar niet vanuit. Het moet gewoon lukken de eerste keer.
    Pas je wel goed op jezelf, rustig aan doen hoor. Wat goed dat je mannetje het er even heeft uitgegooid. Ik ken het probleem, die van mij heeft hetzelfde. Wanneer is die van jou eigenlijk jarig, eind van de week zeker? Die van mij morgen, wat grappig zeg. Ook fijn om je schoonvader weer te zien lachen.

Vruchtje, mooie foto, mooie buik...je ziet echt goed het verschil met je eerste buik foto, het gaat nu wel hard he.

Eva, ik hoop je snel te volgen. Een tweeling zou bij ons niet vreemd zijn, aangezien het in de familie zit van mijn mannetje. Ik kan me voorstellen dat je bekaf bent. Ik ben nu al moe :) laat staan als je zwanger bent en dan helemaal als je zwanger bent van 2. Wil je weten wat het gaat worden of weet je het al?

SRB, waar komt jouw mooie buik?

Marisha, joe ik het met de kleine Noa, ben je al helemaal verliefd?

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wies, goed zo zeg! 12 eitjes! Nu rustig verder spuiten en dan hopelijk snel de punctie! Kan me voorstellen dat je hem een beetje nijpt hoor! Lijkt me erg eng!

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Dankjewel wies en hopefully voor compliment over mijn buik. Altijd leuk om te horen en groeit nu wel echt me de dag lijkt wel.

wies: wat een super mooie score zeg 12 eitjes :) kan me voorstellen dat het nu erg dichtbij komt de punctie en heel spannend, maar laat het maar gewoon rustig over je heen komen. Meid gaat helemaal goed komen.

Hopefully: vervelend dat je zo moe bent weet je waardoor het komt? En bij ons ook redelijk drukke tijd op werk.

marisha: ook ik ben benieuwd hoe het met Noa gaat en hoe verliefd je inderdaad bent? Geef je ook borstvoeding en gaat dat goed?

SBR: ik zou het ook wel leuk vinden om een buikfoto van jouw te zien.

liefs vruchtje

16. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou meiden, ik wil hier echt niet klagen want ik prijs me enorm gelukkig dat wij het voorrecht hebben om een gezonde baby in onze armen te mogen sluiten maar ik moet zeggen dat ik het ouderschap enorm onderschat heb! Onze Noa heeft nogal probleempjes met krampen waardoor wij slapeloze nachten hebben (vandaar dat ik hier niet meer uitgebreid reageer op iedereen maar alleen kort als er echt iets heel belangrijks gebeurt (zoals Wies' FM))! Noa heeft ons bv eergisteren nog tot 4 uur 's morgens getrakteerd op een onafgebroken serenade waar zelfs onze 90 jarige buurman van wakker werd (zijn licht in de slaapkamer was toch aan dus :oops:). Ik heb die nacht dus niet veel geslapen! Gelukkig ging het deze nacht wat beter (wel nog grote huilbuien maar dan van 22u tot 2 uur en niet van 24u tot 4u!) en heb ik toch een 7-tal uurtjes kunnen slapen! Hij is wel heel zoet maar heeft heel veel last dus huilt heel vaak... aangezien ik bv geef is er niet veel aan te doen... morgen proberen we eens venkelthee te geven als hij zo hard aan het wenen is en gaan we ook proberen hem aan een tutje te laten wennen! We gaan weer de nacht in... ben benieuwd of we deze keer aan slapen zullen toekomen!

Vruchtje, mooie buikfoto! Ik zag net dat je ook al een pak over de helft bent! Het gaat dus echt wel als een trein he! Nog een 4 tal maandjes en jullie kunnen jullie baby ook in jullie armen sluiten!

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Heb trouwens nog even een fotootje geplaatst in mijn album... morgen al weer 3 weken! Wat vliegt de tijd!

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ach,wat een scheetje marisha. En wat vervelend zeg, die korte nachten voor jullie. (en voor de buurman ;) ) Hopelijk worden de krampjes snel minder en kunnen jullie weer wat meer genieten. Ik hoor het vaker, dat het toch onderschat wordt. Mijn broer heeft nu een kleine van 2 maanden, en die roept al dat er geen 2e meer komt, kost veel te veel tijd. Ik vond het wel erg lullig dat ie dat zomaar zo zei waar ik bij zat, maar goed, daar denkt hij verder niet echt bij na, en bedoelt het ook niet lullig. Hij heeft een eigen zaak, is veel aan het werk, en soms moet ie nu weleens zijn werk opzij leggen, wat ie eigenlijk helemaal niet kan.
    Morgen de 2e fm, ben erg benieuwd wanneer het plaats gaat vinden. Mijn mannetje gaat gelukkig mee morgen, omdat dit toch wel de belangrijkste echo zal zijn. stel dat er een overstimulatie zal zijn, en dat we iets moeten beslissen is het wel fijn dat we er allebei zijn. Ik laat jullie morgen gelijk wat weten.

19. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Nou...ben nog niets opgeschoten.

Om het verhaal kort te maken, dachten ze dat mijn schildklier te traag werkt, maar dat is niet zo.

Wat ze alleen niet weten is of ik antistoffen tegen mijn schildklier aanmaak. Dat gaan ze nu weer onderzoeken, dus over 2 weken opnieuw een belafspraak. Maak ik antistoffen aan, dan kan je er vergif op in nemen dat ik ooit problemen met mijn schildklier ga krijgen, kan over een maand maar ook over 10 jaar. Dan zal de internist moeten bepalen of ik aan de hormonen moet om dit recht te trekken, mijn vraag was dus ook meteen of ik dan mijn hele leven aan de hormonen moet....dat weet hij niet en moet allemaal via de internist.

Tot op heden dus positief nieuws....maar uiteindelijk kan het nog de andere kant opgaan.

Uitslag van mijn mannetjes eerste test was redelijk. Goed bewegelijk en genoeg zaadcellen, maar er was maar 9% die een goede vorm had. Tot op heden lopen we nog op schema om in februari te beginnen.

Wies spannend morgen, wat fijn dat je mannetje meegaat.
    Ik hoop dat morgen een super positieve dag gaat worden, in alle opzichten.

20. setje71

setje71 Lid

Oct 22, 2007
    5
    0
    0
    Huisvrouw
    Heerhugowaard
    Hoi hoi, ik lees dat jij ook zo veel last hebt gehad van de clomid, ik heb de zelfde ervaring, we hebben 4 pogingen gedaan, waarvan 2 mislukt en 2 afgeblazen, vooral de laatste in september is als een hel verlopen heb in mijn cyclus 2x een eisprong gehad heel vreemd, komt zelden voor..

Nu na een paar maanden rust, zijn we weer begonnen met goede moed!
    gisteren begonnen met spuiten a.s maandag 8 december 2008 echo en waarschijnlij woensdag/donderdag inseminatie..

maar lees dat je nu zwanger bent na poging 6 wat super! gefeliciteerd.
    ps je schreef ook wat gezien je leeftijd hoe oud ben je? ik 37 dus klokje tikt, ik hoop nog wat van je te horen...

groetjes Setje

Share This Page