Allemaal een gelukkig en gezond 2009 gewenst en dat alle dromen van iedereen maar uit mogen komen! Dit moet jullie jaar gewoon worden Wies en Hopefully. SBR: ik ben ook benieuwd hoe het in New York is? gr vruchtje
hopefully, je bent een lieverd! Hopelijk komen je wensen uit! Erg speciaal met die ballonnen. En ik had dat trouwens ook gedaan hoor met de pil, als ik die 3 weken moest slikken. Ik hoefde uiteindelijk maar 2 weken, dus die heb ik wel opgemaakt. maar als je een hele strip moet kun je best een paar daagjes eerder stoppen. Nog een klein weekje meid, dan weet je weer wat meer! Nog voor iedereen; de allerbeste wensen met hopelijk heel veel goed nieuws en veel gezonde beebjes! liefs wies
Hoi allemaal, Hier zeker bijgekomen van de feestdagen. Vandaag pas tijd gehad om de kerstboom weg te halen heerlijk ook weer die ruimte in de woonkamer. Met jullie ook alles goed? Hopefully: al zenuwachtig voor 8 januari? Dan krijgen jullie toch te horen wanneer jullie gaan starten met IVF? gr vruchtje
Ha meiden, nogmaals de allerbeste wensen en dat wij allemaal moeder mogen worden nog in 2009! Wij zijn weer terug van paar daagjes weg in eigen land. Oa naar Thermae 2000 geweest, heerlijk! Wel even wennen met dikke buik en dat mensen soms zo kijken, maar ik zou zo weer willen. Vooral buiten in de bubbels en het warme water, zalig. De kindjes waren de hele avond daarna heel actief, ik denk omdat ik zelf zo op en top ontspannen was. Ben gewoon niet in de hete sauna's gegaan, maar je kunt genoeg andere dingen doen. Morgen weer werken, bleh, geen zin. Ben trouwens enorm aangekomen sinds kerst, het gaat echt belachelijk hard bij mij. Nou ja, heb me er maar bij neergelegd dat ik minimaal 20 kilo aan ga komen. Wies en Hopefully, spannende maand weer voor jullie! SRB, al terug uit NY? Vruchtje, schattig kamertje hoor! Maris, gaat het al wat beter met de kleine man?
Hoi meiden, Ik wil jullie ook graag het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Speciaal Wies en hopefully wens ik jullie eindelijk een mooie posi test toe! 2009 wordt jullie jaar! Noa is nog niet beter... zal nog wel een tijdje duren denk ik!
Wat heerlijk Eva...lekker ontspannen! Ik kan me voorstellen dat het bij jou extra hard gaat qua gewicht. Heb je ook veel meer honger? Marisha, wat jammer dat het nog niet veel beter gaat met Noa. Hopelijk kunnen jullie dit snel achter jullie laten. Op naar een mooi 2009 zonder al te veel tegenslagen. Nog een paar daagjes tot onze evaluatie...ben heel benieuwd of ze al gaan plannen. I hope so. En dan de 19e naar een info middag. Eva en Wies, moesten jullie daar ook naar toe?
nee, ik had al gebeld van te voren naar tilburg voor een info avond, maar dat deden ze daar niet. Ze doen een lang intake gesprek, 1 op 1. Maar ik denk dat je dat ook nog krijgt hoor. maar zo'n info avond is wel fijn, anders krijg je in 1 keer zoveel info op je af. Nu weet je al een hele hoop voor je je intake hebt. Ik neem aan dat je bij je evaluatie al een beetje te horen krijgt wat de bedoeling is, wanneer je ongeveer begint. Misschien mag je na deze cyclus starten met de pil. En anders gewoon aandringen! Je hebt al lang genoeg moeten wachten toch? marisha, wat sneu zeg van noa, hopelijk duurt het niet al te lang meer voor jullie.
Hopefully, nee ik eet niet meer dan anders, dat vind ik eigenlijk wel gek... Wij hadden ook een info avond. Die was heel nuttig en duidelijk en we kregen nog een info boekje mee. Daarna is er nog maar heel weinig gelegenheid geweest voor vragen, een intake hebben we niet gehad. De prikinstructie is de enige persoonlijke aandacht nog geweest. Verder kwam je voor echo's, maar dat ging altijd snel en gehaast. Dan kon je nog net iets vragen aan de verpleegkundige, maar die liet nooit veel los over medische zaken. De gyn hebben we maar 1x gezien, tijdens de punctie en toen ook maar kort. Ik kon wel bellen naar de poli als we met vragen zaten en heb eenmaal een telefonisch consult gehad met de gyn toen ik me zorgen maakte over overstimulatie. Maar achteraf is dus die info avond de belangrijkste bron van informatie geweest en zonder dat had ik met veel meer vragen gezeten. Ik heb aantekeningen gemaakt over allerlei details en ook daar had ik later nog wat aan. Hoop voor jou dat jullie een goede info middag krijgen. Succes ook de 8e!
hopefully, veel succes vandaag meid met de evaluatie. Ik hoop dat je veel duidelijkheid krijgt! Ik denk aan je! xxx
Hier ben ik dan... Uitslagen allemaal gekregen en die waren goied genoeg voor IVF, eigenlijk al voor IUI, maar die hebben we genoeg gehad. In eerste instantie wou ze een nieuwe afspraak maken voor een startgesprek, maar die hebben we er meteen dorheen gedrukt. Ik ben nu ongi en zal maandag starten met de laaste maand aan de pil. Daarna gaat het eindelijk beginnen.Ik heb Metformine meegekregen tegen mijn PCOS (al slik ik wel de pil), maar dat is voor vrouwen die een onregelmatige cyclus hebben. Hier ben ik vandaag meteen mee begonnen en moet ik blijven slikken totdat zij stop zeggen. Op 30 januari moet ik starten met de decapeptyl. Dag 1 van de nieuwe ongi moet ik mailen voor een echo op de 5e dag. Heb ook al een recept meegekregen voor de Puregon, Pregnyl en Utrogestan. Nog even een maand doorbijtren en dan gaan we eindelijk starten. We hebben wel te horen gekregen dat ze bij de eerste IVF maar 1 terugplaatsing doen (tenzij de kwaliteit erg matig is), mocht het niet lukken mogen we daarna wel kiezen. Ook kregen we te horen dat ik na de terugplaatsing niet op vakantie mocht, nu had ik wel plannen om naar een vriendin in Curacao te gaan in maart...dus dat zal ik maar uit mijn hoofd gaan zetten. Je zal op een gegeven moment wel weer mogen, maar ik weer natuurlijk niet waneer ik aan de beurt ben, dus we gokken het maar niet. Dat willen ze omdat er een kans aanwezig is op buiten baarmoederlijke zw en dan moet ik in de buurt van het zh zijn Hoe gaat het met jullie allemaal? Al nieuwe echo´s die we kunnen bewonderen. Marisha hoe gaat het eigenlijk met jou. Ik vraag wel steeds naar Noa, maar jij bent net zo belangrijk. Wies, ik had je al een berichtje gestuurd, maar hoe gaat het met jou? Volgende week meer duidelijkheid?
Goed zo meis, dat schiet nu eindelijk een beetje op! Volgende maand dus IVF! Spannend hoor. Ik zou inderdaad niet gaan vliegen vlak na terugplaatsing. Je moet dan echt even een paar weken voorzichtig zijn met je lijf en in de buurt blijven voor controles, ook ivm de kans op hyperstimulatie. Vakantie thuis klinkt beter, maar daar wil je misschien je vakantiedagen niet voor gebruiken. Hoe dan ook, sorry als ik te bemoeierig klink, maar plan even een rustige periode na de tp, desnoods wat daagjes vrij en rustige weekenden. Is echt belangrijk hoor, want je weet niet hoe je lichaam reageert op al die aangeprikte follikels. Ik ga zo hard voor je duimen, echt! En voor Wies ook uiteraard! Hier beetje emotioneel weekje gehad. Ik had zo het verschil gemerkt tijdens 1,5 week vakantie: veel fitter, minder harde buiken en betere slaap ondanks benauwdheid 's nachts. Maar toen ik weer moest gaan werken, ging ik weer wakker liggen, piekeren, werd wanhopig van de benauwdheid en had direct weer elke avond keiharde buiken. Ik ben ook weer enorm gegroeid in de afgelopen weken en loop echt rond met een buik van 7 maanden ipv 5. Kortom, ik moest aan de bel trekken en de verloskundige heeft me op het hart gedrukt dat ik 50% moet gaan werken ipv 80%. Formeel had ik nog een 100% baan en dus heb ik me bij de bedrijfsarts voor 50% ziek gemeld, wat zeer werd ondersteund, ook op mijn werk. Daar dus geen problemen, maar ik kamp nog een beetje met mijn eigen gevoelens ten aanzien van mijn werk, wat ik zeer belangrijk vind. Ook al zijn uiteraard de kindjes duizend keer belangrijker, je kan die gevoelens toch niet in 1 keer helemaal uitschakelen, zeker niet omdat ik vooral vorig jaar tijdens de IUI's etc helemaal niet productief ben geweest en me daar nog altijd vervelend over voel. Ik kan geloof ik sinds ik open en eerlijk ben geworden op mijn werk na de miskraam rekenen op een hoop begrip voor ons medisch traject, maar ik zit gewoon mezelf in de weg met mijn ambitie en loyaliteit naar het werk. Iedereen zal dat wel belachelijk vinden, zeker nu ik eindelijk zwanger ben, maar juist omdat ik niet zwanger kon worden, heb ik me jarenlang extra op mijn werk gericht als zeer belangrijke factor in mijn leven. Nu staan natuurlijk de kindjes op nummer 1, en moet ik het werk een tijdje loslaten en daarna een goede balans zien te vinden. Dat gaat heus lukken, maar het kost even wat hobbeltjes en dit was de 1e grote hobbel: 50% gaan werken in week 22 en me niet langer vergelijken met meiden die dapper doorgaan tot soms zelfs week 36. Wat niet gaat, gaat niet en het ging echt niet meer. Zo, sorry voor deze ''klaagzang'', maar moest het effe kwijt. Herkennen jullie er iets van, of ben ik gewoon gek? Hebben jullie wel eens gedacht, om niet te verdrinken in verdriet terwijl je in de MMM zit en in diepe onzekerheid of je wel ooit kinderen zult krijgen: ik ga gewoon keihard werken en daar mijn leven mee vullen. Zo dacht ik, vooral om me af te sluiten voor al het babygeluk van vrienden. Zo zie je maar hoe die moeilijke jaren nog een tijd doorwerken, ook al prijs ik mezelf nu de gelukkigste mens op aarde door wat ik mag meemaken.
Hopefully: wat fijn dat alle uitslagen goed waren voor IVF, maar dat gingen we al een beetje van uit toch? Spannend dat het voor jullie nu ook bijna gaat beginnen. Je zal zien voordat je het weet zet je je 1e dectapyl erin. Ben je er al zenuwachtig voor of valt dat nog mee? Wies: hoe is het met jou? Weet je al wanneer jullie cryo terugplaatsing krijgen? Evaz: ik kan me voorstellen dat je met vervelende gevoelens kampt ten opzichte van je werk, maar wat jezelf ook zegt kindjes en jijzelf staan echt op nummer 1. Vergeet niet dat je het toch zwaarder hebt met 2 ukkies in je buik ipv 1. Ik vind 1 soms al zwaar hoor. Doe maar lekker rustig aan en dat je minder moet gaan werken is helaas niet anders. Dat haal je straks weer in joh hier vraag je ook niet om. Marisha: hoe is het bij jullie? all: hier alles zijn gangetje. Heb 3D echo in album staan vandaag eindelijk het gezichtje in beeld kunnen krijgen . Vorige keer liet het zich niet zien. Fijn weekend allemaal. x vruchtje
wooow, vruchtje, wat ontzettend mooi zeg! Dat het allemaal kan hè, zo duidelijk al. eva, je voelt zelf het beste wat goed voor je is meid, en idd, je kindjes staan nummer 1 natuurlijk. Je werk komt straks wel weer, en ik neem aan dat ze op je werk daar toch ook wel begrip voor hebben. Doe lekker rustig aan! hopefully, ik wist niet dat je niet weg mocht na een tp, maar wel logisch inderdaad. Wij kregen ook maar 1 embryo teruggeplaatst. We wilden er liever 2, maar dat doen ze niet, mits de kwaliteit niet optimaal is. De 3 cryo's zitten in 2 rietjes, dus ik krijg wrs ook een terugplaatsing van 2, hopelijk volgende ronde. We willen volgende week bij de evaluatie wel aangeven dat we er echt heel graag 2 terug willen bij de volgende ivf. Of ze het gaan doen is een 2e, maar proberen kan altijd natuurlijk!
Ik had al een beetje spijt van mijn berichtje, had jullie hier misschien niet mee lastig moeten vallen. Ik ben geloof ik al over mijn dipje heen, vandaag was duidelijk dat het niet anders kan, kon niet werken door de keiharde buik. Kortom, het is goed zo. Enne, t is eindelijk gelukt wat fotootjes in album te zetten! Trusten en goed weekend voor jullie allen.
Goh Eva, wat een buik zeg! Super mooi! Enne, wat het werk betreft weet ik wat je doormaakt hoor! Ik ben op 6 maanden nog van 7u30 tot 23u aan het werk geweest... volkomen onverantwoord maar ik voelde ook een misplaatste loyaliteit naar mijn werkgever toe waardoor ik ergens het gevoel had dat ik niet anders kon (te veel verantwoordelijkheidsgevoel)... achteraf besefte ik natuurlijk wel dat het volkomen verkeerd was om zo laat te werken maar ja... blijf luisteren naar je lichaam! Vruchtje, wat een mooie 3D echo zeg! Leuk als je zo scherp alles kan zien he! Hopefully, fijn dat je nu toch weet dat je echt aan de slag mag... laatste maand met de pil! En dan gaan we weer duimen! Wies, hopelijk kan je in de volgende ronde een cryo poging doen... aandringen hoor! Veel planning is er in het ziekenhuis niet nodig daarvoor! Hier gaat alles redelijk. Lief dat jullie ook naar mij vragen maar ik moet zeggen dat ik weinig aandacht voor mezelf heb. Al dat ik deze week met pijn naar de tandarts ben geweest en blijkt dat ik een wijsheidstand heb die kapot is en getrokken moet worden. Ik kon eerst pas een afspraak op 21 januari krijgen en ik moest in tussentijd maar pijnstillers pakken. Nu geef ik bv en ik mag dan maar een minimum aan pijnstillers pakken waardoor ik eigenlijk nog de hele dag door een beetje pijn heb (en 's avonds veel pijn). Ik heb dus terug gebeld om te zien of ik niet vroeger een afspraak kon krijgen. Uiteindelijk kan ik volgende dinsdag terecht (wat goed is want anders was ik met bv gestopt maar die paar dagen hou ik het nog wel uit) wel in een ander ziekenhuis maar ja. Probleem is wel dat Noa die dag op hetzelfde moment bij K&G moet zijn (is zoals jullie consultatiebureau) voor zijn eerste spuitjes dus we gaan ons goed moeten organiseren die dag! Verder vandaag met Noa weer naar de ka geweest. Hij heeft nog een ander medicijn gekregen dat de zuurtegraad in zijn maag moet verminderen zodat zijn slokdarm minder geïrriteerd wordt... ben benieuwd of dat zal aan slaan! Tenslotte ben ik vandaag lekker gaan shoppen met een collega/vriendin... nieuwe laarzen voor mij gekocht en voor de rest allemaal kleertjes voor onze noa
Eva, ten eerste: heb geen spijt van wat je hier allemaal neerzet. Soms is het belangrijk om even je hart te luchten. Bij ons mag dat in ieder geval altijd, hopelijk ben je het een beetje kwijt daardoor. Ik snap precies wat je bedoeld. Ik voel me ook heel erg schuldig dat ik steeds weg moet van mijn werk. Ik ben erg opgelucht dat ik het uiteindelijk vertelt heb, wat wel een hoop scheelt. Mijn baas heeft er begrip voor en geeft aan dat dit belangrijker is dan werk. Wat de rest denkt....daar moeten we ons zeker niet druk over maken. Voor mij is mijn werk ook een uitlatklep en ik vind het ook moeilijk om dingen los te laten. Probeer het toch, het is voor de kleintjes belangrijk, maar ook zeker voor jezelf. Probeer het los te laten, is een hele goede leerschool. Je hebt inderdaad een hele mooie buik! Vruchtje, jou 3d foto is ook geweldig. Wat is het toch mooi he! Ik ben totaal niet zenuwachtig voor de bahndeling of de medicijnen. Ben er helemaal klaar voor...kan niet wachten. SRB, hoe gaat het met jou?
Evaz: wat een super mooie buik heb je zeg! En inderdaad wat hopefully zegt hier gewoon lekker je hart luchten hoor. Hopefully: fijn dat je niet zenuwachtig bent voor de behandeling en dat je er helemaal klaar voor bent. De kans dat jij en Wies samen zwanger zullen zijn wordt als maar groter . Ik heb er alle goede vertrouwen in. Wies: aangeven dat je er liever 2 teruggeplaatst wilt hebben kan inderdaad nooit kwaad gewoon proberen is jouw lijf en wie weet kijken ze er wel positief tegen aan. Gaat weer spannend worden hier op het topic. Marisha:hoop dat het andere medicijn aanslaat bij Noa en heerlijk dat je even lekker voor jezelf de stad in bent geweest. SBR: ben nog steeds benieuwd hoe NY was hoor? gr vruchtje