Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wat je zegt Vruchtje, de spannende tijd gaat weer naderen. Ben blij dat jij er vertrouwen in hebt. Ik heb er ook vertrouwen in. Ik had gedroomt dat ik samen met Wies ging testen, dus dat moet goed gaan. :)

Marischa, ik vergat helemaal wat tegen jou te zeggen. Wat lekker dat je bent wezen shoppen, een stel nieuwe laarzen doen toch altijd goed. Ik hoop dat je niet al te veel pijn houdt in je mond en dat ze het straks snel kunnen verhelpen. Ik moest wel lachen om het Belgische woord; wijsheidstand :)

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wordt dat woord dan niet gebruikt in NL? Hier gebruiken ze dat omdat die tanden pas op latere leeftijd doorkomen (als je zogezegd wat wijzer bent) :D

Samen met Wies posi testen zou idd wel geweldig zijn! Het moet wel goed komen!

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het SRB verging in NY!

Ik heb trouwens de indruk dat het ietsje beter gaat met Noa. Ik heb hem vandaag al 2 keer na zijn eten (en na eerst wat met hem te spelen) in zijn parkje gelegd waar hij in slaap valt. Of het de nieuwe medicatie is of gewoon toeval, ik weet het niet maar ik geniet wel van de vrije momenten (na bijna 2 maanden continue met hem op de arm gelopen te hebben)!

3. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wij noemen het een verstandskies, het komt uit hetzelfde idee.
    Bij mij zijn ze er alle 4 al uit, heb ze wel bewaard....kan dat toch moeilijk weggooien, whahahahaha.

Wat goed om te horen dat het voor je gevoel iets beter gaat met Noa, hopelijk blijft het op dit niveau of beter.

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hey Wies,

is er nog nieuws?

ben wel erg benieuwd hoe het nu gaat

liesje

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey meiden,

hier nog rustig, van het weekend ongi worden, en dan weer een spannende cyclus voor de boeg denk ik. Even de evaluatie afwachten, maar ik denk toch wel dat we volgende ronde weer mogen starten. Hopelijk krijgen we dan de 2 cryo's teruggeplaatst. Ik durf nu haast niet meer te hopen op een spontane zwangerschap, maar het kan altijd natuurlijk. Ik zal zoiezo blij zijn, wel of niet ongi van het weekend, dan kan ik in ieder geval weer door.
    Dus donderdag de evaluatie, morgen even goed opschrijven wat we allemaal willen vragen, want dat vergeten we altijd.

marisha, gaat het alweer een beetje beter met noa? goed dat je ook even lekker voor jezelf bent wisten shoppen. (en voor noa natuurlijk) Even er lekker tussenuit!

srb, geen jetlag meer? Plaats je nog foto's in je album of op hyves van NY, ben ook wel benieuwd.

liesje, hoe is het met jou en de kleine, al helemaal gewend aan het moederschap?

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Ben ik weer! Ok, ik was al even terug uit NY, maar de jetlag werkte veel langer door dan ik gewend was. En toen ik zondag helemaal in de startblokken stond om foto's te plakken in het album hier, was de site down.

Wies, sterkte met de evaluatie donderdag. Ben benieuwd wat het je gaat brengen. Hopelijk mag je inderdaad gelijk weer verder. Plaatsen ze de tweede keer wel 2 terug eigenlijk? Of is het nu afhankelijk van de kwaliteit? Ik snap nooit zo goed wanneer ze dat nou doen, en waar dat vanaf hangt.

Hopefully: je hebt echt de hele apotheek meegekregen he, als ik het zo lees. Ben blij voor je dat je nu eindelijk echt gaat beginnen, ondanks alle strubbelingen met het gesprek. Nog 2 weken en dan gaat de eerste deca-spuit erin toch? Spannend!

EvaZ: je verhaal is zo herkenbaar! Hoewel het bij mij nu goed gaat, heb ik me ook zo ontzettend slecht gevoeld een paar weken geleden. Blijkbaar is er zoiets als een "midzwangerschapsdip". En het punt is, je kunt echt niets doen aan je energieniveau. Op mijn werk lopen nog een paar zwangeren rond. Eentje heeft echt energie voor 10, een andere moet nog maanden en kan gewoon niet ophouden met zuchten en piepen van vermoeidheid. En die heeft er echt maar eentje in haar buik, twee is zeker twee keer zo vermoeiend. Maar het goede nieuws is: je bent zwanger. En het gaat op en neer. En ook een leuke relativeerder: je bent straks zo'n vier maanden uit de roulatie. Dan moeten ze het ook zonder je doen. Natuurlijk wil je je nu zoveel mogelijk je best doen, juist omdat je zolang weg bent, maar dan gaan ze het ook redden zonder je, en daar kunnen ze nu vast een beetje aan wennen. Sterkte!

Vruchtje: hoe is het met jou? Houdt je kleine mannetje je al uit je slaap met zijn geschop? Of valt dat nog wel mee?

Marisha: wat naar dat Noa zo kwakkelt. Dat lijkt me zo moeilijk als mama. Ben blij dat je toch nog een klein beetje aan jezelf toegekomen bent. Ben wel blij dat het wat beter met hem gaat.

Dan nog even antwoord op jullie vragen: het was super in New York! Zwaar vermoeiend, dat dan weer wel, maar ook heel gezellig. Het was alleen heel koud buiten en heel warm binnen, dus we hebben ons ontzettend veel aangekleed en uitgekleed :) En veel gegeten natuurlijk. De foto's vallen alleen een beetje tegen. Normaal kun je in NY altijd hele mooie foto's maken, omdat het licht daar zo bijzonder is (geen idee waarom), maar dit keer viel het echt tegen, het was er heel vroeg donker. Ach ja, de vakantie was leuk en daar ging het uiteindelijk om.
    Was wel blij dat ik weer thuis was vanwege het eten. Van Amerikaans eten kreeg ik echt zo last van mijn maag (ok, had natuurlijk ook niet echt donuts en zo hoeven eten, maar toch). :)

Afgelopen zaterdag hadden we onze pretecho, dat was echt heel leuk. Het maakte alle andere echo's goed. Lieve echomevrouw, geweldige foto's en... superschattig baby'tje in beeld. Foto's zet ik in mijn album.

Dikke knuffel voor allemaal!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wies: succes met de evaluatie donderdag. Ik ga keihard voor jullie duimen dat er 2 worden teruggeplaatst :). Enne spontaan zwanger worden kan inderdaad altijd vaak helemaal als je er niet op rekent.

SBR: Super leuk die foto's van de pretecho. Echt een schatje. Goed ook om te horen dat NY zo leuk was. Hier worden de schopjes inderdaad steeds heviger. Vannacht ook wel af en toe wakker van geworden ja. Schopjes komen ook steeds hoger. Heb jij ook veel last van? Nou ja wil het eigenlijk geen last noemen hoor!

Hoe is het me de rest van de meiden?

gr vruchtje

8. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wat gaaf zeg de pretecho. Tegenwoordig kunnen ze toch een hoop. Zo kan je al een heleboel zien. Heb je al iets kunnen ontdekken? :)

Eva, heb jij al iets meer zekerheid over het geslacht. Zijn het nog steeds 2 meiden? Of heb je geen echo meer tussendoor gehad.

Wies, nog 2 daagjes en dan heb je eindelijk je evaluatie. Ik hoop dat jullie snel mogen beginnen. Dan loop je iets op voor, maar veel zal het niet schelen. We gaan er gewoon voor.

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hier gaat het goed hoor en ik ben er helemaal aan gewend
    ik kan me geen leven meer zonder de kleine voorstellen!
    als we een keer weg zijn zonder haar dan mis ik haar direct hoor!

Ik hoop dat het voor jou nu ook gauw raak mag zijn! (en natuurlijk voor alle andere dames hier)

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    @ Hopefully: alleen maar dat het mijn neus heeft, maar verder niets :) Ik dacht weer even te zien dat het een jongetje was, maar toen zei de echomevrouw: ah, daar hebben we het andere handje... Afwachten tot half april dus, dan weten we het echt voor altijd!

11. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    O geweldig....stel je voor dat het een jongen is.....kan je hem later nog eens pesten...o daar hebben we het andere handje :)
    Ik vind het iig mooie en duidelijke foto´s van het hoofdje.

Wies heel veel sterkte, succes en geluk morgen.
    Stuur je meteen even een berichtje?

12. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hi allen,
    SRB lief die foto's!
    Wies, duim voor een goed gesprek voor jullie morgen!
    Vruchtje, 28 weken, dat is toch ook weer zo'n mijlpaal.
    Maris, knuf voor kleine Noa.
    Hopefully, schiet het al beetje op met aftellen naar februari voor je gevoel?
    Liesje, geniet van je meidje.

Dank trouwens nog voor jullie reacties over mijn ''dilemma'' met werk. Inmiddels is flink duidelijk dat ik er goed aan heb gedaan terug te gaan naar 50%. Had vanaf donderdag ook 's nachts vaak harde buiken en maandagnacht zodanig dat ik er 3 uur mee en van wakker lag, ging niet meer weg. Volgende dag nam de gyn me daarin toch wel erg serieus. Hij heeft inwendige echo gemaakt, maar cervixlengte was gelukkig ok. Nu gewoon heel goed oppassen. Hij kon trouwens weer niet goed het geslachtje in beeld krijgen van baby 1, dus we weten het nog niet zeker, maar meest waarschijlijk is 2 meisjes. Alles was goed met de beebjes.

Tot morgen, dan kom ik even kijken voor nieuws over Wies! Doeg

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Wies heb je nog nieuws meid?

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wies, kom op met je verhaal!
    Ik ben heel erg benieuwd.

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Sorry meiden voor het wachten.
    het was eigenlijk een soort intake voor de cryobehandeling. Volgende cyclus kan ik beginnen, in natuurlijke cyclus omdat ie toch regelmatig is, dus dat is wel fijn, geen hormonen, alleen de pregnyl dan. We hebben 2 rietjes, 1 met 2 embryo's, en de andere met 1. Hij vroeg of we er 1 of 2 willen, wij gaven aan 2. dus het wordt het rietje met 2 embryo's. Mocht er 1 daarvan niet goed ontdooien gaan ze de 3e ook ontdooien. Dat willen we zelf, hij stelde het niet voor, en vond dat zonde van nog een kans, maar ik ben bang dat als het nu niets is, en de ronde daarop krijgen we een terugplaatsing met die ene en dat die niet goed ontdooit. Dan heb je een weggegooide ronde. Dus we kiezen voor 2 goede embryo's, en wij zijn de baas zei ie, dus dat kan.

Helaas hebben we ook slecht nieuws gehad vandaag waarmee we eigenlijk meer in ons maag zitten. Mijn schoonvader heeft vandaag de uitslag gekregen van de scan na 3 maanden chemo. Het was helemaal niet aangeslagen en de tumor en uitzaaiïngen zijn alleen maar groter geworden. Vreselijk nieuws dus. Morgen start ie met een andere kuur, die hopelijk wel aanslaat. Voorlopig dus weer een heel onzekere periode. Mijn zwager en schoonzus verwachten in maart hun eerste kindje, dat zal ook een erg dubbel gevoel zijn straks. Dus we zijn wel blij met ons nieuws uit tilburg, maar er staat veel slechter nieuws tegenover, waardoor het toch niet goed voelt.

xxx

16. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wies, laten we maar beginnen met het goede nieuws. Wat super dat jullie in de volgende cyclus de cryo terugplaatsing krijgen , de volgende cyclus zit er bijna aan te komen toch?!
    Je hebt helemaal gelijk wat betreft je keuze voor 1 of 2 terugplaatsingen en wat betreft de 3e. Zou ook mijn keus zijn.
    Ik hoop dat je snel ongi mag worden.

Wat een rot nieuws over je schoonvader. Je hoopt toch zo dat zo´n kuur aanslaat en ervoor zorgt dat de tumor verdwijnt of in ieder geval stabiel blijft. Hopelijk hebben ze meer succes met de andere behandeling. Gelukkig dat ze nog wel een andere kuur hebben, die ze kunnen proberen.

Hier ook naar nieuws, gisteravond kreeg ik een telefoontje van mijn ouders dat mijn vaders tante (die ik als oma beschouw, zij heeft verder geen familie meer) opgenomen was in het ziekenhuis met een beroerte. Ze is 88, dus ook niet meer de jongste. Vannacht kregen we ook telefoon van mijn schoonvader, dat de oma van mijn mannetje overleden was. Dit zat er welaan te komen, na 2 hersenbloedingen een aantal weken geleden was ze een soort kasplantje geworden. Voor haar is het beter zo.
    Vanmiddag bij mijn vaders tante geweest, ze kan alles bewegen, alleen niet meer praten. Heel naar allemaal.

Wies, probeer je gedachte op de aankomende behandeling te richten. Deze gaat gewoon lukken.

Dikke knuff

17. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Wat een nare berichten allemaal meiden. Heel veel sterkte met je schoonvader Wies. Inderdaad fijn dat er nog een alternatief is, maar toch, het wordt er allemaal niet makkelijker op. En voor jou ook Hopefully! Niet fijn allemaal.

Ik heb er ook eentje vrees ik. De oma van mijn lief ligt in het ziekenhuis omdat ze van de trap gevallen is. Ze is 91, dus dat kwam wel hard aan. Enkel gebroken en schouder gebroken. Toen ze eenmaal in het ziekenhuis lag, probeerde ze de volgende dag uit bed te stappen om zelf naar het toilet te gaan omdat ze vergeten was dat ze niet kon staan. Toen is ze dus weer gevallen. Helaas lag ze alleen op een kamer en kon ze niet bij de noodknop. Ze heeft uren op de grond gelegen omdat er niemand langs kwam... Nu is ze al dagen helemaal in de war (ze denkt dat ze op vakantie is) en heeft ze longontsteking. Ook wil ze niet meer eten omdat ze de hele tijd denkt dat ze dat net gedaan heeft. Heel eng allemaal, want vorige week was er nog helemaal niets aan de hand. Ik geloof wel dat het vandaag iets beter ging, ze had weer vonkjes in haar ogen. Maar toch, het zijn nare dingen allemaal!

Wies, ik zou er ook voor gaan hoor, eerst die 2. Ik duim ervoor dat ze allebei goed zijn! Ben het ook wel met je eens hoor, dat je dan die andere ook laat ontdooien. Twee gemiste rondes zijn twee maanden! Dat is wel heel lang ook. Maar dat gaat niet gebeuren, we gaan ervoor dat alles goed ontdooit!

Hopefully, hoe gaat het met de hormonen tot nu toe? Heb je er last van?

Eva, fijn dat alles in orde is. Wel naar hoor, van die harde buiken. Ik heb het ook wel eens, maar niet in de mate dat het zorgwekkend is. Maar echt een fijn gevoel is het niet. Iedereen geeft je er vast allerlei tips over, die je vast allemaal wil negeren. Zo niet, dan heb ik er ook nog 1: bij mij helpt een warme kruik altijd. Ik heb er al eentje voor de baby, dus die gebruik ik dan. Kan de kleine er vast aan wennen :)

Marisha: hoe is het met Noa?

Vruchtje: alles goed?

Knuffel voor allemaal!

18. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    He bah, SRB ook al zo´n naar verhaal. Hopelijk knapt omaatje snel weer op.

Eva, sorry was helemaal vergeten te reageren op jouw berichtje. Ik hoop dat je wat minder last hebt van harde buiken, nu je het wat rustiger aan gaat doen.

Van de metformine die ik nu slik, schijnen de meeste mensen de diaree te krijgen. Daar heb ik geen last van. Alleen komt het er bij mij van boven uit. Ben niet echt lekker (misschien ligt het wel aan het nare virus dat in de lucht hangt en niet de medicijnen). Op zich voel ik me overdag wel okee, slapjes, maar het gaat. Tegen het einde van de middag is mijn eetlust totaal verdwenen en ben ik giga misselijk. We ademen maar gewoon verder, dan is het hopelijk snel over.

We hebben eigenlijk al heel lang niets meer van Jinky gehoord, ben benieuwd hoe het met haar gaat.

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jeetje, jullie ook alleen maar vervelend nieuws, ook veel sterkte daarmee meiden. En wat een vervelende bijwerkingen hopefully, maar het kan ook een griepje zijn natuurlijk, ze waarschuwen er wel voor. Ik hoop wel dat het snel over is. Ik ben vandaag ook wat eerder van mijn werk thuis gekomen, ben ook niet erg lekker. Hopelijk zet het niet door.

20. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Tjemig meiden, wat een trieste berichten allemaal. Van mij is ook vorige week een tante van 76 overleden. Mijn beide oma's zijn jaren terug ook in januari overleden. Januari is een maand waarin heel veel oude mensen gaan, dat is echt zo. Maar hartstikke rot voor jullie allemaal. Vooral van het slechte nieuws over je schoonvader Wies, uiteraard nog helemaal geen oude man, en met hopelijk nog heel wat jaren voor zich waarin hij hopelijk opa wordt, niet alleen van je zwanger en schoonzus, maar ook van jullie. Wat verdrietig om dan juist nu zo in de zenuwen te zitten of ze wel een behandeling zullen vinden die aanslaat! We hopen er maar het beste van.

Het is moeilijk te scheiden, maar hoop toch dat jullie met een beetje moed, optimisme en vrolijkheid aan de cryo behandeling kunnen beginnen. Misschien geeft het ook wat troost, te weten dat je echt weer een hele serieuze kans gaat maken. Snap je redenatie over die 3e cryo helemaal. Jullie hebben groot gelijk.

Vervelend dat je zo naar bent van die medicatie Hopefully. Ik ken het spul van je krijgt niet, maar hopelijk voel je je snel wat beter.

Tja, de harde buiken hier duren voort helaas. Gisteren voor het eerst zwangerschapszwemmen, heel relaxed, en verder hele dag rust genomen. En dan toch weer vannacht een hele harde baarmoeder, beetje eng zelfs. Blijken echt een soort oefenweeen te zijn. Daarnaast heb ik elke avond een heel opgezette buik, dat is wat anders heb ik begrepen, maar voelt ook als harde buik. Alsof er echt niet genoeg ruimte is voor alles. Sinds gister ook maagzuur, dus het duwt letterlijk alle kanten op. Nou ja, heb er alles voor over, dus dit doorstaan we ook wel weer. Als het maar goed is met kindjes. Dank voor de tip trouwens SRB! Dat had ik nog niet geprobeerd! Nu even in bad, kijken of dat helpt.

Meiden, ik wens jullie allen sterkte bij de minder fijne dingen deze week en hoop op gauw betere tijden voor iedereen.

Deel Deze Pagina