Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ik heb me ook voorgenomen om inderdaad de aankomende 2weken (en misschien wel langer) helemaal niets te doen. Ik moet inderdaad niet zo piepen, kan straks mijn hele leven lang nog van alles doen.

Wies, ik ben erg benieuwd hoe je ouders en schoonouders gereageerd hebben.

Eva, al weer bijna 28 weken. Lekker hoor. Kan me heel goed voorstellen dat voor jou iedere dag en iedere week kostbaar is. Met een tweeling is vroeggeboorte heel goed mogelijk.

Jee meiden, alleen ik nog.....hopelijk kunnen we inderdaad dit topic snel sluiten. Ik kan me julliepositieve testen nog allemaal als de dag van gister herinneren. Wat gaat de tijd snel.

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    we hebben het onze ouders verteld. bij mijn schoonouders was het heel emotioneel, schoonvader moest onwijs huilen, was heel erg blij, maar het voelde wrs ook dubbel, zal ie er dan nog wel zijn? We hebben het daar ook gewoon verteld, niet de foto's gegeven, mijn vond dat niks, en achteraf ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben, het is al moeilijk genoeg. mijn ouders waren ook dolgelukkig! ik gaf de foto's en ze sprongen een gat in de lucht. mijn moeder had al een hele tijd een cadeau voor ons klaarliggen (mooie knuffel), ze had stiekem gehoopt dat het in december gelijk raak was. ook had ze een jaar geleden al een beeld voor me gemaakt van klei van een vrouw met een baby in haar armen, erg lief. morgenavond gaan we langs onze broers, en daarna rolt het balletje vanzelf denk ik.

hopefully, nogmaals veel succes morgen!

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wat een leuke reacties Wies! Je mama klinkt als een erg creatieve vrouw! Mijn schoonmama had ook al een tijdje een kadootje klaar liggen toen we vertelden dat we zwanger waren! Ik kan me voorstellen dat het voor je schoonpapa een beetje dubbel was het nieuws... ik hoop dat hij beter wordt zodat hij ook zijn kleinkind in zijn armen zal kunnen houden!

4. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Zeker leuke reacties!
    Mijn mama heeft ook al een kadootje klaarliggen, ik weet ook al wat...ze kon het vorig jaar niet voor zich houden :)

FM ging goed. Ze telde er 24, volgens mij zaten er nog meer.
    Een aantal zaten rond de 18 en 19, maar het gros nog rond de 15. Ze vinden het zonde om nu al te plannen. Donderdag moet ik weer heen. Zoals het er nu uitziet heb ik dan zaterdag de punctie. Het komt nu spannend dichtbij.

5. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ben vanmiddag gebeld door het zh, mijn hart zat in mijn keel...had een oproep gemist. Meteen gaat er door je hoofd dat je hormoonspiegel, naar aanleiding van de bloedtest, niet goed is.

De artsen hadden vanmiddag overleg gehad en waren er over uit dat ik niet zaterdag voor de punctie moet, maar vrijdag al. Ik hoef donderdag dus niet meer voor een fm.
    Ben wel blij dat het een dagje eerder word. (dagje eerder zwanger) Hopelijk maandag de tp.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super leuk Wies die reactie van je (schoon) ouders. Kan me goed voorstellen dat het erg emotioneel is ten opzichte van je schoonvader.

Hopefully: kan me voorstellen dat je even was geschrokken van die gemiste oproep, maar wat een goed nieuws vrijdag de tp echt heel spannend.

gr vruchtje

7. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Lieve Wies, nu leef ik al zo lang met je mee, en krijg ik het toch voor elkaar om het moment supreme te missen! Wat ontzettend fijn dat je zwanger bent! Ik ben zo blij voor je, heb gewoon tranen in mijn ogen!

Heb al een paar dagen griep, vandaar de afwezigheid.

Hoe voel je je? Waarschijnlijk is het nog niet helemaal doorgedrongen, zal ook nog wel even duren. Ik ga gauw even bijlezen, zover was ik nog niet gekomen.

Hele, hele dikke knuffel!

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ben inmiddels bijgelezen. Echt veel gemist merk ik!

@ Hopefully: spannend hoor, vrijdag je eerste punctie. Wel heel fijn dat het een dagje eerder is. Scheelt er toch weer eentje inderdaad :) En hopelijk brengt het nieuws van Wies geluk. Vruchtje en ik waren per slot van rekening ook gelijk, Eva een maand later, maar die krijgt er natuurlijk 2, dus als jij en Wies nu ook samen zijn, klopt het allemaal weer prima :)
    Ik duim voor je!

@ Eva: Fijn te lezen dat het weer beter gaat. Week 28 is een mooie week he. Bijna 7 maanden... Toen heb ik die foto van mijn voeten gemaakt, denk dat dat bij jou al niet meer lukt :)

@ Vruchtje: ook zo aan het aftellen tot je verlof? Werk je ook tot week 34?

@ Marisha: fijn dat het zo goed gaat met je knulletje! Het is echt een schatje zeg!

@ all: afgezien van die griep (of eigenlijk gewoon stevige verkoudheid) gaat het hier prima. We zijn naar de voorlichtingsavond van het ziekenhuis geweest over bevallen en dat heeft me enorm gerustgesteld. Een van de artsen die we kenden van de iui's vertelde ook een verhaal, hij stak zijn duim naar me op in de pauze toen hij mijn buik zag.
    En verder zijn we een heel eind met het inrichten van de babykamer. We willen nog iets moois aan de muur en er moeten nog betere gordijnen komen (die wel dichtgaan) :) en dan is het wel klaar. De box staat inmiddels ook in de woonkamer, zo gezellig! Nu ons kindje nog...

Nou, ik ga weer verder sniffelen.

Dikke knuf voor allemaal en eentje extra nog voor Wies!

9. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi Wies,
    Je kent me niet, maar ik heb veel met je topic meegelezen en ik wil je van harte feliciteren met je zwangerschap! Echt super!

Liefs Martini

10. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hopefully wat veel! En wat fijn, vrijdag al! En piepen mag nu juist wel hoor, zeker hier ;)

SRB, beterschap! Fijn dat alles goed gaat. Komt nu echt dichtbij he! Hier moeten we nog zoveel doen, terwijl ik maar zo weinig kan. Mijn lief gaat nog helemaal de badkamer vervangen, dan ontvlucht ik echt even het huis. Wiegjes hebben we, maar verder nog bar weinig. We hebben nog wel even, hoop ik, maar toch krijg ik het op mijn heupen nu en wil heel erg op tijd klaar zijn met de voorbereidingen. Vanavond bv voorlichting.

Wies, wat vonden jullie broers van het mooie bericht?

11. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaa wies! Wat een bijzondere valentijn,
    van harte gefeliciteerd meid!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    SBR: beterschap! Ik werk door tot week 36, hierna dus nog 2 weken werken. Jij hoeft ook nog maar kort lekker idee hé? Maar eerst moet je natuurlijk even beter worden.

Evaz: het idee dat je nog veel moet doen en je eigenlijk zelf niet veel kan lijkt me lastig voor jou. Slim dat je je huis even ontvlucht als de badkamer wordt vervangen anders zit je ook zo in de stof en herrie. Ik zou proberen toch zo snel mogelijk dingen in huis te halen want met een tweeling heb je toch nog meer kans dat het eerder wordt geboren? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een vrouw zwanger van tweeling de 40 of 42 weken heeft gelopen of wel? En hoe was de BV voorlichtingavond?

all: vandaag weer controle gehad en alles was weer goed, super fijn natuurlijk.

x vruchtje

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, ooh vrijdag al,wat spannend! ik hoop dat het allemaal vlotjes verloopt net als bij mij toen. doe rustig aan deze week zodat je lekker uitgerust bent voor vrijdag. Echt spannend meid, daar komen vast mooi eitjes uit!

Martini, hartstikke bedankt! erg lief van je!

wens, wat leuk je weer te horen, en bedankt meid, hoe is het met jou?

vruchtje, fijn dat alles weer goed was! lijkt me iedere keer weer een opluchting'.

srb, beterschap nog met je griepje! en wat gaat het toch ineens snel bij je zeg, nog een paar weekjes!

Onze broers waren onwijs blij, ze wisten het eigenlijk allemaal al toen we binnenkwamen, we komen eigenlijk nooit zo onverwacht, en dan ook nog eens met zijn 2en. we hadden wel smoesjes verzonnen, maar dat hielp ook niet,haha. nu ben ik toch nog even met mijn schoonzusje en mijn beste vriendin zwanger. Ik heb moeders voor moeders gebeld vandaag, want je urine kun je al vanaf week 6 afgeven. morgen komt ze al langs, al de 1e afspraak wat betreft de zwangerschap,hihi. En ze zei dat ze eigenlijk pas vanaf 5 weken wilt komen voor een test, maar omdat ik zondag al een positieve digitale had, vond ze helemaal geweldig, kan het morgen al. vind ik wel leuk, want zij hebben testen die veel meer hcg nodig hebben, dus is wel spannend hoe die uitpakken.
    Nou, mij man heeft vanavond een buikfoto gemaakt, wilde het verschil straks goed zien, maar het is eigenlijk al niet normaal hoe groot het nu al is, ik lijk al veel verder! Ik heb tegen het eind van de middag en avond enorm last van mijn darmen, en ze zijn ook opgezet, dus vandaar de dikke buik denk ik. ik kon het niet laten de foto te plaatsen, vind het zo raar. normaal heb ik een klein buikje wel, maar niet zo!

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ik voel me zo stom en chaotisch...was in slaap gevallen en schrok wakker om 21.45 en had de pregnyl om 21.30 moeten spuiten.
    Heb het in haast snel gedaan en miste natuurlijk een druppel. Ik hoop dat het niet ernstig is. Normaal ben ik zo secuur.

!§!"#$%&_(?')(

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    je kunt het misschien melden als je ze nog telefonisch spreekt, mss dat ze de punctie ook een kwartier later plannen, maar ik denk niet dat het uitmaakt hoor meid! en mss dat het een goed teken is die druppel minder, dat was bij mij deze ronde ook, en dat was nog wel gedaan door de assistente ;) Je was in ieder geval goed aan het rusten! komt echt dichtbij nu! hoe laat moet je vrijdag?

16. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat het zo precies tijdsgebonden is. Met de IUI moest ik altijd nog een half uur tot drie kwartier wachten voordat ik eens geholpen werd.

Ik moet me morgen om 8.30 melden, de punctie staat gepland om 9.30.

Hoe voel jij je?

Morgen echo :)

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wies,

hoe gaat het nou met je?
    Hoe voel je je?

zag dat je ook al een afspraak hebt gemaakt met MvM..fantastisch meid!

18. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Ik denk ook niet dat het uitmaakt hoor Hopefully! Komt wel goed, zeker met zoveel follikels! Ze rijpen gewoon van die injectie, maar springen hoeft niet, want dat zijn ze voor met de punctie.

Wies, leuk dat je zo happy bent en aan het genieten!

Vruchtje, idd, tweelingen komen meestal vroeger, maar 40 weken kan in principe wel. Gemiddeld is 37. Spannend he dat het dichterbij komt, ben jij al helemaal klaar met alles?

Borstvoedingsinfo avond was heel nuttig trouwens. Het lijkt me echt leuk met twee! Ik zie het helemaal zitten. Ga denk ik wel een heel goed kolfapparaat kopen waarmee je 2 tegelijk kunt afkolven.

Net weer terug van de gyn. Het gaat heel goed met de meisjes. Ze zijn even groot en al 1200 gram! Lopen nog steeds een dag of 4 voor op de curves voor eenlingen, dus dat is heerlijk om te weten. Voor de harde buiken is geen oplossing, dus dat blijft afwachten en proberen te ontspannen. Cervixlengte was nog steeds goed, dus voorlopig geen reden om te denken dat ze al dreigen te komen.

SRB, hoe zit het inmiddels eigenlijk met jullie zaak voor gelijke rechten voor 2 vrouwen die op IVF aangewezen zijn?

19. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Thanks meiden...dat lucht een beetje op.
    Vandaag super veel spierpijn in mijn buikspier waar ik gespoten heb...kan je in je buikspier prikken?

Wies hoe was het vandaag met MvM?

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, heel veel succes morgen meid, ik zal aan je denken! probeer je een beetje te ontspannen, en laat je lekker afleiden, voor je het weet is het dan voorbij. Welterusten meid!
    xxx

MvM is geweest vandaag en weer een duidelijke positieve test gelukkig. 3 maart staan de flessen voor de deur!

eva, gaat dat ja, bv met een 2-ling, dat lijkt me zo moeilijk, moet toch om de beurt? Ben je dan niet veel bezig met bv? Lijkt me leuk om te weten voor het geval het er bij mij 2 zijn. maar je klinkt opgewekt erover!

Deel Deze Pagina