Dank je wel lieverds, doet me erg goed. Maandag was een regelrechte rampendag. Ik was verdoofd, kon niets meer zeggen en het enige wat ik kon was janken. Zefs mijn vader (die heel lief langskwam om mij te troosten) barste...die man huilt nooit. Hoe het gesprek maandag ging....het was kort... " goedemorgen ik zal even uw spullen er bij pakken"........" het spijt me heel erg, maar ik heb heel slecht nieuws voor u"......."sorry maar er heeft geen bevruchting plaats gevonden"...." ik kan alleen een afspraak maken voor een evaluatie....volgende week maandag" Je ziet het, het enige wat ik nog gezegd heb is goedemorgen en waarvoor ik belde. Een hele week wachten....... Gister naar mijn werk geweest, mijn baas was zo lief, hij heeft me echt de dag doorgeholpen. Heb nog steeds last van mijn buik en mijn eierstokken. Vandaag crematie...kan het overige er uit. xxx
Dat meen je niet Hopefully, wat een botheid. Ze kunnen je toch in elk geval inlichten over de reden! Met zoveel eitjes moet er lijkt mij een heel duidelijke oorzaak zijn, dat is geen toeval meer. Hoe dan ook meid, bedenk maar dat er een heleboel stellen zijn waarbij ICSI in zo'n geval uitkomst biedt. Misschien was dit gewoon weer de zoveelste zware stap die gezet moest worden, om te ontdekken hoe jullie geholpen kunnen worden. Maar zwaar en frustrerend blijft het natuurlijk. Pas je wel op met die buik, je bent misschien nu even woedend op je lijf, maar je moet er wel goed voor zorgen hoor, en binnenkort komt er heus een volgende ronde waarin ze beter weten wat voor jullie de grootste kansen biedt! Het gaat vast goed komen, dat moet gewoon! Sterkte en tot over enkele dagen. Doei
Hallo meiden, Hoe is het met iedereen? @ Hopefully: hoe was het vandaag? Veel tranen gelaten? Wat een ontzettend botte mensen werken er soms toch in zo'n ziekenhuis. Alsof het niets is. Hopelijk krijg je maandag duidelijke antwoorden. Ondertussen leven we met je mee. @ Wies: hoe voel je je? Nog 243 dagen te gaan he Spannende tijden natuurlijk, maar wel een ontzettende opluchting dat het nu gewoon gelukt is. Ben ook heel benieuwd of het er een is of 2. Hopelijk ben je nog niet misselijk. @ Eva: haptonomie is fijn he! Ik doe dat ook, naast yoga en vind het echt heel prettig. @ all: ben nog steeds niet helemaal beter geloof ik. Mijn neus zit nog steeds dicht en ik hoest mezelf constant wakker 's nachts. Ook ben ik weer aan het overgeven, maar dat heeft op zich een positieve oorzaak: de baby is ingedaald! Keurig met zijn koppie naar beneden. Alleen sindsdien is hij wel een stuk onrustiger, het lijkt wel alsof hij het er niet zo mee eens is Heb constant voetjes in mijn maag, met dat overgeven als gevolg. En ik moet nu ook steeds vaker plassen, maar dat is natuurlijk ook niet zo gek. Ik moet nog 2 dagen werken en dan begint mijn langverwachte verlof eindelijk. Kan echt niet wachten! xxx
Wies had je al een pb gestuurd, maar ook hier op je eigen topic nog even super gefeliciteerd! Wat ben ik blij voor jullie, eindelijk het is jullie zoooo gegund na al die tijd. Liefs Mieke
Hopefully, hoe gaat het met je? Over twee dagen hebben jullie dus jullie evaluatiegesprek? Ik ben benieuwd of ze een verklaring kunnen geven en hoop dat ze jullie met ICSI wel verder kunnen helpen. Wies, hoe gaat het met jou? Morgen al weer 6 weken zwanger! Kan je het bevatten? Ik vond het zo onwerkelijk die eerste weken he!
Ik moet natuurlijk positief blijven denken, maar eigenlijk gaat het zwaar "#$%&_()')(_&%$#"$%& Probeer wel door te leven en dingen te doen, maar veel zin heb ik er niet in....ontwijk verder iedereen een beetje. Morgen de evaluatie, hopelijk met een verklaarbare reden en een lichtpuntje. Normaal was ik ook verdrietig en ontdaan bij iedere negatieve test, maar nu is het niet eens zover gekomen en zo ben je dus al weer 3 jaar verder. Sorry hoor voor dat geklaag, wil jullie er eigenlijk niet zo mee lastig vallen. Jullie horen te genieten....dat hebben jullie zo verdient.
meid, je mag hier klagen wat je wilt, daar zijn we ook voor. voor de leuke en minder leuke dingen. Ik hoop zo dat je morgen duidelijkheid krijgt, en idd een lichtpuntje waar je weer naartoe kunt leven. Ik snap goed dat je nergens zin in hebt, je doel is er niet meer. Maar na morgen verwacht ik dat je weer vooruit kunt kijken. Ik denk zelf dat ze met ICSI verder willen, de kans op een bevruchting is dan vele malen groter. Ik hoop het in ieder geval voor je meid, zonder moed kun je niet verder. Ik denk aan je! xxx
Lieve Hopefully, Wat jij doet is echt geen klagen meid het is toch ook gewoon $%^& logisch dat dat je emotioneel heel erg raakt. Dit is weer iets wat je moet verwerken. Veel succes met het evaluatiegesprek en ik hoop ook dat daar een lichtpuntje uit voort komt en je het allemaal weer wat positiever kunt zien. Ook ik leef heel erg met jullie mee! Maar probeer ondanks deze tegenslag niet de hoop te verliezen hoor. Wies: wanneer heb jij ook alweer je 1e echo? Marisha: met jullie ook alles goed? Wat gaat de tijd snel zeg! Alweer 3,5 maand is jullie wondertje. Evaz en SBR: hoe is het met jullie? Jou verlof is nu zeker ingegaan SBR? Ik moet deze week nog en dan ook heerlijk verlof heb dan tot 4 weken doorgewerkt pffff. liefs vruchtje
Lieve Hopefully, blijf vooral je hart luchten! Hier zijn in ieder geval mensen die je begrijpen. Laat je daar nooit van weerhouden he, om iets te posten. We leven allemaal heel erg met je mee. Drie jaar is toch ook niet niks! Ik had afgelopen weekend nog bijna ruzie met mijn lief omdat iemand me vroeg hoe lang wij in de mmm hadden gezeten. Ik zei: "twee jaar" en zij zei, "nou, eigenlijk anderhalf hoor." Het was 19 maanden... inderdaad dichter bij anderhalf dan twee, maar ik ging compleet uit mijn dak omdat ik vond dat ze het bagatelliseerde (hormonen he...). Mijn punt: elke dag dat het langer duurt is er een teveel, wat de reden ook is. En dit is gewoon ontzettend kut! Die enorme wachttijd, de achtbaan van emoties en de onzekerheid van alles. Heel veel succes met het evaluatiegesprek dus! Hopelijk komen ze met een oplossing waar jij ook wat mee kunt. Hele dikke knuffel!
Wies, hoe is het ....alweer 6 weken zwanger weg! Hopefully....je kent me niet maar ik wil je toch een beetje een hart onder de riem steken!
hopefully, heel veel succes vandaag meid, hopelijk kom je met een beetje goed nieuws! liesje, ja, gaat goed, maar duurt me erg lang voor de 1e echo, maar goed, geduld hebben we inmiddels wel opgebouwd,haha. met jou ook alles goed? srb, jeetje, ja, dat kun je dan echt niethebben denk ik. pfff, alsof het niet lang genoeg is. Ik had laatst ook iemand die zei, de hoeveelste poging ivf was dit? ik zei dus de 2e terugplaatsing van de 1e ivf, en hij zei, toen, oooh, dan valt het eigenlijk toch allemaal wel mee? Nou, ik dacht dat ik hem wel af kon schieten. ze denken dat als je eenmaal zwanger bent je die mmm vergeet, maar dat heb ik niet hoor. vruchtje, 12 maart heb ik de 1e echo, volgende week donderdag. lekker je laatste weekje werken, heerlijk hoor, dan lekker met verlof! geniet er vast maar van!
kan me voorstellen dat het wachten nu erg lang duurt hier is alles goed, mevrouw krijgt steeds meer praatjes en kruipt full speed maar dan wel achteruit
klinkt raar maar de meesten gaan eerst achteruit en dan ineens vooruit nou ja zal vanzelf wel komen...
Dat achteruit kruipen heb ik meer gehoord ja, ziet er wel heel leuk uit, zo'n hummel tegen de muur met een zeer verontwaardigde blik dat ze niet verder kan En inderdaad Wies, tweede terugplaatsing van de eerste ivf valt zeker niet mee! Ja, het kan erger inderdaad, maar dat geldt voor alles. Leuk, dat soort reacties. Laat je er niet door weerhouden om er van te genieten dat het nu wel mooi raak is. Ondertussen geniet ik zeer van mijn eerste verlofdagje. Heb al mijn belastingaangifte gedaan en schoonmaakmiddelen ingeslagen. Alvast twee vinkjes op de lange lijst met dingen die nog even "moeten" gebeuren voor de kleine komt. Eigenlijk stond er ook nog op het programma dat ik vandaag een kast ging opruimen, maar daar heb ik geen zin meer in. Morgen maar weer xxx
Dank je wel Liesje....en de rest van mijn lieve forum vriendinnetjes ook natuurlijk. De reden waarom er geen bevruchting heeft plaats gevonden hebben ze niet. Er waren genoeg eitjes en genoeg bewerkte zwemmers, mar waarom gaan ze niet naar elkaar toe.......? ........waarom gaat een man in de kroeg meteen aan de bar zitten ipv naar de dansvloer. Het was even een teleurstelling, maar al snel kwam ik tot de conclussie dat we verwachten dat ze alles maar weten en dat ze overal een oplossing voor hebben....maar dat is niet zo....de hele mmm is al een wonder en het is ak een wonder dat ze zoveel kunnen en weten. Ik heb de vraag nog gesteld of de eitjes te hard zouden zijn en de zaadjes te zwak.....maar ook dat weten ze niet. De volgende stap gaat ICSI worden. Toen kwam mijn punt dat ik die wachttijd helemaal niets vind. Okee, ik weet dat je lichaam rust nogdig heeft, maar mijn koppie niet...ik wil door...al val ik neer. Het eerste voorstel was om nu mijn ongi af te wachten (hopelijk binnen een week) dan een maand helemaal niets, dan starten met de pil en dan de cyclus daarna weer aan de slag. Wat dachten ze zelf........ Ik heb het nu voor elkaar dat ik als ik voor de 13e ongi word (please help me this time) ik meteen mag starten met de pil, maar dan moet ik hem wel een week langer doorslikken (4 weken ivm de hormonen die mijn lichaam uitmoeten) en dan kan ik begin april opnieuw starten met de hormoonsessie. Start mijn ongi na de 13e moet ik langer met de pil doorgaan (schema zh). Bestelling bij de apotheek is weer gedaan. Al met al waren ze erg lief en behulpzaam vandaag. Meer kunnen zij er toch ook niets aan doen. Jee meiden het schiet wel op bij jullie! Schoonmaakspulletjes ingeslagen ...het gaat beginnen. Bevallen jullie eigenlijk thuis of in het zh? Wies, je kan nu lekker aftellen naar de eerste echo...zo speciaal!
Hopefully, begrijpelijk dat ze niet altijd kunnen weten waarom iets niet lukt... onbegrepen onvruchtbaarheid is iets heel naar... volgens mij kunnen ze niet testen of je eitjes te 'hard' zijn maar ik hoop echt dat ICSI voor jullie uitkomst mag bieden. Super dat je het voor elkaar hebt gekregen dat je zo snel mogelijk terug mag starten! Iedere dag wachten is er een te veel... zeker na al die tijd zal je geduld zo langzaam aan wel een beetje op geraken! Wies, spannend zeg, dat aftellen naar je eerste echo! Tegen dan ben ik 2 dagen aan het werk! SRB, geniet ervan! Ik had ook zo'n lijstje gemaakt van alles wat moest gebeuren voor ik zou bevallen (gaande van onderbroeken kopen voor in het ziekenhuis tot onze slaapkamer schilderen en de dressing plaatsen)! Hopelijk is het lijstje snel afgewerkt... hoewel, als het lijstje is afgewerkt slaat de verveling toe Vruchtje, succes met de laatste week werken! Geniet van die laatste momenten en dan lekker voor bereiden op de komst van jullie kindje! All, hier gaat alles goed! Over een weekje terug aan het werk... een beetje een dubbel gevoel... langs de ene kant doodsbenauwd om Noa achter te laten maar langs de andere kant heel blij om weer te mogen gaan werken (een beetje uitdaging)! Gelukkig is mijn man voorlopig nog thuis waardoor Noa niet naar een onthaalmoeder moet of zo... dat maakt de overgang voor mij wel wat gemakkelijker! Noa zelf doet het ook heel goed. Hij neemt natuurlijk wel nog de medicijnen voor zijn reflux. Hij eet nu ook sinds een week met veel smaak zijn groentenpap (tot nu toe worteltjes, morgen beginnen we met courgette)! Vorige vrijdag is hij nog door de ka gemeten en gewogen en was toen 65,5 cm en 7000 gram! Ik heb vorige week ook via e-bay een bumbo-zitje gekocht... zal er straks een foto'tje van plaatsen in mijn album!