Wies start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Feb 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hopefully: ik sluit me helemaal bij SBR aan. Nu dan maar op naar 29 maart vanaf dan gaat de IVF dus echt starten?

Evaz: wat goed zeg dat de meiden zo goed groeien. En weer een fijne echo :) Beter kan het allemaal niet.

2. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Meiden, wat is het rustig! En dat terwijl ik me nog wel zo ontzettend verveel :) (Ok, dat is ook niet het doel van dit topic, om mij te entertainen, maar toch, ik mis jullie!)

3. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Het is inderdaad rustig, maar das niet zo raar nu iedereen (behalve ik :() rustig aan moet doen en haar energie hard genoeg nodig heeft.

Ik mis jullie ook....maar heb niet zoveel te melden...ben heel erg saai en ben het wachten zat. Nog 10 dagen voordat ik mag starten met opnieuw de decapeptyl.

4. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Ha meiden,
    Waren jullie niet aan het genieten buiten dan, van mooi weer ;) Ik heb even op een terrasje gezeten, heerlijk hoor!

Hopefully, houd je alsjeblieft niet in hier hoor, we weten tenslotte allemaal hoe je je voelt en natuurlijk zijn er hier inmiddels gelukkig veel leuke verhalen te lezen, we zijn pas echt allemaal ontzettend blij als jij ook super goed nieuws mag komen brengen! Dus stort je hart uit als je het nodig hebt en wij tellen gewoon met je mee af hoor! Als het mag!

Vandaag heeft mijn lief de babykamer een leuk kleurtje gegeven, nu begint het pas een beetje echt te voelen, we zaten ook zo in de troep de laatste weken... Begin ook nu pas te denken aan de bevalling, hoewel ik daarvoor alle scenario's open houdt, je weet toch niet hoe het zal gaan.. SRB en Vruchtje, hebben jullie dat ook?

Doei!

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, ik snap heel goed dat je het beu bent. vooral dat wachten is slopend. en je moet je verhaal wel vertellen hoor als je het kwijt wilt. We zijn destijds dit topic begonnen om het feit dat we met iui, en sommigen zelfs ivf begonnen. Zolang jij nog bezig bent wil ik dit topic niet laten sluiten, jij hoort immers ook bij dit topic, en júist jij mag hier je verhaal kwijt. We weten allemaal wat je doormaakt omdat we het zelf hebben meegemaakt, dus we zullen nooit vinden dat je klaagt meid. En tenslotte ben jij ook een enorme steun geweest voor ons! Ik hoop voor je dat het snel de 29e is, en dat je eindelijk weer kunt starten. Ik vind het wel erg spannend hoor, zeker omdat je kansen nu met icsi weer wat hoger liggen. Hou je taai meid!

liesje, mijn uitgerekende datum is nu 26 oktober, maar wie weet verandert dat weer met de 12 weken echo.

eva, zo, wat groeien de meiden goed zeg, meestal blijven ze toch kleiner hè met een tweeling? fijn hoor!

emmy en wens, leuk dat jullie weer komen kijken, erg lief! ;) emmy, jij hebt je 2e iui deze ronde? veel succes meid, hopelijk heb je er niet meer nodig!

genieten jullie verder ook zo van het lekkere weer? Krijg al echt de zomerkriebels.
    Verder gaat het redelijk met mijn schoonvader. Hij heeft vandaag de uitslag van de scan gehad na nog 2 zwaardere kuren. Helaas hebben deze weer niets gedaan. Hij krijgt nu een remmingsmiddel, geen chemo meer, omdat ie daar zo ziek van was elke keer. Hij was er zelf wat laconiek over. Ik denk dat ie blij is dat ie de chemo niet meer krijgt omdat ie dan niet ziek is en nog een poos wat normaler kan leven. Aan de andere kant heeft het niet geholpen en zal dit medicijn de tumor ook niet tegengaan. Dus ja, hoe lang remt zo'n middel dan nog? We proberen er maar zoveel mogelijk voor hem en mijn schoonmoeder te zijn, meer kunnen we niet doen.

Nog een fijne avond allemaal!

6. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Wies wat heftig toch allemaal met je schoonvader. Lijkt me lastig die tegenstrijdige emoties. Hoe gaat het intussen met je zwangerschap? Ga je al wat zien? En ben je al beetje misselijk?

Groetjes!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wies: tjeetje wat een erge situatie blijft het helaas voor je schoonvader, moeder en voor jullie zelf natuurlijk. Snap dat je niet veel kunt doen en er dan voor elkaar zijn is het belangrijkste. Maar kan hij nog beter worden als ik vragen mag? Het is ook gewoon zo een oneerlijke gemene rot ziekte. Hoe is het verder met jou en de zwangerschap kan je daar wel van genieten ondanks deze ellende?

Eva: leuk dat kamertje geschilderd is. Neem aan dat ze met zijn tweeën op een kamer komen? Snap dat als je zo in de rotzooi zit en nu daar mee bezig bent het wat echter wordt allemaal. Wij hebben gisteren de box neergezet. Leuk boxkleed erin en muziekmobieltje etc. wordt het ook weer echter van. Tas voor ziekenhuis staat ook klaar en de envoloppe voor geboortekaartjes zijn ook geschreven. Kom maar op dus hi hi. Wat betreft de bevalling begin daar ook steeds meer over na te denken en af en toe vind ik het wel een eng idee, maar ja moet er toch uit.

Hopefully, SBR, Marisha hoe is het met jullie?

gr vruchtje

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Oh vruchtje, ik had niet gezien dat je al zover was! Nu mag je al thuis bevallen zeker he? Wauw, het kan gewoon elk moment zijn nu! Spannend.

Wies, ik kan me voorstellen dat de ziekte van je schoonvader heel ingrijpend is... maar kan je wel een beetje genieten van je zwangerschap? Ik ben ook benieuwd of je het al begint te zien!

Hier alles goed. Sinds gisteren krijgt Noa ook fruitpap... smullen dat hij doet! Vandaag in de zetel "kroop" hij ook op zijn buikje richting mijn pc (hij wordt net zo slim als zijn mama :D). Wel grappig... hij trok zijn knieën telkens onder zijn poep, steunde op zijn ellebogen en duwde zich zo steeds vooruit! Het begin van kruipen dus... als hij zo voort doet zal hij veel sneller kruipen dan de meesten! Voor de rest gaat het met mij ook goed. Ik ben erg blij weer aan het werk te zijn (het gevoel van je nuttig te maken) maar ook wel blij dat ik op woensdag van thuis uit werk. Zo kan ik hem toch 3 dagen per week uit zijn bedje halen. Ik geef hem dan nog zijn eerste fles en tijdens mijn "middagpauze" kan ik hem nog even lekker knuffelen!

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    Wies sterkte met je schoonvader

alweer 9 weken vandaag! gaat ie lekker?

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hier gaat ie prima! je begint het inderdaad al iets te zien, dat was al vrij snel. Ik heb zelfs al meegemaakt dat iemand vroeg of ik zwanger was. Nou, dan heb je echt lef zeg, voor hetzelfde geld was het niet zo, dan maak je ook een blunder! maar wel leuk dat het al iets zichtbaar is.

hopefully, voor jou komt het ook alweer in zicht, eind van de week beginnen met spuiten toch?

Wel jammer van het weer, het was zo lekker, nu begint het hier net te regenen helaas. Maar goed, er komen nog mooie dagen genoeg als het goed is!
    Hoe is het verder met iedereen?

11. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Oh gedurfd inderdaad Wies, nu al vragen of je zwanger bent. En wat fijn dat je eindelijk kunt bevestigen he :) Op de foto met die buik, ik ben enorm benieuwd! Nog niet misselijk dus? Hopelijk blijft dat zo!

Ik had vandaag een slechte start, mijn maag speelt weer enorm op. Echt heel irritant, ik dacht dat we dat achter ons hadden gelaten, maar ik heb toch nog zeker twee dagen per week maagpijn of overgeefneigingen. Nou ja, echt lang kan dat ook niet meer duren, als de baby er is, moet het toch wel over zijn. Nog 3 weken... Of niet, sinds gisteren zitten we in de veilige zone :)
    Daardoor zit ik wel meer in de zenuwen over dingen die nog niet geregeld zijn. Geboortekaartje is nog niet besteld (sterker nog, mijn zus komt vrijdag pas de eerste ontwerpen laten zien... en een drukker moet ik nog zoeken), de lijst met adressen vertoont nog zorgwekkende gaten, wiegje is nog niet klaar (dat komt mijn vader zaterdag brengen), stickers voor de muur van de babykamer zijn nog niet geleverd ("hopelijk morgen mevrouwtje, ik begrijp wel dat u haast hebt" zei de vriendelijke winkelmeneer gisteren), boekenkast is nog niet opgeruimd... Ach ja. Ik heb vandaag wel draadloos internet aangesloten :) Toch wel iets bereikt dus (al heeft de baby daar niets aan natuurlijk). Ik heb de kleine dan ook vriendelijk verzocht nog lekker minimaal 1 weekje te blijven zitten, dan is alles wel geregeld (tenminste, als mijn maag me met rust laat, want op dagen als vandaag kom ik niet van de bank af helaas). En 2 weken mag ook natuurlijk. Of 3. We hebben trouwens wel het bed al op klossen gezet, want dat stapt ook wat makkelijker uit. Het ziet er alleen niet uit! Moet maar een extra groot sprei of zo nog kopen, want nu zie je alles wat eronder ligt (reservematras en zo).

Hier regent en waait het nu ook trouwens, inderdaad jammer. Maar ik heb vorige week wel enorm genoten (vandaar dat het regelwerk ook niet opschoot), ben 4 keer naar het strand geweest.

@ Marisha: wat een actie al van Noa! Ik vind het heel knap hoor, nu al een beetje kruipen. Betekent natuurlijk ook dat alle kindonvriendelijke dingetjes weggeruimd moeten zijn :) Wij hebben de hoop dat we daar nog een half jaar voor hebben.

@ Vruchtje: gezellig he, die box in de kamer. Die hebben wij ook al staan. Ik heb hem op de hoge stand staan, en knuffeltjes tussen de spijlen van de tussenruimte gepropt (die nu een soort van in de gevangenis zitten). Vind het zo'n raar idee dat daar over een paar weken ons hummeltje in ligt! (niet in de tussenruimte natuurlijk, dat zou zielig zijn) :)
    Wat goed dat jullie alle enveloppen al klaar hebben! Vermaak je je wel nog? Ook al aan het foto's inplakken geslagen? (ik hoor van vriendinnen dat dat het ultieme klusje voor de laatste dagen is, ben benieuwd of ik daar nog tijd voor ga hebben...)

@ Eva: Leuk zeg, van jullie kamertje. Welke kleur is het geworden? Bedenk me dat jij nu met 4 kilo aan baby's in je buik rondloopt :) Wel fijn dat ze zo goed groeien, maar het is vast heel zwaar.

@ Hopefully: Nog een paar dagen he. En dan weer een volgende fase. Heb je een beetje afleiding? Hoe is het op je werk?

Dikke knuf voor allemaal!

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    srb, balen dat je maag opspeelt, en dat zo aan het einde van je zwangerschap. goh, wat schiet dat op zeg, het kan gewoon al komen, spannend zeg!

ik heb hier nog een buikfoto, maar die is al van 2 weken terug, dus ondertussen is het al wat gegroeid, maar dan heb je een idee van hoe snel het al gegaan is.

13. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    DAt is inderdaad al een mooi buikje! Heb je ook constant de neiging om hem vast te houden? Nu kan ik er bij mij natuurlijk niet meer omheen, maar zelfs na 6 weken had ik al constant mijn hand op mijn buik. Ergens om de baby te laten weten hoe blij ik nu al met hem/haar was :)

Mijn buikfoto's volgen ook binnenkort weer, ik ga zo naar een fotograaf voor een echte sessie. Heb er echt enorm veel zin in! Thuis hebben we ook wel veel foto's gemaakt, maar we hebben niet echt een mooie achtergrondmuur (we wonen klein, overal staat wat voor) en ook slecht licht voor mooie foto's. Ben zo benieuwd!

Hoe is het met iedereen?

xxx

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wies: Wow mooi buikje hoor en wat zie je het al goed echt heel leuk.

Marisha: ja zou inderdaad thuis mogen bevallen, maar ga bevallen in ziekenhuis. Maar gaat echt snel hoor, maar het wordt nu ook wel erg zwaar (wil zeker niet klagen). Fijn dat je het toch ook weer lekker vindt om te werken en leuk dat je hem toch ook nog veel bij je hebt een goede combi. En wat gaat het snel dat hij al lekker fruithapje krijgt en wat kan hij al veel.......

Hopefully: hoe is het met jou meid? Waar ergens zit je nu in je cyclus ben het een beetje kwijt hoor. Weet je al wanneer je je 1e echo krijgt.

SBR: hier alles goed bij jou ook? Hoe was de fotosessie?

Evaz: hoe is het met jou? Hou jij het nog een beetje vol allemaal. Wordt voor jou ook steeds zwaarder natuurlijk met 2 beebjes :)

all: hier alles goed. Controle gyn was ook weer goed. Baby is ingedaald maar ligt nog niet vast met hoofdje maar gyn zegt dat dat pas gebeurd als de weeen komen.

*Oja heb een nieuwe buikfoto geplaatst*

Groetjes vruchtje

15. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Heb ook een nieuwe buikfoto geplaatst (fotoshoot was echt heel cool!).

Mooie foto van jouw buik ook Vruchtje! Wat worden we lekker rond he :) Nog maar even en dan zijn we weer plat... (alhoewel, dat duurt vast langer dan gewenst. Nou ja, geniet nog maar even van je bolletje dus).

16. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Wat een grote buiken allemaal.
    SRB, hele mooie foto´s zeg...niet dat de andere fotoé niet mooi zijn, maar je ziet wel meteen het verschil met een professionele fotograaf. Gaat je zus het geboortekaartje ontwerpen? Zit ze in die business of kan ze dat erg goed?

Wies, mooie buik hoor, dat ga je nu echt Vr. Ik zou het zelf niet zo snel vragen aan iemand...je weet het maar nooit, maar jij hebt een mooi bescheiden buikje...wacht maar tot over een paar maanden.
    Hoe gaat het verder allemaal met je, hopelijk kan je een beetje genieten van het feit dat alles gelukt is en je dit allemaal mee mag maken. Het is natuurlijk heel dubbel, maar voor je schoonvader kan het natuurlijk allemaal niet mooier. Hopelijk kan hij straks lekker van jullie uk genieten...en heel erg lang.

Vruchtje...de tijd begint te dringen :) Spannend he! Wat heerlijk dat de controle goed was.

Eva, hoe is het met de twins en natuurlijk hoe is het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje? Is je huis weer lekker schoon aan het worden?

Ben zelf van de week nog met spoed naar de tandarts geweest. Ik wist dat kiespijn pijnlijk is, maar dat het zo pijnlijk kon zijn......
    Ik wist me geen raad meer en heb een hele avond en nacht met giga veel pijn rondgelopen en dan ook echt gelopen, want stilzitten of liggen kon ik niet. Kreeg spontaan koorts en begon helemaal te shaken van de pijn. Nu snap ik dat sommige mensen met hun hoofd tegen de muur gaan bonken. Volgende dag kon ik gelukkig bij de tandarts terecht en heb ik een zenuwbehandeling gekregen..wat een opluchting.

Nog een paar dagen en dan gaan we zondag beginnen met de eerste spuit. Op naar een nieuwe ronde......

17. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Hoi meiden,
    Moet nog lezen, wilde even wat laten horen want zie dat ik week niet ben geweest. Internet lag er even uit en ik was niet zo lekker, keelpijn gehad en soort darmkolieken. Maar alles weer ok. Het is wel zwaar en internetten gaat steeds lastiger, maar ik probeer het nu af en toe liggend. Voetjes vol vocht, dus de beentjes moeten omhoog! Weer echo gehad met exact 33 weken en de meisjes weer gegroeid, nu elk 2200 gram en weer netjes ietsje voor op de gemiddelden.

Ik ga nog reageren, maar vast voor Hopefully: volgens mij begin jij maandag met spuiten. Ik ga zoooooooo hard voor je duimen meis.

Tot snel meiden. Groetjes

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    eva, fijn dat de meiden goed groeien, en doe rustig aan hè!

srb en vruchtje, voor jullie is het eigenlijk erg spannend al zeg, kan al elk moment komen. leuk hoor!

hopefully, als het goed is ben je gisteren gestart met spuiten toch? ik duim voor je meid dat ze goed gaan groeien.

vandaag hadden we een intakegesprek voor het prenataal onderzoek. Uiteindelijk hebben we nog een echo gehad, joehoe! Mooi hoor, het hartje te horen, wat gaat dat snel zeg!

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    bij deze even een fotootje...

20. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895