ja leuk babynieuws hier zeg! (begint het bij mij alweer te kriebelen) wat fijn dat het beebje goed bewoog. voel je je goed? met rihanna is het goed, ze slaapt en eet goed en groeit ook goed...ze zit nu in maatje 74 en 80 begint nu heel dichtbij te komen. ze is over 1,5 week alweer 9 maanden oud en dan ben ik officieel ontzwangerd
Even snel een berichtje SBR super gefeliciteerd met jullie zoon! Eva super gefeliciteerd met jullie dochters! reageer later nog hier niet zoveel tijd met onze kleine wereldwonder gr vruchtje
Ik weet zeker dat ik vanmorgen een berichtje heb geplaatst, ik heb het nog gechecked....maar nu is hij weg Morgen moet ik weer voor controle. Woensdag wou ze nog geen groen licht geven. Ik heb er alleen totaal geen goed gevoel bij en heb even flink lopen janken. Had een oude man (leerling) en de echo was behoorlijk pijnlijk. De maten waren kleiner en het aantal minder dan maandag. Ik hoop niet dat ze morgen zeggen dat alles te laat is of dat ze het afbreken wegens overstimulatie. De arts die erbij zat zei wel dat het mogelijk is dat ze niet meer groeien omdat het behoorlijk vol zit allemaal. We moeten maar weer wachten. Ik vond het ookal een domper dat het vrijdag nog niet zou gebeuren, had me daar zo op ingesteld. Was wel makkelijk om daarna het hele weekend rust te hebben. Ik ken mezelf...door de weeks ga ik toch sneller te hard van stapel. Hoe is het met alle nieuwe wereldgenoten?
oh jee hopefully, wat spijtig zeg dat je nu nog geen zekerheid hebt voor een punctie. heb je minder moeten spuiten nu? ik duim voor je meid dat het allemaal wel goed groeit en dat er niet meer bijkomen. Het mag niet nog een keer gebeuren dat het niet door kan gaan. Je leeft hier al zo'n lange tijd naar toe. Hopelijk heb je vrijdag een andere arts, en heeft ie goed nieuws dat het door kan gaan. ik leef met jemee meid. xxx
liesje, weet je wat ik net zag? Bij ons profiel staat vanaf wanneer we geregistreerd zijn, laat dat nu toch dezelfde dag destijds geweest zijn. ook sterk hè? moest ik even kwijt...
Hallo, Even snel een berichtje, onze kleine ligt even heel schattig in de box te slapen. Hopefully, wat ontzettend naar zeg, ik had het zo voor je gehoopt dat je eindelijk eens de wind mee zou hebben! We geven de moed nog niet op hoor, misschien is alles vandaag beter. Ik duim voor je & denk aan je. Hele dikke knuffel! Eva, volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd met je dubbele wonders! Geweldig zeg. Hopelijk mogen ze snel naar huis, het is maar niets als ze in het ziekenhuis zijn en jij niet. Ik was de tweede dag al in tranen toen ze hem mee nemen naar de babykamer om te wegen en niet binnen 10 minuten terugbrachten. Er was niets aan de hand, hij lag ook lekker te slapen, maar ik was helemaal in paniek. Nu gaat dat wel beter, ik laat hem zelfs soms door andere mensen vasthouden Maar niet te lang hoor, ik wil hem zoveel mogelijk dichtbij hebben en knuffelen. Kan me dus ook ontzettend goed voorstellen dat het heel moeilijk is voor je! Ik denk aan je dus. Vruchtje, hoe is het met de kleine Finn? Is hij al zichtbaar gegroeid? En hoe gaat het slapen? Zijn jullie ook zo moe? En bedolven onder gekke knuffelbeesten? Wies, ik ben heel benieuwd naar je echofoto, ik ga zo even kijken of je hem geplaatst hebt. Leuk he is die 12-weken echo. Dan is het ineens een (mini)kindje he! En dan heb je de 12-weken-mijlpaal bereikt! Fijn he! Nu duurt het allemaal nog ontzettend lang vond ik, maar toch, je bent goed op de rit nu. Heb je ook al buikfoto's gemaakt eigenlijk? Begin je al wat te zien? Ik geef borstvoeding trouwens. Auw! Maar ook wel heel bijzonder hoor. Het voelt heel anders dan ik vantevoren dacht. Het is in ieder geval niet zo raar, het voelt heel natuurlijk. Maar wel pijnlijk dus. Volgens de kraamzorg gaat dat over. En ze is superleuk en weet echt vanalles, dus ik vertrouw er maar op. Marisha, bedankt, wij vinden het ook een mooie naam Het past ook echt bij hem, hij heeft een mooi iets gekleurd huidje (weet niet van wij, zowel donor als ik zijn hartstikke wit), en het lijkt erop dat zijn oogjes ook bruin worden. Heeft Noa al zijn definitieve oogkleur eigenlijk? Nou, ik ga weer eens aaien en knuffelen. Tot gauw allemaal! xxx
Wies: fijn dat je de 12 weken grens weer voorbij bent, echt weer een mijlpaal . Nu op naar de volgende mijlpaal de 20 weken echo. hopefully: meid wat een teleurstelling krijg je weer over je heen dan. Ben je nu vandaag nog geweest? Hopelijk weet je iets meer en dan alleen maar positief natuurlijk SBR: hier met Finn gaat alles goed. Met jullie Luca ook? Wij zijn ook ontzettend moe hoor. De vorige 2 nachten was hij wakker van 2 tot 5 i.v.m. darmkrampjes heeft Luca daar ook last van? En vannacht sliep hij eindelijk rond half 1. Toen kwam hij om half 4 en om half 7 voor voeding en daarna tot kwart over 9 uitgeslapen Evaz: hoe is het met jou en je meisjes? Marisha: met jou en Noa ook alles goed? gr vruchtje
SRB...je zal eerst even wat eelt moeten kweeken op tepels Goed om te horen dat alles goed gaat met de kleintjes. Eva, hoe gaat het met de meiden? Trek je het een beetje, steeds heen en weer naar het zh. Vandaag weer een controle gehad en de hele dag in de zenuwen gezeten. Ik had ten eerste weer dezelfde man, maar heb gevraagd of hij heel voorzichtig wou doen en dat deed hij gelukkig....eigenlijk iets te voorzichtig. Ik vond de maten weer niet groot maar had het gevoel dat ze ze niet goed konden meten omdat ze allemaal tegen elkaar aan gedrukt liggen. Ze begonnen weer over overstimulatie en wouden eerst mijn bloeduitslag hebben, als die te hoog zou zijn zouden ze het afbreken. Er zitten een hoop follikels en dat neigt naar een overst. Moest tot vanmiddag wachten tot het resultaat. Ik had zo´n rare ervaring. Had mijn moeder een keer meegenomen, omdat ik mezelf woensdag niet echt goed voelde. Kreeg ik toch een snauw van de vrouwelijke arts (die ik nog nooit gezien had). Ik moest er niet vanuit gaat dat dat zomaar kon. Mijn partner kan wel en een beste vriendin ook, maar een moeder niet ?????? Tenzij je moeder je beste vriendin is....nou dat was ze vandaag dan ook. Slaat helemaal nergens op. Zij vond het niet erg , maar het kan voorkomen dat mijn moeder weggestuurd wordt. Ik ben volwassen en moet het zelf redden. En met de punctie mag het niet. Duh...dat snap ik ook wel, mijn moeder kan geen zaad lozen. Anyway...vanmiddag te horen gekregen dat ik maandag de punctie krijg. Snap ik ook niets van...waarom zondag niet???? Als ik zo dicht tegen een overst. aanzit. Dus vanavond nog een keer de spuiten erin en morgen de pregnyl. Pffffff
Hopefully wat fijn dat het toch allemaal doorgaat deze ronde. Op naar maandag met een super punctie. Ik ben verder niet echt thuis met IVF dus geen idee waarom ze niet zondag doen. Misschien omdat de follikels nog niet groot genoeg zijn? En wat betreft je moeder meenemen echt belachelijk zeg hoe ze daar mee omgaan. Dat mag je toch wel zelf weten. Ik ga weer mega voor je duimen deze ronde. gr vruchtje
hopefully, oh, wat een opluchting wel dat de punctie doorgaat. was zo bang dat het afgebroken zou worden. en idd, wat vreselijk onmenselijk van dat mens! Bah, je zou ze toch wat doen! Mijn moeder is best vaak meegeweest, en daar hebben ze nooit wat van gezegd, en terecht. Mss had je echt pech met de gyn, vind het niet normaal dat ze zo reageerde. Maar goed, gelukkig wel een punctie, wel later dan verwacht, maar het gaat echt toch gebeuren meid! maak je niet al te druk van het weekend, ook niet over die stomme gyn, en hopelijk ben je lekker ontspannen maandag. hoe is het met alle mama's verder? kusjes aan alle kleintjes van mij! xxx
Even een vraagje...heb net de prgnyl gespoten, maar heb denk ik de verkeerde naald in het zh meegekregen. Deze was behoorlijk groot en dik. De allergrootste heb ik gebruikt voor het opspuiten en mengen en de iets kleinere voor het prikken. Vanaf het moment van prikken merkte ik al dat hij veel te groot was. Hij moest behoorlijk diep, dus heb hem maar een stukje teruggehaald voordat ik ging spuiten, maar het is nog vrij diep gekomen. Bij het uitrekken van de naald kwam er behoorlijk was bloed uit...het stroomde even. Ik hoop niet dat dit ernstig is en er te veel pregnyl is weggelopen hierdoor. Heb ik weer...en deze ronde gaat het al niet zoals ik het wil. Zal het dan toch een keer geluk gaan brengen. XXX
mmmm,raar, de pregnylnaald is wel wat groter volgens mij, die in het ziekenhuis helemaal. maar zo groot ook weer niet denk ik. mss kun jemorgen voor de zekerheid een ovulatietest doen zodat je weet of het werkt. anders even bellen denk ik, al is het om gerustgesteld te worden, ik denk namelijk wel dat het werkt, ook al zit het dieper. wel vervelend idd, dat dat nou ook even niet lekker wilt gaan. hopelijk maak je je voor niets druk en is het gewoon goed gegaan. probeer er niet teveel aan de denken, dat is niet goed voorje eitjes maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan weet ik. xxx
mijn man heeft me geholpen, ons kleintje op mijn profiel te zetten, echt al een kindje hè! dit was met 10 weken, die van 12 weken is niet zo duidelijk.
Wow wies wat bijzonder en mooi die echofoto. Kan je je al voorstellen dat het in je buik zit en groeit ? En dat je het over paar maanden in jullie armen mogen sluiten . Heb je trouwens al een gevoel wat het wordt j of m? Hopefully: geen zorgen over de pregnyl dat zit echt wel goed in je lichaam en kan er volgens mij niet uitlopen hoor! Nog 1 nachtje slapen en dan is de punctie eindelijk. Ik ga keihard duimen voor jullie. gr vruchtje
vruchtje, mijn man denkt een jongen, maar dat is schijnbaar ook een grotere kans na ivf. ik zelf weet het eigenlijk nog niet, denk ook een jongen, maar soms ineens een meid. We willen ook al vroeger een geslachtsbepaling laten doen, teminste als het de moeite is eerder de echo te doen. met 20 weken krijgen we natuurlijk zoiezo een echo, en als dan de geslachtsbepaling pas vanaf 18 of 19 weken is, wachten we nog wel eventjes. Ons geduld is al lang genoeg op de proef gesteld, dus dat moet ook nog wel lukken. Met finn alles goed, al 3 weekjes zie ik, wat gaat dat snel zeg. hopefully, heel veel succes vandaag meid, ik hoop zo dat het meevalt en dat het een goede vangst zal worden. wanneer hoor je of er bevruchting plaats heeft gevonden? ik duim voor je! xxx
yep, was mij al vaker opgevallen! precies op dezelfde dag! toeval bestaat niet zeggen ze, nou volgens mij wel hoor!
Ha meiden hier ben ik even in mijn eigenlijk slaapuurtje.. Gister thuis gekomen uit ziekenhuis, zonder meisjes, snik snik snik... Maar inmiddels al weer meer uurtjes daar geweest dan thuis. Ze verklaren ons voor gek, maar ik wil 4 voedingen per dag erbij zijn, zelf de badjes doen en zoveel mogelijk zelf voor ze zorgen, dus we gaan 2x per dag tussen de 4,5 tot 5 uur naar het ziekenhuis waarbij we dan telkens 2 voedingrondes meemaken en tussendoor in het ziekenhuis wat eten. Best wel heftig, zeker voor mij omdat ik ook nog 6x per dag voor ze kolf en nog niet hersteld ben van de keizersnee en normale bevalling met knip. Ben nog redelijk beurs van binnen en van onderen, maar ja... Alles voor mijn kleintjes. Het gaat trouwens heel erg de goede kant op met ze! Ze zijn alletwee van de monitor, en eentje is al van haar sonde verlost, wat betekent dat ze nu alles zelf moet drinken, of uit borst of uit flesje gekolfde melk. Mijn andere wijffie is nog wat trager, maar heeft nu ook al 3x een halve voeding uit de borst gekregen en begint sinds 3 dagen eindelijk ook het flesje te begrijpen. Het kan nog wel even duren met haar en de ander blijft op haar wachten. SRB, fijn dat je lekker kunt genieten van je ventje en dat je een prettige kraamhulp hebt! Vruchtje gaat ook allemaal goed zo te lezen, top! Wies, schattig fotootje joh, goed he allemaal! Zeg, hoe is het nou met je schoonvader inmiddels? Hopefully, vandaag punctie toch!!! Spannend meissie! Ga voor je duimen. Iedereen trouwens bedankt voor de gelukwensen!!! Liefs
Eva, dat is goed nieuws over je meiden. En ik kn me helemaal voorstellen dat je het liefste zo lang mogelijk bij ze blijft, maar pas wel goed op jezelf. Wat super dat ze al van de monitor af zijn. En dat de ene nu iets langzamer gaat hoeft helemaal niets te betekenen hoor. Wie weet wat voor voorsprong ze later zal hebben op de rest. Wies ik vind je echofoto ook zo mooi....die wl ik ook Vanmorgen punctie gehad en daarna veel geslapen. Ik vond het vorige keer al geen pretje, maar nu was het helemaal een pijnlijk gevoel. De linkerkant zat zoals al steeds aangegeven werd helemaal vol. Ik kon sinds gister ook niet meer aan mijn buik komen of op mijn rug liggen (dat deed al zeer). Het resultaat mag er wel weer wezen. 18 eitjes gevonden. 2 meer dan vorige keer. Ben daar wel happy over, alleen heb ik behoorlijke angst voor donderdagochtend. Dan mag ik om 9 uur bellen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Vorige keer met 16 en IVF was dat niet het geval....hopelijk nu met ICSI en 18 eitjes wel. Dikke knuffel aan iedereen...ik ga nu weer evenmijn ogen dicht doen.
hopefully, zo wat veel eitjes zeg! goed hoor! met icsi is de kans zoveel groter dat er bevruchting zal plaatsvinden, dat móet nu wel goedkomen hoor! Ik gun je ook die mooie echofoto! Rust maar goed uit, het is heel heftig geweest maak ik op uit je verhaal. xxx eva, wat fijn nieuws van je meiden. lijkt me trouwens ook erg moeilijk je meisjes alleen achter te laten in het zh. Gelukkig kun je er veel bij zijn en veel zelf doen. denk ook aan jezelf hè, je hebt natuurlijk een hele bevalling achter de rug! Ik heb net een afspraak gemaakt bij het echobureau voor de geslachtsbepaling. Het kan al met 17 weken! We kunnen dus over 4 weekjes, gelijk de maandag terecht! Dan zullen jullie ook horen wat het wordt! Met mijn schoonvader gaat het trouwens best redelijk. Hij heeft geen chemo meer, maar remmers, omdat ie zo ziek was van de chemo, en het deed toch helemaal niets. Hij voelt zich hier goed bij, en de bloedwaarden waren afgelopen donderdag best goed. Zijn leverfunctie was iets verbeterd, en hij was weer 3 kilo aangekomen, dus eindelijk eens goed nieuws voor hem. fijne avond allemaal!
Wies: ik ben benieuwd wat jullie krijgen. Ik dacht ook jongen omdat er ook met IUI meer jongens worden geboren dan meisjes, maar je weet het natuurlijk nooit. En trouwens Evaz is het mooie voorbeeld met 2 meiden . Ik heb weleens gelezen dat geslachtbepaling is gedaan met 16 weken. Maar aangezien het best veel geld is zou je misschien eerst zo een bureau kunnen bellen en vragen hoeveel kans zij zien met 16 weken? En inderdaad in de mmm is het geduld vaak genoeg op de proef gesteld dus kan dat er ook nog wel bij haha. Evaz: wat fijn dat het zo goed gaat met de meisjes. Ik kan me goed voorstellen dat het wel moeilijk is om je meisjes daar achter te moeten laten en zelf thuis te zijn. Wat dat betreft vind ik persoonlijk dat het raar geregeld is in Nederland. Ik vind dat een moeder van 2 van zulke meisjes die ook nog eens borstvoeding geeft en nog zelf niet eens 100% hersteld is het recht heeft om ook in het ziekenhuis te blijven, mits je dat zelf niet zou willen natuurlijk. Heb je enig idee wanneer de meisjes naar huis mogen of is daar nog helemaal niets over te zeggen? Hopefully: wow wat een broedkip ben je toch hé . Nu met icsi toch weer meer kans dus we gaan lekker heel erg positief denken. Lukt dat jou ook nog meid? Ik duim voor jullie sbr en marisha: alles goed met jullie en de kleine man? all: Met Finn gaat het super. Drinkt goed, plast en poept goed en niet onbelangrijk slaapt ook goed snel afkloppen fijne avond allemaal x vruchtje