Wies start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Feb 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Oh wat balen, wies.
    Gelukkig zijn er medicijnen die bij een zwangerschap ook mogen.
    Sterkte en doe het maar rustig aan!

Groetjes Jinky

2. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hee Wies, dat zijn geen fijne berichten. Kom je dan toch gewoon fijn op mijn wachtbankje zitten? Want als je eisprong geweest is, was hij gelijk met die van mij toch? Naar zeg, ook nog blaasontsteking. Hopelijk heb je daar niet te lang last van. Extra dikke knuffel!

@ Jinky: spannende tijden voor jou weer! Laat je nog even weten wanneer de iui is? Doet jouw ziekenhuis het ook gewoon op feestdagen? Ik duim voor je dat hij lekker doorgroeit!

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ik las dat als je zwanger bent de kans hoger is om een blaasontsteking te krijgen, dus ik zie het maar positief! Als het zo is, heb ikd at er graag voor over!

4. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hahaha, geef mij ook die blaasontsteking! Hopelijk werkt het :)

Wanneer mag je testen (als uit de bloedtest blijkt dat je eisprong al geweest is)?

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    vrijdag, gelijk met jou aan je banner te zien. Mijne loopt 1 dag achter. wanneer ga jij testen? Dan kunnen we mss afspreken. maar ik moet eerst wel zeker zijn van mijn eisprong.

6. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Dat klopt ja.
    Als je zwanger bent heb je sneller een blaasontsteking. ik hoop het voor je wies!

7. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Sorry, heb mn banner naar iets blijers aangepast :) Ben inderdaad 1 dagje voor, vandaag is 8dpo.

We gaan wel al zaterdag testen (dag 10). In mijn eigen cyclus word ik namelijk altijd al na 7 tot 10 dagen ongesteld. Met die progestan duurt het veel langer, maar we zijn te ongeduldig. Waarschijnlijk dom, maar goed, we zullen zien :)

Welterusten, als je dit vanavond nog leest!

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    woow, komende zaterdag al? da's al snel zeg, nog maar 2nachtjes slapen. En wat een blije banner idd, kan voorstellen dat je daar erg zin in hebt.
    Welterusten!

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Goedemorgen dames!

Wies, wat naar dat je een blaasontsteking hebt. Da's wel een pijnlijke bedoening maar gelukkig heb je medicijnen voorgeschreven gekregen! Weet je nu trouwens al of je ei is gesprongen of niet? Als je bloed hebt laten nemen konden ze dat toch nakijken (of heb ik ergens over gelezen? :oops:)

SRB, wat leuk dat jullie naar de US gaan! Voor hoe lang gaan jullie? Succes met testen alvast morgen! Hopelijk is het positief en kunnen jullie met zijn drietjes op reis!

Jinky, vandaag dus terug op FM! Succes meis! Hopelijk is dat ene eitje goed gegroeid en kan de IUI al gepland worden!

Aan allen, lief dat jullie zo fijn reageren! Het is dus idd zeker mogelijk met IUI ;) Hier hopen we dat alles goed blijft gaan maar ik zag die echo zo'n beetje als cruciaal moment: ja of neen! Ik hoop op enkele posi testen deze ronde bij jullie ook hoor!

Een fijne dag nog!

Liefs,
    Marisha

10. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Hi Wies, ik ben nieuw hier, maar ik heb vanaf het begin van jouw 1e IUI met je meegelezen, omdat ik zelf exact op dezelfde dagen echo's en 1e IUI had en nieuwsgierig was naar hoe anderen dat beleefden. Na de 1e IUI werd ik twee daagjes eerder ongesteld dan jij, op zondag, maar vervolgens liepen we toch weer gelijk op met de 1e echo. Mijn follikel was toen 19/15 en vervolgens moest ik net als jij op vrijdag weer echo. Ik had echter meer geluk en heb dus maandag wel de 2e IUI gehad. Net als jij zit ik elke keer te stressen over ovulatie in het weekend, want ook in mijn ziekenhuis geen IUI in het weekend :( Stom he!
    Maar genoeg over mij, ik wilde iets opschrijven dat ik vorige week las. Ik lees wel eens Engelse wetenschappelijke artikelen op internet over dit onderwerp en toevallig zocht ik vorige week info over of je een 2e eisprong kunt hebben. Ik las een artikel over een onderzoek waarin ze dat serieus hebben onderzocht en daarin stond dat je echt maar 1 eisprong kunt hebben, maar wel - en dit zal je denk ik interessant vinden! - meerdere zogenaamde ''follicular waves''. Dat betekent dat ook in de 2e helft van je cycles er follikels kunnen gaan groeien, maar die leiden niet tot een eisprong. Het is natuurlijk maar 1 artikel en bovendien mijn niet deskundige interpretatie, maar ik moest aan jouw verhaal denken omdat je schreef dat na je vermoedelijke eisprong er toch weer andere follikels aan het groeien waren. Misschien heb je er wat aan. Natuurlijk hoop ik voor je dat de test gewoon uitwijst dat je vorige week een eisprong hebt gehad. Maar bah, naar die onzekerheid zeg! Ik hoop dat alles volgende maand weer normaal verloopt. Leef met je mee. Succes.

11. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Ik heb de fm erop zitten en morgen al de iui.
    Bij het iui topic staat hoe het gegaan is, omdat dit eigenlijk niet mijn topic is :D

Groetjes Jinky

12. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Wies en SRB ik ga voor jullie duimen hoor!

Een heel fijn weekend, enne SRB alvast een onvergetelijke vakantie gewenst!

knuffel van mij!

13. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    @ Wies: hoe is het vandaag met je? Nog last van je buik & rug en zo? Wat duurt het lang weer he, voordat je uitslag krijgt. Ik duim voor je (voor elke gewenste uitslag, ik weet niet wat je liever hebt, dat het nog komt, of dat het nu al bijna weer testtijd is...)

@ EvaZ: lief dat je dat helemaal uitgezocht hebt zeg. Vond het interessant om te lezen. Wies,k dat zou betekenen dat we samen wachten... EvaZ: wanneer is jouw NOD?

@ Jinky: ik ga je verhaal zoeken bij iui dan maar, ik ben heel benieuwd. In ieder geval welkom weer op ons wachtbankje vanaf morgen... Zorg jij voor de film deze keer? Ik zit hier tussen de paaseitjes (want eitjes brengen geluk toch? En chocola is altijd goed).

@ Waarom: ik duim ook voor jouw kloppende hartje! Maar heb vertrouwen, het zit vast goed. Voel je je ook goed?

@ Marisha: we gaan 3,5 week! Superlang dus. Heb er echt zo'n zin in!

Knuffel!

14. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Ik moest even vanaf dinsdag terug lezen. Heb zelf alleen maar gewertkt en onder de wol gelegen. Mijn temp. blijft tussen de 38 en 39 graden. Heel raar terwijl ik me best redelijk voel.

Jee, Wies weer wat naars erbij. Laten we gaan duimen dat het door een zw komt :)
    Over de zwemmers inleveren gesproken. Vorige keer maakte ze bij mij de opmerking dat mijn vriend het thuis kon doen maar ook in het zh, toen maakte ik al de opmerking, er zullen zeker niet veel mensen zijn die dat hier doen? Waarop zij antwoordde, dat dat voor de mensen is die te ver van het zh afwonen. Dus dat kan geen belemmering zijn. ( is alleen niet zo prettig voor je partner). Is je rugpijn al wat minder. Als het goed is moet het met a.b. snel overgaan. Ik heb zelf 3 x nierbek gehad, wat was dat een ramp. Ik hoop dat je er snel vanaf bent

Jinky, morgen al IUI, wat ga je snel zeg! Ik ga heel hard duimen.

SRB, Naar de USA, helemaal te gek. Geniet van je vakantie jullie hebben het verdiend. Hopelijk ga je zw heen.

Marisha, ik vind het super om je verhalen te lezen. Jij bent ons bewijs en lichtpuntje dat het helemaal goed kan komen.

Waarom, hoe gaat het met jou?

EvaZ, ik vond het ook een heel leerzaam stukje, erg lief van je. Heel veel succes meid.

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    eva, bedankt voor je medeleven, en blij te lezen dat er dus na de de eisprong nog follikels kunnen groeien, nu heb ik weer wat meer hoop. Gelukkig is ie bij jou gewoon doorgegaan. in welk zh zit jij? Denk je er wel eens aan om naar een ander zh te gaan?
    jinky, geweldig zeg, morgen de iui, kun je ook lekker op het wachtbankje.
    marisha; ik heb idd bloed laten prikken maar krijg dinsdag waarshijnlijk de uitslag, dus nog even wachten.
    SRB, lief dat je aan me dacht, gaat beter, de medicijnen werken wel gelijk. Mijn rug heb ik gisterenavond geen last van gehad gelukkig, maar moet de keur nog afmaken. Ik hoop echt dat mijn ei al geweest is vorige week vrijdag, toen hebben we goed geklust, en des te sneller is mijn nod. Er gaat toch geen IUI meer komen deze ronde. Nog 1 dagje voor jou, dan ga je testen toch? spannend zeg. Ik moet morgen werken maar kom daarna gelijk kijken, laat je het weten?
    Ik heb heel veel afscheiding trouwens, meer als anders na mijn ei (als ie geweest is) Mijn temp was vanmorgen hoog, maar geen koortsgevoel, dus echt hoog denk ik. FF gaf mijn eisprong afgelopen dinsdag aan, dat kan dus niet ivm met ovutesten en heb ook nog een echo gehad die dag. Dat die temperatuur nu ineens omhoog gaat, snap er niks van. Verder is er wel wat bezig daaronder, lichte steekjes heel laag in mijn onderbuik, dat vind ik altijd zo spannend.

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Ik zorg wel voor de film en ik heb ook al wat paaseitjes achter mijn kiezen.
    Wat voor film hebben jullie zin?
    veel succes morgen met testen, SRB.
    Ik duim super hard voor je en ik kom morgen even kijken hier.

Wies31: Veel succes dinsdag, ik hoop dat je je eisprong gehad hebt en dan lekker duimen op een positieve test!

Hopefully: dankjewel! Hoe gaat het bij jou?

Groetjes Jinky

17. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hope, we hebben ongeveer gelijk gepost daarstraks, zie het nu pas. Goh, ben je zo ziek geweest, balen zeg. Heb jij lang met de nierbekkenontsteking gelopen, en wel 3 keer, ppff, wat moet je af hebben gezien toen!

Ik zet wel een hete kan thee en koffie, en dan komen we die dagen wel door! Niet een te emotionele film hoor jinky, dan zitten we straks met zijn allen te janken! ik ben ook zo'n chocoladejunk, altijd bij de koffie moet ik wítte chocola hebben, is dat er niet, rij ik er speciaal om, want dan word ik gek, erg hè.

18. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Heb inderdaad in 2.5 jaar tijd 3 x nierbek gehad. De eerste keer was echt vreselijk, nog nooit zo veel pijn gehad, was stoned van de pijnstillers. De eerste keer begon hij met een blaasonts. mar voordat ik daarmee naar de dokter ging had ik al last van beide zijkanten. De 2e keer herkende ik het meteen maar had ik geen blaasonts. vooraf. Toen beweerde de dokter de eerste 3 dagen dat ik het niet had, maar tenslotte had ik het dus wel (altijd je eigen gevoel vertrouwen). De 3e keer (ook geen blaasonts. vooraf) zat ik in het buitenland en dan denk je meteen shit waarom hier. Nou daar ben ik toch fantastisch geholpen, kreeg meteen een paar coctails in mijn bil en ik heb haast geen last meer gehad. Laat ik het afkloppen maar daarna niet meer gehad. Moet eerlijk zeggen dat ik veel preperaten genomen heb, om het maar te voorkomen.

Heel veel vitamine C (is zuur) minimaal 3x per dag 1000mg Vitamine C kan je opbouwen tot het er van onder makkelijker uitkomt :)

En ik heb zakje darmo care genomen, is prijzig, maar neem je iedere dag voor het slapen. Ruimt de verkeerde bacterien op in je lichaam.

Ik hoop voor je dat de klachten weer minder zijn geworden. Het duizend keer naar de wc toelopen is ook al vervelend.

Jinky vandaag is de dag. Laat je even weten hoe het gegaan is.

SRB, mijn hersens werken nog niet echt. Volgens mij heb ik je een fijne vakantie gewenst, maar wanneer ga je nu precies :$

Jinky, bedankt voor de film, helemaal top. Vanavond een nieuwe? Zorg ik dit maal voor de chocolade.

19. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zo te zien zijn we toch weer met een fijn groepje op het wachtbankje (al zitten we er nog niet allemaal op natuurlijk). Hierbij voor iedereen nog een lading paaseitjes! Gisteravond heb ik "The day after tomorrow" gezien. Kennen jullie die? Heb het er nog koud van!

@ Wies: hoe is het? Zit je niet teveel in spanning ook voor het telefoontje dinsdag?
    Heb ook witte eitjes voor je, dus daarmee moet het goedkomen op t bankje. Die met wit aan de buitenkant en praline van binnen zijn mijn absolute favoriet op het moment.

@ Jinky: ben voor je aan het duimen meid! Hopelijk is alles goed met je.

@ Hopefully: We gaan nu over 25 dagen op vakantie, dus het duurt nog even :) Maar ik heb er wel superveel zin in! 3 keer nierbekkenontsteking? Vreselijk zeg! Hopelijk blijft het nu inderdaad weg.

Waarschijnlijk ben ik morgen niet online, dus tot maandag allemaal! (Hopelijk met een goede uitslag...)

Knuf!

20. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Heel veel plezier morgen met het 2e feestje. Ik hoop dat het een spectaculaire dag wordt. Vooral met de verrassingen die ze nog niet weet en dan misschien nog wel een nieuwe erbij :)

Ik krijg echt lekkere trek witte paaseitjes met praline, mmhhh daar kan ik ook niet vanaf blijven, net als die van de bonbon blok.

Jinky lig je al met de benen omhoog. (ik zie mezelf nog liggen toen ik thuis kwam na de 1e iui) :)

Moet trouwens nog heel even mijn verhaal kwijt.
    Kom ik vanmorgen bij goede vrienden, zeggen ze: kom even binnen, we willen jullie iets persoonlijks vragen want er gaan verhalen door de ronde. Nou het verhaal wat door de hele vrienden groep gaat is.........dat ik zwanger ben.............net een nieuwe grote auto en het laatste feestje niet gedronken omdat ik niet lekker was.....ja 1 en 1 is 2.....ze moeten toch iets verzinnen.

Jee, uitgerekend nu......ik heb er maar heel hard om gelachen. :rolleyes: Het was lief van diegene die het me persoonlijk vroeg (zal ook 1 van de eerste zijn die het, mocht het zover zijn, te weten komt) De rest doet het geoon lekker achter mijn rug om. En dan niet eens met :(: :(: , nee het is gewoon zo.

Onze vriendin zei meteen, ik kan zo kwaad worden van dat geroddel...ben jij hier niet kwaad over?
    Dus ik heb gezegd...nee hoor, moet er alleen om lachen wie het zegt en ook om de manier waarop . Laat ze maar lekker in hun waan.

Van binnen kon ik natuurlijk wel door de grond zakken. Wat moet je in hemelsnaam zeggen. :(

Share This Page