Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    jee wat naar hopefully, en net nu. Maar liever zo als dat je het via via hoort. Op een gegeven moment kom je op een leeftijd, dan vraagt iedereen om je heen het, maar niet altijd leuk.
    Mijn klachten zijn al ver over, die medicijnen werken wel snel, maar idd als het nog een keer komt weet ik hoe het voelt en ben ik er snel bij!
    srb, veel plezier morgen met het feestje. en succes met testen maandag, hopelijk kom je met goed nieuws! lekkere eitjes trouwens,mmmm

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Goh Hope, ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om die nierbekkenonsteking te hebben maar als je het dan ook nog drie keer hebt... vreselijk denk ik.

En ja, zo'n verhalen gaan wel snel de ronde maar wel vreselijk om dat te horen als je in de MMM zit en het juist niet vanzelf gaat... laten we hopen dat je over enkele weekjes een andere reden hebt om niet te drinken en dan kan je het lekker alleen aan die goede vrienden van je vertellen!

SRB, veel succes met testen morgen! Hopelijk is het positief!

Jinky, veel plezier op het wachtbankje! Het is nu weer gezellig druk!

Wies, hopelijk brengt dinsdag meer duidelijkheid. En indien je ei toch al geweest is heeft het een voordeel... dan zitten de wachtweken er al meteen bijna op hahaha :D

Nog een fijne paaszondag dames en geniet maar lekker van de paaseieren (ga ik nu ook doen)!

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    haha, ja marisha, dan hoef ik nog maar een dag of 5. Maar ik heb ineens waterige afscheiding, hele lage temp, nog wel negatieve ovutesten, maar het lijkt net of mijn ei een deze dagen komt. Ik ga nog maar klussen van het weekend voor de zekerheid. Als het dan zo mag zijn hoop ik dinsdag op een positieve ovutest, da kan ik het zh bellen voor een IUI. Jeetje, zou wel laat zijn, zit nu al op dag 20. Ik heb op zijn laatst op dag 19 wel eens een ei gehad. en dat zonder clomid! Pfff, dan duurt het wachten ng wel lang.
    We wachten wel af wat het bloed en de ovutesten doen, en klussen gewoon voor de fun!

4. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

En Wies, hoe is het vandaag? Nog een ovutest gedaan? Morgen bellen he. Spannend!

@ Hopefully: Wat een tactloze roddel zeg! Dat komt natuurlijk ook wel omdat ze het niet weten, maar toch. Op mijn vorige werk vertelde ik ook niet dat ik bezig was, maar als we dan ergens gingen eten, zat ik er enorm over in. Ook omdat ik toen ook al vaak naar het ziekenhuis moest, heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik last had van mijn maag en dat ik daarom niet mocht drinken. Werkte prima. Op een gegeven moment dacht iedereen wel dat ik een maagzweer had, zo vaak als ik weg was, maar dat heb ik maar zo gelaten. Ontslag nemen lostte toen alle problemen op :) Maar ja, dat doe je niet bij je vrienden. Wil je het ze ook echt niet vertellen? Bij ons weten best veel mensen dat we bezig zijn en hoewel ik dus ook vaak moet vertellen dat het weer niet gelukt is, vind ik het medeleven toch ook wel fijn. Het scheelt in ieder geval een hoop tactloze en stomme vragen.

Wat duurt het wachten lang he wachtbankgenootjes... Heeft er nog iemand een leuke film voor vanavond?

xxx

5. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    het wachten duurt inderdaad erg lang, SRB!

Ik had een vraag gesteld bij iui topic, maar geen antwoord gekregen :(

Zou het kunnen zijn dat de gyn. het slangetje bij iui ernaast steekt,dus dat hij denkt dat hij in de baarmoedermond zit, maar dat het niet zo is.
    Misschien een beetje een idiote gedachte, maar was toch benieuwd.

Groetjes jinky

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Volgens mij kan dat niet hoor. Er is maar 1 gat (ieuw dat klinkt vies, sorry). En als het slangetje bijvoorbeeld dubbel buigt of zo (dat gebeurde bij mij de tweede keer), dan merkt de arts dat direct.

Je kunt het zelf niet zien natuurlijk, maar hij trekt de baarmoedermond open met die eendebek. Daar kan hij niet naast zitten. Het halsje van de baarmoeder is smaller dan de mond (op de plaatjes ook), en daar moet hij dan wel omheen op de een of andere manier, maar ook dan kan hij er niet naast zitten zonder dat zelf te weten. Waar zou het slangetje heen moeten?

Kan me wel voorstellen dat je je er zorgen om maakt trouwens. Ik moest deze laatste iui gelijk na het inbrengen op staan. Toen was ik er ook van overtuigd dat alles er gelijk weer uitliep. Maar als dat zo zou zijn, zou die arts dat risico niet nemen denk ik (of in ieder geval, dat houd ik me dan maar voor...)

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    kan niet missen denk ik jinky, dat zit wel goed.
    Ik ben vergeten een ovutest te doen vandaag, maar we hebben gisterenavond nog geklust. morgen mss eentje doen, maar kan ook bellen dan voor het bloed, dus dan heb ik gelijk duidelijkheid.

8. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord SRB!

Ik had namelijk sterk het gevoel dat hij ergens tegen aan drukte met die eendenbek, of beter gezegd of hij iets wegdrukte. dat deed pijn.
    Het voelde alsof hij helemaal verkeerd zat.
    en toen lukt het ook niet meteen en haalde hij eendenbek en slangetje weer weg en deed het opnieuw, toen voelde het weer niet goed, maar hij was wel klaar en ik kon opstaan. De vorige keer had ik helemaal niet het gevoel dat het niet goed ging, maar nu wel vanwege dat.
    Gebeurd is gebeurd, dus moet het er maar mee doen :D
    Ik weet ook niet hoever het slangetje erin gaat, want naast de baarmoedermond is ook wel wat ruimte volgens mij.

Groetjes Jinky

9. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Als je gisteren nog geklust hebt dan zit dat inderdaad wel goed, wies.
    Spannend morgen de uitslag!
    Hoeveel dpo zit je dan?
    Voel je al wat?

Groetjes jinky

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    @ Jinky: ik voelde de eerste keer niets, toen was de arts ook in 3 minuten klaar. En de tweede keer was een drama, zoals bekend. De derde keer moest ik de heel tijd op mijn buik drukken en voelde het ook niet goed, maar mijn arts keek zoveel opgeluchter dan die keer ervoor. Er is geen peil op te trekken zullen we maar zeggen...
    Het klopt dat er naast je baarmoeder nog wel ruimte is, maar dat is maar een hele kleine holte. Dat slangetje is veel langer, dat zou nooit passen. En zoals gezegd, die eendebek trekt je baarmoedermond open. Dat kan ook bijna niet goed voelen, die is niet gemaakt om open getrokken te worden... :)

@ Wies: stel nou dat er uit het bloedonderzoek komt dat je eisprong donderdag nog niet was geweest, moet je dan nog een keer bloedprikken? Of weten ze dan zeker (door je ovu-testen) dat het niet de afgelopen 3 dagen is geweest? Goed dat je aan het klussen bent, dat kan de truc toch ook doen :)

11. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ja, dat is zo, SRB.
    Dan zal die pijn wel komen van het open trekken van mijn baarmoedermond.
    Je hebt me wel gerustgesteld.
    Dankjewel voor je snelle reacties!

Groetjes jinky

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Jinky, ik heb bij de eerste iui de uitleg gekregen dat het de ene keer pijnlijker kan zijn dan de andere keer. Dat is net hoe soepel je baarmoedermond op dat moment is. Ik denk dat jij nu net een keer pech had dat hij niet zo soepel was. Ik vind het al bijna knap dat het zo kan zijn dat je ook niets kan voelen.

Ik wil het verhaal niet in onze vriendengroep gooien, de groep is aardig groot en wij wonen in een dorp. Vertel je iets aan de ene kant dan weten ze het al an de andere kant voordat jij er bent. Af en toe verschrikkelijk. Daarbij nog eens het punt dat buiten het feit dat ik pco heb, mijn partners zijn zwemmers niet best zijn. Hij wil absoluut dat niemand daar achter komt. Mijn beste vriendin is de enige die weet wat er aan de hand is. (zodat ik nog een beetje mij ´ei´hihi kwijt kan).

Wies ik ben heel benieuwd naar je bloeduitslag.
    Goed dat je aan het klussen bent.

Hebben jullie allemaal nog wel een beetje van Pasen kunnen genieten?

xxx

13. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    @ Hopefully: in dat geval begrijp ik inderdaad dat je dat niet wil vertellen. Je wil ook niet dat ze over dit soort dingen gaan praten als het zo'n grote groep is. Mensen verdraaien het verhaal toch al snel (dat merk ik in mijn groepje al), je moet blijven uitleggen. En de mannelijke trots ik ook iets ja :) Wij vertellen onze donor iedere keer hoeveel de telling was (wat ons niets zegt, ik heb geen idee wat goed is) en hij glundert er elke keer bij. Het is gek, je kunt er helemaal niets aan doen hoeveel je hebt en hoe vruchtbaar je bent.

Ik heb zeker van Pasen genoten ondanks die twee (te vroege) negatieve testen. Jij ook?

Knuf!

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    hahaha, ik zie dat al helemaal voor me...dat jullie die lieve jongen iedere keer weer mogen vertellen hoeveel miljoen zwemmers hij heeft.
    Als hij dan maar niet ziet in wat voor klein spuitje dat gaat. Ik dacht de vorige keer.....is dat alles.

....maar er hoeft er maar 1 de snelste te zijn.

Ik heb ook een leuk Pasen gehad, erg gezellig. Gedachten even laten afdwalen. :p

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    grappig zeg dat ie dan zo glundert, als alsof ie een hele prestatie heeft geleverd. (is natuurlijk ook zo!)
    Als mijn bloed negatief is, dan moet mijn ei nog komen of ik krijg er geen deze maand. Want ik heb sinds die vrijdag ovutesten gedaan. Hopelijk is het positief, dan is vrijdag mij nod al.
    voel je al iets srb, want voor jou gaat het opschieten nu.
    jinky, bij mij deed het ook een beetje pijn. Ze moest de bmm met een tangetje vastpakken en ook nog een ander staafje erin doen, niet prettig idd. Ik zou er niet teveel over dubben, je kunt er anders toch neits meer aan doen, en zit vast wel goed. Je eitje is waarschijnlijk al bevrucht ondertussen!

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    helaas was mijn progesteronwaarde niet hoog genoeg voor een eisprong. Dus geen nod vrijdag. Pppff nog langer wachten. Ik heb nog steeds geen ei gehad, ben benieuwd wat we nu gaan doen, morgen de belafspraak met de gyn. Ik denk dat ie er nu echt aan zit te komen of dat ik hem vandaag heb gehad. Heb alleen gisteren geen ovutest gedaan, dus vandaar. Heb echt megavruchtbaar slijm en voel ook steekjes in mijn buik. Hopelijk morgen positief, dan vraag ik gelijk om de IUI voor donderdag.

17. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Nou zeg, dat is geen fijn nieuws. Ik had zo de hoop dat je er al bijna was. Krijg je ook nog een echo om te zien hoe het met je eitje staat? Of nog een keer bloedprikken of zo? Wel blijven klussen in ieder geval :)

18. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Balen zeg wies!
    Ik hoop dat je toch nog je 2e iui kan krijgen!
    Succes morgen en vraag even om een echo dan weet je ook waar je aan toe bent.

Groetjes Jinky

19. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hoe is het met jou vandaag Jinky? Alles ok?

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    He balen Wies. Net zoals SRB zegt, kan je geen echo hebben om te kijken of je ei nog gegroeid is? Hopelijk krijg je morgen een posi ovutest en kan je alsnog een IUI krijgen!

Deel Deze Pagina