Hopefully, ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Wel jammer dat je man alcohol op heeft, maar dit kan natuurlijk een manier van verwerken zijn. De een verwerkt het door te praten en de ander door te drinken. Ik zou hem ook even de tijd gunnen om bij te komen. Misschien kunnen jullie over een paar dagen hierover praten, wanneer de emoties weer een beetje stabiel zijn. Dit neemt natuurlijk niet weg dat jij alleen maar begrip hoort te tonen. Hij hoort jou ook wel te begrijpen, maar soms is het gewoon moeilijk. Vooral voor mannen. Wij kunnen er toch weer sneller bovenop komen, heb ik het gevoel. Mannen verwerken het anders. Dikke knuffel.
Lekker veel geschreven Marisha: Dankjewel meid! hoe voel je je? Komt er al een buikje? Wies: Succes maandag! Fijn dat je man meekan. Ik vind het ook altijd erg fijn dat mijn vriend weer meegaat. Kom maar snel op het wachtbankje! Hopefully: Sterkte meid, misschien had hij het er ook moeilijk mee en ging hij daarom drinken. Blijf praten met elkaar, de mmm is niet een gemakkelijke weg. En over de zink/selenium, we zijn meteen gestopt, maar nu achteraf gezien is het zaad beter geworden, dus ik twijfel ook erg. Ze zei wel dat vooral selenium slecht in het nieuws is, dus ik zit er aan te denken om een potje te kopen met alleen zink. EvaZ: het lijkt me erg gezellig als je mee blijft kletsen! Veel succes in die laatste paar dagen, ik hoop op goed nieuws! Wie slikt er nog meer zink/selenium of heeft het geslikt? Misschien is het een idee om aan je eigen gyn. te vragen, ik ben wel benieuwd of gyneacologen er ook verschillend over denken of dat ze het allemaal afraden! Groetjes Jinky
ik slik het niet, heb er ook nog nooit over gehoord. Ik slik alleen foliumzuur. Nou,dacht een leuk feestje te hebben gisteren, dus niet. We kwamen binnen en toen merkte ik al aan de manier waarop iedereen naar ons keek dat er iets was. En ja hoor, weer een zwangere erbij uit de vriendengroep. 1 keer ongesteld geweest en raak. Dus ik schrok me rot van dat nieuws, alle emoties kwamen er weer uit, en zelfs wat later op de avond(naar wat pilsjes) kwam het er bij mijn man ook uit. Die liep ineens huilend naar boven, na met zijn broer gesproken te hebben. We hebben boven nog even met z'n 2en uitgehuild en elkaar getroost. De hele avond drraide het alleen maar daar om, dus nee,was geen leuke avond. Morgen gelukkig de 1e fm al, hopelijk snel de iui. En dan lekker op vakantie. We gaan met vrienden van ons. Zij is ook net begonnen voor kinderen, en ze moet komende week ongesteld worden. Ik zie het al voor me dat die straks ook nog zwanger is, en dat we daar dan mee op vakantie moeten. het zal wel niet, maar het gaat wel door mijn hoofd. maar goed, eerst zelf maar even afwachten wat het gaat doen deze ronde!
Hè Wies, wat vervelend.....denk je gezellig naar een verjaardag te gaan, krijg je dat....andere weten zich ook vaak geen houding te geven...het jammere is alleen dat ze jullie daar dan echt niet mee helpen. Kan me heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is om je mannetje te zien huilen. Ik kan er absoluut niet tegen als mannen huilen. Morgen de eerste FM, ik kom meteen even kijken ´s avonds. Ik ben zelf gister lekker uit mijn dak gegaan. heerlijk naar een club geweest met goeie muziek en de hele avond staan dansen. Voetjes van de vloer Gistermiddag eerst nog even met mijn wederhelft gepraat. Hij wil heel graag verder en snapte dat zijn actie niet echt steunend was voor mij. Hij is vandaag naar de voetbal geweest en gister met vrienden wezen stappen zonder alcohol. Ik wist niet wat ik hoorde. Gisteravond was hij expres de bob. Doet me wel even goed. Jinky, ik ga het van de week even vragen als ik moet bellen voor de clomid. Ongi heeft nog niet goed doorgezet, wel bruinverlies. Ik ben benieuwd wat ze zeggen over de zink en selenium. De 1 roept dit en de ander roept dat. Hoe is het verder met je, nog vage pijntje of klachten? Geen last gehad van de IUI..... Hoe is het met de meiden op de bank? Weten jullie al waneer jullie gaan testen?
Hi meiden, Wies, ik snap zo goed hoe jullie je voelden, ik heb de afgelopen jaren zo ontzettend veel mensen om mij heen zwanger zien worden, sommigen zijn inmiddels aan de 2e of 3e ronde. Het is zo immens confronterend, zeker als mensen zwanger lijken te worden van de wind... Eigenlijk zouden vrienden als ze het van jullie weten je even moeten bellen voordat je er op zo'n feestje plots mee wordt geconfronteerd. Ze snappen gewoon niet hoe moeilijk dat is. Wij zeggen elke keer maar weer tegen elkaar: wij hebben onze eigen weg te gaan. Een moeilijke weg, maar het is zo, ik sla tegenwoordig wel kraamvisites over, want anders loop ik permanent mijn tranen weg te slikken. Dat moeten ze maar begrijpen. Hopefully, mijn lief is ook gecontroleerd op een spatader (heeft bij IUI telkens maar 2 miljoen), maar dat bleek niet het geval. Bij vrienden van mij was het wel zo, en hij is wel geopereerd, met lichte verbetering van het aantal, maar ik geloof niet een dramatische verbetering. Mijn gyn had er wel een mogelijkheid tot verbetering in gezien, maar blijkbaar heeft het bij mijn vriend een andere oorzaak. Hoe dan ook, het zal wel per persoon verschillen, en ook liggen aan hoe groot hij precies is en of hij er last van heeft. Ben zelf nog aan het aftellen, gisteren negatief getest, verwacht woensdag mijn menstruatie, heb weinig hoop meer...
En Wies hoe was het vandaag? We gaan weer gelijk op. Vandaag zat mijn eitje aan de rechterkant en was nog maar 11mm Hopelijk heb jij beter nieuws!
spannend eva, het kan nog alle kanten op hè! jij bent de enige die deze week nog goed kan maken! ik ga ook niet meer naar kraamfeesten(want dat is het allemaal tegenwoordig) Alleen die van mijn broer nog,ergens in oktober, en daarna niks meer. (tenzij we zelf dan al in blijde verwachting zijn) Ik heb wel goed nieuws, ik had een eitje van 19mm links en 1 van 17mm rechts, daarnaast nog 2 kleinere van 12mm. Dus we gaan uit dat het die van 19mm gaat worden, en mss dan die van 17mm ook. Morgenavond pregnyl, en donderdag de IUI,dag 13 al,net als de 1e keer. Fijn,weer een normale cyclus. dan lekker op vakantie maandag, en als ik dan terug kom zit mijn wachttijd er al weer bijna op! Wel rustig aan doen met de wijntjes op vakantie,maar dat gaat wel lukken. Mijn man is meegeweest,die was wel onder de indruk van hoe het in zijn werking ging. Ben ik wel blij om, hij snapt het nu wat meer, en is er daardoor ook meer bij betrokken. We zijn lekker vrij geweest vandaag verder, en het was heerlijk weer. Ik voel me gelijk een heel ander mens! hopefully, hoe is het nu met je meid? Ik hoop dat het weer jou ook goed heeft gedaan.
o wat fijn voor je Wies! Dat klinkt goed. Ik had deze keer ook al op dag 13, dan schiet de maand tenminste lekker op He he, dat is een opluchting he, dat je alweer zo snel mag. Succes deze week.
Wies, ik moet vanaf woensdag bezig met urinetesten. Ik heb geen echo meer... Ik heb gevraagd om hormonen voor meer kans, maar dat wil ze nog niet
Wat zijn ze al groot Wies, super zeg (ben wel een beetje jaloers, ik moet altijd eerst 5 keer voor een FM willen ze groeien). Het ziet er goed uit. Wat een heerlijk gevoel nog even voor je vakantie. Fijn dat je partner mee is geweest, dan weten ze tenminste wat je iedere keer moet doorstaan. Je had inderdaad een superdag om vrij te zijn, ik krijg hier gelukkig energie van. EvaZ, balen dat je eerste test negatief was. Nu maar hopen dat de ongi wegblijft. Izzie, slik jij ook geen clomid? Even jullie advies. Gisteravond begon de ongi, maar niet heftig alleen maar bij het toiletbezoek. Vandaag komt het wel naar beneden dus ik denk dat ik vandaag maar als eerste dag reken. Heb gebeld met de fert. arts deze ronde neem ik alleen de clomid, maar deze gaan ze wel verhogen nar 2 per dag. Ik had echt een doos aan de telefoon, vraagt ze of ik ook pregnyl wil, wanneer weet ik dan in hemelsnaam wanneer ik moet gaan prikken (of denk ik nu niet na?)
Hoi meiden, Wies, super zeg dat je FM zo goed verliep! Hopelijk groeit het tweede eitje goed verder en heb je dubbele kansen! Vanavond dus pregnyl en overmorgen IUI! Dit moet wel goed gaan! Izzie, balen dat je eitje nog 'maar' 11mm was. Doe ze maar goed groeien nu! Wanneer mag je terug op FM? Hopefully, balen dat je nu echt ongi bent geworden maar ik las dat je er dit weekend toch goed van geprofiteerd hebt! Heerlijk nog zo eens lekker uit gaan! Ik hoop daar over een maandje of 9 ook nog eens aan te kunnen doen EvaZ, jammer dat je een negatest had maar als je pas woensdag ongi moet worden kan het volgens mij nog hoor! Moed blijven houden! Hier duimen we gewoon verder want ja cliché, geen bloed geeft moed he! Weet er iemand wanneer SRB terug is van de US? Dikke knuffel voor jullie allemaal!
BTW, hopefully, ik zou ook vandaag als dag 1 beschouwen... maar dat van die pregnyl snap ik idd ook niet. Je kan onmogelijk weten wanneer je eitje groot genoeg zou zijn voor de pregnyl (zeker omdat je niet zo'n regelmatige cyclus hebt en nu de dosis clomid gaat verhogen). Ook met ovutesten kan je het niet weten want wanneer die posi is, heb je natuurlijk geen pregnyl meer nodig! Volgens mij heeft ze zich gewoon vergist aan de telefoon!
Haar operatie staat op 13 mei gepland en dat zou haar eerste werkdag zijn. Ze kan dus nog even lekker genieten van haar vakantie. Wies heel veel succes vanavond met de pregnyl.
Hi allemaal, Hier nog een klein beetje in spanning, maar denk toch echt dat het voorbij is. Vanmorgen weer negatieve test en sinds gisteren hele tijd ongi krampen. Temp was ook tiende naar beneden. Maar ik baal dat het niet gewoon doorzet, dit ertegenaan hangen is altijd zo frustrerend. Ga je toch weer een beetje hoop krijgen, maar nee hoor. Hopefully, ga jij dan nu alleen Clomid slikken en geen IUI? Volgen ze je dan wel op om te zien of er niet teveel eiblaasjes zijn of is die kans heel klein? Wies, ben je al terug van de pregnyl, alles ok? Izzie, morgen 2e echo of nog niet? Marisha, lief dat je ons zo blijft supporten, hoop dat je niet al te misselijk bent? Groet aan allemaal.
He bah Eva, balen dat je test opnieuw neg. was. Het is altijd zo´n domper... Ik ga alleen maar clomid slikken zonder controle. De vorige 2x duurde het heellang voordat ze groeide en bleven er niet veel over, nu is de dosis wel verhoogt, dus hoe dat gaat weten we niet....maar het zal wel goed komen. Wies hoe laat moet je spuiten? Ik hoop niet te lat voor je. Ik moest de eerste keer om half 12 en dat was net een dag dat ik bekaf was en naar bed wou. Izzie hoe gaat het met jou? Jinky, zijn ze al lekker bezig van binnen
hopefully,jeetje,wat raar zeg van die pregnyl, dat moet toch wel een foutje zijn geweest. Maar sommige vrouwen krijgen het ook voor een andere reden, dus mss dat ze het door de war haalde. eva,jammer weer van de negatieve test, maar idd, geen bloed geeft moed! Marisha, hoe gaat het met jou? je bent al bijna de spannende maanden doorgekomen, moet helemaal goed komen! Wanneer heb je weer een echo, met 12 weken? Ik moet zo naar de eh voor de pregnyl. Ik heb het nu net uit de koelkast gehaald, die tip kreeg ik van andere meiden van het iui forum. Dan doet het minder zeer zeiden ze. De vorige keer was het echt geen pretje. Maar alles voor het goede doel hè!