We zijn toch niet in de supermarkt aan het shoppen, waar je even een beetje van dit en een beetje van dat doet. De gyn. moet echt beter weten. Het is allemaal al moeilijk genoeg en als ze dan ook nog van die fouten bij je maken, die normaal gezien niet mogen gebeuren....kwaaier kan je me niet maken. Net wat SRB zei, misschien vallen er wel een paar vanaf en blijven de winnaar(s) over. Ze zijn iig wel al heel vroeg groot. Je gaat weer lekker snel. Ben wel blij voor je dat je zondag mag komen voor controle, voor hetzelfde geld zeggen ze....das jammer dan mevrouw.... Ik ga weer heel hard voor je duimen. Ben zelf aan het twijfelen wanneer ik zal gaan testen. Omdat ik in mijn eigen cyclus zit weet ik niet wanneer ik ongi ga worden. En ik durf gewoon niet te testen...belachelijk he....wil niet weer die teleurstelling. Zit nu op dag 26, 9 DPO. Nog effies wachten.
gaat snel al hopefully, nog een paar daagjes. hoelang is je lf normaal? spannend hoor. thanks meiden voor jullie support, en idd, als het niet doorgaat, gaan we gewoon zelf aan de slag, lekker veel kans,haha. ik laat het zondag wel weten.
Ik heb de hoop al weer een beetje opgegeven. Vanmorgen een ovu test gedaan, omdat ik toch nieuwsgierig was. Deze was neg. Het 2e streepje was niet eens vaag, helemaal niets, terwijl ik normaal een licht 2e streepje heb. Het is dus wachten op de ongi. Ik hou ook al meer vocht op mijn benen vast en dat is vaak een teken dat hij eraan zit te komen.
oh nee hopefully, da's shit zeg. maar je zit nog wel een eindje voor je nod, dus het kan nog hè, nog niet helemaal opgeven. maar zo'n negatieve test doet idd al zeer. ik zal voor je duimen. ik heb vandaag wel last van mijn buik gehad, en mijn onderbuik is hard en opgezet. ik denk dat het nog wat meer gegroeid is. hopelijk niet, morgen zal ik het weten. Er zat trouwens net een ooievaar op onze shuur, nou dat moet haast een teken zijn toch?
@ Hopefully: Wat test een ovu-test precies? Ook hcg? Ik duim voor je. Hopelijk ben je nog te vroeg geweest. Je moet toch nog een paar dagen? @ Wies: Spannend weer. Ben je nog steeds boos? Ik duim voor 2 sterke groeiers in ieder geval! xxx
Niet precies HCG.....ik heb even een stukje opgezocht met een duidelijke uitleg: waarom je met een ovulatietest je zwangerschap kan ontdekken. Het Luteïniserend hormoon (LH) zorgt bij de vrouw ervoor dat er een eisprong plaats vind. Ovulatietesten zoeken dit LH in je urine op, als ze een piek vinden zal binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvinden. Simpel. Als je zwanger bent, produceer je HCG, dit zorgt ervoor dat het gele lichaam in stand blijft, en zorgt ervoor dat het gele lichaam Progesteron afscheidt. HCG imiteert de werking van LH, daarom zamelt Moeders voor Moeders ook urine in van zwangere vrouwen. Uit die urine halen ze het HCG, dat ter vervanging van LH moet dienen. Dit is dan ook de reden waarom een ovulatietest het HCG in de urine aanziet voor LH. Andersom werkt echter niet, LH kan geen HCG imiteren, dus daarom zal een zwangerschapstest nooit je ovulatie opsporen.
Een ooievaar op de schuur, dat is echt een teken. Kan je hem ook even bij ons langs sturen. Spannend vandaag! Laat je wel even weten hoe het gegaan is...ben heel benieuwd wat de arts erover zegt.
Bedankt voor de uitleg Hopefully. Ik heb nog 3 ovulatietesten liggen, maar die gebruiken we niet meer, omdat ik nu pregnyl moet spuiten. Dan hoef ik ze tenminste niet weg te gooien. Ga je nog een keer testen of heb je het echt opgegeven? Weet niet of het helpt, maar een tijdje geleden kan ik me herinneren dat Waarom het zelfde probleem had (eerst wel lichte streepjes, toen niet meer, en toen later toch zwanger). Niet de hoop opgeven als het niet hoeft he. En Wies, hoe is het met jou? Nog steeds een harde buik? Succes met de echo he! Ik log straks nog even in om te kijken hoe het afgelopen is. We duimen voor je! xxx
hoi allemaal, bedankt voor het duimen, het heeft geholpen. Het was allemaal niet veel verder gegroeid en een paar waren er geslinkt. vanavond pregnyl en dinsdag de iui, op dag 11 al! lekker een korte cyclus. waarschijnlijk springen er 2 eitjes zei ie. da's mooi. hoe is het met jullie, nog getest hopefully? srb, is dit de 1e keer dat je pregnyl moet gaan spuiten?
He meiden, ben een tijd weg geweest omdat er bij ons is ingebroken en de computers weg waren. Heb gelukkig een nieuwe nu, was wel een heleboel gedoe en vervelend. Allereerst Wies: wat fijn! Kon me zo voorstellen dat je enorm baalde, maar het is goed gekomen, super. Hopefully, we tellen samen af. Ik heb di of wo NOD. Succes, ik duim! Srb welkom terug van vakantie. Jij was net weg toen ik hier bij kwam. Izzie: al terug uit Griekenland? Je hield het spannend vlak voor je vertrek, ben benieuwd! Jinky al wat wijzer over de korte menstruatie? Cilianne, het schiet al op, ben even kwijt wanneer je eerste echo is, toch zeer binnenkort? Marisha, genieten van die buik! Ik vergeet volgens mij iemand, moet weer even inkomen. Ik heb op do 8 mei toch IUI gehad. Ik had de vr ervoor al 20mm en toen zeiden ze dat ik het niet zou redden tot na bevrijdingsdag. Op di 6 mei had ik pas een posi ovu test en toen weigerden ze IUI in eigen cycles. De volgende dag sprak ik telef de gyn en die bleek het oneens te zijn met zijn staff. Dus toch op do IUI, maar toen was ei al gesprongen en hij zat aan mijn verkeerde kant met dichte eileider. Weinig hoop dus. Groetjes allemaal!
Wies, dat is goed nieuws. Precies zoals het wezen moet. Succes met de pregnyl vanavond. Ik heb niet meer getest. De hoop opgegeven?...ja en nee. Ben nog steeds niet ongi. Heb volgens mij al een week het gevoel dat ik ongi moet worden en iedere dag denk ik weer...nu voel ik het echt nu komt de ongi...maar gelukkig nog steeds geen bloed. Gezellig Eva, met z´n twee! Het gaat wel een druk weekje worden. Wies voor haar IUI SRB voor haar FM Cilianne voor haar echo, toch? Izzie komt hopelijk met z´n 3en terug Eva en ik de ongi buiten de deur houden Wat erg dat er bij jullie is ingebroken, wat zal je geschrokken zijn. Hebben ze veel schade gemaakt en meegenomen? Hopelijk waren jullie niet thuis op dat moment. Jinky, ik weet niet of je vanaf de vakantie (stiekem) meeleest, maar ik hoop dat je geniet!
Dankjewel Eva en Hopefully, ik heb morgen de eerste echo, waar ik erg tegenop kijk. Ik wil niet ondankbaar klinken hoor. Het is meer dat ik gewoon bang ben dat hartje niet klopt of dat er iets mis is.. Ik weet het niet. Aan de ene kant verheug ik me er op en aan de andere kant durf ik er neit naar toe. ZO dubbel.. Maar goed, ik moet er heen en jullie horen het morgenavond wel hoe het is gegaan. Blijven jullie wel duimen? Groetjes en jullie allemaal nog veel succes. Hopefully, nog geen bloed is goed nieuws. Blijf positief! Ik heb er een goed gevoel over, weet niet waarom... En Wies, wat goed dat het toch door kon gaan! Ben heel blij voor je!
Dankjewel Eva en Hopefully, ik heb morgen de eerste echo, waar ik erg tegenop kijk. Ik wil niet ondankbaar klinken hoor. Het is meer dat ik gewoon bang ben dat het hartje niet klopt of dat er iets mis is.. Ik weet het niet. Aan de ene kant verheug ik me er op en aan de andere kant durf ik er niet naar toe. ZO dubbel.. Maar goed, ik moet er heen en jullie horen het morgenavond wel hoe het is gegaan. Blijven jullie wel duimen? Groetjes en jullie allemaal nog veel succes. Hopefully, nog geen bloed is goed nieuws. Blijf positief! Ik heb er een goed gevoel over, weet niet waarom... En Wies, wat goed dat het toch door kon gaan! Ben heel blij voor je!
ik heb nog even een vraagje. Ik weet niet of ik het hier moet stellen, maar durf het ergens anders niet te doen. Volgens mijn berekening ben ik vandaag dus 8weken en 3 dagen zwanger. Dit heb ik zo berekend. Willen jullie kijken of het klopt? Ik had 3 april de inseminatie. 23 maart was ik voor het laatst ongesteld, dus de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 23 maart. De inseminatie vond dus 12 dagen na cd1 plaats. Dus niet zoals de vele digitale berekeningen die je op internet laat doen op de 14de dag. Zij gaan vaak ook uit van een cyclus van 28 dagen. Bij mij was mijn cyclus nu dus 25 dagen, toch? 12 dagen + 14 dagen= 26 - 1= 25. Dus wanneer ik mijn uitgerekende dag bereken via zo'n calculator op internet met cyclus 25 dagen en cd1= 23 maart, kom ik op de eerste kerstdag. 25 augustus. Klopt dit een beetje? Alvast bedankt,
Thanks! Ik hoop dat je gevoel klopt. Niet zo onzeker zijn hoor,heb vertrouwen in jezelf. Uiteindelijk rekenen ze je zw vanaf je laatste ongi. Als ik die van jouw uitreken, krijg je inderdaad een Kerst-kindje. Een mooi kado onder de boom Ik hoop dat je morgen na je echo je geluk met ons komt delen.
btw. als je nou ergens mee zit, kan je hier altijd je verhaal kwijt, ook als je vragen hebt ...en anders stuur je maar een pb-tje. No problem. We zijn er toch om elkaar te steunen!
Dankjewel Hopefully, Inderdaad moet ik er vertrouwen in hebben, maar dat heb ik denk ik morgen pas als alles goed is na de echo. Af en toe heb ik inderdaad moeite met de vragen die ik wil stellen omdat ik heel anders kan overkomen nu ik zwanger ben en onder de nog-niet-zwangeren met mijn vragen kom, die soms misschien gevoelig kunnen zijn of ondankbaar kan klinken. Snap je wat ik bedoel. Aan de andere kant wil ik niet naar de andere fora. Heb daar geen zin in. Hier ben ik begonnen en wacht gewoon totdat jullie allemaal zwanger zijn en we normaal verder kunnen kletsen. In ieder geval bedankt dat jij begrip toont. Heel lief van je. Groetjes en ik zal hopelijk morgen ons geluk met jullie delen.
wat een drukke week inderdaad. ik duim dat jullie niet ongi worden, dat zou weer eens mooi zijn. het is even geleden dat er weer 1tje zwanger was hier. de pregnyl is gezet, ging goed. ik voelde vanmorgen al wat aan mijn onderbuik alsof er een eisprong gaat plaatsvinden, dus het komt goed denk ik. ik voelde het ook aan weerskanten, dus mss springen ze allebei wel,dat zou helemaal mooi zijn.
Super Wies, heb je de pregnyl nu zelf gespoten? Voorheen liet je dat toch in het zh doen? Wat blijft het toch spannend he, iedere keer. Maar met de ooievaar op de schuur kan het niet meer misgaan. Moet je morgen begin van de middag? Ik ga heel hard aan je denken. Hier nog steeds geen ongi, alleen zo nu en dan krampjes en een zeurderig gevoel. Cilianne, hoe was de echo?
Hallo allemaal, @ Wies: goed nieuws zeg! Dus ons duimen heeft een keer geholpen Dat geeft hoop voor de toekomst! Dan gaan we nu heel hard duimen dat je iui deze keer het juiste resultaat oplevert, ok? Succes morgen! Het kan trouwens dat je maar 1 kant voelt, maar dan springen ze toch wel allebei hoor. Ik voel altijd alleen maar rechts, zelfs als er alleen links een eitje zit. En die springt dan ook gewoon. @ Hopefully: Dat is goed nieuws! De symptomen voor een zwangerschap zijn soms hetzelfde als bij aankomende ongesteldheid he, dus dit kan ook gewoon goed nieuws betekenen.... Ik duim voor je! @ EvaZ: irritant zeg, computers weg! Krijgen jullie geld terug van de verzekering? Voor jou ook spannende dagen dus. Succes! @ Cilianne: Volgens mij klopt je berekening precies hoor. Kerstkindje dus Hoe was de echo? Bijzonder moment lijkt me, om voor het eerst je langgehoopte kindje te zien. Zet je een plaatje in je album? Hopelijk kunnen we inderdaad over een paar weken met zijn allen over naar het andere forum En ondertussen vind ik het alleen maar leuk als je bij ons blijft. Een beetje goed nieuws van jou en Marisha maakt mij alleen maar hoopvol. Dikke knuffel voor allemaal!