Oja Wies, nee het is mijn vierde keer pregnyl deze maand (weet niet meer waar je dat vroeg). Bij deze dus Ik gok dat ik dat donderdagnacht moet spuiten en dat mijn iui op zaterdag is dan. Spannend, spannend!
Ooooh Wies, ik ben net op tijd terug online om je heel veel succes te wensen morgen met de IUI! Ik vind het super dat de eijtes net te veel zijn doorgegroeid en deze maand niet verloren is! Wel lekker dat de cyclus deze maand korter is... ben je vlugger aan testdag! Die ooievaar was volgens mij echt wel een teken! Deze rond gaat gewoon lukken Hopefully, hou die ongi weg hoor! zoals SRB zei, de symptomen zijn hetzelfde dus vele meiden weten niet eens dat ze zwanger zijn tot de test! Cilianne, er is nog geen nieuws van je echo denk ik. Ik kan me voorstellen dat je heel zenuwachtig was voor de echo vandaag! Het is ook niet niets he, de eerste zichtbare bevestiging van het groeiend leven in je buik... dat kan je niet zomaar geloven! Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je vandaag goed nieuws hebt gehad en dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien/gehoord! Ook hier als je ergens mee zit... de PB knop vind je wel we kunnen elkaar wel wat steunen he! Wat leuk trouwens dat jullie een kerstekindje krijgen! EvaZ, wat vervelend dat ze bij jullie hebben ingebroken. Hopelijk waren jullie niet thuis want dat lijkt me echt vreselijk... zou niet meer kunnen slapen denk ik! SRB, las dat je ook FM had deze week maar weet niet wanneer... zal eens in jouw topic moeten piepen denk ik Hier alles goed, niet veel te vertellen... over enkele dagen alweer 16 weken!
liesje, dank je wel, vind het fijn dat je me nog steeds komt supporten! srb, zou fijn zijn dat je deze week nog de iui krijgt, wanneer heb je ook alweer je fm? hopefully, nog steeds geen duivels? spannend zeg, wanneer ga je testen? izzie, ook nog niet ongi? marisha, nog even dan ben je al op de helft, gaat echt snel zeg, zie je het al goed? weet iemand waar jinky is gebleven, ik hoop dat het wel goed gaat met d'r. cilianne, weet je al wat meer? ik heb net mijn 4e iui achter de rug, ging erg vlotjes, bmm was open en we hadden 14,5 miljoen zaadjes, dus voldoende. er liep ook voor het eerst niets eruit na de behandeling. dus wie weet allemaal een goed teken! het was achteraf trouwens een reiger,haha, geen ooievaar, maar goed, die kunnen ook wel baby's dragen toch?
Hi meiden, Wies, top dat de IUI weer is goed gegaan, 14miljoen is perfect, mijn arts ontkent het, maar in wetenschappelijk onderzoeken lees ik dat je wel degelijk meer kans hebt als je boven de 5 miljoen zit. Wij hebben telkens 2 of slechts 1 miljoen Cilianne, ik zou uitgaan van de dag van IUI en daar 38 wk bij optellen, dus als de IUI op een dinsdag was, lijkt mij dat je datum ook een di is, maar voor het gemak zullen ze wel uitgaan van je laatste menstruatie. Bij mij vertelden ze toen ik een tijdje zwanger was dat ze de datum niet bijstellen als de grootte van het kindje een paar dagen afwijkt, pas als het meer dan een week ofzo afwijkt van de normale waarden. Bij IUI lijkt me dat het duidelijk is wanneer je zw bent geworden, maar weet niet of ze daar rekening mee houden. Bijzonder, een kerstkindje! Hopefully, ik vrees dat ik het wachtbankje ga verlaten, ik vermoed dat mijn ongi dadelijk doorbreekt. Ben weer vreselijk verdrietig.
.....whahahaha een reiger! Geweldig Wies......misschien kan je aan hem vragen of hij morgen weer als ooievaar verkleed komt Top dat het allemaal goed gaat. Nu weer op dat vervelende wachtbankje, maar ik vind het wel gezellig. Eva, nog blijven zitten hoor, Wies komt er ook bij. Ik heb echt al een paar dagen een opgezette buik, alsof ik al 4 mnd ben. Het rommelt ook nog steeds, maar gelukkig nog geen spoor van de duivels. Ik durf niet echt meer te testen, wedden dat ik dat weer niets zie. Ik wacht het nog heel even af. Heb gekeken naar de laatste 3 cyclussen. Ik zit nu op dag 30, waarvan op dag 17 mijn ei,dus nu 13 DPO. Vorige keer was hij lang 35 dgn, op dag 22 ei. De keer daarvoor 29 dgn, en op dag 18 mijn ei. Zit dus nu precies in de dagen dat het allemaal door kan breken. Waar blijft Cilianne toch?
ik bedoelde idd Eva, niet izzie. maar jammer dat je ongi doorbreekt. is het al een feit of is het een gevoel? mijn gyn zegt dat je min. 1 miljoen moet hebben voor een iui, dus dan heb je toch voldoende in principe? en je hebt er maar 1 nodig toch? en hopefully, dat klinkt goed,een opgezette buik. en dan heb je max een lf van 13 gehad toch? dan ben je morgen overtijd! spannend hoor! het zou toch allemaal wel goed zijn met cilianne, ik ga even bij een ander topic neuzen.
Ik ben bang dat ik morgen bezoek krijg. Heb al een donkere afscheiding. Kon net wel janken. Morgen maar afwachten, meestal breekt het ´s nachts/´s morgens door.
He bah Hopefully, hopen dat het niet door breekt maar meestal bij mij betekende die bruine afscheiding niet veel goeds Kan me voorstellen dat je nu graag een potje zou huilen! Hele dikke knuffel van mij maar hoop dat je morgen toch nog positie nieuws kan brengen! Wies, fijn dat de IUI vlot verliep! Nu weer lekker op dat fijne wachtbankje! EvaZ, jij ook al geen goed nieuws Geen bloed geeft moed zeggen ze, hoe is het met je? Cilianne, ik begin me eerlijk gezegd toch een beetje ongerust te maken! Ik hoopte dat je hier al lang ergens goed nieuws zou gemeld hebben maar in de plaats blijft het muisstil van jouw kant Hopelijk gaat alles goed met je hoor! Ik dacht trouwens dat Jinky met vakantie was maar weet niet wanneer je terug kwam... hoop dat ze het erg naar haar zin heeft
Hopefully ik huil met je mee hoor, officieel is het nog niet doorgebroken, maar weet zeker dat het vannacht of morgen komt. Hele dag erge krampen en temp gezakt. Morgen afspraak met gyn om over IVF te praten. Hele zware jankdag gehad, maar morgen weer schouders eronder... Jij toch ook meid! Gooi het er maar even uit bij je liefje! Zit me ook beetje zorgen te maken Cilianne, ik duim voor goed bericht! Trusten allemaal!
nou, nog steeds niks van cilianne gehoord, ik begin me een beetje zorgen te maken. als jullie iets horen ergens van d'r wil je het dan laten weten? Ik had na mijn eisprong van gisteren vandaag een hoge temp verwacht, dat doe ik altijd om te checken, maar hij was nog hartstikke laag. Ik hoop dat de pregnyl wel goed zijn werk heeft gedaan. mss dat het pas later op de dag gesprongen is, en dat ik morgen pas een hoge temp krijg. Ik heb net voor de zekerheid even een zw test gedaan, en die was positief, dus de pregnyl zit in mijn lijf! wel leuk om een positieve zw test in mijn handen te hebben, hopelijk over twee weken nog 1! hoe is het met jullie eva en hopefully, is het nu echt doorgebroken? Ik hoop het niet meiden, ik hoop dat het loos alarm was!
Hallo lieve mensen! Ik vind het echt heel lief dat jullie aan me denken. Ook ik heb aan jullie gedacht de laatste dagen, maar was een beetje 'ziekjes' hoogstwaarschijnlijk door de zenuwen van de laatste dagen. Ik zal alles even in het kort proberen samen te vatten. Maandag hadden we dus om 13.20 uur de echo. 13.15 uur belde ik het ziekenhuis op om door te geven dat ik 5 minuutjes later zou zijn ivm de drukte. Moest namelijk mijn man van zijn werk halen en het was erg druk op de weg (midden in het centrum). Dus kwamen we ietsje te laat, maar had dat dus al doorgegeven. Maar we kwamen ipv 5 min 10 min te laat en ik moest 5 minuten bij de balie wachten. Ik werd gewoon niet geholpen. Ze zat zogenaamd wat anders te doen. Keek mij ook niet aan. Toen dacht ze, ok, de 5 minuten zijn om, ik ga haar helpen. Ik zei dus dat ik had gebeld en dat ik te laat was enz. Ja, de dokter had gezegd dat ik een nieuwe afspraak moest maken, zei ze. Want ik zou 5 minuten later komen en niet 10 minuten en volgens haar was het nu al 20 minuten verder (was 15 min, maar goed). Ik zei dat ik daar nu onnodig 5 min aan het wachten was en dat zij zat te niksen. En of ze het toch even aan de arts kon vragen of ik toch kon enz. Ze was heel chagrijnig en ik ook natuurlijk. Vooral van de zenuwen. Nee, het kon niet. Ze heeft ongeveer 5 min met de arts staan praten en ja, zo gaan die 20 minuten van mijn echo-afspraak wel voorbij natuurlijk. Kon dus niet. Ik kon morgen terugkomen. Ik hield het niet meer. Ik sliep al dagen slecht, was helemaal bekaf en zenuwachtig. Dus zei ik boos dat ik 5 weken op deze dag heb gewacht en dat ik ze erg gevoelloos vond enz. Ze waren muisstil. Maar goed, ook mijn schuld natuurlijk, maar ik ben daar tot nu toe nooooooit op tijd geholpen.Een keertje zelfs 45 minuten gewacht. Zo strikt zijn zij ook niet. Dat heb ik ook geroepen. Weer muisstil. Ik herkende mezelf niet meer. Mijn man ook niet. Die zei constant dat ik me niet druk moest maken en dat we gewoon morgen terugkwamen en dat het leuk moest blijven, maar ik moest gewoon huilen. De hele reis naar huis, thuis nog.. De hele avond hoofdpijn gehad, slaperig. Ik voelde me gewoon heeel slecht. Kon dus ook niet online komen... Natuurlijk ook nog tig telefoontjes met : '' en, en, en..." Nee was niet leuk. (ga zo verder)
o ja, ik riep nog, dat ik morgen wel precies om half 12 geholpen moest worden.. . was zo boos. Waarschijnlijk heeft dat wel geholpen, want ik mocht 5 voor half 12 al naar binnen. Gelukkig een andere arts, later kwam die van gisteren ook meekijken maar zei niets over de vorige dag. ik ook niet. Maar het leuke nieuws: HET HARTJE KLOPTE! We waren zo blij. We zagen het ook kloppen, zo'n mooi moment.. De assistente was nog erg onervaren en kon mijn vragen niet beantwoorden. Ik zag een rondje, een soort blaasje aan de achterkant van de baby vastgeplakt. Ik vroeg wat dat was, en ze zei dat ze dat niet wist! Dat zien jullie wel wanneer ik het in mijn album heb geplaatst. Ik schrok daar van. Toen riep ze de arts erbij en ik vroeg het toen aan haar en zij zei dat dat het dooierzakje was. Het schijnt zo te zijn dat de baby daar voedsel uit haalt totdat de placenta aangemaakt is. Dom dat je dat als arts niet weet toch? Weer de zenuwen! Maar mijn berekening klopt op 1 dag na. Ik ben vandaag volgens haar berekening 9 weken zwanger. Mooi, scheelt 1 dag. Hopefully en Pat, bedankt voor jullie PB. En Wies, Eva, SRb, Marisha en de rest, ook heel erg bedankt dat jullie aan me hebben gedacht. Gisteren kwam ik ook niet online omdat ik doodmoe was. Alle zenuwen die me slecht lieten slapen, ik kon mijn hoofd niet overeind houden. Maar heb 's nacht zo lekker geslapen, dat ik me nu zo goed voel! Ik moest nu een verloskundigepraktijk vinden die mij verder zal helpen. Hoef dus niet meer terug naar het ziekenhuis. Vind ik wel fijn. Heel de familie weer ingelicht. Trotse oma's en opa's en tantes.. Heel leuk. Ik hoop dat jullie mij snel zullen volgen. Nu jullie het ook goed vinden ( ik hoop allemaal), blijf ik hier totdat jullie ook zwanger zijn en we onze eigen topic kunnen openen. Voel me hier gewoon goed. Ik ga nu even jullie berichtjes lezen. Dikke kus,
En inderdaad is mij ook gevraagd of ik de Duo-test wilde laten doen. Dat is bloedonderzoek en nekplooimeting voor het syndroom van Down. Ik weet niet of ik het wil.. Tips? Ik vind het eng. Stel dat het positief is, ik zou het nooit willen laten weghalen.. dus waarom zou ik het laten doen, denk ik, maar aan de andere kant wil ik het uitsluiten voor mijn gevoel... dubbel.. _________________
...ze hebben me gevonden Ben helaas van het bankje af. Vandaag veel pijn in mijn buik gehad. Zo raar, met de pil had ik dat nooit. Nu al bijna 2 jaar zonder en krijg er steeds meer last van. Ik sta wel voor een dilemma, normaal heb ik rond de 17e dag iui. Op de 16e en 17e dag heb ik de hele dag cursus voor mijn werk en kan ik onmogelijk weg. Dag 18 en 19 is in het weekend en daar doen ze niet aan. Wat moet ik doen? Gokken dat het voor dag 16 is, ben er nu al van overtuigd dat ik lang moet wachten op mijn sprong....en dag 20 zal wel te laat zijn. Ik wil niet constant van mijn werk weg voor fm terwijl ik waarschijnlijk de iui misloop.....met andere woorden...weer een maand weg. GVD...sorry.... Cilianne, ik ben blij dat we wat van je horen, we waren allemaal ongerust. Wat een verhaal zeg. Gelukkig is alles goed en heb je het hartje gehoord. Ik zou persoonlijk wel voor een test gaan. Stel dat het zo is, kan je je daar toch op voorbereiden, anders zal het een enorme shock worden. We gaan er natuurlijk vanuit dat alles prima is, dan ben je de komende maanden gerustgesteld en hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. Eva, hoe is het met jou. Ik hoop niet dat je mij na doet. SRB hoe was de FM? Wies, leuk he zo´n positieve test. Die wil ik ook. Hou je niet teveel aan je temp. vast, (al doe ik dat meestal ook) dat kan heel verwarrend zijn. Heb je gister nog op je kop gestaan
cilianne, fijn dat alles goed is, gelukkig zeg. we begonnen al een beetje ongerust te worden. maar wat een verhaal idd, ik kan begrijpen dat je zo reageert hoor, ze zijn af en toe (bij mij meestal) zo ongevoelig. je bent echt een nummertje bij de gyns. maar je hebt het hartje gelukkig gehoord, nu kun je lekker genieten. hopefully, verdorie meid, ik had zo gehoopt dat jij deze maand de gelukkige zou worden. kun je het niet aan de gyn voorleggen, mss dat ze wat meer clomid voorschrijft zodat het wat sneller gaat. anders ziekmelden? het is zonde om weer een maand over te slaan toch? ik heb niet meer op mijn kop gestaan,haha, maar wel eeven gelegen na de iui.
Helaas, ziekmelden heeft geen zin. Die 2 dagen zijn echt heel belangrijk en kosten een hoop geld. Ik ga morgen weer bellen voor clomid, maar ben bang dat ze het niet verhogen, dat hebben ze net gedaan en in die ronde hebben ze het niet in de gaten gehouden. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.
Hoi meiden, even een vraagje? Kan je de pregnyl al s'middags klaarmaken en dan s 'avonds spuiten? gr vruchtje
Cilianne, meid wat een mega irritante lui zeg, tjemig, hoe ongevoelig kan je zijn?! Ik heb ook een keer zo'n hork van een verpleegkundige aan de balie gehad die op vrijdag middag gewoon geen zin meer had om ook maar een poot uit te steken. Ongelooflijk dat dat soort mensen dit soort werk mogen doen. Na ja, maar jij hebt lekker je goede uitslag gehad en dat is het allerbelangrijkste! En nu ga je gewoon lekker naar een verloskundigenpraktijk en daar zijn ze meestal super lief. Hopefully, ik ben je wel gevolgd hoor, balen he! Kwam het bij jou ook zo hard aan? Ik had ook gisteren al bruin verlies en ben een dag super depri geweest. Vandaag brak het echt door, hoe toepasselijk, in de WC vlak voor mijn gesprek met de gyn in het ziekenhuis. Ik dus huilend bij hem. We hebben besloten niet voor IUI no 5 en 6 te gaan, maar gewoon te wachten tot we in aug of sep aan de beurt zijn voor IVF. Lang verhaal, maar we komen daar nu eindelijk voor in aanmerking. Dat maakt me weer wat optimistischer. Ik hoop voor jou dat je goed uitkomt met je werk! Lastig he, zeker als je het op je werk geheim probeert te houden. Wies, hoe voelt het op het wachtbankje?! Hopelijk de laatste keer he! Vruchtje24, ik dacht dat je de pregnyl het beste een uurtje voor de injectie uit de koelkast kunt halen.