Net weer terug, het ene eitje is nu 18 mm en ziet er goed uit en het andere eitje zat een beetje verborgen, dus kon hij niet zo goed zien en daardoor niet meten Mijn slijmvlies zag er ook goed uit, 0,95(ik weet niet veel van de waarde af) Morgen avond om 23:00 krijg ik de pregnyl en vrijdag om 15:00 heb ik de iui. Heel erg spannend! Ik heb tot nu toe alle afspraken voor mijn werktijd kunnen doen, maar dat gaat nu niet lukken, lekker een dagje vrij Piekeren jullie ook of alles wel goed getimed wordt qua eisprong en de iui? stom he Hoe gaat het met jullie? hoe voel jij je wies? is je buikpijn al minder? marisha en SRB: spannend hoor, ik hoop dat een bevrucht eitje zich fijn innestelt. Spannende tijd! Vanaf vrijdag kom ik bij jullie op het wachtbankje! Hopefully: Welkom! Voor vragen kun je altijd bij ons terecht. Succes! Groetjes jinky
Jinky, goed zo dat de IUI nu gepland is en dat het vrijdag dan zover is! Ik moet zeggen dat ik elke keer bij de inseminatie twijfel of ze het wel juist plannen ik kan me inbeelden dat jij dan zeker twijfelt aangezien je nog tot vrijdag moet wachten (ik had altijd 's morgens FM en volgende dag al IUI)! Maar probeer er toch maar van uit te gaan dat de gyn weet waar ie mee bezig is en weet hoe ie moet plannen Wies, je hele buik is wss wat gevoelig van de inseminatie. Ik hoop dat het vandaag al voorbij is. Ik heb trouwens ook vaak op de dag van de IUI wat bloedverlies (1 keertje zelfs tot 3 dagen na IUI blijven duren) dus dat zal wel normaal zijn)! Enne, op je vraag of ik al iets voel... absoluut nog niet. Bij de eerste IUI was ik er bijna van overtuigd dat ik zwanger was, zo erg heeft mijn lichaam me voor de gek gehouden dus dat overkomt me geen twee keer... ik heb er wel weer meer hoop in door de hormoonbehandeling die ik nu gekregen heb maar zeker weten doen we pas over 8 dagen Hopefully: veel succes alvast met de IUI! Enige tip, probeer jezelf niet gek te maken Groetjes, Marisha
mooi jinky, in ieder geval al 1 groot ei. En de iui gepland,da's ook fijn. Ik had het ook hoor,die twijfel. Zeker nu ik zulke hoge temperatuur heb gehad van het weekend. FF geeft mijn ei op zaterdag aan. Maar ik verzet hem naar gisteren, ik vertrouw maar op de gyn. Als jij ook tempt jinky, houd er rekening mee dat je temp wat omhoog kan gaan na de pregnyl. hoe laat moet je vrijdag?
oh ja,mijn buikpijn is iets minder. ik heb nog gebeld naar de gyn, en het kon dat je wat buikpijn had.
Jee, ondanks dat het geen fijne situatie is, ben ik toch erg blij dat ik zoveel mensen zie die in hetzelfde schuitje zitten. Ik had het niet verwacht, maar het steunt me echt om te weten dat je niet de enige bent. Je begrijpt elkaar, dat gevoel heb ik bij anderen niet. Die roepen vaak alleen maar wat om je proberen te steunen. Zelfs met mijn partner. Ik kan goed met hem praten, maar heb vaak het gevoel dat hij er heel nuchter over nadenkt. Hoe hebben jullie dat? Het is erg spannend om jullie verhalen te lezen. Ik hoop echt dat het heel snel lukt bij jullie. Liefs H.
Wies: fijn dat je buikpijn minder is. Voel jij eigenlijk iets van de pregnyl? Ik heb vrijdag om 15:00 de iui. Ik hou mijn temperatuur niet bij, ik ben bang dat ik er alleen maar zenuwachtig van wordt, nu met pregnyl en iui. We moeten gewoon vertrouwen op de gyn. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met die twijfel. Ik zou wel graag willen weten waarom hij dat ene eitje van gisteren 16 mm(was toen een andere gyn.) niet zo goed kon zien. Hebben jullie enig idee? Groetjes Jinky
ik heb geen echo gehad, alleen de inseminatie. En ik had zeker bijwerkingen van de pregnyl, jeekes, niet normaal. Ik had constant zin in in sex, zat de hele tijd mijn man op te geilen, en die mocht natuurlijk niet ivm met de 2 dagen onthouding. En zondagavond bij de dönertent wilde ik bestellen zie ik ineens achter döner (kalf) staan. Ik eet normaal alleen biologisch vlees of vegetarisch, en ik flipte helemaal. Achteraf erg grappig, ik moest er zelfs om janken,haha. Mijn vriendin kwam ook niet meer bij. Dus ja, ik heb het wel gemerkt. Maar van de clomid helemaal niets. Waarschijnlijk is dat bij iedereen anders. maar bij mij had het wel een duidelijk effect. Dat eitje zal mss ergens achter zitten, kweet het anders ook niet. Maar die zal er vast nog zitten, en die zal ondertussen ook wel doorgegroeid zijn. spannend allemaal hè!
Ojee, dat zijn heftige bijwerkingen Ik ben benieuwd hoe ik erop reageer Tijdens clomid heb ik vaak hoofdpijn. Ik hoop dat dat tweede eitje er ook nog zit, dat geeft toch extra kans en hij kan niet zomaar verdwenen zijn toch Groetjes Jinky
Jinky, bij mij konden ze de laatste keer een van de eitjes ook eerst niet vinden. Toen heeft ze heel lang zitten zoeken om ze te vinden. De gyn zei toen dat de darmen 's morgens een beetje opgeblazen zijn en niet op hun plaats zitten en dat het daarom vaak moeilijker is om de eierstokken volledig te kunnen zien. Dus... mss klopt er niets van maar het zou wel een uitleg kunnen zijn voor jouw probleem Wies, jee, jij reageert wel heel heftig op die pregnyl zeg! Ik merk alleen dat ik veel heviger sta dan anders... en om het minste kan ontploffen. Sommige meiden hebben de dag na de pregnyl heel veel last van hun borsten. Ik normaal gezien enkele dagen na mijn eisprong... nu helemaal niets...
Hallo allemaal, Nou zeg, ik log 1 dag niet in en gelijk zijn we 10 berichten verder Gezellig! Leuk dat je je aansluit Hopefully, heel veel succes! Ik heb ook geen tips. Wens je veel sterkte met de Clomid en met het lange, lange, lange wachten... Mijn iui ging hetzelfde als bij Wies dus, maar het schijnt sowieso vaker voor te komen, en het betekent niets zegt mijn arts... Maar vorige keer was het ook in 5 minuten klaar, dus het zegt ook niets voor de volgende keer denk ik dan maar (maar die komt hopelijk niet, zou zo fijn zijn als het nu goed gegaan is...) En Wies, dat had ik ook, die buikpijn en bloedverlies na mijn iui, allebei de keren. Dat kan erbij horen, zeker als ze nogal wat geweld hebben gebruikt. Het bloed is niet afkomstig uit de baarmoeder zelf zei mijn arts, maar uit de baarmoedermond (wat ook niet gek is vind ik, als ze er met een tang aan gaan lopen trekken, stel barbaren!). Spannend Jinky, vanavond de pregnyl! Ga je het zelf spuiten, of moet je ervoor naar het ziekenhuis? Het kan pijn en jeuk geven he als je spuit, (of zelfs een bobbeltje waar je gespoten hebt) dus als je dat krijgt: is volkomen normaal. Ik moest het beide keren om half 2 's nachts doen, in verband met drukte in het lab de dag van de iui. Maar goed, net als met die tang en zo, het is wat Marisha zegt, je moet er wat voor over hebben... Ik word in ieder geval altijd heel blij van het pregnyl-moment, dan is het echt bijna zover (en dan moet je natuurlijk op het wachtbankje, maar dat terzijde). Nu nog 7 dagen voor jou Marisha... Wat duurt het lang he! Heb je wel wat afwisseling gevonden? Ik ben vandaag vrij, dus ik ga zo naar de film (heb zo'n Pathe unlimited card, heel handig voor dit soort dagen). Komend weekend gaan we met mijn schoonouders naar Parijs (cadeautje van de kinderen voor hun verjaardagen en trouwdag), dus dat leidt ook zeker af. En dan is het nog maar 5 dagen... (en 3 voor jou! dan schiet het echt op he!) Groetjes, SRB
Marisha: Dan zou het dat ook kunnen zijn. Fijn om te weten. Heeft ze je eitje uiteindelijk wel gevonden? Mijn gyn. heeft even gekeken en toen zei hij: dit eitje kan ik niet duidelijk zien en ging hij naar het andere eitje in de andere eierstok. Daarom lijkt het me wel fijn om voor de iui nog een echo te hebben, maar weet niet of ik het durf te vragen Nog 1 weekje voor jou! duim voor je! SRB: half 2 ik vond 23:00 al laat! het spuiten wordt in het ziekenhuis gedaan. Ik heb het wel zelf bij de apotheek moeten ophalen. Ik vroeg zelf aan de apotheker of het in de koelkast moet, omdat ik dat hier heb gelezen, toen zei ze ja. Maar als ik niks had gevraagd had ze ook niks gezegd, ik ben daarom blij dat ik hier veel leer. Fijn om te weten dat het kan gaan jeuken, pijn doen en dat er een bobbeltje kan komen anders was ik daar weer de hele nacht ongerust over geweest. Ik hoop dat ik niet misselijk wordt van de pregnyl, want ik heb veel angst voor overgeven. Nog 9 dagen voor jou! duim voor je! Wies: hoe gaat het met jou? hoe voel je je? nog last van de iui? duim voor je! Groetjes jinky
Jinky, veel succes met de pregnyl vanavond. Mij hebben ze de tip gegeven de pregnyl ongeveer een uurtje voor spuiten uit de ijskast te halen zodat het een beetje op kamer temperatuur kan komen, dan doet het minder pijn. Ik moet ook altijd naar de spoedafdeling van ons ziekenhuis. Ze spuiten de pregnyl dan altijd heel traag in en moet zeggen dat ik van de 4 keer nooit pijn of jeuk heb gehad dus helpen doet het wel! Wat de FM betreft, bij mij heeft ze 5 minuten zitten draaien om mijn 2e ei te vinden! Heel vervelend was dat maar ze heeft het toch gevonden dan... Bij ons doen ze trouwens geen echo meer voor de IUI. Heb al twee keer gevraagd of ze zeker waren of ze wel op tijd waren en daar kreeg ik altijd gewoon "ja" op. Maar ja, je kan het altijd vragen en dan zien of ze akkoord gaan of niet? SRB, moet de hele week werken en dit weekend gaan we onze zitkamer onder handen nemen (schilderen enzo) dus ik heb wel wat afleiding maar ik merk wel dat ik er wel weer erg mee bezig ben Jullie naar Parijs, wat fijn! Zo gaat de tijd alvast heel snel voorbij! Amuseer jullie maar!
wordt echt al spannend srb en marisha. gaat nu toch wel opschieten hè. ik vond de pregnyl ook pijn doen, had dat niet verwacht. bij mij moest het in de koelkast,ipv de ijskast. is dat goed dan?
Marisha: ik heb de pregnyl ook in de koelkast staan of bedoelde jij ook de koelkast? Dus ik kan hem ook het beste een uur van te voren uit de koelkast halen? Hij heeft bij mij een paar seconden gekeken naar het eitje en toen ging hij over naar het andere eitje. Misschien dat ik gewoon vraag voor een echo. Veel plezier en succes dit weekend! Groetjes Jinky
Thanks SRB.....jee half 2 ´s nachts de pregnyl... In ieder geval heel veel plezier in Parijs! Hoeveel dagen hebben jullie gemiddeld tussen de echo (bij mij de 10e dag) en de i.u.i?
Ja, meiden... vergeef me, ik ben een Belgje he Hier zeggen we ijskast tegen de koelkast en diepvries tegen de ijskast Volgen jullie nog? Maar ik bedoel dus een half uurtje à een uurtje voor spuiten halen we de pregnyl uit de koelkast dan doet het minder pijn als het gespoten wordt (het pijnlijke is namelijk het feit dat het koud is)! Het is een tip dat ik hier van een andere meid had gekregen en het helpt volgens mij echt wel (doet bij mij nooit pijn)! Succes iig! @ Hopefully, ik moet op 1e FM komen op dag 12, de 2e FM op dag 13 of 14 en de IUI gebeurt bij mij op dag 14 of dag 15 maar dit verschilt erg van persoon tot persoon! Een fijne avond nog!
Hoe doen jullie dit met het werk? Zijn ze daar op de hoogte? Ik vertel het liever niet, maar je zal toch uren vrij moeten nemen. En meestal niet op het moment dat het jou uitkomt.