Hoi allemaal, ik heb net lekker gesport en voel me zoooooveeeel beter dan met hormonen! Inderdaad Hopefully, wij gaan er gewoon voor! Izzie, wat rot voor jullie, zo'n gemiste kans. Ik vroeg me af hoe het werkt bij jullie, moeten jullie het moment zelf opsporen met urinetesten? Ik ben er inmiddels wel achter dat er verschil in kwaliteit zit tussen ovulatietesten. Met Kruitvattesten test ik nu al 3 dagen positief! Dus nu weet ik het echt niet meer. Maar eisprong moet ergens dit weekend zijn. Gisteren met die natriumbicarbonaat spoelingen spoelde ik een hele dot vruchtbaar slijm weg. SRB vroeg dat, je doet dat inderdaad zelf voor het vrijen, in de badkuip met een soort fles met een tuit met gaatjes erop. Heel gek. Normaal zou dat vruchtbaar slijm juist zijn werk moeten doen, maar bij mij was het altijd te zuur, lage pH dus, en dat dood alle zaadjes. Anyway, wat ik maar wilde zeggen Izzie, is, zou het aan de teststaafjes kunnen liggen die jij gebruikt of krijg je die van het ziekenhuis? Dan zouden ze wel goed moeten zijn, lijkt me. Maar kan me voorstellen dat je enorm baalt meid. Hoop dat jullie het zelf hebben geprobeerd, maar ik weet dat dat ook weer lastig is qua timing als je wilt sparen enzo. Hoop voor je dat het volgende keer wel goed gaat. Cilianne, snap je zorgen, je hoort altijd dat een beetje bloed verllies af en toe niets hoeft te betekenen, het komt vast allemaal helemaal goed, maar je voelt je denk ik pas wat zekerder als de 12 weken voorbij zijn. Maar zolang je je zwanger voelt, is alles ok hoor. Fijn dat je gauw je 2e echo hebt. Jinky, jij houdt het spannend hier! Ben benieuwd. Wies sterkte met de laatste daagjes wachten!
@ Wies: het wordt nu wel heel spannend he, ik blijf duimen. @ Cilianne: fijn dat je scriptie zo goed als klaar is. Dat is bij mij al 8 jaar geleden, maar ik voel nog altijd de opluchting Geeft een hoop rust denk ik. Ik heb ook geen idee wat het betekent, maar op internet heb ik al vaker gelezen dat je in het begin van je zwangerschap kleine beetjes bloed kan verliezen, dat hoeft echt niets te betekenen. Toch sterkte die laatste dagen totdat de 12 weken om zijn. Dit geeft voor mij ook wel te denken trouwens hoor, ik zit nu zo in spanning voor volgende week, maar als ik dan positief test, is de spanning natuurlijk niet weg, dan wordt het alleen maar erger waarschijnlijk Nou ja, dat zien we dan wel. @ vruchtje: volgens mij verschilt het per persoon wanneer het verstandig is om te testen. Nu ik progestan krijg, heeft het geen zin om voor dag 14 te testen, zei de arts (eerst werd ik rond dag 7-9 altijd al ongesteld). Hoe later hoe beter in feite, want dan weet je zeker dat je niet voor niets test. (al is het zo lastig he, niet testen... ik zou het liefst gisteren al getest hebben... nog 8 dagen...) Wanneer ga jij precies testen? @ EvaZ: bedankt voor de uitleg. Hopelijk heeft het succes! Het klopt trouwens ook van die ovutesten, dat ze allemaal verschillen, dat heb ik ook al vaker gehoord. Bij mij hadden ze overigens allemaal hetzelfde effect: geen enkele uitslag - nog een reden trouwens voor mij om niet te vroeg te testen, blijkbaar verdun ik het teveel. Moet minder water drinken misschien.
Willen jullie eens in mijn album? Mijn buik is zo bol en opgezet en ik heb net negatief getest met clearblue. Heel raar, wat maakt mij buik zo dik. Groetjes Jinky
Jee, ik wou dat ik je kon helpen. Ik had het precies zo (toen op vakantie), maar wat het is geweest....? Heb je wel een normale stoelgang? Misschien zijn het de darmen. Maar als je net zw bent, zal het ook raar zijn als je meteen een dikke buik hebt. Wie weet test je over een aantal dagen wel positief. Ik wou dat ik je kon helpen. Als het blijft zou ik voor de zekerheid even de fert. arts bellen. Dan ben je zelf ook een beetje gerust gesteld. Hoe voel je je verder?
bedankt voor je snelle reactie! Van deze maand verwacht ik het niet, ik dacht aan de maand daarvoor omdat mijn menstruatie niet veel voorstelde. Ik heb wel een normale stoelgang. Ik denk dat ik maar moet afwachten Groetjes Jinky
Wacht nog een paar dagen, als je ongi gaat worden zal deze er ook 1 dezer dagen aankomen toch? Idd, misschien heeft het er mee te maken dat je vorige keer haast niet ongi bent geweest.
SBR: spannend inderdaad wanneer je het beste kan testen. Ik denk dat ik op zijn vroegst volgende week maandag ga testen. Dat is 2 wkn na de inseminatie. Dus we lopen een beetje gelijk op Jinky: ik heb even in je album gekeken, maar inderdaad wat een opgezette buik. Kan het niet zijn dan je heel veel vocht vasthoudt of last hebt van overstimulatie? Anders inderdaad even bellen met fertiliteitsarts. evaz: fijn dat je je beter voelt zonder die hormonen. Nou moet ik zeggen dat als ik gesport heb me sowieso beter voel. Zijn jullie nu een ronde zelf bezig net zo als hopefully? Veel succes in ieder geval. gr vruchtje
Vruchtje: bedankt voor je reactie, overstimulatie kan denk ik niet, want ik heb deze maand geen hormonen gehad. Ik kijk het even aan en anders ga ik even bellen. 8 juni is voor jou de grote dag, ik duim voor je Groetjes Jinky
Wies, hou je het nog een beetje vol? Wanneer mag je weer juist testen? Dat is toch een van de volgende dagen? Iig klinkt dat van die darmen wel bekend alleen is het bij mij net andersom. Ik heb normaal gezien altijd last van heel traag werkende darmen en dus een heel harde stoelgang maar sinds ik zwanger ben gaat het hartstikke goed Ik wil elke dag wel zwanger zijn Cilliane, fijn dat je scriptie bijna af is! Ook is heb daar een 6 tal jaar geleden hard aan moeten zwoegen en weet nog hoe blij ik was toen het (eindelijk) klaar was! Over dat bloedverlies zou ik me niet te veel zorgen maken. Zolang het niet meer wordt en gecomibeerd gaat met buikkrampen zou het normaal wel goed moeten zitten. Mijn vk zei eens dat 1 op 5 vrouwen last hebben van bloedverlies (waarbij het dan wel goed blijft gaan)! Ik duim voor een goede echo en dat die 12 weken snel om zijn! Jinky, fijn dat je terug bent uit vakantie! We hebben je hier wel gemist hoor je hebt idd wel een dikke buik zeg! Vraag me ook af wat dat kan zijn. Hopelijk kan iemand je zeggen waarvan dit komt! SRB en vruchtje, ik heb 13 dagen na IUI a posi getest! Maar het is natuurlijk altijd beter om te wachten tot 14 dagen want anders ga je toch twijfelen of het de pregnyl niet zou zijn!
woow jinky, die is inderdaad opgezet. als dat oz blijft even contact opnemen met de ha of je gyn. En als je stoelgang ok gewoon goed is...het moet toch ergens van komen hè. Ik heb nog niet getest, morgen denk ik. We zijn vandaag naar de stad geweest, was wel gezellig. Maar ik ben onwijs sjaggie en prikkelbaar vandaag. Ik had natuurlijk niet veel gedronken, 2 of 3 roseetjes ofzo, maar mijn man is stomdronken. Ik irriteer me er mateloos aan. Hij ligt nu dus al gewoon op bed! Om half 10 al! Normaal liggen we tegen 12en erop,vandaar. Dat wordt waarscijnlijk de andere kamer voor mij, want die ligt vast heel erg te snurken. Dus door mijn humeur zie ik het al somber in. Verder iets gevoelige tepels, dat was het. Als mijn temp morgen nog net zo hoog is als vandaag, test ik, anders niet denk ik. welterusten allemaal!
nou, ik heb net vet negatief getest,helaas. Op 13dpo, dus dan is het echt niks. Ik hoop dat ik morgen al ongi word, ipv woensdag, dan kunnen we snel voor de 5e IUI,de laatste voor de zomerstop. Na de zomerstop de laatste, en dan al IVF denk ik. Moet je dan op een wachtlijst ofzo? Of kom je daar automatisch op als je IUI doet? Ik hoop dat vruchtje en srb positief testen deze maand, want anders wordt het echt triest hier, al zolang geen zwangere meer.
hey liesje, ja, ik weet het, dat zeg ik ook altijd tegen anderen, maar als je dan al negatief hebt getest, zakt de moed je toch in de schoenen. Als mijn temp morgen niet zakt, heb ik wel weer hoop! Hoe is het met jou, ik lees op je onderschrift dat het kindje weer goed ligt. Nog 2 weekjes werken zie ik ook, lekker hoor!
ja inderdaad nog 9,5 dag werken kan niet wachten tot het zover is... ik blijf voor je duimen hoor Wies!
Verdorie, wat balen dat je neg. getest hebt. Er is nog hoop. Dus ik blijf nog even door duimen voor je. Ik weet niet of je op een wachtlijst moet vor ivf. Dat zal denk ik ook per zh verschillend zijn. Hier een hele dikke knuffel van mij. xxx p.s. Ik heb gister een ovu test gedaan, maar nog niet pos. Vandaag maar niet, vanaf morgen iedere dag.
voel je je ei al aankomen? maar voor de zekerheid beginnen met klussen deze dagen. Ik hoop voor je dat het niet lang duurt. Mijn borsten (vooral tepels) zijn weer wat gevoeliger vandaag. Ik heb nooit echt last van mijn borsten/tepels voor mijn nod, maar héé'l licht. Nu iets meer dan anders. Ik ben benieuwd naar mijn temp morgen, is die nog hoog, dan test ik woensdag gewoon weer!
Wies, balen van die negatieve test. Ik blijf nog voor je door duimen, houd vol! Volgens mij verschilt het per ziekenhuis of er een wachtlijst is. Wij staan op de wachtlijst sinds een week of 2 voor de periode aug-okt. Bij ons houden ze ook zomerstop in juli en ik weet niet of je daarna op volgorde van aanmelding op de wachtlijst wordt behandeld, daar laten ze zich niet echt over uit heb ik het idee. Ze gaan binnenkort een info avond houden en de groep die daar komt moet dan geloof ik formulieren invullen over wanneer je zelf kunt enzo ivm vakantie/werk. Ik zou eens informeren in jullie zh hoe het daar gaat. Hangt natuurlijk ook af van wat jullie zelf willen, sommige mensen zijn nog niet toe aan IVF. Jinky, ik zou het als je nog hormonen slikte niet verbazingwekkend vinden, maar inderdaad, dat doe je deze maand juist niet. Mijn buik is veel platter nu ik niks slik en ik ben lichter in gewicht. Zou je niet even naar je huisarts ermee? Misschien krijg je idd een zware menstruatie deze maand. Vervelend joh. Onze samenlevingstest was negatief. Dus spoelingen helpen ook al niet Verder iedereen de groetjes en succes met aftellen.