Wies start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wies31, Feb 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,207
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Lieve Wies,

Wat ontzettend k*t dat je negatief hebt getest. Ik kan me voorstellen hoe verdrietig je er door kan voelen. Maar inderdaad geen bloed geeft moed. Wie weet maakt je lichaam wel heel langzaam hcg aan. Ik heb ooit in foldertje gelezen dat je inderdaad automatisch op ivf lijst wordt gezet.

evaz: jammer zeg dat de samenlevingstest negatief was. Hoop dat je snel zwanger wordt.

Hier gaat alles zijn gangetje zit nu week na inseminatie. Vanochtend erge menstruatiekrampjes was gewoon bang om bloed aan te treffen, maar kan denk ik niet na weekje na inseminatie. Nu heb ik geen buikpijn meer.

gr vruchtje

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    vruchtje, spannend, kan best een innesteling geweest zijn.
    eva, wat balen zeg, dat de spoelingen ook n iet helpen. En nu?
    Ik vraag het van de week wel als ik toch moet bellen. Misschien weten die assistentes dat ook wel.

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wies, balen van je negatieve test. 13 dpo is natuurlijk wel nog vroeg dus het kan nog alle kanten uit... mss was je test ook niet zo gevoelig of zo? Ik heb 13 dpo posi getest maar was met een heel gevoelige test! Hopelijk heb je over twee dagen beter nieuws! Enne, ik weet niet of je automatisch op de wachtlijst van IVF komt, dat zal idd wel vershillen per ziekenhuis maar ik duim hard dat het niet zover hoeft te komen!

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb met matcare getest, die van de site. zijn die gevoelig?

5. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hee Wies, wat naar zeg! Bij mij zinkt de moed altijd meteen in de schoenen bij zo'n stomme negatieve test. Het kan inderdaad dat het nog positief wordt, maar je wil natuurlijk ook geen onterechte hoop hebben. Ik duim in de superstand dat je te vroeg was. Extra dikke knuffel ook!

Bij ons werkt ivf anders. Er is niet echt een wachtlijst, maar wel een maximum per maand. Dus als er in de maand dat je begint al meer dan een bepaald aantal mensen begonnen zijn, heb je pech en moet je een maand wachten. Ik weet niet of dat alleen geldt voor nieuwe gevallen, of voor iedereen (dus dat het een wedstrijd wordt wie er als eerste ongesteld is). De arts zei dat ze in het LUMC een wachttijd van ruim een jaar hebben, dus op zich is dit nog meegenomen, elke maand weer kans...

Hopelijk valt het bij jullie ook mee.

@ Vruchtje: we zitten inderdaad heel erg in de buurt. Ik ga dinsdag testen, dus volgens mij ben je een dagje eerder. Spannend, spannend! Ik duim voor je!

@ Eva: het zit ook niet mee zeg. Als de samenlevingstest negatief is, is de kans dan ook helemaal verkeken? Of is het nog mogelijk dat er wel zaadjes zijn die gewoon zijn blijven leven, maar uit de steekproef zijn gevallen (omdat ze al een stuk verder gezwommen waren)?

@ Jinky: pff, dat voelt niet fijn lijkt me! Ik zou ook even langs de huisarts gaan, alleen al voor je eigen gemoedsrust.

Dikke knuffel voor allemaal!

6. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hee, wat is het rustig hier vandaag. Waar is iedereen? Voetbal is nu toch nog niet begonnen?

7. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Ik ben er.........alleen ben ik niet zo boeiend op het moment. Zit te wachten op een pos. ovu test. Zondag neg. en vandaag een lichte 2e streep. Heb alleen bij senistest nieuwe ovu testen gekocht, hele gevoelige testen. Pakje lag vandaag op de mat en ik dacht: mooi dan ga ik meteen testen. Staat er groot op de verpakking, 3 uur van te voren niet drinken en plassen. Dat red ik overdag nooit. Dan moet ik maar ´s morgens bij het wakker worden doen. Alleen dan kan ik mijn vriend niet meteen bespringen, :) .

Wies hoe is het met je? Hopelijk zijn de :evil: :evil: nog niet gekomen

8. EvaZ

EvaZ Actief lid

Mar 21, 2008
    386
    0
    0
    Ja, Wies hoe istie meid?

Hopefully, wat een geduld moet jij hebben he! Ik had ook weer iets gek. Ovulatietesten van de Kruitvat. Dat dus nooit meer. Ik test 5 dagen achtereen positief. Echt dikke donkere teststreep! Voor de zekerheid vanmorgen een zw test gedaan, maar dat kon al niet. Zware menstruatie gehad en mijn ovu was zondag avond. Ik had toen wat bloedverlies en maandag bij de samenlevingstest hadden ze een echo gedaan en daar bleek mijn ei inderdaad net gesprongen. Wat een rottesten! Ik ga dus toch maar weer terug naar de digitale van Clearblue. Die gaf altijd (en ik heb het vaak gedaan!) maar 1 dag positief. Ik zou dus extra gevoelige niet kunnen hebben, want misschien heb ik van mijzelf wat meer LH dan anderen. Test jij altijd op 1 dag positief of heb je hem ook wel eens gemist? Succes, hoop dat je ovu nu echt snel komt!

Vruchtje en SRB sterkte met de laatste wachtweek!

Jinky, voel je je al wat beter?
    Groet allemaal.

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    sorry meiden, had het erg druk vandaag. nog geen duivels, en hoge temp vanmorgen. Hopelijk morgen ook nog, dan test ik weer. Dus blijf duimen! Ik zie jullie morgen,dan lees ik geljk de rest even door.

liefs wies

10. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Dat klinkt goed Wies.

Wat raar Eva, dat je 5 dgn achter elkaar pos. getest hebt. Ik heb vanmorgen weer getest, omdat er stond dat je 3 uur lang niet naar de wc mocht en drinken. Wederom niet pos. Ik heb nog nooit een paar dagen achter elkaar een pos. test gehad, maar moet je ook eerlijk zeggen dat als ik pos. test en ik voel mijn sprong, ik niet meer test de volgende dag. Wat kosten die testen bij het kruidvat.
    Misschien kan je beter bij Sensitest bestellen. Volgens mij hebben ze nu 10% korting. Voor 12.50 heb je 9 ovu testen en 3 zw testen. En de volgende dag heb je ze in huis.

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ook ik ben op post vandaag Wies en duim voor goed nieuws! Hopelijk heb je nu wel al een posi test! Laat ons niet te lang in spanning zitten!

12. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    hallo, we zijn inmiddels drie vrouw sterk, ik ben ook al hard aan het duimen geslagen. Hoop t zo voor je Wies! xxx

13. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Ik duim ook met jullie mee voor Wies,

Duim duim duim duim duim duim...

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    Mijn temp is mega gekelderd, 0,4. :cry: Dus ik test niet vandaag, want ik denk dat vandaag de ongi komt. Ik had zo'n goede hoop deze ronde, maar het is ons niet gegund denk ik. De 5e IUI gaan we dan al in, ik heb er niet zulke goede hoop mee op, ga liever door naar IVF. ik weet dat ik morgen waarschijnlijk weer anders denk, maar toch, ze zeggen hoe langer met iui bezig, hoe kleiner de kans dat het met iui nog lukt.
    Sorry meiden, ik had graag het voorbeeld willen geven deze maand! Ik laat eind van de dag nog wel weten of het al is doorgezet. bedankt voor jullie steun allemaal, dat doet me wel erg goed ;)

liefs wies

15. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Oh nee Wies! Wat een :-#

Ik hoop nog steeds dat het toch nog goed komt maar toch...

Ik weet dat naarmate de pogingen IUI opgebruikt zijn je er steeds minder hoop begint in te hebben maar statistisch gezien blijft de kans dat het lukt tot en met de 6e poging stijgen! Er zijn hier meiden genoeg die in de 5e of 6e poging zwanger blijken te zijn dus de moed niet laten zakken!

Neem vandaag maar een baaldagje... ik weet ook nog goed hoe het voelde telkens weer die mislukte pogingen... mss een dooddoener maar jullie tijd komt ook nog, dat weet ik zeker!

Een hele dikke knuffel van mij!

16. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Balen zeg..ik heb er niet meer woorden voor...

17. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Oooooh, dat was niet waar we op zaten te wachten. Ik had ook echt weer hoop voor je. Hele dikke knuffel! xxx

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    Wies, wat balen dat je temp gedaald is.

Is je ongi al doorgekomen meid?

ik was wel even benieuwd

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    mijn ongi is nog niet doorgekomen, heb wel al heel de dag met vlagen ongipijn. Marisha, bedankt voor je verhaal, het geeft me wat hoop. Ik dacht altijd dat de 1e 3 iui's de meeste slagingskansen had. Ik vind het gewoon een eng idee dat ik er hierna nog maar 2 heb, en dan 3 ivf pogingen. dus bij elkaar nog maar 5 pogingen. dat komt zo dicht bij kinderloos. Maar goed, ik moet de moed er in houden natuurlijk, en samen met jullie gaat het wel lukken! Ik ga alleen weer opnieuw hopen zolang de ongi niet komt, maar mijn temp liegt er niet om.
    hoe is het verder met jullie?

20. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Zo reken ik ook wel eens ja, maar ik denk niet dat we dat moeten doen. Inderdaad, wat Marisha zegt, statistisch gezien stijgen de kansen. En mocht je eenmaal aan ivf toe zijn, dan zijn dat er ook niet per definitie 3 he. Als ze goede emmy's overhouden, worden die ingevroren, en kunnen ze een criobehandeling tussendoor doen. Dus je kunt per ivf-poging meerdere kansen hebben. Ik geloof dat dat niet voor iedereen geldt en voor alle gevallen, maar het is ook zeker niet gezegd dat jij die kans niet hebt.

Hou vol, eens is het onze dag!

Dikke knuffel

Share This Page