Dankjewel Wies, ik heb net gebeld en ze zeiden dat het inderdaad om de behandelingen gaat, maar als ik eind augustus ongesteld word kan ik wel vast beginnen met fm's, denk ik. Wat super veel zaadjes zeg! Harstikke goed, je eitje kan er nu niet meer onderuit Wel erg vervelend dat je bmm weer dichtzat, heelveel sterkte en dikke knuffel Ik duim weer super hard voor je! Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij een acupuncturist die met chinese geneeskunde werkt, hij gaat volgende week kijken of hij ons kan helpen op het gebied van zwanger worden. Spannend Groetjes jinky
Ik ben er eindelijk! Eindelijk kijken hoe het gegaan is. 54 milj. jee, Wies, wat een super uitslag. Alleen een beetje jammer dat de bmm dicht zat. Ben blij dat je weer terugkomt op de bank. Samen zijn we sterk. Jinky ik weet precies wat je voelt. Ik durf alleen mijn zh niet te bellen, ben ook zo bang dat ze gaan zeggen dat ik weer moet wachten. Stel dat ik dan ook pas eind aug. kan ben ik bijna 5 maanden zonder. Die tijd gaat zo hard. Nu op het bankje mag hij omvliegen, maar qua zwanger worden niet. In ieder geval weer een hele dikke knuffel. Eva laat je ons nog even weten hoe de info avond was.
Wies, super dat de IUI terug achter de rug is! Beetje balen dat je bmm dicht zat, hopelijk stopt het bloeden snel! Veel succes weer op het wachtbankje!
Hee Wies, dat zijn er echt superveel zeg! Bij ons zijn ze al blij als het er 2 miljoen zijn Nou, dat geeft hoop. Een dichte baarmoeder zegt niets he, dat weet je. Ik heb nou al een paar keer gelezen dat mensen die dat hadden juist toen zwanger zijn geworden. Ik ga weer superhard voor je duimen. En je weet het he, 5 keer is scheepsrecht @ Jinky: dank je, je bent een lieverd! Ik kan me zo goed voorstellen dat je in een dip zit. Ik weet niet wat het inhoudt, zo'n zomerstop, dat verschilt per ziekenhuis. Hopelijk hebben jullie er niet teveel last van. En wat je schoonzusje betreft: ik heb hetzelfde gevoel bij mijn beste vriendien (en bij al die andere zwangeren om me heen): als ik maar zwanger ben voor ze bevallen. Dat gaat niet meer lukken waarschijnlijk... Maar het is niet anders. Ons kindje wordt gewoon mooier en liever en leuker. En die van jullie ook! Echt! En ondertussen: sterkte met je laatste studieweekje. Dikke kus @ iedereen: ik vind het fijn dat we zo'n gezellig groepje zijn met zijn allen. Ik heb hier zo ontzettend veel aan. En jullie hopelijk ook aan mij Dikke knuffel!
Hi meiden, Wies, top! Dat moet een goed teken zijn! Jinky, dikke knuf. Snap enorm hoe je je voelt. En al gun ik je het helemaal niet, ergens lucht het me op te horen dat ik niet de enige ben die er soms zo somber van wordt. Ik vind iedereen hier altijd zo sterk en mezelf vaak zo zwak. Ik huil ook heel wat af hoor en zat net als jij te denken aan acupunctuur, want ik kan bijna niet meer ontspannen. Hartstikke goed van je dat je die stap gezet heb, zo komen we telkens een stapje dichterbij ons grote moment! Zal jullie morgen iets vertellen over de IVF avond, was heel informatief en goed, alleen weten we nog niet wanneer we eindelijk mogen beginnen. Maar het voelt wel een beetje als een echte start! Fijn. Nu: slapen! doei
Fijn Evaz, dat de informatie duidelijk was, dat is al een 1e stap in de goede richting toch? Srb, fijn is dat hè, zo'n hecht clubje. hier snappen we elkaar allemaal, in je omgeving is dat niet altijd. Ik heb er ook heel veel aan inderdaad, en ook aan jou! hopefully, ik zou wel even bellen hoor naar het zh, mss valt het juist reuze mee. En aangeven dat je zo snel mogelijk weer wilt beginnen, dat je er al een paar rondes uit hebt gelegen. Yes, al dpo 1 vandaag, nog 14 te gaan,pppfff. Maar dat heb ik al een paar keer overleefd, en met jullie gaat het zeker weer lukken. Jinky, hoe is het met jou meid, al een beetje uit je dipje? dikke knuf!
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Het is inderdaad erg fijn dat jullie mij begrijpen en dat we zo'n hecht clubje hebben. Ik vind het ook erg moeilijk om te wennen bij het iui topic. Wies meid, nog maar 13 dagen! We sleuren je erdoorheen Eva: ik ben benieuwd naar de ivf informatie avond, je zit dan met heelveel andere stellen voor ivf in een ruimte, toch Srb: Dankjewel meid, lief van je, hoe voel jij je? Ik ben blij dat jij ook bij ons clubje zit. Hopefully: hup bellen meid, we helpen elkaar er door heen. Ik zie het weer wat positiever in vanwege de afspraak met een acupuncturist. Hij behandeld mensen met vruchtbaarheidsproblemen en hij had zelfs een mooi praktijkvoobeeld van een ander stel tijdens iui waarvan het zaad van de man elke maand weer wat beter werd. Ook gaat hij door middel van kruiden kijken of hij wat aan mijn cyclus kan doen. (mijn cyclus is altijd onregelmatig en lang geweest en uit een bloed test bleek dat ik geen eisprong had gehad die maand, dus ik hoop dat door de kruiden mijn cyclus wat stabieler wordt en ik misschien wat vaker een spontane eisprong krijg) Gelukkig ben ik goed verzekerd, ik krijg tot 500 euro vergoed voor de behandelingen en mijn vriend ook. De kruiden moet je wel zelf betalen, denk ik. Het is het proberen waard! Fijne dag allemaal! Groetjes Jinky
Dank je wel meiden! Ik ben ook heel blij met jullie. We hebben elkaar nog nooit ontmoet, maar kan nu al niet meer zonder jullie, whahahaha. Ik hoop echt dat mijn ongi er nou eens aankomt dan kan ik daar ook meteen voor bellen, dus ik wacht nog heel even ( kan ik het nog even uitstellen) Jinky, klinkt goed de accunpuntuur. Zijn ook onze symptonen. Alleen 1 nadeel, die stoere kerel van mij in bang voor naalden, mmmmhhhh Wies, wat heerlijk he. Je kan weer beginnen met aftellen. Was het bloeden nog snel gestopt en heb je geen last vandaag? Eva, mooi dat de informatieavond erg informatief was. Ben benieuwd naar je verhaal. Ook al zitten wij nog niet bij de IVF, de kans in wel aanwezig dat wij dat ook gaan meemaken. En sowieso ben ik nieuwsgierig.
ik heb vandaag nog heel de dag bruinverlies gehad, en net ging ik naar de wc, zat er een heel groot stolsel in mijn inlegkruisje. Echt best groot, wel 3 cm lang. Het was ook heel dik, en heel donker. Sorry trouwens, voor de details,haha, daar zitten jullie vast niet op te wachten. Maar ik schrok er een beetje van, het was nog meer dan mijn ongi laatst,haha. Kan dat zo lang duren, en zo veel? Dat kan toch niet allemaal van de bmm komen, en zeker zo'n stolsel niet toch? Ik ga me nu al ongerust maken dat het niet alleen van de bmm komt. hebben jullie dit wel eens gehad?
Nee, ik niet. Ik bloed gewoon altijd heel veel de eerste dag en dan is het weer bijna over. Stolsels en zo ken ik niet. Hm, hier heb je niets aan he. Sorry Hopelijk een van de anderen. Kan het iets van innestelingsbloed zijn? Of is dat anders? Nog 2 weken he... Pff, wat duurt het toch altijd ontzettend lang. Daar zouden ze echt wat op moeten vinden. @ Hopefully: moeten we niet gewoon duimen dat je ongi niet komt? Het kan toch nog gelukt zijn deze maand? Ok, de kans is niet gigantisch, maar toch wel aanwezig? Ik duim ervoor hoor! (dus sorry als ik het daarmee nu vertraag ) @ Jinky: spannend, ik ben heel benieuwd! Hopelijk heeft het succes. Ik heb vorig jaar zomer ook een paar maanden acupunctuur gedaan, maar ik werd er heel zenuwachtig van, dan moest ik een uur stil liggen (en dat kan ik niet), met allemaal naaldjes overal. En ze spraken ook niet echt Nederlands, dus ik weet ook niet zeker of ze wel snapten dat het was om een baby te maken (niet weg te werken of zo). Het idee vond ik wel heel goed overigens. Ben dan ook heel benieuwd hoe het jullie bevalt. En dan wat mij betreft: Ik heb het op mijn eigen topic al verteld, maar hierbij nog een keer: mijn cyclus is in de war. Ik ben op dag 2 wat ongesteldheid, maar mijn eitjes zitten op dag 10. Iemand dat ooit al eens gehad? Rare progestan! Misschien doen we deze maand geen poging meer dus... Kan alles ook weer even op orde komen, want ze moeten het natuurlijk wel met elkaar eens zijn, eierstokken en baarmoeder. Anders wordt het toch ook niets.
Wies: ik zou toch even bellen en zeggen dat je een stolsel bent verloren en of dat wel normaal is 2 dagen na de iui, ik heb er nog nooit van gehoord, maar bellen kan nooit geen kwaad, succes! Srb: De man die ons gaat helpen spreekt gelukkig prima nederlands, ik hou je op de hoogte hoe het gaat. Doe maar lekker rustig aan, die hormonen doen meer met ons lichaam dan we denken, ik heb er trouwens geen ervaring mee Groetjes Jinky
Hallo lieve meiden. Hier rot weken gehad, teleurstelling in alles. Afegelopen woensdag met mijn eigen gyn gesproken die alles heeft geregeld en nu blijkt dat de 2 IUI's niet echt kans van slagen had... 2x telaat en 1x te vroeg waarvan 1 IUI dus niet is door gegaan. Ze willen nu nog 3 x IUI doen zonder urine testen, maar met pregnyl. Als dit niet aanslaat hebben we nog 3x ICSI en dan kunnen ze ons niet meer helpen.........au dat kwam hard aan. Vanmorgen weer heen geweest en een echo gehad, zondag moet ik weer terug voor een echo en bloed prikken. Gelijk leren spuiten vanmorgen. Sorry dat ik er niet voor jullie ben geweest*schaam* Liefs Izzie
Wies ik zou toch even bellen?! SRB toch nog ongie, maar wel zekerheid *knuff* Jinky ik heb er over gedacht om accunpuntuur te gaan doen. Na de pregnyl oefening moet ik dat toch ook durven. Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuff Ik blijf duimen voor iedereen!
Hee Izzie, het geeft niet dat je er niet altijd bent, we zijn er ook voor elkaar op dit soort momenten. Je mag best even aan jezelf denken. Geloof me, dat doe ik ook vaak... Wat betreft het bericht van je arts: ook dat geldt voor ons allen vrees ik. Maakt het niet minder confronterend, maar het is nog een heleboel hoop he, vergeet dat ook niet. Met iui heb je zo'n 10 tot 15 % kans per keer, net als op de natuurlijke manier. En met ivf/icsi zeker 25%. Nu is dat alles bij elkaar nog geen 100%, dat klopt, maar wel bijna. En elke kans is een kans, echt. Met pregnyl wordt het ook weer een stuk zekerder dat je op het goede moment zit. En ondertussen duimen wij allemaal voor je. Dikke knuffel! Wies: heb je gebeld? xxx voor allemaal
Thanks SRB, ik ben blij dat je voior mij duimt. Wies, ik zou ook even bellen. Het bruinverlies heeft misschien te maken met opgedroogd bloed (van misschien wel de iui). Verder klinkt het alsof je ongi een prop opgehoopt heeft en dat dat er nu uitkomt. Maar ik ben geen arts. Hopelijk is het nu afgelopen en kan de arts je gerust stellen. Izzie, wat SRB al zei, wij zijn er voor je en ik snap dat het hard aankomt, maar we gaan er gewoon voor het gaat ons allemaal vast lukken. Samen zijn we sterk en komen we dik boven de 100%, telt dat ook SRB ? Jinky, heb je de eerste acc. al gehad?
jeetje srb, wat raar, ik wist niet dat dat ook al kon. Ik hoop wel voor je dat het deze ronde door kan gaan. Het maakt toch niet echt uit of je net ongi bent geweest, of is je slijmvlies mss dan nog niet goed? Izzie, je hoeft je nergens voor te schamen, we hebben allemaal ons dipje wel eens, en soms heb je dan even geen behoefte. Je bent van harte welkom, ook al is het wat langer geleden. hopefully, al meer nieuws bij jou? Bij mij is het vandaag nog heel licht bruin verlies. Ik zie net pas de berichtjes, en nee, ik heb niet gebeld. Mss maandag toch maar even doen. Een innesteling lijkt me sterk, ik zat nog maar 2 dagen na de iui toen het stolsel kwam.
Wies, ik ben 2 keer rondom de eisprong wat bloed verloren, kan dat het niet zijn? Izzie, wat naar dat je je zo voelt, ik wou hetzelfde zeggen als srb, met ICSI/IVF een hogere kans en met pregnyl hopelijk een betere timing! We blijven er hier samen in geloven hoor! Ik zou nog even vertellen over de IVF voorlichting: Wat ons vooral is bijgebleven: heel veel hormonen. Je begint met een maand de pil te slikken. Dan vanaf dag 1 van je cyclus tot ongeveer dag 14 hypofyse remmers. Na enkele dagen komt daar FSH bij. Dan 2 tot 3 keer per week echo voor de opvolging. Als de follikels groot genoeg zijn pregnyl. 34 uur later moeten we dan komen voor de pick-up, het oogsten van de follikels. Daarna moet mijn liefje met een box waarin de eitjes worden bewaard naar een ander ziekenhuis. Daar hoort hij hoeveel eitjes ze hebben kunnen verkrijgen. Afhankelijk van het aantal en de kwaliteit van de embryootjes moeten we dan 2 of 3 dagen later komen voor terugplaatsing. Vanaf dat moment slik je progesteron. We weten nog niet wanneer we mogen beginnen. Wel veel stellen op zon avond, stuk of 25!
Hi Wies en de anderen, ik weet het niet, ik denk dat het afhangt van hoe snel de eitjes rijpen. Maar het zal wel ongeveer dezelfde tijd zijn als bij onze IUI's, dus in mijn geval ongeveer 26-28 dagen. We kregen net eindelijk de brief! We beginnen op 11 aug. Volgende cyclus aan de pil, op 7 aug daarmee stoppen en dan vanaf 11 aug gaan prikken. Ik vind het zo spannend! Ergens een heel dubbel gevoel, bang dat ook dit mis zal gaan, maar ook heel blij dat we eindelijk een echt goede kans krijgen. OK meiden, vanavond even wat anders aan mijn hoofd, jullie toch ook he?! Ik heb mijn oranje T-shirt al aan, direct nog even snel naar Appie H., en dan lekker op de bank. Ik haaaaat voetbal, normaal gesproken, maar nu ben ik om. Goede afleiding, ha ha. Veel plezier!
Hoi meiden, Ik wou nog even dag zeggen voor ik op verlof vertrok! We zijn vrijdag avond ongeveer weer terug dus ik ga hier deze week heel wat nieuws missen denk ik! Hopefully, je bent bijna weer op het einde! Veel succes! Hopelijk val je niet van het wachtbankje maar krijg je lekker een posi test (zou toch leuk zijn in een rust maand he)! Jinky, veel plezier bij de accupunturist. Hopelijk helpt het! Wies, hou vol op het wachtbankje! SRB komt je snel ook gezelschap houden! Ik heb trouwens ook geen idee dat stolsel kan geweest zijn maar ik denk dat het toch gewoon een bloedophoping is geweest... je hebt toch geen ongi gehad de laatste keer? Mss heeft het daar mee te maken (toch wel lekker als alles er in 1 keer uit komt ) Izzie, idd heel confronterend zo'n gesprek maar je moet maar denken dat jullie van de 3 keer die geweest zijn nog geen enkele keer een echte kans hebben gehad dus er is geen enkele reden waarom het niet zou lukken met IUI, zeker als jullie nu pregnyl gaan gebruiken voor de planning... succes! Hele dikke knuffel van mij voor jullie allemaal en tot binnenkort!