Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nou,het was erg vreemd, het is gewoon helemaal niet ter sprake gekomen, alsof ze het er niet over durven te hebben. Nou ja, mij best, alleen lullig denk ik dat ik ze er nog niet eens mee gefeliciteerd heb.

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey Wies, het voelt idd heel vreemd als mensen heel krampachtig het onderwerp proberen te vermijden! Al is het natuurlijk wel lief dat ze jullie gevoelens proberen te sparen... Enne, ik heb mijn ouders nooit gefeliciteerd toen ze voor de eerste keer grootouders zouden worden (mijn zus moet over 10 daagjes bevallen)! Hoe is het voor de rest met je? Die teleurstelling van niet zwanger op je 30e verjaardag al een beetje gezakt?

3. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hai allemaal,
    Nou, ik voel me weer rot hoor, ik ga srb achterna, zojuist toch getest, kon het niet laten, al wist ik dat het toch kansloos is. Maar volgens mij heb ik er een probleem bij. Ik had vorige week zondag en maandag een positieve ovulatietest, dus op zijn vroegst zondag, maar waarschijnlijk maandag ovulatie. En nu heb ik al vanaf dinsdag weer een steeds toenemende kramp in mijn baarmoeder, dit had ik de vorige 2 cycli ook al 4 dagen vantevoren. Nu is het zo erg dat ik verwacht morgen ongi te worden. Dat is toch veel te kort op ovulatie? En die krampen, wat is dat toch, ik had dat vroeger nooit. Ik ben bang voor endometriose. Dat werd bij de kijkoperatie vorig jaar niet gevonden, maar dat is een jaar geleden en waarom zit mijn eileider dan dicht? Zou de IUIs en hormonen het proces versneld kunnen hebben? Mijn cycli zijn gemiddeld ook korter geworden. Ik vertrouw het echt niet. Maar goed, volgende maand IVF, hopelijk heeft dit er niet al te nadelige effecten op.
    Sorry voor de klaagzang en ego-berichtje, denk echt ook aan jullie allemaal! Nu maar naar werk, ik zie niks meer zitten... SRB hoe ga jij vandaag?

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    eva, kan het niet van een eventuele innesteling zijn, ongi is het nog een beetje te vroeg voor toch?
    srb,hoe is het met je vandaag? jammer dat het weer zo slecht is,want dat doet je meestal ook goed.(tenminste bij mij wel)
    Nou,we zitten nu weer in spanning op de volgende te wachten die zwanger is. Mijn beste vriendin had verwacht gelijk ongesteld te woden met mij en is het nog steeds niet. Nu weet ze niet goed wanneer ze precies haar eisprong heeft gehad, maar wel ongeveer. Jeekes, als dit zo is, zak ik echt door de grond. Dan zijn er nog maar 2 van onze vriendenclub (incl mijzelf) niet zwanger. die andere zijn met een huis bezig, en die zien we niet zo heel veel op het moment. dat zou betekenen dat we dus met alleen maar zwangeren zitten als we weggaan. Nou, dan sluit ik me liever op in huis, dat trek ik echt niet meer. Maar goed, we wachten het even af.

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    meiden,hebben jullie verstand van ovulatietesten? Hopefully,jij gebruikte toch ook altijd ovutesten? vanaf wanneer gebruikte jij ze? Ik wilde dus vandaag beginnen, en had nog geen streepje verwacht, of een heel licht streepje, maar hij is al best donker, nog iets lichter dan de controlestreep maar toch al heel duidelijk. Een beetje net als die ovutest van vorige week, toen ik die als zw.test wilde gebruiken. Ik zit nog maar op dag 9, zou ik dan een vroege eisprong gaan krijgen, of blijft ie dan een paar dagen hetzelfde?

6. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    He verdorie Eva, ik hoop ook dat het een innesteling is en dat de ongi wegblijft. Als je bang bent voor endometriose zou ik even contact met de gyn opnemen, wellicht dat zij/hij jou kan geruststellen.

Wies ik gebruikte ze meestal vanaf dag 10 en weet dat hij rond dag 17 komt, meestal deed ik het om de dag en hield ik alle krampjes en temp. goed in de gaten. Ik heb de test van sensitest, daar heb je ook 2 streepjes. Ik heb bij mij juist het gevoel alsof ik nooit echt een dikke 2e streep heb, hij is er altijd wel maar echt een stuk lichter. Wie weet maakt jou lichaam zelf wel veel aan, waardoor de 2e streep ook donker is. Welke test heb jij?
    BTW je zegt wel dag 9, maar volgens mij zit je al op dag 10. Ja ja het gaat sneller dan je denkt, gelukkig maar want al dat gewacht hebben we ook wel een keer gehad.

Ik heb deze keer geen ovu testen gebruikt en begin nu te twijfelen of hij nou echt geweest is vanwege lage temp.

xxx voor iedereen

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik zou je temp morgen nog even bekijken, want als die dan laag is heb je hem toch nog niet gehad denk ik. anders toch nog even een ovutestje?
    Ik heb ze van kruidvat, en heb er ook besteld bij matcare. alleen moet ik dan halverwege wel overstappen, da's mss niet handig. ik zit nog maar op dag 9 omdat ik de avond ervoor pas rond 11 uur ongi werd, 's nachts niks, en de volgende dag weer wel. Ze zeggen dat het dan pas de volgende dag telt. Ik moet mijn banner er nog op aanpassen.

8. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ok, ja dag 9 klinkt nog erg vroeg vergeleken bij mijn cyclus.
    Voel jij je sprong normaal gesproken? Ik zal morgen ochtend weer braaf tempen.
    Jouw eisprong is toch nooit zo laat, ik bedoel.....hij zal 1 deze dagen wel komen. Al zit je nu wel in je eigen cyclus. Heb je nog wel hormonen gebruikt? O wat erg, ik zal het vast weten, maar mijn hoofd is momenteel een vergiet.

Knuf!

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wies: inderdaad vroeg nu al 2 streepjes op je ovu test wanneer krijg je je 1e fm dan? Maar volgens moet het streepje wel echt even donker of donkerder zijn dan de controle streep.

hopefully: hopelijk krijg je snel duidelijkheid of je eisprong is geweest. Soms kan het ook iets langer duren voordat je je eisprong krijgt, althans dat was mijn ervaring want na bloedonderzoek bleek ik wel degelijk eisprong te hebben gehad.

eva: hoop dat het niets te maken heeft met een aankomende ongie, wel erg snel na de ovulatie. Misschien inderdaad innesteling.

all: vandaag 1e fm gehad. Zat 1 eitje van 10 mm. Echoscopiste wilde nog niet gonal-f ophogen omdat het vorige cyclus ook niet super snel groeide de eitjes (had er toen 2). Zaterdag terugkomen en mocht het niet snel genoeg gaan moet ik even goed ophogen. Hebben jullie wel eens IUI gehad met 1 eitje? Of willen ze er perse 2? En mocht je gaan ophogen kan je er dan in ene ei bij krijgen of gaat andere eitje gewoon sneller groeien? Sorry voor lange verhaal.

liefs vruchtje

10. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik had 3 van de 4 keer maar 1 eitje Vruchtje.
    Jammer, maar 19 euro gewonnen bij de staatsloterij met 40 euro aan loten. Moest wel om mezelf lachen, ik had dat nog nooit gedaan. Ik dacht: met zoveel pech hebben we hierbij misschien wel geluk. Maar ja, ga gewoon nieuwe kopen van die 19 euro.
    Dipje gaat iets beter, maar in een innesteling geloof ik niet hoor, zou te mooi zijn. Voelt echt als ongi krampen helaas...
    Wies, ik had met Kruitvat ook al vanaf dat 10 positief, maar dan echt even donker, en daarna 5 dagen lang positief, dus ik vond die te gevoelig! Bij mij bouwt het wel een beetje op altijd, totdat ie echt positief is.
    Hopefully, nee de dief had handschoenen, dus geen sporen helaas, zal wel nooit opgelost worden. Bij vorige inbraak waren er 25! in de buurt! Gek dat je temp nog niet gestegen, kun je het niet zien aan vruchtbaar slijm? Dat kan bij sommige vrouwen ook een hele goede indicatie zijn.
    SRB, gaat ie beetje meid?

11. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    I know vruchtje, mijn eisprong is altijd laat. Ik hoopte eigenlijk dat hij nu eens iets eerder komt. Spannend weer je eerste FM, waarom zouden ze geen iui doen als je mar 1 eitje hebt? Tuurlijk hoop je op meer, maar 1 is toch ook goed.

12. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hey meiden, het zit ons allemaal niet mee, zo te lezen.

Ik voel me belabberd, moe in heel mijn lichaam en nog steeds niet ongesteld, nu ik het juist zo graag wil.

Dikke knuffel Jinky

13. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Wies,

Helaas kan ik hier niet heel vaak meer zijn...maar wat lees ik nu? niet zwanger?
    ik snap er niks van......waarom dan een positieve ovu test?
    Ik wens je heel veel succes hoor, want het gaat zeker een keer lukken! hele fijne vakantie alvast en geniet er lekker van! leven is veel te kort!
    En hoop dat jullie o zo grote wens dan heel snel werkelijkheid mag worden!

Dikke knuffel!

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, hoe was je temp vandaag, ik hoop hoger, dan heb je mooi een eitje gehad! Ik moest geen menopur spuiten tot de volgende iui, maarik moet even toegeven, dat ik 2 dagen een halve ampul heb gespoten :oops: Mijn man kwam ermee, die dacht dat het dan een beetje kan helpen de eitjes te laten groeien. Ik durfde eigenlijk niet, en heb uiteindelijk dus maar 2 keer een halve gedaan, slecht hè...
    vruchtje, ik heb ook 2 keer 1 eitje gehad, maar meer is er niet nodig hè! En wie weet groeien er nog wel bij. hopelijk is het zaterdag goed gegroeid. Ik heb geen fm's deze ronde, omdat het iuizomerstop is bij ons. Even 2 rustrondes dus.
    jinky, wat vervelend voor je meid, komt dat door de kruiden dat je je niet lekker voelt, of door de aankomende ongi? Ik hoop dat het snel doorzet in ieder geval.
    waarom,wat leuk dat je nog even komt kijken, en nee, helaas niet zwanger :( Wss heb ik al veel LH in mijn lichaam. Mijn ovutest van gister was ook al zo donker. Toch bedankt voor je goede hoop! ;)
    ik heb vandaag geen ovutest gedaan,morgen weer, en vanaf dan wel elke dag denk ik. vanaf afgelopen dinsdag ook om de dag klussen, ik hoop dat dat zo doorgaat komende week :rolleyes: dan hebben we eigenlijk geen ovutesten nodig, maar toch wil ik weten wanneer ie dan is.

15. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Nou meiden, ik wilde het niet, maar heb toch een klein beetje hoop gekregen, ben alleen bang voor de teleurstelling morgen over overmorgen. Vorige keren had ik ook 4 dagen al ongi-krampen, nu al vanaf dinsdag, maar nog niet ongesteld. Wel weer negatieve test, maar temp was vanmorgen nog hoog, dus op zijn vroegst morgen ongesteld. Dat klopt dan toch wel met eisprong, luteale fase van 12 of 13 dagen, maar ik snap die krampen niet. Je leest dat sommigen dat hebben bij vroege zwangerschap, maar ik had dat niet toen ik zwanger was. Kreeg ik pas later en meer van die steekjes.
    Wies hoop dat je gauw een echt super duidelijk ovutest hebt!
    Jinky, weet je zeker dat je niet toch zwanger bent? Omdat je overtijd bent en al een tijdje terug een vaag positieve test had? Heb je daarna nog getest?
    Hopefully, temp al gestegen?

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    evaz, elke zwangerschap is weer anders zeggen ze, dus wie weet heb je daar nu al vroeger in de zwangerschap last van. Wel spannend hoor! laat je morgen iets weten, ben wel erg benieuwd nu!
    En idd jinky,zou je niet voor de zekerheid nog een testje doen? ik (en eva) wil je geen valse hoop geven, maar is dat 100% zekerheid van de acupuncturist dat ie zegt dat je niet zwanger bent?

17. oh wiesje wat lees ik nou toch ;)
    ik zou dat zelf echt noooit doen.
    waarom hoefde je geen menopur te spuiten? om je lichaam even tot rust te laten komen?
    die hormonen zijn echt een aanslag op je lichaam (ik heb echt de nare kant ervan meegemaakt!) en ik zou daarom echt altijd het advies van je gynaecoloog opvolgen hoor. zelf expirimenteren met die spuitjes lijkt me best gevaarlijk.
    ohja, en daarbij heb je nu ook kans (als je geen IUI deze maand hebt?) dat je eitjes niet meer van goede kwaliteit zijn.
    je lichaam maakt zelf niet die 'boost' aan om meerdere eitjes aan te maken. help je hiermee met hormoonstimulatie, moet je dat doen tot de eisprong. stop je er eerder mee, dan slinken je eitjes weer terug, omdat zonder stimulatie ze niet genoeg hormoon hebben om door te groeien.
    In ieder geval (een heel verhaal :) ) het hóeft niet zo te zijn hoor, maar mijn gyn vertelde dat vandaag aan mij.

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey rach, ja, dat dacht ik dus ook al, zonder pregnyl werkt dat niet. gelukkig heb ik dus maar 2 keer een halve gedaan, en de 2e keer ben ik de helft daarvan ook nog eens verloren. je leest trouwens wel eens dat sommige meiden clomid gebruiken zonder pregnyl. hoe kan dat dan eigenlijk? Ik denk niet dat wat ik heb gespoten iets gedaan heeft hoor, het was zo weinig. Maar achteraf is het wel erg stom geweest van me. Ik heb nu gewoon 2 rustmaanden door de iuistop, vandaar dat ik geen menopur spuit. Hij heeft er verder niet speciaals iets van gezegd ofzo, maar ik nam aan dat ik dan ook niet moet spuiten.

19. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

ik was even uit beeld, maar dat was meer vanwege drukte dan om iets anders. Gisteren op mijn werk was het echt heel druk en daarna had ik een borrel (heb me zeer tegoed gedaan aan de rose) en een etentje. Vandaag was daarentegen een enorme rotdag, maar ook opnieuw heel druk, dus geen tijd voor het forum.
    Blijkbaar komt deze mislukte iui toch minder hard aan dan de eerste vier. We lijken er steeds meer in te berusten dat dit gewoon niet gaat werken voor ons. Weet niet of dat nou de goede houding is, maar het is niet anders.

@ Vruchtje: ik heb bij iui 1 en 2 beiden 3 eitjes gehad en die gingen allebei bijna niet door vanwege angst om overstimulatie. Bij iui 3, 4 en 5 had ik iedere keer 1 eitje en daar waren mijn artsen dan steeds opgelucht over.

@ Jinky: dikke knuffel lieverd! Ik kan me goed voorstellen hoe rot je je voelt. Hopelijk word je snel ongesteld (ervanuit gaande dat je acupuncturist gelijk had en je daadwerkelijk niet zwanger bent).

@ Wies: kan het me heilig voorstellen (we hebben vandaag zelf ook de discussie gevoerd of ik al moet beginnen met spuiten morgen (dag 3) terwijl ik maandag pas mijn uitgangsecho heb - de uitkomst is dat ik het niet ga doen). Hopelijk doe je het niet meer, het is de ellende niet waard (zegt mijn lief en die volg ik maar braaf hierin). Echt! :)
    Overigens gebruikte ik Clomid ook zonder Pregnyl. Dat is geen hormoon, maar een hormoonopwekker. Dat werkt dus anders. Met Clomid slinken ze dan dus niet, maar groeien ze extra door, en vaak ook wat langer. Uiteindelijk springen ze dan toch wel, maar gewoon later dan wanneer je ook pregnyl gebruikt. Xxx

@ de anderen: ook een knuffel voor jullie!

20. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hey meiden,

Wat lief jullie belangstelling, toevallig vanochtend een test gedaan, zonder jullie berichtjes gelezen te hebben en er staat weer een vaag streepje, maar je ziet echt een streepje, raar he?
    Dat kan toch niet meer van de kruiden zijn, want daar ben ik alweer 8 dagen geleden mee gestopt
    Ik had een beetje over het schermpje geplast en toen ik keek leek er een duidelijke streep te staan, niet donker, maar duidelijk, vanwege het vocht heb ik hem meteen uit elkaar gehaald en al het vocht weg geveegd, op schermpje en test, weet niet of je het weg kan vegen, maar je zag daarna een dun vaag streepje, wel meteen.
    pff, ik weet het niet meer hoor.
    Streepjes moeten toch duidelijker worden als je zwanger bent.
    De vorige keer zei hij dat de elektro meter niet 100% zekerheid geeft, maar de kans is klein. Hij kijkt naar het hcg en embryo en nog iets en of ik daarop reageer en dat deed ik niet.

Srb: Het is altijd even slikken, maar het leven gaat door, dus het lijkt mij een goede instelling, jullie komen er wel!
    Ik ben altijd een paar dagen van streek en dan heb ik weer zoveel kracht om door te gaan, kop op en wij zijn er voor je

Wies, ik durf nooit zelf te experimenteren, ik heb er wel aan gedacht met clomid, maar niet gedaan. We hebben te weinig kennis van deze medicatie. Ik hoop dat je eitje(s) snel springt en dan moeten jullie er tegen aan.

Eva: Ik hoop dat die krampen iets positiefs zijn, duim voor je

Hopefully: hoe is het met jou?

Waarom: Leuk dat je even langskwam!

Vruchtje: Hoe is het gegaan vandaag? Is je eitje goed gegroeid? Ik heb 3 keer iui gehad met 1 eitje

Groetjes Jinky

Deel Deze Pagina