Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Hoi Liesje, goed je te zien hier! Alles goed met de kliene meid, goh, al een goede 3 weken oud zie ik. Dat gaat snel zeg. Al helemaal hersteld van de bevalling?
    met mij gaat het wel ok, de ene dag beter als de ander. Mijn omgeving bestaat nu echt alléén nog maar uit zwangeren, dus we doen op het moment eigenlijk veel met z'n 2en, het sociale leventje staat een beetje op een laag pitje. maar we hebben net de 6e iui achter de rug, waar ik een goed gevoel bij heb, dus wie weet mag het nu zo zijn. volgende week lekker op vakantie, dus even verstand op nul, en weg uit de omgeving hier.
    bedankt in ieder geval voor je medeleven, en geniet lekker van je dochter hè!
    liefs wies

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja de tijd gaat snel...ik heb alleen nog wat last van de knip..ben bang om de sex weer te proberen....

ik blijf voor je duimen meid dat het nu toch raak mag zijn zo vlak voor de ivf...en heerlijk joh even lekker weg uit een omgeving waar je alleen maar zwangeren tegenkomt...

ik denk aan je meid!

ps wanneer is je nod eigenlijk?

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb gisteren de iui gehad, dus nod 3 of 4 september. We komen de 3e terug van vakantie.
    Vervelend dat je nog last hebt van de knip, en zeker dat je bang bent de sex weer op te pakken, kan me voorstellen dat het nog allemaal gevoelig is. Forceer het niet, en rust eerst goed uit, ik neem aan dat je man dat ook wel begrijpt toch? De tijd komt wel weer dat je het zelfs beu raakt,hahaha.

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja die snapt het zeker wel hoor...die is zelfs bang me pijn te doen dus dat komt wel goed
    en we vermaken ons ook wel op een andere manier

5. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hi even kort ego-berichtje: het waren uiteindelijk maar 5 eicellen, maar toch redelijke score dus. Ze hebben 14 follikels aangeprikt, 10 grote en 4 kleintjes die denk ik niet mee deden. Het deed geen pijn, ik was alleen super duf van de valium en nog een andere spuit met pijnstiller. Mijn lief moest de eicellen naar een ander ziekenhuis brengen en daar moest hij nogmaals produceren, omdat het er vanochtend 2 miljoen waren, te weinig voor mogelijk 14 eicellen. Maar even later hoorde hij dat het er maar 5 waren, dus dan was 2 miljoen genoeg geweest. Ik heb 2 uur liggen pitten en daarna kwam hij me ophalen. Was even teleurgesteld over het aantal, maar hopelijk krijgen we uit 5 minimaal 3 of 5 mooie emmy's. Zaterdag of zondag krijg ik ze terug. Pfff, ben nu nog steeds duf, dus even verder slapen. Maar meiden, de pijn valt enorm mee hoor. Hoop nog altijd dat jullie niet hoeven, maar anders: niet veel tegenop zien hoor. Liefs.

6. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hee Eva, fijn dat het mee viel. Wel jammer inderdaad, dat het er maar 5 waren omdat je hoopte op meer, maar het is toch nog steeds een mooie score. Ik duim voor 5 prachtige emmy's!

Dikke knuffel hier voor Hopefully, die mailde me vanmorgen dat ze ongesteld is geworden. Het blijft zo'n klap he, zeker als je zoveel hoop hebt gekregen omdat je overtijd bent...

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey Eva, ik kan me voorstellen dat je toch een beetje teleurgesteld bent met de score (van de 14 follikels "maar" 5 eicellen) maar er zijn meiden die het met veel minder al hebben gedaan dus we gaan nu duimen dat die 5 eitjes de zaadjes heel lief vinden en voor een mooie bevruchting gaan zorgen!

Wanneer weet je hoeveel er bevrucht zijn?

Super ook dat de punctie is meegevallen want je hoort er soms horrorverhalen van! Rust nu maar veel en ook veel drinken om snel weer te herstellen he!

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hm, ik lees net wat voor een onzin er eigenlijk in mijn banner staat :) Nou, mooi niet hoor, Pamela Anderson hoeft echt nog niet jaloers te zijn, ze zijn nog geen milimeter gegroeid.

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Oh nee Hopefully, dikke knuffel ook van mij :cry: Wat een ellende

SRB, nog een paar daagjes tot jullie eerste echo zie ik! Je zal wel vol zenuwen zitten (ik weet toch dat ik de nacht voor de eerste echo niet kon slapen)! Hoe voel je je? Enne, Pamela Anderson hoeft van mij nog steeds geen schrik te hebben :) al zijn ze voor mijn doen wel al goed gegroeid!

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Inderdaad wel zenuwachtig, maar minder dan verwacht. Door die misselijkheid en andere symptomen (ze groeien dan wel niet, maar er mag ook niemand naar wijzen...AUW), heb ik zo'n vertrouwen dat alles goed zit. Heel gek, maar het helpt wel. Iedere keer als mijn maag zich weer omdraait, moppert mijn rechterhersenhelft en juicht de linker (of andersom) :)

11. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    O nee, wat een klap weer voor Hopefully, meid, als je dit leest (misschien wil je wel even weg blijven), hier een knuf en hoop dat je liefje gauw bij je terug is om bij uit te huilen. Tjonge wat balen zeg.
    Maris, we mogen zaterdag ochtend bellen om te horen hoe de bevruchting is gegaan en dan za of zo terugplaatsen.

12. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Het mocht helaas weer niet zo zijn, ik kon weer niet op mijn gevoel vertrouwen.
    Klote ongi,het was ook te mooi om waar te zijn.
    Vanmorgen dat ik naard wc ging zakte ik even door de grond. Gelukkig weet mijn moeder van het hele vehaal af, dus ik heb haar meteeningelicht. We zijn wel wezen shoppen, wellis waar met een paar pijnstilers, want ik had me toch pijn in mijn buik en was mega misselijk.

Vanmiddag met de fert. poli gebeld. I.o.m.de gyn gaan we toch nog een iui doen en daarna meteen een afspraak met de gyn (tenzij het deze ronde lukt). Ben er alleen bang voor dat mijn eisprong niet voor dag 21 springt (het hangt erom) dan gaan wij op vakantie. Hopelijk gaan we het net redden.

Het was ook weer te mooi om waar te zijn.

Eva, wat fijn dat de punctie meeviel. Kan me voorstellen dat je even baalt van de score, maar je weet het maar nooit. Er is maar 1 eitje en 1 zaadje nodig.

Alle andere meiden een dikke knuffel, ik ga even lekker op de bank liggen. Hopelijk kan ik binnenkort weer beter slapen. Heb nu aleen wek slecht geslapen door pijnlijke (.)(.)

Eerst de banner maar weer aanpassen :cry:

13. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hopefully, dikke knuffel van mij en ik denk aan je

ik trek mij weer even terug, ik hoop snel weer met jullie mee te kletsen.

Iedereen veel succes en ik blijf voor jullie duimen!

knuff, Jinky

14. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    och eva, lees net jou berichtje, 5 eicellen is een hele mooie uitslag :D , Ik hoop dat het mooie embryo's worden, wat fijn dat de punctie meeviel. Ik wordt er zelf wel eens bang van als ik er aan denk, soms kan het zo pijnlijk zijn. Het wordt een spannend weekend voor jou, ik denk aan je en ik duim!

Wies: Sterkte in de wachtweken, ik hoop zo dat ivf je gespaard wordt, mijn duimen draaien super hard, het moet nu gewoon gaan lukken!

Srb en marisha, ik vind het zo lief van jullie dat jullie elke keer weer langskomen om ons moed in te praten

Groetjes Jinky

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, ook vanuit hier nog een dikke knuff, die rotongi....
    evaZ, 5 eitjes, toch wel een mooie score, ook al verwachtte je er meer. Als ze nou ook allemaal bevrucht worden, dan is het helemaal goed. Fijn dat de punctie meeviel, daar zou ik het meeste tegenop zien. Kreeg je de verdoving in je arm of in je schede (heb ik ook wel eens gehoord, lijkt me geen pretje) En daarnaast nog de roes? Dan k an ik me voorstellen dat je nog erg duf bent. Maar al met al, ben heel trots op je dat je het allemaal doorstaan hebt, nu duimen voor goede emmys!
    jinky, succes meid, we zien je gauw weer! af en toe afstand is wel eens goed.
    srb, spannend zeg, de echo al in het vooruitzicht. de dagen zullen voorbij kruipen nu voor je. kunnen ze al een hartje zien met 7 weekjes?

16. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Hi Wies en ook de anderen natuurlijk,
    Ik kreeg geen verdoving Wies, en ook niet een roesje, alleen een uurtje vantevoren een valiumtabletje, dat ik thuis al moest innemen. Daarna in het zh een half uur tevoren een spuit met een of andere pijnstiller, maar je bent er verder volledig bij en voelt ook echt wel het aanprikken. Maar door de valium werd ik super duf en ook eigenlijk wel heel rustig. Best lekker nadat je eerst dagen lang een soort wandelende hormonen stuiterbal bent geweest, hi hi. Dus het helpt wel, de pijnstillers, maar ik had gehoord dat er zh zijn waar je wel om een verdoving kunt vragen, bij ons in elk geval niet. Daarom had ik het idee dat het enorm veel pijn zou doen, maar dat viel dus mee. Het zal wel per persoon verschillen, maar ik heb ooit een helse HSG gehad waarbij tot 3 keer toe contrastvloeistof is ingespoten, omdat het telkens niet goed ging en mijn eileider dicht zit en deze pijn was nog geen duizendste van die pijn van toen.
    Morgen ochtend horen we meer over of er een bevruchting is geweest en of en wanneer en hoeveel embryo's teruggeplaatst worden. Ik tel de uurtjes af...
    Hopefully, hoe gaat het meis?
    Wies, sorry voor het hoog ego-gehalte van mijn berichtje op jouw topic, maar je weet hoop ik: ik tel ook voor jou de dagen af en hoop enorm voor je dat dit hem gaat worden voor je!

17. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    EvaZ, zeker is het geen egogehalte, dit is onderhand een topic van ons allen geworden. Jullie steunen mij heel erg, en het is logisch dat jullie je verhaal hier ook kwijt kunnen, en dat jullie daarin ook gesteund worden. En we leren alleen maar van elkaars verhalen toch? Dus schroom je niet hoor, en plaats alles wat je kwijt wilt.

18. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Dank dat is lief Wies, ik heb zoveel aan jullie de laatste maanden en nu beleef ik elke minuut zo intens dat soms alleen hier langs komen me nog een beetje rustig maakt. Iedereen hier super bedankt daarvoor trouwens. Nou, nog een paar uurtjes en dan horen we hoe het verder gaat dit weekend. Duimen voor onze emmy's. Trusten aan iedereen die hier ook nog laat is!

19. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Daar ben ik alweer...vanmorgen gebeld en de bevruchting is gelukt, hoeveel konden ze niet zeggen. De terugplaatsing is morgen. We zijn zo blij en opgelucht! Je denkt toch steeds: het zal toch niet gebeuren dat er niet 1 bevrucht raakt. Maar gelukkig. Het blijft nog spannend omdat we niet weten welke kwaliteit en of ze er 1 of 2 kunnen terugplaatsen. Maar kennelijk gaat het goed met onze embryootjes en ik stuur ze maar vanuit huis heel veel positieve energie. Zal blij zijn als ik ze terug bij me heb!
    Hoe is het met iedereen?
    Hopefully, krabbel je weer beetje op na de teleurstelling? Nieuwe moed aan het verzamelen of gaat het allemaal wel?
    Wies, beetje leuke dingen aan het doen dit weekend om de wachttijd door te komen?
    Jinky, hoe is het nu je nieuwe cyclus begonnen is?
    Heeft iemand nog wel eens wat van Izzie gehoord?
    SRB en Maris, alles ok met de beebjes?

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    mooi EvaZ, dat is waarschijnlijk een hele opluchting. Jammer dat je nog niks weet verder, maar gelukkig is morgen niet ver weg. heel veel succes morgen!
    Hopefully, hoe gaat het met jou meid? alweer met de hormonen bezig?
    Ik heb ook niks van Izzie gehoord, hoop dat ze het goed maakt.
    Ik heb trouwens het boek eisprong van judith uyterlinde gelzezen, jeetje, wat een ongelooflijk herkenbaar verhaal. pppfff, was er helemaal van onder de indruk. Ze heeft wel wat meer meegemaakt dan wij, maar die gevoelens en situaties, echt alsof ik mij eigen verhaal lees. Echt een aanrader trouwens, dan heb je echt het idee daarna dat het niet allemaal niets is, en dat je gevoelens en reacties heel normaal zijn. Ik heb soms zo'n gevoel datik mezelf aanstel ofzo, of depri aan het worden ben, maar na dit verhaal niet meer, en komt het vast allemaal goed (met ons allemaal) Het einde is trouwens wel verrassend, had iets anders verwacht, maar zal het niet verraden voor degenen die het willen lezen.
    vanavond uit eten met schoonouders en schoonzus (zwanger natuurlijk) en zwager. Niet echt zin in, maar goed. Morgen even naar de kroeg denkk ik, maar wel rustig aan met de drankjes natuurlijk. verder heb ik nu lekker vakantie, en hopen we dinsdag weg te kunnen, we vliegen namelijk met transavia, en laten de piloten nou net gaan staken dinsdag. Dus dat is even afwachten, daar horen we maandg meer over.
    Iedereen fijn weekend
    xxx

Deel Deze Pagina