hey meiden, hebben jullie het goede nieuws bij jinky al gelezen? geweldig zeg, weer 1 erbij! EvaZ, hoe gaat het met je, al wat minder pijn. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk genieten is nu. Sterkte met je katje, is telkens toch weer even schrikken denk ik. Geniet maar lekker van hem, zolang hij ook nog geniet. Meer kun je niet doen. het is rustig idd, hopefully al lekker op vakantie. Ik ben ook veel weg, heb lekker veel te doen. Ik ben vandaag op bezoek geweest bij iemand die ook met ivf begint. Lekker gepraat, en was heel gezellig. Zij kijkt er zó positief tegenaan, dat heeft me helemaal opgebeurt. Ik kan niet wachten te beginnen met IVF. Deze week ergens mijn eisprong denk ik. Ik ga me er niet mee bezig houden, en hoop gewoon dat deze cyclus omvliegt. 29 september hebben we de intake in tilburg (is iets vroeger geworden) en hopelijk kan ik gelijk starten. EvaZ,moest jij ook eerst aan de pil? Ik hoor daar verschillende dingen over, de 1 wel,de ander niet. Nou ja, we zien wel.wat nodig is is nodig, maar goed, duurt weer 3 weken. ben echt zo ongeduldig nu. Hoe gaat het verder met de zwangeren hier? Wel raar, hopefully en ik zijn de enige niet zwangeren nog na een half jaar. Goed teken, uiteindelijk alleen nog maar zwangeren (of moeders tegen die tijd) hier. Ik kom gauw weer kijken meiden, en sorry dat ik het even laat afweten, maar goed, leidt wel even af. dikke kus!
Meis, ik hoop dat de tijd snel gaat voor je en dat je snel kan beginnen, heelveel succes! en wij denken aan je...
Wies: knuffel voor jou. Ik vind het toch moeilijk dat jij en hopefully nog niet zwanger zijn. Maar onthoudt in ene overkomt het jullie ook. Fijn dat je er ook hebt kunnen praten is toch niet niks. En ook fijn dat zij er ook zo positief tegen aan kijkt. Je hebt groot gelijk dat je lekker met andere dingen bezig bent van het forum wordt je ook niet altijd even vrolijk. Ik hoop dat het snel de 29e is voor jullie en dat jullie lekker gelijk kunnen starten. gr vruchtje
Wies: knuffel voor jou. Ik vind het toch moeilijk dat jij en hopefully nog niet zwanger zijn. Maar onthoudt in ene overkomt het jullie ook. Fijn dat je er ook hebt kunnen praten is toch niet niks. En ook fijn dat zij er ook zo positief tegen aan kijkt. Je hebt groot gelijk dat je lekker met andere dingen bezig bent van het forum wordt je ook niet altijd even vrolijk. Ik hoop dat het snel de 29e is voor jullie en dat jullie lekker gelijk kunnen starten. gr vruchtje
Jinky zwanger!?! Tjee wat geweldig. Ik ga dadelijk even langs op je topic. Wies, ik moest idd ook eerst aan de pil. De gyn zei dat het aan de ene kant was voor de planning en aan de andere kant dat het ook beter was voor het instellen van de medicatie. Weet niet zeker of dat zo is, maar ik heb me er maar aan over gegeven. Wauw, het gaat vast snel beginnen hoor als je de 29e al mag komen. Bij mij is het zo snel gegaan, ik stopte op 7 aug met de pil, op 11 aug begon ik met spuiten en 3 weken later had ik een positieve test te pakken. O, ik ben blij dat je er positief over geworden bent! Het moet moeilijk voor je zijn hier tussen al die zwangeren, ik merk dat ik af en toe me geremd voel om te schrijven, terwijl ik veel vaker wel kom kijken hoe het met jullie is. Maar ik wil je graag blijven steunen! Ik vergeet geloof ik telkens te melden dat ik de 29e echo heb, dus op dezelfde dag als Wies' intake voor IVF. Nog 2 weekjes he Wies. Aftellen dus...
Jinky, je topic is gesloten, waar kan ik je feliciteren, wauw, ik vind het zo ontzettend geweldig voor je. En dat na die gekke ellenlange cyclus en alles, super gewoon. Dat Hopefully en Wies maar heel gauw mogen volgen, dan beginnen we echt dat nieuwe topic met vriendinnetjes van Wies.
Aangezien het nergens anders meer kan doe ik het hier maar: Gefeliciteerd Jinky! Wat super zeg! Ik denk dat die kruiden echt geholpen hebben (of toch het geloof erin)! Vind het echt super voor jullie en ik kan me voorstellen dat je helemaal zat te shaken Geniet van je posi test en op naar de eerste echo!
Wies, wat fijn dat je iemand hebt gevonden die ook met ivf gaat beginnen zodat jullie er samen over kunnen praten! Ik duim dat jullie onmiddelijk na de intake kunnen beginnen... zijn er geen wachtlijsten bij jullie of heb je deze nu al gehad (met dat je toch een maand moet wachten op je gesprek)? Ik ga je iig volgen en heel hard voor je supporteren hoor! Nu moeten jij en hopefully heel snel volgen zodat we dat nieuwe topic kunnen openen he! Eva, hoe gaat het met de buikpijn vandaag? Je hebt het mss al gezegt maar ik kan het me niet herinneren... wanneer hebben jullie de eerste echo? Spannend hoor, dan weten jullie of het een tweeling wordt of niet Vruchtje, ik vrees dat je tot volgende donderdag zult moeten wachten Je krijgt dan al je derde echo zeker? Dat is evenveel als dat sommigen op hun hele zwangerschap krijgen Trouwens, ik heb ook gehoord dat er meer jongens geboren worden uit IUI. Als je op het IUI topic gaat kijken zie je ook dat er maar 2 meisjes of zo zijn tov 10 jongens! Dus ja, ik denk dat dat wel klopt (wij bevestigen ook de statistieken)! De reden daarvoor lijkt me ook wel duidelijk!
Marisha: evaz heeft 29 sept. haar 1e echo. Ik heb gisteren toch naar de poli gebeld en ze zijn zo lief en begripvol dat ik a.s. vrijdag ook een echo krijg En wat betreft dat er meer jongens worden geboren met IUI hoe jij het schrijft kan ik daar dan uit opmaken dat jullie ook een BOY krijgen? Ben niet nieuwsgierig hoor hihi. Maar omdat je zegt wij bevestigen ook de statistieken. Verder alles goed met jullie? gr vruchtje
Dankjewel Maris! Volgens mij heeft ze het verklapt , super hoor! Vruchtje: Fijn dat je vrijdag een echo krijgt! Liefs Jinky
Besef je het al een beetje jinky? En zie dat je 30 sept. je echo krijgt spannend meid altijd weer leuk. gr vruchtje
Ha meiden, Ik had me eigenlijk voorgenomen hier niet te klagen over kwaaltjes, maar het is even een spannend moment. Ik mag morgen komen voor een echo. Toch maar gebeld vanwege de buikpijn die echt niet te harden is 's nachts. Ik moet er elk uur uit om te plassen en heb dan heel veel pijn. Ze gaan dus naar mn eierstokken kijken, en waarschuwden me ervoor dat er misschien nog geen hartactie te zien is. Maar ik weet dat ik vorig jaar met 5w6d al de 1e hartactie zag en morgen ben ik precies 6w. Maar goed, toen wist ik niet tot op de dag zeker wanneer het was verwekt natuurlijk. Toch hoop ik dat we al iets kunnen zien en daar ben ik nu ook een beetje zenuwachtig om. Spannend dus. Jinky, jij krijgt ook al met 6w echo zie ik, lekker snel! Groetjes allemaal.
oh wat spannend Eva, heelveel succes, laat je het snel weten? en heelveel sterkte met je buikpijn, vervelend hoor. Ik krijg inderdaad bij 6 weken al een echo, dat is erg fijn. Vruchtje: ik besef het nog helemaal niet, over 2 weekjes onze 1ste echo, super, maar ook spannend natuurlijk. Vinden jullie het niet raar dat we zo op wies haar topic praten, terwijl ze zelf wat afstand neemt? Liefs Jinky
Hee meiden, Sorry voor de radiostilte van mijn kant! Wat heb ik, al hangende over de toiletpot, veel gemist zeg! Jinky, wat ben ik ontzettend blij voor je! Ik heb wel veel aan je gedacht en heb in stilte geduimd, maar wat een opluchting dat het nu zo is. Vind het echt geweldig. Eva, hoe is het nu met je katje? (hopelijk heb ik nergens overheen gelezen...) Spannend zeg, morgen die echo. Vervelend dat je zo'n buikpijn hebt. Ik duim ook dat je vast een heel klein stevig kloppertje gaat zien. Bij ons was het met 7 weken en 3 dagen heel duidelijk, maar dat is toch weer ruim een week later. Marisha, bij jou gaat het echt hard nu he. Is het nu toch zeker wat het geslacht is? Ik meen me te herinneren dat bij de 20-weken-echo een ander beeld te zien was dan bij de eerdere echo. Wies, ik weet niet wanneer je dit leest, maar ik vind het heel goed dat je even wat afstand neemt. Ondertussen denken we wel aan je hoor! Vruchtje: we zijn bijna bij de driemaandengrens he! Ondanks de mooie echo's blijft het wel spannend, vind je niet? Hopefully sla ik even over, die zit nu vast ergens tussen Grand Canyon en Las Vegas in En hopelijk met zijn drietjes! Nog even wat over mezelf tot slot. Ik ben nog altijd super, superblij dat het goed gaat, maar moet het wel met wat minder fijne symptomen bekopen vrees ik. Vorige week heb ik serieus in de auto van een collega overgegeven... Ik had hem wel net daarvoor gewaarschuwd dat het kon gebeuren, maar wat een genant moment was dat zeg! Ondanks de tomaatjes naast mijn bed, ben ik vooral 's morgens echt heel beroerd. Autorijden is eigenlijk geen optie op het moment, en dat is lastig met mijn baan. Ook slaap ik echt constant (belangrijkste reden van mijn afwezigheid). Later dan half 10 is het deze week nog niet geweest (zelfs op mijn verjaardag!). Ach ja Vandaag was ik even terug in het ziekenhuis om bloed te laten prikken, dat ze gaan onderzoeken op allerlei enge dingen (dat is standaard geloof ik). Toen heb ik mijn overgebleven Gonal-spuiten en Pregnyl bij de ivf-verpleegkundigen ingeleverd, zodat ze het eventueel aan anderen kunnen geven, of kunnen gebruiken voor prikles. Dat was wel een emotioneel moment, zeg. Dat je daar dan loopt en het niet meer voor jezelf is. Ik heb zoveel gehuild in die kamer, ik vond het echt naar om er te zijn. Ze reageerden echt superlief (maar dat kan ook komen vanwege de bonbons die ik mee had genomen als extra bedankje voor alle steun). Maar ben toch heel blij als dit daadwerkelijk de allerlaatste keer was dat ik er was (tenzij ik met de bevalling er rond loop, maar dat is natuurlijk anders). Om het te vieren, heb ik mezelf vervolgens op een eerste zwangerschapsbroek getrakteerd. Een beetje onzin nog, behalve ik ziet niemand mijn dikker wordende buik (mijn lief zelfs niet!), maar dat kan de pret niet drukken. Ben het eens trouwens Jinky, dat het gek is nu zo op het topic van Wies onze vreugde te delen, zeker nu ze er zelf niet is. Maar ik vind het wel heel mooi dat we zo'n hecht groepje zijn geworden, hier op dit topic. Ik heb jullie afgelopen week ook echt gemist. Dikke knuffel voor iedereen!
Oja, ik las hierboven net dat de kans op een jongetje bij iui veel groter is. Ik heb ook sterk het (eigenlijk nergens op gebaseerde) gevoel dat wij ook een jongetje krijgen. Dat denk ik al vanaf het begin. Ben zeer benieuwd! Ik geloof niet dat dat al te zien is met de echo van volgende week, maar spannend is het wel.
Eva: ontzettend veel succes morgen met jullie echo. Gaat vast helemaal goed komen. SBR: leuk om weer iets van je te horen. Af en toe dacht ik aan je en hoopte dat alles nog goed was bij jullie. Het schiet inderdaad lekker op nog even en dan inderdaad voorbij de 3 mnd grens. Ook ik blijf heel onzeker hoor, maar vrees dat ik dat mijn hele zwangerschap wel hou. Hier ook sterk het gevoel dat wij een jongetje krijgen. Geen idee waarom voelt gewoon zo. Jinky: inderdaad misschien beetje raar dat we op wies haar topic beppen, maar vindt ze vast niet erg. En wat SBR zegt zijn toch hecht groepje geworden. Die 2 wkn vliegen vast voorbij hoor. Wies Marisha: hoe is het met jullie? liefs vruchtje
Hoi meiden en vooral hoi Wies, Ja, ook ik voel me vanaf mijn positieve test enigszins bezwaard om hier te schrijven, maar kan jullie niet missen. En ik wil jou niet met handschoentjes aanpakken Wies, want dat vind je misschien juist vervelend en wil ook helemaal niet voor een ander denken. Maar ik hoop gewoon dat je het aangeeft als je toch liever hebt dat het hier weer vooral over IUI en straks IVF gaat en jouw ervaringen, zodat mensen jou hier kunnen steunen. Dat doen we natuurlijk toch wel door de verhalen heen, maar het is natuurlijk zo gebeurd om verder te kletsen op een ander topic met hetzelfde clubje en dan kan je er zelf voor kiezen om langs te komen als je zin hebt, en kunnen we jou op je eigen topic steunen, dan houden we het een beetje uit elkaar. En heffen we hopelijk snel je topic op als je ook je banner mag aanpassen in een zw banner, want dat gunnen we je zo verschrikkelijk. Maar als je liever dit topic zo houdt voor ons clubje, dan laat je het wel weten toch? Ik heb begrip voor beide opties, maar wil gewoon even zeker weten dat dit niet te confronterend voor je is en misschien een reden om afstand te houden, want een Wies topic zonder Wies is natuurlijk helemaal niet gezellig meer. Ik ben zelf op alle forums waar ik in 2 jaar tijd op geschreven heb en bij clubjes hoorde, altijd de laatste geweest die over bleef en dat vond ik soms echt heel moeilijk. Op een miskraamforum ben ik daardoor weggebleven, maar bij een ander forum was ik zo gehecht geraakt aan mijn forumvriendinnen, dat ik altijd ben blijven schrijven, al 2 jaar lang, en zij zijn me altijd blijven steunen, wat ook wel weer heel mooi was. Nu ik zelf aan de andere kant sta, maak ik me dus druk over hoe het voor jou en Hopefully is, en ik merk dat er hier meer bezorgd zijn, we willen gewoon wat het fijnste voor jou is denk ik. Dus laat maar weten als je zin hebt en verder hoop ik gewoon dat het goed met je gaat en de afstand wat helpt. Op naar 23 sep meis!
hey lieve meiden, wat fijn eva en jinky, dat jullie met 6 wkn al een echo krijgen, lekker vroeg al! Besef je het al goed jinky? srb, wat vervelend zeg al die misselijkheid, bah, hopelijk houdt het niet lang aan voor je. vruchtje, nog een paar dagen dan zit je al op de 12 weken, dat moet toch wel weer een opluchting zijn lijkt me. Hier gaat alles zijn gangetje, zit volgens mij rond mijn eisprong, dus we proberen er nog maar het beste van te maken. Ik geloof er niet meer in zo spontaan, maar goed, je weet maar nooit. Ik heb ook afstand genomen omdat het nu weer even duurt voordat er weer actie ondernomen wordt, en ik er teveel mee bezig ben als ik hier ook constant op het forum zit. Ik begrijp jullie bezorgdheid en dat jullie je bezwaard voelen hier te schrijven maar dat hoeft echt niet. we zijn al zolang elkaars steun, ik zou geen andere meiden hier willen die me steunen! Daar zijn we veel te gehecht voor geworden. Jullie zijn toch het goede voorbeeld voor hopefully en mij. En hopelijk zijn er straks alleen nog maar zwangerschapsbanners (en geboortebanner van marisha!). dat wilt niet zeggen dat ik het niet moeilijk vind weer over te blijven. In mijn eigen omgeving ben ik ook degene die overblijft, de zwangeren zelf zeggen ook dat he tniet normaal meer is zóveel tegelijk.Afgelopen 2 weken weer 2 erbij, het houdt ook niet op. En allemaal na een paar keer raak. Op het topic temperatuurkaartjes heb ik ook lang gezeten. daar kende ik ook zoveel meiden, maar stuk voor stuk raakten zij ook zwanger. We bleven met 3en over. Maar ook zij van de oude garde raakten zwanger. Hier vind ik het wel anders, we zijn allemaal al een hele poos bezig, en hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten. Ik ben er wel bang voor hier over te blijven. En ook voor hopefully. 1 van ons zal de laatste zijn, dat doet me wel verdriet soms als ik hier lees. Het liefst zou ik willen dat we tegelijk zwanger raken, en dat het een happy end wordt! Maar dat heb je niet in de hand. Ik schrik er ook van hoeveel pagina's dit topic al heeft, als je de andere ziet, die halen dat bij lange na niet. Nu kletsen we wel lekker veel, maar toch wordt het op een gegeven moment tijd dat hier ook een slot opkomt. Maar goed, maandag nog een weekje, dan hebben we onze intake. Als ik dan nog aan de pil moet dan zal het pas half november zijn denk ik dat ik ergens mijn nod heb, zucht....maar allemaal wel weer spannend nu! Nou meiden, schroom jullie dus niet, blijf lekker schrijven, en ik kom gauw weer neuzen! dikke knuff! wies xxx
Ach Wies, ik denk dat we allemaal wel eens dat gevoel van als laatste achterblijven hebben gehad (ik heb dat ook op een ander forum... de meiden waarmee ik klets zijn al lang en breed bevallen en weer aan het werk en ik tel de dagen nu af tot het bij ons zover mag zijn)! Ik heb me ook vaak een beetje onrustig gevoeld toen ik hier als enige bleef schrijven met mijn mooie banner maar ik kan jullie nu eenmaal niet missen en ik geloof er sterk in dat het slechts kwestie van tijd is tot we met zijn allen naar dat andere topic kunnen verhuizen! Eva, ik hoop stiekem met je mee dat er toch al enige hartactiviteit te zien is (of op zijn minst een of twee mooie vruchtzakken)! Spannend voor je meis vandaag! Wij hadden onze eerste echo op 6w6d maar dat is weer bijna een week later! Geen paniek mocht je niets zien hoor! Hou ons op de hoogte! SRB, gelukkig komen de 12 weken in zicht en zullen die kwaaltjes weer gaan verdwijnen! Het lijkt me idd verschrikkelijk genant om in de auto van je collega over te geven Enne, lekker genieten hoor van het shoppen naar zwangerschapskledij... hier heb je natuurlijk heeeeeeel lang naar uitgekeken Ik had mijn eerste broek trouwens ook al toen ik 10 weken was... andere broeken zaten echt niet zo lekker meer! Jinky, jij over twee weekjes de eerste echo! Het blijft idd heel onwerkelijk tot je dat hartje hoort/ziet kloppen tijdens de eerste echo... magisch Ik zag trouwens net dat jij net als ik bij de 4e IUI zwanger bent geworden Voor ons dus toch een gelukgsgetal Vruchtje, bij jou schiet het ook al lekker op zeg! Nog enkele dagen en dan ben je die gevaarlijke weken uit! Ik vond dat echt wel een keerpunt om echt te kunnen gaan genieten! Hier gaat alles zijn gangetje... vandaag weer echo gehad bij de gyn (lekker om in BE te wonen hoor... is mijn 7e al ) Onze uk doet het goed! Hij weegt nu al 2kg350 en groeit goed! Ik loop nu 5 dagen voor op schema! Gisteren wel slecht nieuws gekregen... mijn buurmeisje was zwanger na haar 3e poging IVF en was 3 maanden na mij uitgerekend. Ze is maandag bevallen van haar tweeling (op iets meer dan 25 weken), haar eerste kindje is bijna onmiddelijk overleden en haar tweede kindje deed het eerst goed maar nu hebben ze gisteren tijdens een onderzoek gezien dat het kindje bloed in de hersentjes heeft en hebben ze dit kindje ook opgegeven en zal het dus ook niet halen Ik heb het zo met haar te doen Ik durf/wil ook niet naar de eventuele gedenkdienst gaan met mijn dikke buik omdat dat voor hen nog moeilijker wordt denk ik... buurmeisje wordt verteerd door schuldgevoelens (omdat ze zelf een beetje ziekjes is en denkt dat het haar fout is dat haar kindje nu ook ziek wordt)... ik zit hier nu in tweestrijd... enerzijds super vrolijk want ja, toch weer een goede echo, alles gaat goed bij ons en anderzijds innerlijk verscheurd om het verdriet van mijn buurmeisje... ik mag er niet aan denken dat ik mijn kindje na zoveel moeite zou moeten afgeven ... het leven is toch echt oneerlijk!