hey meiden, dankjulliewel! Hopefully: fijn dat je weer terug bent, ik vind het hier op dit topic ook heel erg fijn en vertrouwd om te praten, ik ben blij dat jullie er allemaal hetzelfde over denken. Daarbij hoop ik ook dat we snel een ander topic kunnen openen. Heelveel succes morgen! denk aan je, meis! Srb: Jij ook heelveel succes morgen, geniet er maar weer lekker van! Fijn dat het langzaam weer wat beter gaat en dat je langzaam een buikje krijgt, dat moet super zijn, dan heb je elke dag de bevestiging dat er een kleintje in je buik groeit! Wies: jij hebt vandaag het intakegesprek gehad? Hoe is het gegaan? Eva, vruchtje: Hoe gaat het met jullie, meiden? Marisha: Hou je het allemaal nog een beetje vol? en hoe gaat het met je? Met mij gaat het goed, het blijft gelukkig bij roze afscheiding, soms is het een dag weg en dan plotseling weer een beetje op wc papier of onderbroek, het is wel schrikken hoor. Ik ga er maar vanuit dat het komt door de bloedvaten, die meer doorbloed zijn. Ik zal het morgen wel even tegen de gyn. zeggen. Morgen dus de echo, zo spannend! Ik laat jullie het snel weten! Jullie ook heelveel succes! Liefs Jinky
Wies, hoe is het gegaan vandaag. Heb wel aan je gedacht hoor, ben heel benieuwd. Spannend Jinky, morgen de eerste echo. SRB naar de verloskundige....het wordt druk morgen.
Wies: ook ik ben benieuwd hoe je intake gesprek was vandaag? Hopefully: leuk dat je weer terug bent. Fijn inderdaad dat je mannetje nu ook je verdriet heeft gezien. Kan je het toch meer delen met elkaar. Heel veel succes alvast voor morgen met het gesprek. SBR: succes bij de VK morgen Jinky: ook heel veel succes morgen. Geniet er lekker van want het is zo bijzonder. evaz: hoe is het met jou? all: ik duim gewoon keihard dat jullie snel zwanger zijn en de volgende behandelingen niet nodig zullen hebben. En dat we dan met zijn allen zwanger kunnen kletsen want dat is mijn wens. liefs vruchtje
Hallo lieve meiden, Allereerst: Hopefully, jeee je bent er weer! En fijn dat je schrijft dat we je mogen blijven steunen, ik ga me gek duimen hoor voor jou en Wies de komende maandjes! Wies, gefeliciteerd met je nichtje, hoop dat ze lekker groeit en wat pondjes bij krijgt en dat alles goed gaat. Het is al bijna oktober meid, hopelijk een goede maand voor jou! Jinky, ik heb het zelf niet gehad, maar ik weet dat veel meiden een beetje bloedverlies hebben in het begin. Succes morgen en niet schrikken als je het hartje nog niet ziet, was bij mij ook niet met 6 weken! Maar hoop het natuurlijk voor je! Maris, top van die sollicitatie, wat n leuk vooruitzicht en rustig aan straks als je verlof ingaat! Net terug van de echo. We waren bloednerveus, maar alles is goed. Eerst zagen we het niet goed, en de schrik sloeg weer om mijn hart. Maar toen ineens wezen de verpleegkundigen ons op een klein snel kloppend hartje. Daarna naar nummertje twee en die had ook een kloppend hartje! Ze zijn er alletwee nog! Ik was zo ontroerd. Vorige week was ik erg beroerd en dus duidelijk zwanger, maar de laatste dagen voelde ik me stukken beter en dus sloeg de twijfel weer toe. Ik wou dat ik niet zo bang was, maar ik kan er niks aan doen. Maar nu zijn we blij en gaan we toch een beetje proberen te genieten! Ik slaap nog steeds heel erg slecht en moet er minimaal 3 tot 5 keer uit op een nacht, veel buikpijn en uren wakker liggen. Ik mag vanaf vandaag stoppen met de hormoonbolletjes, die ik tot nu toe nog 3x per dag moest gebruiken. Misschien dat dat scheelt. Allemaal heel lief jullie reacties op mijn berichtje over mijn katje. Ben een paar dagen zo ontzettend verdrietig geweest en ik mis haar vreselijk, ook al hebben we nu blij nieuws. Het is weer een emotionele achtbaan geweest de laatste week. Ik hoop nu wat meer rust... 16 oktober echo 3. Groetjes ook aan de meiden op wie ik nog niet heb gereageerd. Doeg.
O ja, en Wies, voor jou was ook een spannende dag vandaag, ik hoop dat je er een beetje positief uit komt, kom gauw vertellen!
Oh Eva wat ben ik blij om te lezen dat de echo goed was en dat alle twee de wondertjes er nog zitten . Nu lekker genieten en hopelijk heb je snel wat minder last van je buik. Hier ook veel s'nachts wakker plas wel 5 keer in een nacht pfff vermoeiend. liefs vruchtje
Oh Eva, wat super dat jullie twee kloppende hartjes hebben gezien! Ik hoop dat je je ook snel wat beter gaat voelen! knuff
Wat super dat je 2 hartjes gezien hebt.....wat wonderlijk he! P.s. Ik heb jullie ook heel erg gemist hoor.
Eva, wauw, 2 kloppende hartjes, geweldig! Nou, het intakegesprek, we hadden een hele lieve gyn, erg jong en ook grappig, niet te flauw, dat is beter voor mij, anders ga ik alleen maar janken. Ze heeft vanalles gevraagd en nog een echo gemaakt en mijn man ook onderzocht. Ik moet als ik ongi word bellen voor een afspraak om een baarmoedermeting te laten maken en voor de prikinstructies.Mijn man ook nog een keer zijn potje inleveren,was ie ook blij mee,haha. De volgende cyclus gaan ze dan nog bekijken, nog een samenlevingstest,zucht, en nog wat echo rond de eisprong,etc etc. bloed hebben we al laten prikken gelijk. Als ik dán ongi word (ergens begin november) moet ik starten met de pil, en dan is de behandeling wrs in december. Erg laat helaas, had ik niet verwacht, maar ja, het is nu eenmaal zo. En december is de drukste maand in het jaar bij ons (kapsalon) , dus de baas zal er ook niet blij mee zijn. Tussen de behandelingen door willen ze ook 1 rustmaand houden en die optimaal laten benutten door mij spoelingen te laten gebruiken, en weet ik wat nog meer. Dus een heel verhaal, wat hopelijk straks allemaal op zijn plek gaat vallen,haha. Ik wil Srb, hopefully en jinky ook heel veel succes wensen morgen! Ik verwacht hier goed nieuws morgen! Ik ga lekker mijn bed in, welterusten!
Goedemorgen! Wies, fijn dat je een goed gevoel hebt bij je gyn. Vreemd wel dat jullie zoveel onderzoeken weer moeten laten doen... zijn jullie van afdeling/ziekenhuis verandert? Ik dacht dat indien het bij ons tot IVF zou komen we meteen zouden doorstromen na de IUI's. Maar goed, mss is het wel beter om het niet overhaast te doen en alle mogelijkheden eerst uit te sluiten voor ze met IVF beginnen. Gelukkig heb je nu wel al een datum gekregen en kan je hiernaar toe leven ipv dat je op een wachtlijst of zo zou gezet zijn! Jinky, SRB en Hopefully, veel succes vandaag! Hou ons op de hoogte!
Net onze 1e echo gehad, wouw wat mooi zeg! alles ziet er goed uit, een klein frummeltje gezien van ongeveer 6 wk en 1 dag en het hartje klopt Onze dag kan niet meer stuk! Hoe is het bij jullie gegaan, hopefully en srb? Liefs jinky
Gefeliciteerd Jinky! Na die eerste echo is het allemaal wel wat meer werkelijkheid he! Hoe was het met de zenuwen gesteld Geniet ervan!
Even snel een kort berichtje van mij, morgen bericht ik langer. Ik ontdekte (op tijd) dat ik me een week had vergist , controle is pas volgende week. Geweldig nieuws Eva en Jinky, heerlijk hè, kloppende hartjes. Geniet ervan! Wat duurt het voor jou allemaal lang Wies, echt irritant van al die extra onderzoeken. Hebben ze uitgelegd waarom? Of heb ik daar overheen gelezen? Hopefully, hoe was t bij jou? Maris, wanneer is jouw sollicitatie? Nu begint je verlof echt toch? xxx
Wies: jeetje je geduld wordt inderdaad op de proef gesteld zeg. Kan me voorstellen dat je het liefst gelijk begint, dat zou ik ook hebben. Nou ik hoop gewoon keihard dat je een van de mensen bent die nog even zwanger raakt voor ze met IVF gaan beginnen. Fijn in iedergeval dat je een leuke gyn had scheelt toch ook wel. Wat betreft december inderdaad een hele drukke maand, maar dit is veel belangrijker hoor en je baas heeft dan maar eventjes pech toch? Die maand rust tussen de behandelingen is natuurlijk niet fijn liefst ga je gelijk door maar je kan dan wel weer even alles op een rijtje zetten. Trouwens daar ga ik het niet eens over hebben duim gewoon dat je of voor december zwanger bent of na de 1e behandeling. Hopefully: hoe was jou gesprek? Ohhh jinky wat geweldig dat je je beebje hebt gezien met kloppend hartje. Vond je het ook zo bijzonder en emotioneel? Nu nog meer genieten! Enne ga je foto in je album plaatsen kunnen even mee genieten SBR: kleine domper zeker dat je nog niet naar de VK mocht. Ach heb je volgende week tenminste nog iets. Marisha: inderdaad is je verlof nu begonnen? liefs vruchtje
jammer srb, dat je je had vergist, ach, heb je weer iets om naar uit te kijken. jinky, gefeliciteerd meid, met je echo! fijn zeg dat alles oké is. hopefully, hoe is je gesprek gegaan, laat je snel iets weten? Mijn cyclus loopt ook weer ten einde, en vind eht toch wel weer spannend. Ik heb wel getempt en ovutesten gebruikt, om het toch optimaal te timen. Mijn kaartje staat bij de temperatuurkaartjes, en is wel heel mooi, zucht, ga weer bijna teveel hopen. Het erge is dat anderen ook positieve reacties geven, daar krijg je nog meer hoop van. Het zou echt te mooi zijn om waar te zijn... liefs wies
Ach Wies, je zou de eerste niet zijn hoor... zo vlak voor IVF maar ik kan me voorstellen dat je er niet te veel wil/durft op hopen! Maar elke ronde zijn weer nieuwe kansen dus waarom niet? We duimen! SRB, natuurlijk wel een beetje balen dat je je van week vergist had maar natuurlijk weer lekker iets om naar uit te kijken! Vruchtje, jij bent die gevaarlijke weken nu al weer een weekje voorbij... hoe voel jij je ondertussen? Ik was in week 13 van de ene dag op de andere opeens weer kiplekker! Hier helaas nog niet in verlof! Nog 1 week werken (dus wel al heel erg an het aftellen) en ik heb donderdag namiddag en vrijdag ook verlof genomen! Over dat solliciteren heb ik tot nu toe nog niets gehoord (ze hebben mijn cv ook nog niet zo lang en in mijn beroep kan zo'n proces wel wat langer duren) maar ik maak me geen zorgen. Ik verdien goed waar ik nu zit en heb goede afspraken voor na de bevalling. Die andere job is wel veeeeeel dichter bij huis maar indien ik deze zou krijgen zal ik wss mijn verlof moeten inkorten dus dat is dan weer een nadeel... we zien wel wat er uit de bus komt... indien niet geen nood, ik zit goed waar ik zit. Indien wel: fijn!
Hier ben ik dan...was laat uit het zh en daarna meteen even sporten, moest wat doen. Wies, ik had je al een pb gestuurd, maar fijn dat dit gesprek achter de rug is, nou kunnen jullie wel verder. Wel balen dat het zo lang moet duren en dat jullie weer voor allerlei onderzoeken moeten gaan. Het is voor een goed doel en wie weet, hopelijk hoeft het niet zo ver te komen....nog een paar daagjes. Jinky, wat super dat jullie het hartje gezien/gehoord hebben. Vanmiddag bij de gyn geweest. De vorige keer was ik nog heel opgewekt bij haar, maar dit keer was ik vrij down. Ze vroeg meteen hoe het met me ging en hoe ik alles ervaarde. Ook vroeg ze waar ik dan precies mee zat en waar ik angst voor heb. Das heel duidelijk: dat we kinderloos blijven. Ze zei meteen dat gebeurd niet, ze was heel positief. Mijn gyn heeft onwijs veel onderzoek gedaan naar onvruchtbaarheid en gaf aan dat bij haar patienten bij wie het met de iui met clomid niet lukt, 70% zw wordt met andere hormonen en als dat niet lukt 80-90% bij IVF. Daar de zwemmers van mijn mannetje de vorige keer beter waren 3,2 wil ze nog niet stoppen met de IUI. Bij mij werkt de clomid goed en dat wil ze toch nog even proberen. Na 6 IUI´s wil ze toch een HSG doen, al denkt ze niet dat daar iets te vinden is (laten we het hopen). Mocht het dus niet lukken na 6 IUI gaan ze daarna beginnen met LEO of (ik geloof) FSH. De 2de is een snellere weg. Daar zal ik dan voor kiezen. Voor mij hoeft die lange weg niet. Liever gister dan vandaag. Mocht dat uiteindelijk ook niet lukken dan IVF. Hopelijk niet want dan zijn we dus nog wel even bezig. De gyn heeft me, door haar positieve praten, wel weer moet ingepraat. De volgende keer wil ze me lachend zien. Nou dat wil ik ook wel! Dus al met al gaan we nu eerst verder met de IUI. Omdat ik al op dag 12 zit moet ik natuurlijk wel zo snel mogelijk starten met echo´s. Dus ik moest even wachten in de wachtkamer om een afspraak te maken. Wou ze gelukkig meteen even kijken. Er zat een joekel van 18 (nu maar hopen dat het geen cyste is) en 3 of 4 van 12. Ze begon wel te twijvelen omdat er meerdere waren, maar ze durft het toch aan. Donderdag al de IUI. Voor vrijdag was ze bang dat die andere ook mee zouden groeien. Jee, ben echt blij dat het een keer snel gaat. Vannacht om 1 uur de pregnyl en dan donderdagmiddag de inseminatie. Toch nog een beetje goed nieuws en weer een nieuwe kans. Hopelijk de laatste. Had me stiekem wel een beetje voorbereid dat we naar IVF zouden gaan en de gyn merkte dat ik wel verbaasd was dat dat nog niet het geval is. Ik wist na het gesprek dus ook niet of ik blij moest zijn. IVF geeft toch meer kans, maar gelukkig heeft de echo mijn dag weer goed gemaakt. Sorry voor het lange verhaal. Weet niet of jullie het allemaal nog kunnen volgen, ik zelf al bijna niet meer. Zal wel aan de jetlag liggen. SRB, o jee de hormonen doen al goed zijn werk. Het is bekend dat je bij een zwangerschap vergeetachtig kan worden he. Goed je agenda bijhouden. Mijn vriendin maakte ook constant dubbele afspraken. En dan moet je nog over de helft heen Je hebt weer iets om naar toe te leven en de dagen af te tellen. Ik tel met je mee. Dikke Knuff
hopefully, fijn dat je gyn zo positief is, dat geeft weer wat moed. Ik snap heel goed dat je aan de ene kant niet blij bent omdat je geen ivf krijgt, maar als zij dan aangeeft dat 70% door iui weer zwanger wordt, dan geeft dat weer goede hoop. En de iui al zo snel, da's geweldig, eindelijk een beetje tempo toch? je hebt al zo vaak zo lang moeten wachten. Misschein gaat dit hem juist worden omdat je er eigenlijk helemaal niet bij stil hebt gestaan. Bedoel je met FSH het follikelstimulerend hormoon, of is het behandeling? Ik snapte het niet zo goed, er zijn zoveel behandelingen. Nou, een lekker lang avondje nog voor jou, pas om 1 uur de pregnyl,haha. Maar het is voor een goed doel hè. Misschien nog even klussen vandaag, of gaat het er niet meer van komen? Ik ben in ieder geval heel blij dat er weer snel een nieuwe kans ligt voor je, en dat je niet weer een cyclus moet wachten. Ik zal duimen meid, dat dit de laatste mag zijn voor je! xxx wies