Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Ik hoop het ook.
    Het kan best wel eens het stimulerend hormoon FSH zijn, het was iets met een F en hormonen :) (je krijgt ook zoveel info) De Leo behandeling zou in ieder geval de lange weg zijn, volgens de gyn.

Wij gaan gewoon voor de 5e keer.

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Precies! :D ;)

3. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Wies, toch wel goed nieuws hoor, ook al wordt je geduld weer op de proef gesteld. Ik vond augustus ook heeeel ver weg toen ik hoorde in mei dat we in aug met IVF zouden starten. Maar zodra ik aan de pil ging, had ik toch een beetje het gevoel dat we waren begonnen. Het is ook wel goed om je een beetje voor te bereiden op een heftige periode en vantevoren te proberen nog wat rust te pakken!
    Jinky wat fijn!
    SRB, nee bij mij helpen de tomaatjes niet ;), eigenlijk weet ik niet goed wat helpt, pepermunt een beetje...
    Vruchtje, o jij hebt dat dus ook, 5 maal per nacht plassen, pffff...
    Hopefully al weer pregnyl, dus overmorgen weer op de wachtbank, dat is goed, enne, jouw gyn heeft heel positieve cijfers, daar moet je dan maar op vertrouwen en hoop uit putten, maar ik snap net als Wies niet welke behandelingen je bedoelt.
    Maris, houd vol je laatste weekje werken en dan lekker genieten van de nog relatieve rust, voordat je nachtrust goed verstoord gaat worden door klein beebje ;)
    Hier nog aan het nagenieten van de echo foto met mijn kleine ukkies, ik zou ook eens een album moeten maken, dan kunnen jullie ze zien...

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hopefully, wat een leuke verassing dat je nu al onmiddelijk met de IUI verder kan deze maand... nog 2 daagjes en je zit weer op het wachtbankje! Als je gyn positief is betekent dat dat zij echt wel gelooft dat het met IUI moet lukken dus daar moeten we dan maar op vertrouwen! Ik herinner me mijn gesprek ook nog met mijn gyn... ik ook een beetje down maar zij heel positief en ik ben wel lachend buiten gekomen toen (en de volgende poging was raak)! Ik hoop echt dat het deze keer eens raak mag zijn! Enne, net als de andere meiden hier heb ik nog nooit van die FHS behandeling gehoord maar ik kan me wel voorstellen dat je nu geen zin meer hebt om heel lange behandelingen te gaan doen terwijl je kortere met evenveel kansen kan krijgen! Ik kan me ook voorstellen dat het een beetje dubbel is, omdat je idd met IVF toch net iets hogere kansen hebt maar ik denk dat je indien het met IUI lukt, heel blij mag zijn dat je geen zware IVF behandeling hebt moeten volgen!

Eva, ik wil je echo van je twee ukkies ook wel zien hoor ;) maar ja, jullie wachten natuurlijk ook nog op mijn buikfoto he :D

5. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Dankjulliewel!

Wies: Ik hoop het zo voor je en ik duim weer keihard voor je!
    Ze gaan inderdaad veel onderzoeken doen voor de behandeling, maar beter 1 keer te veel dan te weinig. Voor nu ga ik duimen dat die onderzoeken helemaal niet meer nodig zijn!

Marisha: Nog even op je tanden bijten, meis. Viel het je erg zwaar de laatste weekjes werken? Ik hoop dat je iets hoort van die nieuwe baan, dichter bij huis is ook fijn, zeker straks met zo'n kleintje. Heel veel succes met het laatste weekje werken!

Hopefully; Fijn dat ze zo positief is, donderdag al de iui, wat fijn zeg!
    Ik begrijp dat je verbaast was,
    maar wie weet is dat hele lange verhaal over 2 weekjes niet meer nodig, het kan zo maar. Succes met de pregnyl en de iui morgen! Ik ga weer hard voor je duimen!

Eva: geniet maar lekker van die ukkies op je echo! Hoe gaat het voor de rest?

Ik heb de echo van ons kleintje in mijn album gezet!

Groetjes jinky

6. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wies, nog geen sporen van een nare ongi? Nog even geduld en dan hoop ik dat je de zwangerschaptest weer kan gebruiken en een vette positieve test hebt.

Jinky, super zeg jullie echo foto. Heb je er al veel naar gekeken.

Maris, je moet inderdaad wel opschieten met je buik foto, voor je het weet is de kleine eruit. :)

Ik weet ook niet meer wat voor behandeling ze bedoelde, was ook iets te veel informatie. Dacht dat ik het wel kon onthouden, maar na de onverwachte echo was ik de helft alweer kwijt. Was zelf ook erg blij dat de gyn positief was, alleen ben ik dan weer bang dat ze dat doet om je moed en hoop te geven. Je blijft onzeker, wat ze ook zeggen.
    Nog 1 nachtje.... ik kan niet wachten.

7. jane77

jane77 Lid

28 aug 2008
    8
    0
    0
    Hier ben ik.... hihi.
    Ik heb na een jaar onderzoeken en bijna 3 jaar proberen zwanger te worden, vorige week te horen gekregen dat ik mag beginnen met IUI.
    Alles is onderzocht en alles is gelukkig ook goed. Ook bij mijn vriend zwemmen zijn zaadjes goed:)
    Nu even wachten tot ik ongie word en dan bellen om op dag 3 een echo te laten maken. Dit of er een evt. cyste zit, maar dat lijkt me sterk, aangezien ik helemaal onderste boven ben gekeerd (incl. kijkoperatie).
    Maar dit is een procedure, zodat ik groen licht krijg om hormonen te gaan spuiten. Oh ja, daarvoor heb ik maandag eerst nog een prikinstructie.
    Allemaal heel spannend, maar ik heb er zin in. Eindelijk weer een beetje actie, na alle onderzoeken.
    Hopelijk gaan we voor het eind van het jaar nog goed nieuws krijgen, over een klein wondertje wat in me groeit. :D

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hopefully, succes morgen! ik zal voor je duimen, is het gelukt met je pregnyl? Laat je weten als je geweest bent? dikke knuff!
    jane; heel veel succes met de behandelingen, ik hoop voor je dat je er niet veel nodig hebt!
    verder nergens last van, steekje hier en daar, rond mijn navel wat steekjes, maar niet bijzonder. geen zere boobs ofzo, maar ook nog geen ongigevoel. maar het zal wel niets zijn denk ik, mijn bmm zat vanmorgen heel laag en open, da's geen goed teken toch? morgen 12dpo, kan eigenlijk niet wachten met testen. ook heb ik met mijn baas afgesproken morgenochtend om heel et verhaal uit te leggen en eventueel te kijken hoe we het op gaan lossen.

9. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Jee Wies wat moedig van je.
    Ik moet het ook gaan doen, maar heb iedere keer lood in mijn schoenen en iedere keer stel ik het weer uit. Ik wou het na het gesprek met de gyn doen, maar nu de IUI onverwachts komt stel ik het dus weer uit.

Heel veel succes en sterkte. Ik bewonder het echt.
    Morgen laat ik zeker weten hoe het is gegaan.

Welkom Jane, sterkte met alles......maar ehhh....ben je 10 dagen overtijd...of staat je banner niet goed?

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey Wies,

hoe is het meid? ik kom nog even kijken hoe het met je is!
    Zie dat je alweer bijna testen kan....spannend en ik hoop voor je dat je nu een dikke vette posi test mag krijgen!

Ik duim voor je meid!

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey liesje, wat leuk dat je even kwam kijken. Hoe gaat het met je, alles goed met de kleine meid? Wat is die tijd toch omgevlogen hè. Ik ben ondertussen ook tante geworden van een dochter iris van Symoen, die ken je vast ook nog wel van de tempkaartjes. Ik hoop je nu echt snel te volgen hoor liesje, want het gaat me nu idd echt te lang duren, maar we houden vol!

liefs wies

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Wies,

Ik duim ook voor je mee, spannend hoor nog 1 dagje.

Succes met uitleggen op je werk. Ik moet het ook gaan doen maar zie er erg tegen op.

Liefs Zora

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    dank je zora!
    Het ging best goed op mijn werk. Mijn baas snapt het heel goed, en leeft ook erg mee. Helaas krijg ik er maar 1 dag voor, en moet ik de rest van de uren afhalen, maar ja, dat vind ik niet het voornaamste. Ik zei ook dat als de terugplaatsing geweest is, ik het graag rustig aan wil doen, halve dagen werken bijv. Dat vond ie geen probleem, hij raadde me zelfs aan lekker een weekje weg te gaan met zijn 2en. dat het in de week van kerst gaat vallen waarschijnlijk was ie niet heel blij mee natuurlijk, maar dat moet ik tegen die tijd maar goed inplannen. Het is een voordeel dat ik zelf bedrijfsleidster ben in een ander filiaal als waar hij staat, dus kan alles zelf inplannen. geweldig toch! Ben blij dat ie het allemaal weet nu, hij had zelf ook vrienden die het gedaan hebben, dus wist goed wat het allemaal inhoudt. Dinsdag hebben we een training, dan vertel ik het grofweg tegen mijn collega's, anders krijg je straks weer verhalen dat ik er nooit ben enzo. Ik heb trouwens vanmorgen getest met CB, kon het niet laten. (sorry!) Ik dacht toen een heel vaag dun lijntje te zien, maar nu 2 uur later is ie helemaal weg...Ik zit op 12 dpo vandaag, dus had toch moeten kunnen. Zie het somber in helaas. Maar ja, weer een stapje dichter naar de ivf dan. En hopelijk heb ik gewoon te vroeg getest.
    Hopefully, heb je de iui al gehad? Ik duim voor je meid! Hopelijk heeft je vriend veel goede zwemmers geproduceerd!
    xxx

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    gefeliciteerd meid en het wordt nu idd tijd dat je mij gaat volgen hoor!
    Ja Symoen die ken ik nog wel van de tempkaartjes....

He wil jij op Rihanna stemmen bij baby v/d maand?
    Verder is alles goed met de kleine meid...ze begint nu dingetjes te pakken, nou ja ze probeert het :)

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    een vaag dun lijntje? het kan niks zijn maar het kan toch een goed teken zijn meid...
    maar 2 uur later weer kijken op de test zegt niks hoor...

ik heb toen op 10 dpo een test gedaan en dat lijntje was ook supervaag maar ik was toen wel zwanger

Ik duim voor je!

16. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Wies je moet ook niet 2 uur later op een test gaan kijken.

Hier de IUI gehad. Ben eigenlijk heel erg verdrietig.
    De zwemmers waren niet goed 1,1. De arts zag het somber en gaf aan dat de kans heel erg klein zou zijn. Hij wil niet de taak van mijn eigen gyn overnemen, maar gaf wel aan met haar te gaan praten, omdat hij doorgaan met de IUI niet verstandig vindt. Het was niet positief, maar wel heel eerlijk. En het gekke is dat hij precies zei wat ik dacht. Dit heb ik dan toch liever dan een arts die heelpositief probeerd te zijn. Ik heb aangegeven dat ik het erg prettig zou vinden als hij met mijn gyn zou overleggen. Ik heb voor over 2 weken een belafspraak met haar gepland.
    De inseminatie ging vloeiend, geen pijn of wat dan ook, alles ging heel soepel.
    Nou maar hopen op dat ene wonder.

Wies, wat goed van je dat je het hebt besproken en fijn dat hij positief was. Jammer dat het van je eigen tijd af gaat, maar als dat het ergste is.....het is jammer maar in mijn geval zou ik het geen probleem vinden.

Wij gaan het langzamerhand ook aan meer personen vertellen. Aankomend weekend gaan we het mijn schoonouder vertellen. Die weten het in tegenstelling tot mijn ouders (die al bijna een jaar op de hoogte zijn) nog steeds niet. Met mijn baaswacht ik nog even tot na de belafspraak met de gyn, dan weet ik meer.....en hopelijk is het gewoon raak.

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey dames

als forumdinnetjes van Wies, willen jullie op Rihanna stemmen bij de baby v/d maand verkiezing?
    (vind je links in je menu)

Alvast super bedankt!

Groetjes Liesje

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey meiden,

Wies, wat spannend zeg! Een vaag lijntje kan idd niets betekenen maar ook weer heel veel... we duimen hoor! Nog niet ongi?

Hopefully, ik kan me voorstellen dat je met 1,1 niet veel hoop hebt. Nochtans zijn er genoeg meiden waar het wel bij lukt (ik denk zo aan Josien met maar 460.000)! Laten we gewoon duimen dat er 1 super zaadje tussen zat die zich niets aan trekt van statistieken :D

Hier trouwens goed nieuws! Ik ben gebeld voor die baan en moet volgende donderdag (met mega dikke buik en al waggelend ;)) gaan solliciteren! Ik ga er niet te hard op hopen maar het is wel een feit dat ze dringend iemand nodig hadden maar ze mijn cv toch interessant genoeg vinden om me uit te nodigen en te zeggen dat ze eventueel wel tot maart een tussenoplossing vinden (ik ga lekker mijn eisen stellen... BMW 3 enzo :))! Ik moet alleen nu nog zien of ik iets vind waar ik nog in pas om te gaan solliciteren (dat ik deftig genoeg bent)... ik kan toch moeilijk in sandalen gaan solliciteren :)

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    marisha, wat een goed niuws, alvast veel succes met de voorbereiding voo rje sollicitatie!
    liesje, ik heb gestemd hoor op je kleine meid! wat is ze een schaptje zeg!
    Hier nog niks te zien, wel een lagere temp vanmorgen, dus denk niet dat het iets is. Lichte steekjes, maar geen echt ongigevoel. Morgen hebben we een bruiloft, ik zal nog proberen iets te laten weten hier, maar beloof niets!
    hopefully, hoe is het met jou?
    allemaal een fijn weekend! en blijven duimen hè;)

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopefully: ook ik kan me voorstellen dat je niet veel hoopt hebt met 1.1 miljoen maar je weet het nooit hoor. Je hebt er gelukkig maar eentje nodig. Kan me wel voorstellen dat je verdrietig wordt van dit alles. Dikke knuffel voor jou. En inderdaad soms zit je er niet op te wachten maar eerlijkheid blijft toch het beste.

Wies: jeetje blijft toch nog even spannend zo te zien. Het is pas definitief over als je ongie wordt. Enne een vaag lijntje zou natuurlijk iets kunnen betekenen........Ik duim voor je. En anders inderdaad positief bekijken stap dichterbij IVF. Veel plezier bij de bruiloft morgen. Ik heb morgen vrijgezellenfeestje zal ook vast leuk zijn maar ook heel vermoeiend aangezien ik s'avonds al vroeg instort van moeheid.

Weet je wat ik altijd dacht. Elke dag is weer een dag dichterbij bij je wens.

Marisha: Goed nieuws joh heb je toch mooi voor elkaar alvast heel veel suc6.

jinky: super mooi je echo foto :)

Evaz en SBR: met jullie ook alles goed?

all: Hier niet zoveel bijzonders te melden. Heb zin in 21 okt. maar dan mogen we weer naar de VK altijd weer leuk.

gr vruchtje

Deel Deze Pagina