Jinky, nu nog steeds blijft het onwerkelijk hoor Ik kijk dan naar mijn buik maar het is soms zo moeilijk je voor te stellen dat daar ook effectief een kindje in zit... dan overvalt me dat nog wel eens! Gelukkig heeft de accupuntuur ook wat voor je misselijkheid kunnen doen! Vruchtje, bij ons blijft het geslacht ook geheim tot het laatste, tot groot ongenoegen van sommige familieleden (vooral mijn schoonmoeder) die op allerlei manieren proberen om er toch achter te komen!
Hallo! @ Marisha: wat een geweldige buik zeg! Daar is die van mij echt niets bij Ik vind je kamertje ook heel leuk. Nog maar even en dan ligt er gewoon een superschattig klein baby'tje in dat bedje Wat leuk trouwens dat wij wel weten wat het wordt. Vind het wel een eer. @ Vruchtje en Jinky: ik vind het ook echt zo onwerkelijk. Op zich gaat je buik natuurlijk groeien, maar dat maakt het nog niet echt he. Ik denk wel dat het scheelt als je het eenmaal voelt, maar pas als het eruit komt, is het helemaal echt. @ Hopefully: ben benieuwd naar je eitje maandag! Hopelijk is het mooi gegroeid. Ik hoop dat het geluk brengt, dat het je zesde is! Heel goed dat je het je collega's verteld hebt. Voelt stukken beter he. Het gaat niet echt super met mijn vriendin en haar baby. Ze woont voorlopig bij haar moeder omdat ze niet alleen met de baby kan zijn (omdat het te vermoeiend is). En die woont niet echt in de buurt, dus ik heb haar en de kleine al niet meer gezien sinds de baby 10 dagen oud was. En nu is ze dus iets van 8 weken alweer. Waarschijnlijk is ze al verdubbeld dus Ach ja, het is niet anders. Hopelijk komen ze wel weer een keer naar huis. @ Wies: hoe is het met je? Inmiddels de spanning alweer opgebouwd? Nu nog maar anderhalve week. @ Eva: en hoe is het met jou? Nog steeds zo moe ook? Ik heb de tip gekregen om Floradix in te nemen. Misschien helpt dat bij jou ook? Het vult je ijzer aan. Zwemmen was heel leuk. Ik was te laat (kon het zwembad niet vinden, het bleek midden tussen een aantal appartementen te staan, heel apart), maar dat gaf niet. Er was maar 1 andere zwangere namelijk. Dus de les ging niet daarom door, we mochten gewoon een beetje zwemmen, en dat was echt heerlijk, zo'n groot bad met zijn tweetjes. En verder had ik vandaag echt nog leuk nieuws. Mijn manager heeft november vorig jaar een ICSI-baby gekregen. En... ze is nu weer zwanger, maar dan spontaan. Ze zijn jaren bezig geweest voor nummer 1, en nu zomaar een tweede wondertje! Ze was zelf ook echt zo verbaasd, en dat zal ook nog wel even blijven. Ze weten ook niet of zijn zaad verbeterd is, of dat er gewoon een hele sterke tussen gezwommen heeft, maar eigenlijk geeft het ook niet. Het is gewoon heel bijzonder. Prettig weekend allemaal lieve meiden! En Maris: hopelijk ben je gauw even buiten beeld omdat de kleine zich aandient! Ik duim voor je! xxx
SBR: Wat bijzonder zeg van je manager echt heel fijn voor ze. Ik heb ook collega 1e kindje geboren via IVF voor 2e kindje ook 3 pogingen gedaan maar geen raak. Was geestelijk te slopend voor ze en zijn ze gestopt. Nu 5 jaar later is ze ook spontaan zwanger geworden ze loopt ongeveer gelijk met mij. Dat zijn de verhalen waar we blij van worden. Wat betreft dat zwangerschapszwemmen heb je me op een leuk idee gebracht. Ik heb hier geinformeerd en is elke maandagavond, dus ga ik daar ook mee beginnen. Misschien stomme vraag maar is het niet raar al met 17 wkn? Ik bedoel te vroeg wil niet tussen allemaal walrussen zwemmen voel ik me zo ja je snapt het vast wel hi hi Marisha: leuk dat jullie het geslacht ook geheim houden. Wat betreft je schoonmoeder zo een paar heb ik er ook in mijn omgeving. Heel irritant dat mensen niet gewoon de keuzes van een ander accepteren en blijven door zeuren of vragen zodat je je het liefst verspreekt. Wies, Hopefully, eva, verhip hoe is het met jullie? Fijne avond nog allemaal. x vruchtje
Inderdaad heel wonderlijk van je manager SRB. Wat ik me eigenlijk afvroeg: je krijgt drie maal IVF via je ziekenfonds, maar als je nou voor een tweede wilt.....krijg je er dan weer drie of het restant wat over is....als er wat over is? Hier maar wachten en wachten en wachten. Net als Wies..... Hoe voel je je eigenlijk? Ik ga zo maar eens lekker een fles open trekken, nu mag het nog.
Meiden, ik moet nog bijlezen, maar wil even de groetjes doen. Ik ben druk geweest, en 2 daagjes weg geweest en vreselijk moe de hele tijd, vooral als ik uit werk kom. Maar hopelijk kan ik morgen even bijlezen hoe het met jullie gaat. Hopefully, volgens mij is er een regel dat als je zwangerschap een X aantal weken heeft geduurd of als je normaal bevallen bent, dat dan die 3 pogingen opnieuw ingaan. Dus stel je zwangerschap gaat laat in de zwangerschap alsnog mis, dan is het niet ineens zo dat je pogingen op of bijna op zijn, dan begint het opnieuw. Bij een vroege miskraam is dat dus niet zo en hoort het gewoon bij die 3 pogingen. Maar helemaal precies weet ik het niet hoor, dus pin me er niet op vast. Trusten! En groetjes allemaal. Hier alles ok trouwens, maandag weer echo.
Eva, succes met de echo maandag! Kan me voorstellen dat je (gezien jullie verleden) deze echo nog eens extra spannend vind! Als alles goed gaat zijn jullie dan uit de gevaarlijke weken he! Hopefully, naar wat ik gelezen heb krijgen jullie voor een eventueel tweede beeb weer 3 IVF pogingen. In BE is het anders geregeld. Bij ons krijg je 6 pogingen terug betaald maar daar moet je het mee doen. Als je al je pogingen hebt opgebruikt voor de eerste heb je geen terugbetaalde meer voor de tweede... trouwens, IUI wordt hier in BE nog steeds niet vergoed! SRB, ik kan me voorstellen dat het lekker was om in het water rond te dobberen! Ik denk voornamelijk later in de zwangerschap als je buik echt zwaar begint te worden, dat het echt zalig is, dat zwangerschapszwemmen. Betekent dit nu dat jullie de volgende weken ook geen les gaan hebben of kan dit aantal per week verschillen? Trouwens, idd wat een wonder van je manager zeg! Leuk voor hen wel! Hier nog geen verandering! Ik ga ervan uit die 40 weken zeker nog wel vol te maken maar hoop niet veel overtijd te moeten gaan! Ik wil jullie wel verwittigen dat als ik ga bevallen, ik minstens 5 dagen (kan zelfs oplopen tot 8 dagen) offline zal zijn aangezien ik in het ziekenhuis zal bevallen en daar dan ook de volledige tijd zal blijven.
Maris, we hopen dat je snel een dagen niet online bent, al zullen we je wel missen. Ook als je niet in het zh you bevallen lijkt het mij dat je de eerste paar dagen wel iets anders te doen hebt, dan achter de pc te zitten. Jee, moesten jullie de IUI helemaal zelf bekostigen? Mag ik vragen hoeveel dat per behandeling was. Medicatie en behandelingen? Eva heel veel plezier gewenst bij je echo morgen.
ps. Bedankt voor het antwoord op de IVF, het is nog niet aan de orde...laten we eerst voor nummer 1 zorgen.....maar het is wel een geruststelling
Evaz: heel veel suc6 met de echo morgen. Hopefully: inderdaad toch weer een geruststelling hé dat je weer gewoon 3 nieuwe pogingen vergoedt krijgt. Maar als wij allemaal een 2e willen hebben we dan weer meteen recht op hulp van de mmm? Of moet je eerst weer een jaar of wat zelf proberen? Marisha: jeetje belachelijk toch ook dat IUI nog niet wordt vergoedt in BE echt een schande. Je zal het maar niet kunnen betalen ben je mooi de pisang. Ik hoop voor je dat de beeb zich eerder aandiend dan de 40 wkn. Fijne zondag nog allemaal. gr vruchtje
Wel, per poging waren we ongeveer 250 EUR kwijt aan onderzoeken, consultaties en de IUI (en zaadbewerking) zelf. De medicatie was niet zo duur denk ik... had pregnyl, clomid en utrogestan... samen denk ik tussen de 20 en de 50 EUR. De IUI behandelingen zouden in de toekomst ook wel vergoed moeten worden net als in NL maar ik had geen zin om daarop te wachten (is al meer dan een jaar geleden dat ze me zeiden dat het wel terugbetaald zou worden maar het is nog steeds niet zo)! Maar idd, zoals vruchtje zegt, gelukkig konden we elke maand wel die 250 à 300 EUR betalen want anders zouden we nu nog geen kindje verwachten! Hopefully, laten we er maar voor duimen dat het helemaal niet tot IVF hoeft te komen! Eerst deze laatste poging nog he! We gaan heel hard duimen! Succes met de FM morgen!
Nou petje af Marisha, dat jullie de IUI helemaal zelf moesten betalen. Echt belachelijk. Het verbaasd me steeds meer dat er zoveel verschil is tussen België en Nederland. Dus als je nog niet in aanmerking komt voor IVf heb je in België gewoon pech. Of je moet onnodig starten met IVF. Af en toe snap je de dingen toch echt niet zoals ze nu zijn....zowel in Nederland als in België. Ik hoop het ook dat we geluk hebben in onze laatste IUI ronde. Hopelijk volg ik SRB!Daar ga ik in ieder geval voor. SRB, jee dat je vriendin helemaal bij haar moeder woont nu....wel sneu hoor. En dan woonde ze eindelijk lekker dichtbij....zit ze nog heel ver bij je vandaan. Eva, morgen de dag van de mooie echo´s. Afspreken dat we morgen alle twee iets leuks te melden hebben over de echo. Jij een super verhaal over twee mooie beebjes die bewegen en ik over twee (of meer...al ben ik met 1 ook blij) mooie follikels
hopefully, ik duim voor mooie eitjes hoor! Hopelijk laat het allemaalniet te lang op zich wachten. eva; heel veel succes met de echo morgen! hopelijk heb je weer een mooie foto morgen! marisha, hopelijk ben je idd gauw niet online meer, en ben je in het bezit van je kleintje! ik wens je alvast heeel veel succes! Ik heb vandaag wat steekjes gehad, een uurtje ofzo, daarna weer weg. Hopelijk een goed teken. Maar ik reken er maar niet meer op.
Donderdag de laatste IUI! De grootste was nu 16.zoveel, maar ze wilhem toch al voor donderdag inplannen. Eva hoe was jouw echo?
Mooi hopefully! da's al lekker snel! Zitten we samen nog even op het wachtbankje (en hopelijk voor de laatste keer toch?) Ik neem wel extra zachte kussentjes mee, en zet wel groene thee! Wie weet helpt het ons wel! Zaten er nog meer grote eitjes? (alhoewel 1 genoeg is natuurlijk...) Ik zit op de helft van de wachtweken nu, pppfff, de langste ruk moet nog. Eva, hoe was je echo, heb je al een foto voor ons?
Er zat er nog 1 van 14 en 1 van 11, maar ik verwacht niet dat die gaan springen....je weet nooit. Gezelig met z´n twee op het wachtbankje. Zet jij de groene thee maar, neem ik de gelukskoekjes en een filmpje mee! Spannend he Wies...hopelijk is het toch zo onze maand. Verhip, hoe is het eigenlijk met jou?
Ha meiden, goed dat jullie positief blijven denken en we slepen jullie weer zo goed mogelijk door de wachtweken heen hoor, voor zover we dat kunnen, maar in elk geval met heel hard duimen! Echo was weer helemaal goed! Ze zijn inderdaad precies 11w4d. En goed gegroeid, nu bijna 5cm. ik heb geprobeerd foto's te uploaden, maar het lukt me niet, ik weet niet wat ik fout doe. Ik heb alles bijgelezen maar weer te moe om op iedereen persoonlijk te reageren, maar ben natuurlijk ook voor Maris aan het duimen en de rest krijgt allemaal de heel hartelijke groetjes!
Hopefully, wat goed zeg! Al 16 mm! En je hebt er deze keer heus maar 1tje nodig hoor! Die gaat uitgroeien tot een mega beeb! Succes alvast met de IUI (je weet maar nooit dat het hier opeens toch in gang schiet ) Eva, wat super zeg dat jullie echo goed ging! Zal wel een enorme opluchting zijn! Nu kunnen jullie echt gaan genieten! Ik heb geen idee wat je verkeerd doet met de foto's van jullie echo maar hopelijk vind je het toch wel snel zodat we mee kunnen genieten van die twee wondertjes in jouw buik! Wies, die steekjes kunnen idd vanalles zeggen! Hopelijk gaat die laatste wachtweek een beetje snel voorbij! Probeer lekker veel afleiding te zoeken! Hier geen nieuws! Ben heel druk geweest vandaag (veel rondgelopen enz) en hoopte dat ons kindje daar mss van ging indalen maar helaas... ik denk niet dat het geholpen heeft Ach ja, in het slechtste geval wordt ik de 13 ingeleid... langer dan dat moeten we sowieso niet wachten! Ik ben hier aan het borduren geslagen
Wies, ik kom weer eens even kijken hoe het met je is! Zie dat je weer op het wachtbankje zit, ik hoop zo voor je dat het deze keer wel gelukt is meid! ik blijf voor je duimen! Dikke knuf Liesje