wietlucht van de buren?!?

Discussie in 'De lounge' gestart door hopelessinlove, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Wij hebben nog niet zo lang een nieuwe buurman. Aardige man hoor althans dat denk ik. Heb hem nog niet vaak gesproken/gezien. Hij heeft ook kinderen die eens af en toe langs komen.

Maar nu ruiken mijn vriend en ik dus nu al 2 weken lang bij ons op de gang een wietlucht. En niet zo een beetje, het is heel duidelijk en overheersend. Behalve dat ik het niet lekker vind ruiken. Ben ik toch ook een beetje bang voor brandgevaar mochten er meer plantjes en dergelijke staan.

Maar wat moet ik hier nu mee? Moet ik een melding van doen bij de politie of heeft dit toch geen nut. Doen ze namelijk wel iets met zo een melding? Ik weet overigens ook niet zeker of hij meerdere plantjes ofzo heeft maar ik vermoed het wel door de geur.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als hij alleen wat planten heeft ruik je dat niet hoor. Je ruikt het pas als ze "geslacht" worden. Misschien rookt hij wel gewoon lekker een jointje ;). Je kunt natuurlijk als je echt een vermoeden van een wietplantage hebt altijd een melding maken, maar ik heb geen idee of ze er wat mee doen dan als je het alleen baseert op de geur die je ruikt.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Wietlucht is best sterk, dat ruik je gelijk op t moment dat je hem al opsteekt. Ik denk dat ie gewoon lekker een jointje rookt en dat ruik je :)

Plantage ga ik niet vanuit, mocht je bezirgd zijn kun je t melden natuurlijk, wie weet dat ze uit voorzorg toch een kijkje gaan nemen. Ja hebje nee kun je krijgen toch ;) Of je vraagt je buurman of hij niet hasj kan roken , dat ruik je niet hahahaha :D

4. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    hahaha goede oplossing:D

Hmm heb ook geen zin in gedoe als ik het meldt en vervolgens blijkt dat ze bij hem langs zijn geweest voor niks.

5. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Maar het is toch niet o dat ik het gelijk kan ruiken door de muren heen als mijn buurman een jointje rookt??? En dat ik dat al een week lang de hele dag door ruik in onze gang??

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Woon je in een flat of eengezinswoning? Tjahmeid ligt eraan waar hij in zijn woning rookt... wietlucht is echt sterk! Als hij bij een open deur of raam rookt ergens bij jou gang dan kan t door de kieren heen komen. Of onder zijn eigen deuropening/kieren ontsnapt de lucht.... geen idee, maar als iemand hier aan balkonzijde een jointje rookt dan ruik ik t wel binnen al zijn mijn ramen en deuren dicht. Komt toch binnen door de kieren.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ja zou lullig zijn als je melding maakt en hij rookt t alleen maar geen plantage. En wie weet heeft ie wel 1 plante staan, das nie illegaal voor zover ik weet... maar zoveel stank hoort daar niet vanaf te komen lijkt mij.

Je kunt melding maken voor je bezorgdheid over brand uit te sluiten.... goed nadenken welke keus je maakt zonder je lullig te voelen achteraf of schuldig. Het lijkt me niet lekker de lucht in je woning nee, misschien even met je buurman erover babbelen op een vriendelijke manier? Kom je er ook wel achter of ie t rookt ja of nee... en samen maybe een oplossing ervoor voor de geur ;)

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Euh.... echt wel :p

TS, is het een idee om de buurman eerst even te vragen? Ik vind direct een melding maken zo drastisch ineens. Wie weet gaat het idd om een joint en vindt hij het helemaal niet erg om rekening met jullie te houden.

9. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Hier heb ik zelf ook over nagedacht.. Maar ik weet niet of het zo op prijs wordt gesteld als je hiernaar vraagt. Kijk als er wel iets illegaals gebeurt willen ze dit natuurlijk verborgen houden. En me familie heeft me dan ook gewaarschuwd om zelf niet het gesprek aan te gaan want mochten ze wel wat illegaals doen en de week erna opgerold worden dan weten ze jou natuurlijk te vinden.

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ik zou toch zelf het gesprek met die man aangaan. Hierbij duidelijk aangeven dat het je niets uit maakt wat daar gebeurd, maar of het mogelijk is dat er misschien op een andere plek gerookt of geoogst kan worden..
    Als je melding maakt wordt er uiteindelijk ook bekend gemaakt wie die melding heeft gedaan, kun je het mijn inziens toch echt beter persoonlijk proberen.

11. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien is anoniem melden een optie?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou even met je buurman gaan praten, zeggen dat het zo naar wiet ruikt in je huis en of zij wiet roken. En dan kijken hoe het opgelost kan worden.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn overburen hadden dit ook.. alle aangrenzende slaapkamers roken naar wiet.. bleken de buren inderdaad de hele boven verdieping vol te hebben met plantjes en installaties..

bij hun heeft de melding wel geholpen, niet lang daarna stonden er 2 grote containers waar via het raam plantjes in werden gegooid..

14. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Wij wonen trouwens in een gewone eensgezinswoning (rijtjeswoning). En ruiken de wietlucht eigenlijk voornamelijk boven op de gang en op zolder.

15. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier ook last van vooral in de nieuwe kamer waar dadelijk mijn zoontje komt te slapen. Aan de achterkant weet ik dat ze met zijn achten in de schuur blowen en als ik dan een raam open heb staan ruik ik het al als ik de gang in loop.
    Ik heb 8 poolse buren en heb er toen de huiseigenaar op aangesproken. Die heeft gecontroleerd of er geen plantage was en zwart op wit gezet dat er niet in huis geblowd mag worden. Helaas, ruik ik het nog, al is het minder.

Ik schaam mij vooral als er bezoek is om de lucht en ik irriteer me dat ik niet even wat kan open zetten, aangezien ze het op elk moment van de dag kunnen doen.

Dat je het enkel op zolder ruikt, vind ik toch wel erg verdacht moet ik zeggen. Veel succes. Misschien anoniem melden van je bedenkselen. Volgens mij kun je het verschil ruiken tussen een wietplan (-tage) en een joint. Misschien ken je zo iemand.

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ben het hiermee eens.
    Allebei overigens want hasj ruik je ook.

Gewoon even vragen. En als die maar paar plantjes heeft kan je vragen of hij led-verlichting wil nemen. Dat is net zo brandgevaarlijk als je tv of iets.

Ik zou als ik m spreek gewoon zeggen 'jeetje wat een wietlucht hangt er bij jullie..' Haha maarja zo ben ik

17. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Zonde hahaha

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Gewoon een gesprek aangaan...hij mag een jointje roken in zijn huis als hij dat wil.
    Maar het is niet de bedoeling dat er in jou huis een wietlucht hangt omdat hij dat doet.

19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zou gewoon medling maken hoor. Hier hebben ze m'n huis ook wel eens gecontroleerd op een wietplantage. Ik had/heb niks te verbergen (geen plantage en blow ook niet) en vind het alleen maar goed dat ze proberen te achterhalen wie het wel is.

20. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ja even vriendelijk vragen of hij t rookt lijkt me t beste en van daaruit zie je wel verder.

@meiden over hasj: als ik hasj vergelijk met wietlucht... ik ruik hasj niet :) heb liever hasj gerook dan wiet hahahaha

Deel Deze Pagina